• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od środy wąskie gardło na obwodnicy w Gdyni

mich
20 listopada 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Trasa Kwiatkowskiego łącząca gdyński port z obwodnicą Trójmiasta zostanie otwarta wiosną przyszłego roku. Trasa Kwiatkowskiego łącząca gdyński port z obwodnicą Trójmiasta zostanie otwarta wiosną przyszłego roku.
W środę o godz. 9 rano rozpoczną się poważne roboty na obwodnicy Trójmiasta, w rejonie budowy węzła Trasy Kwiatkowskiego.

Dwujezdniowa Trasa Kwiatkowskiego, która ma być otwarta na wiosnę 2008 r., zapewni komfortowy dojazd z autostrady A1 i obwodnicy Trójmiasta do gdyńskiego portu i stoczni. Nowa droga połączy się z obwodnicą między dwoma istniejącymi węzłami: Chylonią i Chwarznem.

Utrudnienia mają pojawić się właśnie w rejonie budowy nowego węzła. - Wykonawca prac musi zdemontować ekran wiaduktu nad obwodnicą. Ekran miał za zadanie zabezpieczać obiekt podczas budowy, tak by nic przez przypadek nie spadło na jezdnię - tłumaczy Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Termin rozpoczęcia prac był kilkakrotnie przesuwany, przyczyną były m.in. opady śniegu. - Wykonawca poinformował nas w poniedziałek, że planuje przystąpić do demontażu ekranu w środę rano - mówi Michalski.

To oznacza, że tego dnia o godz. 9 zamknięta zostanie zachodnia jezdnia obwodnicy (do Gdańska). Ruch w obu kierunkach odbywać się będzie jezdnią w kierunku Szczecina. Roboty potrwają najprawdopodobniej do soboty. Po weekendzie - znów na kilka dni - zamknięta ma być jezdnia w kierunku Szczecina.
mich

Opinie (76) 4 zablokowane

  • Antypolityk (1)

    Na obwodnicy codziennie ostatnio jest poważny wypadek. Nowe obwodnice faktycznie nic nie zmienią, bo trzeba zmienić mentalność kierowców i reszty ludzi.

    Ja uwielbiam jazdę koleją. Nie wiem jak przekonać władze naszych miast aby zainwestowały w 2 linię skm. Gdyby tak było, zrezygnowałbym z samochodu. Mieszkam na Kiełpinku (kto wie gdzie to jest, to wie też jakim koszmarem jest tutaj dojazd CZYMKOLWIEK) a moje potrzeby komunikacyjne obejmują Karwiny oraz centrum Gdyni i Gdańska. Tak się śmiesznie składa, że 2 linia SKM akurat te potrzeby świetnie by spełniała. Ale moje listy do panów Lisickiego czy Adamowicza spotykają się wielką CISZĄ. Nie powiem, nie głaskałem ich po główkach w tych listach, ale z drugiej strony wskazywałem pewne konkretne rozwiązania i działania jakie rządzący miastem powinni podjąć na rzecz ułatwienia komunikacji w mieście. I dalej NIC. Ciekawe jak do tych tępych łbów można dotrzeć? Nie wiesz może? Rozwój sieci tramwajów w Gdańsku powinien być PRIORYTETEM bo dróg i tak się nie buduje. A Ci debile nie dość że nie budują dróg, to jeszcze dobijają komunikację autobusową poronionymi pomysłami SKRACANIA tras bez tworzenia centrów przesiadkowych z prawdziwego zdarzenia, bez modernizacji torowisk i taboru. Tępota tych ludzi jest porażająca i nadaje się na gigantyczny artykuł na całą Polskę.

    • 0 0

    • bacanadmorzem

      Dokładnie.
      Choć uważam, iż świadomość „ekologiczna” powinna nie tylko rodzić się poprzez działania władz, ale również oddolnie, wychodzić od nas a więc iść dwutorowo. Z jednej strony szkoda, że ludzie chcą mieć podane wszystko na tacy, z drugiej strony dobrze, że chcą więcej torów tramwajowych i drugiej SKM-ki.
      Pozdrawiam

      • 0 0

  • "Ja uwielbiam jazdę koleją. Nie wiem jak przekonać władze naszych miast aby zainwestowały w 2 linię skm"

    Przykuj albo jeszcze lepiej przyspawaj się do torów i zażądaj rozmowy z Dyrektorem Generalnym SKM!

    • 0 0

  • Wykorzystać, to sobie możesz Waszko, to forum do zabłyśnięcia. Tylko ta pisownia i ten styl. Mój Boże, to ma być ten "kwiat polskiej inteligencji"? Mój dziadek, Panie świeć nad Jego duszą, lepiej pisał, po 4 klasach szkółki parafialnej.

    • 0 0

  • Ola

    jak to dobrze, że jesteś:))
    Mogę Cię wykorzystać nie tylko jako polonistę, ale także jako selekcjonerkę przed brzydkimi lub niepotrzebnymi słowami.
    Pozdrawiam miło.

    • 0 0

  • "Mamy wspaniałą sieć torów kolejowych zamiast myśleć jak ich wykorzystać"

    Ola mówi - bekowe:-) Nie "ich", tylko "tę" lub "tą" sieć torów kolejowych, Panie Magistrze. Zyg, zyg, Ola mówi - wstydź się Pan, Panie Waszko. Ola jest zawiedziona.

    • 0 0

  • Antypolityk

    To zależy także od nas i naszej świadomości oraz od Ciebie i ode mnie.
    No ale jeśli przez brak świadomości m.in.ekologicznej wybieramy człowieka, który nie chce Nowoczesnej Kolei MEtropolitalnej???
    Jak wiesz niemal wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa z różnych branż przeżywają poważny kryzys, spowodowany niepohamowanym importem tekstyliów i obuwia, głównie z Chin i innych krajów Dalekiego Wschodu a wszystko łączy sie z transportem. Niektóre nie wytrzymują tej konkurencji upadają Tak samo nas może wykończyć duża ekspansja CO2, gazów cieplarnianych, degradacji środowiska itd. Tak jak z importowanymi produktami mamy dużo gorszą ich jakość, ale cenowo nie byliśmy z nimi w stanie konkurować, tak samo może stać sie z środowiskiem. Mamy wspaniałą sieć torów kolejowych zamiast myśleć jak ich wykorzystać, my próbujemy na odwrót. Mamy gotowe lotnisko na BD z dwoma pasami startowymi, nie musimy zniszczyć część Rębiechowa, bo tak sie to podoba polityka. Zgroza.

    • 0 0

  • bardzo ładnie wygląda ta część trójmiasta na zdjęciu:)

    • 0 0

  • czy ktoś coś widzi na tym zdjęciu???

    czy to noc bez księżyca???

    • 0 0

  • z gdańska (1)

    Właśnie o tym piszę. Działania władz Gdańska, mam wrażenie, polegają na propagowaniu ruchu samochodowego, podobnie jak działania zarządu PKP są antykolejowe.

    • 0 0

    • Też mam wrażenie, że chodzi o propagowanie ruchu samochodowego.

      • 0 0

  • anomim (1)

    Tak. Gdynia ma obiektywnie lepszą komunikację miejską. Transportu publicznego nie propaguje nikt, ani miasto, ani rząd. Model amerykański, a nie europejski.

    • 0 0

    • Mam na myśli transport miejski, który leży w gestii miasta.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane