• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • "brawo" dla naukowców

    co to wymyslili!!!!

    • 17 1

  • jak inteligentne to ...

    wprowadzic taki system tylko jak tramwaj dojeżdża i schce skręcić.

    • 14 0

  • Kierowcy to tez Gdanszczanie (1)

    a nie pasozyci, tez placa podatki itd. Tramwaj stal na swiatlach max pare minut, czy to bylo warte takiego paralizu miasta? Nie wszyscy maja dobry dojazd tramwajem do pracy.

    • 52 4

    • i tak znowu zagłosują na tych samych

      mają na co zasługują

      • 7 1

  • nie ma jak komunikacja

    w której jezdzi pełno ludzi nie działa klima do tego okna nie idzie otworzyć to sie nazywa udogodnienie dla ludzi co maja sie przesiaść
    w starych autobusach nie było problemu z otworzeniem okien a teraz wszyscy sie podusimy bo takie nam buble kupili

    • 27 4

  • no rzeczywiscie "inteligentny" system (3)

    ktory generuje korki !

    • 25 1

    • Może nie do końca aż tak ! System (jaki on by nie był) (2)

      pracuje tak, jak ktoś go zaprogramuje. On nie myśli ! Ale czemu tak się dzieje z gdańskimi decydentami w tej dziedzinie i to nieustannie od wielu lat ? W całym cywilizowanym świecie dąży się do maksymalnego upłynniania ruchu, gdyż to powoduje mniejszą emisję spalin. A w Gdańsku odwrotnie. Ale czemu się dziwić ? Jaki pan, taki kram

      • 3 1

      • (1)

        Berlin - opłata ekologiczna za wjazd do centrum. Londyn - congestion charge. Takie tam niecywilizowane, dzikie miasta w trzecim świecie.

        • 2 3

        • Są też duuużo większe miasta, gdzie ma żadnych ograniczeń !

          Poza tym jaki sen ma porównanie Londynu ~8,3mln mieszkańców, Berlina ~3,4mln mieszkańców do Gdańska ~0,45mln mieszkańców.

          Chyba tylko po to by się utwierdzić w jakimś przekonaniu, bo rozsądku w tym nie ma ani, ani ...

          • 3 0

  • żadny kraj żadne miasto nie wygrało z korkami, dlaczego trójmiasto ma być wyjątkiem ?? (2)

    • 11 8

    • miało być żaden kraj

      • 1 0

    • jasne

      może i nie wygrało, tylko dlaczego na siłę sprawiać że jest jeszcze gorzej, kiedy jak dotąd i tak już nie było lekko

      • 5 1

  • BRAWO!!

    W tej chwili korek sięga do Wrzeszcza, z małą przerwą przy Tatrze Miniatura.... czy na prawdę o to chodziło geniuszowi, który wymyślił zmianę? Rozumiem, że skrócenie czasu oczekiwania dla tramwaju o 1-2 minuty jest warte paraliżu połowy miasta? Pewnie tak... bo to takie modne teraz gnoić kierowców... a do tego jaka promocja ekologicznego tramwaju (oczywiście spalin z korka nikt nie policzy, bo by się ten wspaniały pro-ę-ą obraz miasta na miarę XXXIw posypał)

    • 54 2

  • (1)

    Czekałam dziś na autobus linii 167 lub 168 w kierunku Karczemek równą godzinę i w rezultacie do pracy dojechałam taksówką - czeka mnie chyba wcześniejsze wstawanie do pracy :-(

    • 36 1

    • Może jechałyśmy tą samą taksą? :)

      • 1 0

  • korek od Opery do Huciska (2)

    Ale spoko, tramwaj szybciej przejechał, szkoda tylko, że autobusy stoją w korkach i maja gigantyczne opóźnienia. Kiedy ktoś z ZDIZ poleci ze stolka za takie genialne pomysły?

    • 55 3

    • Autobusy nie trzymają rozkładu przez Tristar-a,a ZTM nalicza przewoźnikom kary za niewykonane kursy,a przy opóźnieniach po 30-60 minut nie ma mocnych,wylatują co najmniej dwa kursy z rozkładu.Czy ZTM będzie przyjmował tlumaczenia przewoźników,że to wina systemu,który miał ułatwić poruszanie się po mieście pojazdów komunikacji miejskiej?Owszem TRISTAR ułatwił ruch,ale tylko tramwajów które jeżdżą po dwóch ciągach torowisk i obsługują ok 30% miasta,tymczasem cała reszta skazana jest na autobusy,które utknęły w korku przy Dworcu Gł.

      • 18 0

    • To dopiero pierwszy etap...

      W drugim (po wyborach samorządowych), Aleja Zwycięstwa może zostać zamknięta dla ruchu samochodów osobowych, pozostanie jeden pas dla autobusów i taksówek. Prosty i tani sposób na likwidację korków.

      • 6 0

  • Łoj tam, łoj tam - TRISTAR to system dla Inteligętnych (4)

    a ponieważ kierowcy to barany to i system ich nie wyłapuje - zapala więc czerwone światełko. Jak kierowcy samochodowcy odłożą komóreczki, tableciki, i inne takie pierdu-pierdu i zaczną ładnie jeździć, to i system nagrodzi ich światełkiem zielonym. Proste?!

    • 20 7

    • masz kolego rację ! (3)

      Jako inteligentny system wymagam do pracy inteligentnych zachowań kierujących pojazdami, to znaczy: Podjeżdżania do linii na pasie ruchu przed sygnalizatorem - tu moja pętla indukcyjna wyłapuje informacje. Jak pojazd zatrzyma się 2 metry przed tą linią, to pętla nie działa! Dodatkowo wymagam natychmiastowego i płynnego ruszania spod świateł - moja pętla zlicza pojazdy w jednostce czasu i przekazuje informacje o natężeniu ruchu kolejnemu sygnalizatorowi. Ponadto wymagam, aby kierujący jak najszybciej osiągali maksymalną dopuszczalną prędkość jazdy - jeden maruder na trzech pasach ruchu jest w stanie obniżyć przepustowość o ponad 15%!

      • 6 1

      • (2)

        a rowerów na lewoskrętach nie widzisz ty żałosny złomie

        • 2 1

        • tylko nie złomie

          z rowerami rzeczywiście jest problem, zwłaszcza z tymi lepszymi, budowanymi z kompozytów. Pętla mi się nie wzbudza, kiedy na niej stajesz! Ale gdybyś miał miedziane buciki (takie jak płetwonurek) na pewno dałbym Ci zielone światełko.

          • 5 1

        • a tak poważnie to chciałem, żeby mi dla Was, kochani cykliści

          dołożyli guziczek do naciskania na słupku albo platformę najazdową dla rowerów - ale mnie nie posłuchali...

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane