• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odważ się i zobacz to sam

Magdalena Szałachowska
3 kwietnia 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
aktualizacja: godz. 19:23 (3 kwietnia 2007)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
- Moja rola ograniczała się do przespacerowania po Gdańsku i wypowiedzenia kilku zdań w stylu „W tym mieście zawsze dzieje się coś niezwykłego”, czy „To miasto miało wpływ na miejsca leżące na zachód od Polski, może to powietrze, może to wiatr...” - mówi warszawski aktor Andrzej Ozga, odtwórca roli Profesora. - Moja rola ograniczała się do przespacerowania po Gdańsku i wypowiedzenia kilku zdań w stylu „W tym mieście zawsze dzieje się coś niezwykłego”, czy „To miasto miało wpływ na miejsca leżące na zachód od Polski, może to powietrze, może to wiatr...” - mówi warszawski aktor Andrzej Ozga, odtwórca roli Profesora.
Gdańskim Głównym Miastem przechadza się dżentelmen w średnim wieku. Okrągłe okularki, sztruksowy garnitur, w ręku parasolka. Wygląda na Anglika. Gdziekolwiek się pojawi, dzieją się dziwne rzeczy. A to pod restauracją Kubicki wody Motławy zaczynają bulgotać, a to niespodziewanie uchylają się drzwi bazyliki Mariackiej...

To fragment scenariusza trzydziestosekundowego filmu pt. "Gdańsk - odważ się i zobacz to sam", który zobaczymy w telewizji już 17 kwietnia. To element najnowszej kampanii promocyjnej Gdańska.

- Film jest krótką i trochę niepokojącą opowieścią o tajemnicach skrywanych przez Gdańsk - mówi Wojciech Skiba, kierownik produkcji z warszawskiej firmy Papaya Films. - Produkcję utrzymamy w konwencji filmu grozy, ale z lekkim przymrużeniem oka. To nawiązanie do dokumentów podróżniczych przygotowywanych przez telewizję BBC, a jednocześnie pewna ekspresja na temat Starego Miasta i tego, co może się w nim wydarzyć.

Tytuł kampanii 'Odważ się i zobacz to sam' sugeruje że:

Zdjęcia do filmu rozpoczęły się w poniedziałek przy fontannie Neptuna. Następnie 30 osobowa ekipa przeniosła się w okolice Baru pod Rybą, a potem pod Muzeum Morskie na wyspie Ołowianka, skąd kręcono panoramę Długiego Pobrzeża. Za tło posłużyły również niezmiennie wdzięcznie pozujące ruiny na Wyspie Spichrzów.

Nie zapomniano także o rzygaczach przy ul. Mariackiej oraz o bazylice Mariackiej. Ekipa filmowa podpatrzyła również mewy na plaży. W tym celu pojechała aż do... Orłowa. Najwyraźniej gdyńskie mewy lepiej prezentują się przed kamerami. Zdjęcia zakończyły się we wtorek po południu.

- Moja rola ograniczała się do przespacerowania po Gdańsku i wypowiedzenia zaledwie czterech zdań w stylu "W tym mieście zawsze dzieje się coś niezwykłego" lub "To miasto miało wpływ na miejsca leżące na zachód od Polski, może to powietrze, może to wiatr... " - mówi warszawski aktor Andrzej Ozga, odtwórca głównej roli, zwany tu Profesorem. - Można powiedzieć, że tylko świecę tu twarzą. Nie bez przyjemności - oczywiście.

Według Marty Wolakowskiej, asystentki kierownika produkcji, dzięki uniwersalnej urodzie Andrzeja Ozgi, film będzie lepiej czytelny zarówno dla polskiej, jak i dla angielskiej publiczności.

- Oprócz kwestii Profesora w filmiku pojawia się również narrator opowiadający fragmenty historii Gdańska - mówi Marta Wolakowska. - Mimo to chcemy sprzedać raczej atmosferę, aniżeli historię miasta. Nie zamierzamy też odegrać horroru, ale w niekonwencjonalny sposób pokazać piękne miejsca.

Reklama, kręcona przez Papaya Films (znaną m.in. z produkcji teledysków dla Ani Dąbrowskiej czy Moniki Brodki), jest częścią najnowszej kampanii wizerunkowej Gdańska, opracowywanej przez agencję Kota Przybory PZL.

- To jedna z najlepszych agencji reklamowych w Polsce - mówi Anna Zbierska, kierownik referatu promocji Urzędu Miasta w Gdańsku. - Jestem spokojna o sukces promocyjny Gdańska.

Według magazynu Press akcja przygotowywana pod hasłem "Gdańsk - odważ się i zobacz to sam" będzie pokazywana w kraju i za granicą. W Polsce obejmie telewizję (TVN24), prasę ("Polityka", "Forum", "Newsweek Polska"), Internet (Google.pl i Wirtualną Polskę) oraz nośniki reklamy zewnętrznej. W Anglii promocja odbędzie się w telewizji (BBC i NBC) oraz w Internecie (Independent.co.uk i Orange.co.uk). Akcja dotrze również do Irlandii.

Całą kampanię zaplanowano na dwa tygodnie. W Polsce rozpocznie się 17 kwietnia, a na wyspach 25 kwietnia.

"Gdańsk zobacz sam" jest czwartą wizerunkową kampanią Gdańska. Poprzednie to: "Zaczęło się w Gdańsku", "Bursztynowe miasto" oraz "Gdańsk - morze możliwości".

Opinie (62) ponad 10 zablokowanych

  • piekny Gdansk

    Nareszcie ktos zdecydowal promowac nasz piekny Gdansk ,wstydzcie sie tak mowic ,kazdy jest winny ale nie my Gdanszczanie to nasze miasto i my starajmy sie zrobic zeby bylo piekne ,wszystko mozna jak tylko chemy a nie tylko narzekac ze nie zrobione bo to i to a co Ty zrobiles zeby bylo lepiej ,zacznijmy od siebie ,tepic pijanstwo,wulgarnosc ,zlodziejstwo,bezdomnych do pracy,pomoc jak potrzeba i kary jak potrzeba ,

    • 0 0

  • ????

    Ktoś tu napisał czemu nie pokazać osiedli na około Gdańska w filmie promującym miasto??????
    Czy Ty chcesz żeby tu przyjechał ktokolwiek czy niekoniecznie?Przecież tam nic nie ma poza paroma kolorywymi budynkami, ewentualnie kilka dźwigów i trochę piachu.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane