• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddają rowerzystom pas dla samochodów

Michał Sielski
11 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny
Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa. Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa.

W czwartek rusza inwestycja, którą z punktu widzenia gdyńskich kierowców i rowerzystów można nazwać rewolucyjną. Do końca listopada na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni powstanie rowerowy kontrapas. Na odcinku pomiędzy ul. 10 Lutego a ul. Starowiejską rowerzyści pojadą pasem odebranym kierowcom. Na kilku ulicach wprowadzona zostanie też strefa Tempo 30 i możliwość jazdy rowerem pod prąd.



Czy to rozwiązanie spowoduje duże korki?

Tak jak pisaliśmy już w lutym, pas rowerowy zostanie wyznaczony od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Starowiejskiej. Będzie przebiegał na jezdni, ciągnąc się pod prąd jednokierunkowej dla samochodów ulicy. Dzięki temu rowerzyści będą mogli łatwiej i szybciej dojechać do jednokierunkowej ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, którą kolejnym kontrapasem dotrą do okolic Dworca Głównego lub po jezdni do placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni.

Osobna sygnalizacja dla rowerzystów

Kierowcom samochodów pozostaną dwa pasy pomiędzy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyniul. Starowiejską zobacz na mapie Gdyni. Prawy do skrętu w prawo w ul. 10 Lutego oraz środkowy, z którego będzie można pojechać prosto i w lewo. Zmieni się też sposób parkowania przy lewej krawędzi ulicy pomiędzy ul. 10 Lutego i ul. Batorego, gdzie możliwe będzie jedynie parkowanie równoległe.

Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni. Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni.
Rowerzyści zyskają też dedykowany tylko im program sygnalizacji świetlnej. Pojawi się faza, która włączy zielone światło rowerzystom jadącym pod prąd tylko wtedy, gdy pojawią się przed skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Do kontrapasa będzie można dojechać z ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie także pojawią się pasy rowerowe.

Wolniej w Śródmieściu, pod prąd bezpiecznie

To jednak nie wszystkie zmiany. Niektórzy kierowcy będą musieli zwolnić w centrum. Ulice Starowiejska, Zgoda zobacz na mapie Gdyni, Mściwoja zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniAbrahama zobacz na mapie Gdyni (od Starowiejskiej do 10 Lutego), zostaną oznaczone strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h. Na każdej z nich - oprócz ul. Starowiejskiej - rowerem będzie można jechać w obu kierunkach.

Wbrew pozorom ruch rowerem pod prąd wcale nie jest niebezpieczny, jeśli wszyscy kierowcy przestrzegają ograniczeń prędkości. W Gdańsku jest niemal 200 ulic z dopuszczonym ruchem rowerów pod prąd. To ponad 40 km dróg, na których nigdy nie doszło do żadnego poważnego zdarzenia drogowego z udziałem rowerzysty. W Gdyni ruch pod prąd możliwy jest na razie na ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni od Przemyskiej do Stryjskiej oraz na części ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni. Oby równie bezpiecznie było w tym miejscu, ale ze względu na przyzwyczajenia kierowców można spodziewać się też niebezpiecznych sytuacji. Zwłaszcza że pas nie będzie pomalowany na czerwono i nie będzie fizycznie oddzielony od pasów dla samochodów.

- W związku z brakiem odpowiednich warunków pogodowych (zbyt niskie temperatury) odłożyliśmy malowanie pasów na czerwono do wiosny 2016 roku. Większą uwagę kierowców, będą, póki co, zwracać liczne znaki ostrzegawcze A-24 "rowerzysta" - informuje Rafał Studziński, zajmujący się drogami rowerowymi z ramienia gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Fizyczne oddzielenie kontrapasa będzie stworzone tylko w obszarze skrzyżowań, za pomocą zamontowanych wysepek. Na pozostałych odcinkach nie oddzielamy pasa ruchu dla rowerów (oddzielony fizycznie nie byłby pasem ruchu, a drogą dla rowerów), pozostawiając możliwość postoju samochodów - dodaje.

Opinie (629) 3 zablokowane

  • pogratulować..

    tyle dróg rowerowych pobudowanych, a rowerzyści mają to głęboko w poszanowaniu i jeżdżą albo ulicą albo chodnikiem.. a teraz to? nie no szacun.. większe korki witajcie..

    • 12 2

  • Budowniczowie korków

    Widać już pierwsze skutki malowania nie budowania pasów dla rowerzystów.
    Po namalowania ścieżek rowerowych kosztem jezdni na moście w Redłowie korek zwiększył się o 100%.
    Inwestycje zakończona z tydzień temu a farba już schodzi z asfaltu.
    Autobusy i tak jeżdżą po ścieżce rowerowej po nie są wstanie inaczej jechać na wąskim kawałku pełnym zawijasów. Ciekawe co się stanie jak będzie tam rowerzysta. Hamulec do podłogi czy zmieciony rowerzysta.

    BRAWO DLA GENIUSZU GDYŃSKICH POMYSŁODAWCÓW

    • 15 2

  • Też mam ochotę przesiąść się na rower ale

    wygodniej mi w aucie. Poza tym boję się o rower, postawię pod sklepem a potem na pieszko do domu.

    • 5 2

  • Brawo (12)

    Jestem za, jestem kierowcą.

    • 111 334

    • Spryskiwaczem w pedalarza - to pomaga! (8)

      Tylko trzeba prawy w prawo ustawić! Zamiast na szybę. Wyprzedzasz jadącego środkiem pedalarza - włącz spryskiwacz!

      • 9 14

      • pedalarz może stracić równowagę i ci przerysować drzwi (5)

        i co wtedy?

        • 6 4

        • (1)

          Nie, wtedy kierowca odpowie za usiłowanie zabójstwa.

          • 4 5

          • w świecie bajek żyjecie, usiłowanie zabójstwa... dawno się tak nie uśmiałem. Sami prawnicy widzę tutaj siedzą z wybujałą fantazją.

            • 4 0

        • Wtedy zapłaci (2)

          w końcu to on spowodował stłuczkę.

          • 8 4

          • dlatego rowerzyści wożą ze sobą kamery (1)

            sprawa cywilna i jeszcze mu nowy rower kupisz. Dalej.

            • 7 6

            • nie badź smieszny, nie ma zakazu uzywania spryskiwaczy

              • 6 3

      • (1)

        rozumiem, a na kierowcę, który na światłach za wolno ruszył rzucasz się z kijem do bejsbola?

        • 1 4

        • rowerzysta jest zobowiązany jechać przy prawej krawędzi jezdni. A jeśli rowerzystom nie pasują spryskiwacze, to niech sobie zainwestują w okularki...

          • 5 0

    • ?

      Kierowcą hulajnogi?

      • 8 3

    • Jakoś Ci nie wierze

      • 5 1

    • Tylko dlaczego tylko jedna ulica

      Podobnie powinni zrobić w całym śródmieściu

      • 16 13

  • hahah dobre sobie tak jak zrobili na moście na ul. Stryjskiej obok PNT, teraz przez te ścieżki tworzą się gigantyczne korki (3)

    gratuluję kolejnego "mądrego" pomysłu

    • 31 4

    • głosujcie dalej na tych durniów, na miliony marnotrawione na ich idiotyczne projekty typu lotnisko, ppnt, infobox, kolejka,

      sami jesteście sobie winni, gdynia zamieniła się w zylcwiochę, do której nie chce się wjeżdżać

      • 2 0

    • durny stempa durny ściujek i durny baner (1)

      gdynia to wieś, dziura prowincjonalna rządzona przez idiotów o ambicjach nowojorskich a kompetencjach pegeerowskich

      • 6 1

      • żmuda trzebiatowski syn kiepa i pojary

        • 2 1

  • A ja myślę, że UM powinien być przeniesiony (2)

    na Chwarzno lub na Dąbrowę albo na Pustki. UM to największy pracodawca w Gdyni więc ruch aut w centrum się automatycznie zmniejszy.

    • 29 0

    • urzędnicy jeżdżą głównie SKM

      Urzędnik nawet nie ma gdzie zaparkować auta. Podziemnego pod gmachem ratusza nie ma. Urząd leży w strefie płatnego parkowania...

      • 0 1

    • Za estakadę!

      • 3 0

  • (6)

    Masakra i to texanska

    • 378 90

    • tylko po co !!!! (1)

      Powinno być tak że rowerzysta korzysta tak samo z ulicy ja samochód tylko...

      1.. Rowerzysta aby jeździć musi zdać egzamin podobny jak na prawko ( oczywiście z dodatkowym szkolenie i uświadomienie użytkownikom rowerów że auto dużo większe i kierowca nie zawsze może przewidzieć ich idiotyczne manewry na ulicy ) , a nie jakaś śmieszna karta rowerowa.

      2.. Obowiązkowe OC oraz jakiś numer rejestracyjny aby można było ścigać

      rowerzystę za łamanie przepisy

      • 2 1

      • Obowiązkowa płyta poślizgowa dla rowerzysty, atest na światła, licznik prędkości z homologacją, opony zimowe w zimie i przegląd techniczny co roku . A jak

        • 2 1

    • Jakby ten pas "zużyli" na busspas (1)

      od Radkiego do Armii krajowej i Armii Krajowej do połączenia z Władka IV to jeszcze bym rozumiał, duzo autobusów tam przejeżdża miało by to sens, ale kilku rowerów dziennie poza sezonem? To naprawde zmarnowany pas ruchu.
      I to pisze ja sezonowy rowerzysta.

      • 15 4

      • Ja dla odmiany jeżdżę tamtędy rowerem przez cały rok

        i w zupełności się z Tobą zgadzam. Przy skrzyżowaniu 3 Maja i 10 Lutego bez tego pasa jest zawsze kocioł, a z rozwiązania skorzysta parę osób.

        • 4 2

    • tempo 30, dajcie tempo 5, a nie szalejcie z tym 30, jeszcze jakiś komar albo mucha zginie na szybie i co wtedy
      trzeba będzie powołać komisję śledczą

      • 9 4

    • Matko! Zabierajo mi pasa dla mojego passata!

      • 10 9

  • parkingi

    ograniczyć ilość miejsc do parkowania w centrum i każdy będzie nagle jeździć komunikacją albo rowerem

    • 4 5

  • To jest po prostu historyczna chwila. Zabrano pas samochodom a nie pieszym!!! Ktorzy i tak juz nie maja gdzie chodzic, bo pozwolono spalinowcom parkowac jak bydlo.

    Tak trzymac. Tam gdzie sa po 3 pasy oddac jeden rowerzystom!!

    • 2 10

  • (1)

    Skoro rowerzyści stają się pełno uprawnionymi uczestnikami ruchu tak jak kierowcy to powinni płacić obowiązkowe oc plus przegląd .........

    • 8 4

    • Przegląd roweru robię raz w rokudla wlasnego bezpieczeństwa, a OC za rower mam wliczoną w ubezpieczenie autka.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane