• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • "Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów." (7)

    Jakoś wcześniej tego aspektu Tristara nie nagłaśniali.

    • 296 18

    • nie żartuj, przy wydawaniu wielu milionów kasy podatnika rzadko kiedy nagłaśnia się wszystkie aspekty danego przedsięwzięcia (3)

      podobnie jak z budową Budyń arena, ECS, Teatru Szekspirowskiego - nagłaśniano tylko to co miało mieć pozytywny wydźwięk

      • 27 5

      • Przeciez priorytet dla komunikacji miejskiej (2)

        to pozytywny aspekt. Jesli ludzie w koncu dostrzegą ze tramwajem szybciej i taniej to sie przesiądą na komunikacje zbiorową. I nagle okaze sie, że nie potrzeba wydawac tyle kasy na nowe drogi i poszerzanie istniejących.

        • 27 35

        • taniej to moze i tak, ale na pewno nie szybciej

          • 2 0

        • Zbiorkom

          Wszystko fajnie z tym zbiorkomem, tylko że jednak często nie jedzie się z punktu A do punktu B, a jeszcze dalej C, D i wraca do B, bo pani w okienku nie przyjęła druku, więc jeszcze do punktu F, żeby potem do D i na końcu się okaże że pani w okienku żąda jeszcze jakiegoś zaświadczenia, więc znów do punktu A i jeszcze raz do B. I zamiast normalnie autem załatwić sprawę w 2-3 godziny, zbiorkomem tracimy cały dzień. Nie jestem przeciwny komunikacji miejskiej, ale nie lubię być zmuszany do pewnych zachowań.

          • 44 4

    • zemsta krzywonos za niewybranie do erłoparlamentu

      • 4 0

    • jak zwykle kretyni zapomnieli o najważniejszej części komunikacji-

      o autobusach, które w przeciwieństwie do tramwajow komunikują większą część miasta. Jak zwykle głupota i bezmyślność jak wtedy gdy zlikwidowali bez zastępstwa pętlę na jana z kolna doprowadzając prowizorkami do paraliżu komunikacyjnego śródmieścia czy puszczając linię 100 gnilną w korku i dopiero po apelach przekierowując ją na wałową do przychodni.

      • 33 1

    • dzięki Bogu, że w Gdyni nie ma tramwajów

      • 27 10

  • Tristar to porażka za grube miliony

    To ściema, że po wprowadzeniu będzie pięknie, cudownie i bez korków. Za to będzie MNÓSTWO fotorejestratorów wykroczeń i fotoradarów. Totalna inwigilacja i tłuczenie kasy na mandatach. W Wejherowie już przetestowane - ponad 100 mandatów DZIENNIE!!!! od 5 miesięcy.
    https://www.facebook.com/niedlatristar

    • 5 2

  • A czy stojace w korkach za samochodami autobusy to juz ńie komuńikacja miejska?

    Chyba jednak kupie mieszkanie w Gdyni

    • 4 0

  • jakie 15 minut,jechałam wczoraj dłużej 45minut !!!

    Co za debil to wymyślił a inny zatwierdził? i nie mam możliwości dojazdu z Gdańska na Przymorze innym środkiem lokomocji,poniewaz świetlica w szkole czynna jest od 7.00 ,drugie dzieckop do przedszkola odstawiam,a pracę rozpoczynam op 7,30!!!!!!

    • 7 1

  • Ż E N A D A ..TRISTAR .MIAŁ USPRAWNIĆ KOMUNIKACJĘ A ZAKORKOWAŁ GDAŃSK

    TO CO SIE DZIAŁO WCZORAJ OD WRZESZCZA DO GDAŃSKA TO SKANDAL, TAK BEZNADZIEJNIE NIE BYŁO NAWET W CZASIE LETNICH WAKACJI może warto zacząć myśleć jak pomóc mieszkańcom a nie eksperymentowac

    • 9 1

  • mieszkam we Wrzeszczu pracuję na Westerplatte dojazd tramwajem i autobusem masakra 1h i 20 minut (7)

    a samochodem w korkach z Westerplatte do Wrzeszcza 30 minut a gdy nie ma korków to 18 minut

    • 86 7

    • ŻE CO? (4)

      tramwaj z wrzeszcza do dworca 10 minut jedzie . Potem autobus na westerplatte czas przejazdu z dworca 20 minut. razem max 40 minut

      • 2 19

      • (2)

        No pewnie, bo autobus czeka specjalnie na przyjazd tego klienta na dworzec :D poza tym, na tramwaj nie trzeba czekać - odbiera Cię spod domu, oczywiście autobus zatrzymuje się na Westerplatte pod samym miejscem pracy, nawet bliżej 10m niż samochód na firmowym parkingu! Cuda panie! Cuda i magia transportu zbiorowego!

        A teraz się obudź i spójrz prawdzie w oczy, kolega (koleżanka?) opisał realną sytuacją, którą przerabiają setki/tysiące mieszkańców trójmiasta

        Ja jeżdżąc do pracy samochodem, każdego dnia zaoszczędzam od 55min do 1:05, to przy 22 dniach roboczych daje prawie całą dobę DODATKOWO, spędzoną na dojazd TYLKO do miejsca pracy i z powrotem !!! O czym Ty w ogóle piszesz, do czego próbujesz przekonywać? Wolę dzień wolny w miesiącu za te 100zł na dojazdy więcej

        • 15 4

        • zgadzam się z przedmówcą

          dla mnie dojazd z północy Gdyni do centrum Gdańska samochodem 45 minut

          transport zbiorowy : 10 min spacer do przystanku autobusowego + 30 minut jazdy autobusem + 3 minuty ( wariant wypośrodkowany) na przesiadkę na kolejkę + 40 minut przejazd SKM + 10 minut spacer z dworca

          wariant pośredni: samochodem do przystanku SKM 12 min + 3 minuty na przesiadkę +40 min SKM + 10 min spacer z dworca

          • 2 0

        • Nie wiem czemu przypomnial mi sie cytat z "Co mi zrobisz jak mnie zlapiesz"

          - " Ja rozumisz pan, mam bardzo dobry dojazd do pracy, wstaje za piętnaście trzecia, latem to już widno..". itd.

          Idealnie odwzorowuje to jak działa nasza komunikacja miejska. autobus, tramwaj, SKM, potem znowu autobus i juz jestem tam gdzie chcialem. I wydalem przeciez tak niewiele bo tylko troche ponad 200 zl miesiecznie na cudowny bilet metropolitalny. No ale przez te dwie godziny mogę przeciez poczytac książkę, przemyślec wazne sprawy, dostrzec perełki architektoniczne trojmiasta na ktore czlowiek nigdy nie zwraca uwagi, czy tez zwyczajnie, z wyzszoscią, z okien autobusu popatrzec na kierowcow, w swoich wygodnych, klimatyzowanych samochodach, stojących w tym samym korku co ja. Taaaa... niech zyje komunikacja miejska.

          • 5 0

      • Autobusy na Westerplatte nie jeżdżą spod dworca. Niestety.

        • 3 0

    • Ja z Moreny na lotnisko jadę do pracy 15 min. Autobusem ponad godzine bo muszę się przesiadac i do tego autobusy jeżdżą jak chcą. Miesięcznie zaoszczędzam wiec 30 godzin których żadne pieniądze mi nie zwrócą.

      • 14 1

    • tak, tak

      broń tego miejsca, nawet tydzień. A potem czwórkami...do Wrzeszcza.

      • 2 9

  • Jak ludzie zobaczą że tramwajem szybciej to zostawią auta pod domami

    i wtedy korków nie będzie. A jak korki znikną to autobusy pojadą szybciej więc jeszcze wiecej osób wybierze komunikację. To chyba proste?

    • 1 11

  • sygnalizacja dla matołów

    którzy nie potrafili przejechac przez to skrzyżowanie wczesniej bo nie rozumieli ze majac zielone do jazdy na wprost trzeba popatrzec w prawo gdy sie skręca w lewo czy to od strony sobieskiego do pruszcza czy od strony pruszcza w kartuską . Pomimo zmian skrzyżowanie i tak jest zle oznakowane ! jadac od str.pruszcza i zawracając kierowaca nie ma prawa wiedziec ze kierowcy ze srodkowego pasa (jadący od sobieskiego) mogę mu ze srodkowego pasa skręcic w lewo bo nie ma tam znaku , jest za skrzyzowaniem , dopiero przy sobieskim .! Jk poprawiacie to zróbcie to prawidłowo , proszę !!!

    • 2 0

  • no rzeczywiscie "inteligentny" system (3)

    ktory generuje korki !

    • 25 1

    • Może nie do końca aż tak ! System (jaki on by nie był) (2)

      pracuje tak, jak ktoś go zaprogramuje. On nie myśli ! Ale czemu tak się dzieje z gdańskimi decydentami w tej dziedzinie i to nieustannie od wielu lat ? W całym cywilizowanym świecie dąży się do maksymalnego upłynniania ruchu, gdyż to powoduje mniejszą emisję spalin. A w Gdańsku odwrotnie. Ale czemu się dziwić ? Jaki pan, taki kram

      • 3 1

      • (1)

        Berlin - opłata ekologiczna za wjazd do centrum. Londyn - congestion charge. Takie tam niecywilizowane, dzikie miasta w trzecim świecie.

        • 2 3

        • Są też duuużo większe miasta, gdzie ma żadnych ograniczeń !

          Poza tym jaki sen ma porównanie Londynu ~8,3mln mieszkańców, Berlina ~3,4mln mieszkańców do Gdańska ~0,45mln mieszkańców.

          Chyba tylko po to by się utwierdzić w jakimś przekonaniu, bo rozsądku w tym nie ma ani, ani ...

          • 3 0

  • Mam komunikację miejską głęboko, ponieważ ...

    ... z domu na Ujeścisku do pracy na Przeróbce jadę:
    1. Komunikacją - 45-50min (2 przesiadki)
    2. Samochodem - 25-30min
    3. Rowerem - 20-25min

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane