- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (138 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (189 opinii)
- 3 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (32 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (130 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (131 opinii)
Ogrody działkowe ustąpią miejsca Nowej Bulońskiej
Już w czwartek ruszą prace rozbiórkowe na terenie ogrodów działkowych, które znajdują się w śladzie planowanej ul. Nowej Bulońskiej Północnej . Prace przy budowie jezdni, trasy tramwajowej, drogi rowerowej i chodników rozpoczną się natomiast w połowie tego roku.
- Będzie to oznaczało likwidację działek i rozbiórkę altan. Działkowcy otrzymają odszkodowanie za swoje ogródki zgodnie z wyceną rzeczoznawców - zapewnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Niestety przedstawiciele Polskiego Związku Działkowców nie byli w stanie oszacować, ile osób może mieszkać na terenie ogrodów.
Na początku kwietnia przeprowadzono kolejną komisaryczną wizytację rzeczoznawcy, w trakcie której potwierdzono, że w śladzie planowanej inwestycji na stałe mieszka aż pięć rodzin w domach, będących samowolami budowlanymi.
- Osoby te wcześniej nie chciały wpuścić rzeczoznawcy i odmawiały kontaktu z urzędem - dodaje Zakrzacka, przypominając, że już w 2013 i 2015 r. odbywały się spotkania informacyjne dla działkowców.
Urzędnicy zapowiadają, że będą tym rodzinom proponowali miejskie lokale zastępcze.
- Jedna z mieszkanek już wcześniej wnioskowała o przyznanie lokalu TBS i oferta dla niej jest w tej chwili przygotowywana. Pozostałe rodziny otrzymają propozycję mieszkania socjalnego - deklaruje Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Przypomnijmy, Nowa Bulońska będzie stanowiła przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej do ul. Jabłoniowej i Warszawskiej . Będzie ona na znacznej długości drogą jednojezdniową z zachowaniem rezerwy pod budowę drugiej nitki w przyszłości.
Tramwaje po pokonaniu nowej trasy będą mogły kontynuować podróż ul. Nową Warszawską do al. Havla , zakończyć bieg na terenie planowanej zajezdni lub zawrócić dzięki rozbudowanemu układowi torowisk wokół zajezdni.
W ramach inwestycji przewidziano również wykonanie chodników oraz drogi rowerowej.
Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na połowę br., a zakończenie ok. dwa lata później. Inwestycja będzie współfinansowana ze środków unijnych.
Opinie (252) 7 zablokowanych
-
2017-04-20 08:27
Już widzę te korki na skrzyżowaniu z Myśliwską...
... podczas gdy obok będzie mknął pusty tramwaj. I w sumie dobrze: niech w korkach stoją wolontariusze.
- 7 1
-
2017-04-20 08:17
Gdzie przesadzanie dużych drzew?
Wielkie miasta dysponują sprzętem a wiec mają możliwości przesadzenia dużych drzew. Są miejsca gdzie małe drzewko ma problemy a duże po przechorowaniu bedzie wspaniale rosło. Koszty? Są ale i efekt w krótkim czasie także. Likwidacja ogrodów powinna wiec zarazem oznaczać wrzucenie do miejskiej przestrzeni wielu cennych drzew i krzewów. Małe rozkradna ludzie (uratuja przed spychaczem) ale wielkich nikt nie ruszy a to okazja dla miasta. I tak za to płacą a więc niech uratuja więcej. Działki to nie tylko drzewa i krzewy owocowe ale i ozdobne a ludzie mają naprawdę ładne i cenne okazy.
- 15 2
-
2017-04-20 08:16
Polska peerelowska mentalność
"w śladzie planowanej inwestycji na stałe mieszka aż pięć rodzin w domach, będących samowolami budowlanymi."
Cwaniaczki z mentalnością z poprzedniej epoki. Działki to relikt do wytępienia.- 10 6
-
2017-04-20 08:08
Nie wierze
Pzd nie wie ike os. Mieszka, i dostana odszkodowania - kur... wycena drzewek i krzewow jesli hata postawiona niezgodnie z przepisami ogrodkow to sory jeszcze za rozbiórkę powinni zapłacić
- 6 5
-
2017-04-20 06:00
Do planistów: (2)
jeżeli już musi być ścieżka rowerowa, to niech przynajmniej będzie PRZY ulicy, a nie w układzie - ulica, chodnik dla pieszych, ścieżka rowerowa. Nie wiem, skąd pomysł, na Morenie na przykład, żeby piesi, w tym dzieci wracające ze szkoły, ludzie z wózkami, szli między pędzącymi autami, a pędzącymi rowerzystami.
- 13 4
-
2017-04-20 07:01
bo chodzi o to ze normalnie buduje sie infrastukture rowerową by ułatwić życie Wszystkim.
U nas chodzi tylko o to by ułatwić zycie kierowcom. Czyli chodzi o to by wypchac rowery poza jezdnie ( nic w tym złego jak by robiono to z głową), a piesi i rowerzysci niech sie już meczą.- 3 0
-
2017-04-20 06:47
Na pewno cię czytają i wezmą pod uwagę
- 3 1
-
2017-04-20 00:03
Nie znacie realiów gdanszczanie
To w jaki sposób Gdańsk buduje drogi drodzy gdanszczanie wywołałoby podwójną salwę śmiechu chociażby w Europie. Przecież Ci ludzie nie nadają się do zamontowania ławek w parku. Najpierw planują 5 lat następnie 2,3 lata ogłaszają przetarg na projekt który z kolei trwa kolejne 2 lata,następnie przetarg na realizacje 2 lata i następnie 3 lata na wykonanie. Ludzie tak się nigdzie dróg nie buduje :) Ja nie mówię o Indiach czy Chinach gdzie od decyzji do oddanie takiego kawałku minie maks 2 lata ale o Ansterdamie czy Pradze. Pracuje w branży pokrewnej i np. budowa w czeskiej pradze modernizacji z jednego pasa na dwa i pełnym ciągiem tramwajowym i pieszym zajmie 3,4 maks od decyzji do oddania. Gdzie przy modernizacji musi być zachowana czynność drogi. Tutaj to jakaś paranoja. Nowa Jabloniowa W Gdańsku Jasieniu to jest hit. Początkowo w 2017 miała być oddana a na teraz nie jest rozstrzygnięty przetarg...na projekt. Ze ludzie w Gdańsku to akceptują. Przecież te spółki które są odpowiedzialne za realizacje to studnia bez dna. Ci ludzie będą przeciągać na maksa z tego względu ze Jak projekt się skończy to spółkę trzeba rozwiązać i wakaty zlikwidować. A tam nikt nie zarabia 5 tys ;) Przychodzą do biura na 11 siadają w fotelach za 400 euro i dłubią w nosie. Czas leci a 30 tys wpada.
- 21 19
-
2017-04-20 00:00
A w Szczurolandzie
Samowole na dzialkach przy glownej ulicy sie legalizuje zamiast likwidowac.
- 13 5
-
2017-04-19 23:51
poczatek końca działek
linia tramwajowa przejdzie przez środek działek i tym samym kwestia czasu jak ziemia zostanie sprzedana deweloperowi i postawi mieszkania po obu stronach lini tramwajowej.. bedzie łatwiej zlikwidowac działki bo w jednym miejscu zabiorą ziemie na mieszkania potem w innych itd i działki będą coraz mniejsze az do całkowitej likwidacji bo od srodka beda rozwalane. po wybudowaniu drogi i tramwaju wartosc ziemi podskoczy.
- 24 3
-
2017-04-19 22:50
GKS WYBRZEŻE
Wszystko ok tylko o 10 lat za późno na te realizacje. Konia z rzędem temu co to zrealizuje. Pozdrawiam
- 8 8
-
2017-04-19 22:19
W Gdyni Wiekim Kacku- Kaczych Bukach nadal chodzi i jedzi się po błocie! :(
nawet brak kanalizacji, chodników, bieda jak za Gierka,nadal 1970 rok! :-(
- 23 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.