• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od środy ciężarówki nie wjadą na al. Hallera

Maciej Korolczuk
21 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 10:53 (22 czerwca 2016)
Od jutra ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony nie będą mogły wjechać na odcinek al. Hallera między Operą a węzłem Kliniczna. Od jutra ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony nie będą mogły wjechać na odcinek al. Hallera między Operą a węzłem Kliniczna.

Od środy ciężarówki o masie powyżej 3.5 tony nie wjadą na Al. Hallera zobacz na mapie Gdańska między Operą Bałtycką a węzłem Kliniczna. W nocy staną tam znaki zakazu. Miasto chce w ten sposób walczyć z plagą kierowców ignorujących dotychczasowe oznakowanie i notorycznie zrywających trakcję pod wiaduktem kolejowym.



Aktualizacja 22 czerwca godz. 10:53 Ciężarówki już nie mogą wjeżdżać na al. Hallera.

Ograniczenie na Hallera już działa






Czy wprowadzony zakaz rozwiąże problem zrywanej trakcji na Hallera?

W ostatnich sześciu latach trakcja pod wiaduktem na Al. Hallera była zrywana ponad 70 razy, co oznacza, że ruch tramwajów jest tam wstrzymywany średnio raz w miesiącu. Przez kierowców ignorujących znaki i bramownicę stojącą na al. Zwycięstwa, która informuje o niskim przejeździe, ruch pod wiaduktem kolejowym był zatrzymywany już w sumie na ponad 53 godziny.

Urzędnicy koszt napraw oszacowali na prawie 100 tys. zł, ale ze zmianami musieli się wstrzymać do otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą. Gdy podwodna przeprawa została otwarta, władze miasta radykalnie ograniczyły ruch tranzytowy w centrum i Śródmieściu Gdańska. Teraz przyszła pora na newralgiczny odcinek głównego dojazdu w kierunku Wrzeszcza, Zaspy, Przymorza czy Brzeźna.

- Chcemy wyeliminować ruch ciężarówek z tego obszaru miasta. Nie mogliśmy zrobić tego wcześniej, bo nie było alternatywnych dojazdów do terenów stoczniowych i portowych. W chwili obecnej, po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, cały ruch tranzytowy przejęły trasy dojazdowe do tunelu, Aleja Hallera może więc zostać wreszcie odciążona od ruchu ciężkich pojazdów - wyjaśnia wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak.


Jak tłumaczą urzędnicy, zamknięcie tego fragmentu układu drogowego ma przynieść wymierne korzyści - przede wszystkim pasażerom komunikacji miejskiej.

- Aleja Hallera i wiadukt przed Węzłem Kliniczna były swoistym "czarnym punktem" na komunikacyjnej mapie miasta. Wysokość światła wiaduktu powoduje, że mogą pod nim przejechać tylko niektóre samochody. Kierowcy ciężarówek bardzo często ignorowali liczne ostrzeżenia, zakazy wjazdu i - próbując skrócić sobie drogę do miejsca docelowego - jadąc tym fragmentem Alei Hallera, zrywali trakcję tramwajową. Wiązało się to z koniecznością zatrzymywania ruchu tramwajów, organizacji komunikacji zastępczej oraz kosztownych napraw - dodaje Grzelak.
Od środy kierowcy ciężarówek będą musieli zmienić nawyki i pojechać inną trasą. W nocy zmieniona zostanie bowiem organizacja ruchu. Na jej podstawie na fragmencie al. Hallera od Opery Bałtyckiej do wiaduktu kolejowego przed Węzłem Kliniczna obowiązywać będzie zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o wadze powyżej 3.5 tony.

Opinie (151) 3 zablokowane

  • :)

    Ja myślę, że ten TIR się nie zaklinował ta on po prostu wiózł ten wiadukt i mu paliwa zabrakło :P

    • 1 0

  • Mogli zrobić do 12 ton (2)

    Taki Atego czy TGL rzadko przekraczają 3,5 m, nawet z nadbudówką sypialną. Przez ewidentnie winnych kierowców TIR-ów ogranicza się miejską dystrybucję.

    • 8 2

    • Mądra opinia

      Jeden z niewielu dobrych pomysłów ale do tego trzeba trochę pojęcia o temacie.

      • 0 0

    • Ale po co robić ograniczenie tonażowe, jak problemem jest wysokość, a nie ciężar?
      Widziałem raz jakiegoś Daily, czy Mastera niby 3,5t z mega wysoką zabudową, który ledwo przeszedł tam środkiem - to może zróbmy tam więc deptak?

      • 4 1

  • policja i straż miejska ma w d*pach pilnowanie przestrzegania przepisów to i jest jak jest

    • 0 0

  • (10)

    Wiadukt powinien być przebudowany! Wystarczy zrobić wiadukt kolejowy o 15 metrów wyższy i tiry nie będą zrywać trakcji .Druga możliwość jest taka aby zlikwidować wiadukt i zrobić tunel kolejowy. Lokal Max i pod rurami przenieść na Zaspę.

    • 35 188

    • 164 osoby

      nie skumały :)

      • 4 1

    • Ta!

      Najlepiej zrobić tam jezioro.

      • 0 0

    • 15? z pół metra by wystarczyło! (1)

      i nie wiadukt podnosić lecz ulicę obniżyć - prościej i taniej. ale widać że nasi zarządcy nie potrafią na to wpaść i wolą stawiać znaki które nic nie zmienią

      • 4 12

      • mysle, ze samochod ciezarowych jest na tyle niewiele, ze nie ma sensu dla nich przebudowywac wiaduktu

        jest inna droga juz i mozna spokojnie dojechac wszedzie.

        • 4 1

    • Taaa a pociągi na wiadukcie pojada pod górkę 15 m, ewentualnie zrobimy basen pod SKMk?a

      wiecej takich inżynierów i wieża babel od razu runie

      • 14 0

    • No i tunel dla rowerzystów....., zapomniałeś

      • 11 2

    • łoł! (2)

      cóż za błyskotliwość umysłu! a... zapomniałeś pewnie o tym, by jeszcze o te 15 metrów podwyższyć tramwaje, bo inaczej trakcji nie sięgną

      • 32 2

      • Mistrzu jeśli podniesiesz wiadukt o 15m co i tak jest mocną przesadą to nie musisz podnosić trakcji

        Bo tiry przejadą jezdnią bez wjeżdżania na tory. Ceikaw jestem kto był by sponsorem tak taniego przedsięwzięcia.

        • 4 6

      • sięgną nie musi być tak wysoko

        • 1 8

    • 74 osoby nie skumały

      • 6 6

  • Łatwiej zakazać niz poprawic ten przejazd, tylko niech nie tłumaczą ze nic nie mozna zrobić.Tacy są fachowcy.

    • 0 2

  • I dobrze

    Won z miasta

    • 1 1

  • A co to za problem? Niech zrywają. Podciągnąc to pod próbę spowodowania katastrofy w ruchu lądowym i dawać po 10 tys kary. 70 razy to 700 tys. Za to się wyremontuje trakcję nie tylko pod wiaduktem.

    • 5 2

  • (1)

    Gdansk za glupitki zeby troche podkopac zimnie pod droga I wieksze aura wejda s teraz naet straz jafaca do akcji ma zakaz wiazdu!!;; I kto Tu mysli w tym zdim Gdansk I busy powyzwj 3,5 I tranawaje super tylko roserem narescie mozna spokojnie jezdzoc

    • 0 3

    • a trraz

      po polsku poproszę.

      • 1 0

  • no k... brawo deb**e ile lat trzeba bylo czekac na ten znak? :)

    • 1 0

  • Porządna stalowa belka na wysokości 2.5 metra przez całą szerokość mostu

    Z wycięciem po środku na trakcję i tramwaje. Do tego wysoki krawężnik postawiony na osi jezdni, żeby nikt nie kombinował jechać pośrodku. I po problemie.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane