• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia jednak bez Nowego Traktu?

Krzysztof Koprowski
6 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W piątek koniec remontu na Trakcie św. Wojciecha
Miejscy urbaniści chcą, by prowadzący do centrum miasta Trakt Św. Wojciecha posiadał po dwa pasy w każdym kierunku. Miejscy urbaniści chcą, by prowadzący do centrum miasta Trakt Św. Wojciecha posiadał po dwa pasy w każdym kierunku.

Ważą się losy Nowego Traktu Św. Wojciecha, czyli drogi wzdłuż torów kolejowych od Obwodnicy Południowej Gdańska zobacz na mapie Gdańska do ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska. Prezydent miasta polecił urbanistom zrewidować plany i wykorzystać w maksymalnym stopniu istniejący przebiegu Traktu.



Nowy Trakt ma przebiegać wzdłuż torów kolejowych. Nowy Trakt ma przebiegać wzdłuż torów kolejowych.

Czym skutkować będzie budowa Nowego Traktu Św. Wojciecha?

Nowy Trakt Św. Wojciecha ma być, zdaniem miejskich urbanistów, panaceum na przeciążenie istniejącej ulicy, a ponadto stanowić element szerokiej czteropasmowej arterii prowadzącej z Południowej Obwodnicy i Pruszcza Gdańskiego prosto do centrum miasta. Dodatkowo wzdłuż niej planuje się lokalizacje obiektów produkcyjno-usługowych. Szacunkowy koszt realizacji całej drogi wyniósłby ok. 62 mln zł.

Okazuje się, że ta wizja może jednak nie doczekać się realizacji.

- 4 lutego prezydent Paweł Adamowicz, po zapoznaniu się z uwagami mieszkańców Oruni zgłoszonymi podczas spotkania z planistami, polecił opracowanie koncepcji wykorzystującej w maksymalnym stopniu istniejący przebieg Traktu św. Wojciecha oraz bezkolizyjnego połączenia dwóch części Oruni rozdzielonej linią kolejową - informuje Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Urzędnicy jednak podkreślają, że niekoniecznie oznacza to rezygnację z nowej drogi. Nie jest to również równoznaczne z pomysłem podtrzymania i modernizacji na formę bezkolizyjną przejazdu przez tory kolejowe w rejonie ul. Gościnnej, co w dalszym stopniu kumulować będzie ruch aut w centralnej części dzielnicy i w obrębie kościoła pw. św. Jana Bosko.

Czytaj też: Historia kościoła przy ul. Gościnnej w Gdańsku

- Odpowiedź na to, czy zmieniona zostanie lokalizacja pokonania torowiska kolejowego, będzie możliwa dopiero po opracowaniu przez Biuro Rozwoju Gdańska nowej koncepcji drogowej - tłumaczy Dobrowolska.

Pewne jest natomiast, że nadal będzie forsowany jednolity pod względem funkcji fragment południowej Oruni, bowiem taki zapis znajduje się w nadrzędnym dokumencie planistycznym, czyli studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska.

Nowy projekt układu drogowego Oruni ma być przedstawiony mieszkańcom już w marcu br.
Zagrywka polityczna czy świeże spojrzenie na planowanie przestrzenne?
Skierowanie do ponownego opracowania projektu planu zagospodarowania dla Oruni budzi natychmiastowe skojarzenie z równie kontrowersyjnym dokumentem dla Brzeźna. Takie działanie bez wątpienia nosi znamiona przedwyborczej kampanii politycznej prezydenta, który dopiero teraz zaczął słuchać mieszkańców Gdańska, podczas gdy przez całą kadencję nie przejmował się protestami dot. sfery planowania, dopuszczając m.in. do możliwej rozbudowy Galerii Bałtyckiej i powstania kolejnego molocha handlowego przy dworcu we Wrzeszczu lub przy kreowaniu zabudowy Targu Siennego i Rakowego.

Nie ukrywam, że jestem niezmiernie ciekaw, jak z tej sytuacji wybrnie Biuro Rozwoju Gdańska - instytucja zdominowana przez fanatyków motoryzacji i ciągłego "udrażniania" miasta, po to, by potem walczyć z problemem nadmiaru aut i brakiem miejsc parkingowych. Czy BRG skaże swoimi wizjami Orunię na dalszą degradację czy może dostrzeże ogromny potencjał sąsiadującej linii kolejowej, która mogłaby przenieść ruch przy dojazdach z Pruszcza Gdańskiego? Nie należy wykluczać też przedstawienia koncepcji, która z góry jest nierealna i nieakceptowalna - po to, by dalej promować pomysł Nowego Traktu Św. Wojciecha.

Miejsca

Opinie (127) 3 zablokowane

  • jest prostszy sposob

    A ja mysle ze znacznie prosciej byloby znacznie skrocic czas swiatel dla wujezdzajacych z i do urzedu marszalkowskiego i wojewodzkiego ktore w godzinach szczttu niemal dorownuja czasem swiatlom jadacych traktem

    • 14 0

  • Drogi (1)

    Gdańsk i dzielnice Gdańska powinny mieć więcej dróg i to wielopasmowych, wynika to ze względów bezpieczeństwa mieszkańców. Podczas jakiegoś zagrożenia ludność mogłaby się szybciej ewakuować. Powinien o to zabiegać Wydział Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego.

    • 8 5

    • ewakuację mieszkańców to się przeprowadza środkami transportu zajmującymi jak najmniej miejsca na drodze

      samochody mają tę wadę, że zatkają każdą drogę jeżeli jest ich odpowiednia ilość

      • 2 1

  • Brawo PO! (4)

    Pan prezydent gdańska paweł adamowicz jest pierwszym naszym prezydentem, który tak naprawdę rozpoczął modernizacje gdańskiej infrastruktury drogowej i rozpoczął modernizacje naszego miasta. Zaniedbania z poprzednich lat są gigantyczne! Nec temere nec timide - bez strachu lecz z rozwagą motto z herbu gdańska, rodzinnego miasta pana prezydenta idealnie pasuje do jego postępowania. Pan prezydent jest politykiem platformy obywatelskiej, to widać po jego słowach i czynach. Jaka uderzająca różnica z bandytyzmem ekonomicznym i nieodpowiedzialnością ekipy pis-u! Pan prezydent nie obawia podejmować decyzji kontrowersyjnych i to takich które nie zawsze podobają się opinii publicznej. Efekty jego pracy to m.In. Nowa słowackiego, trasa zielona ergo arenę, park reagana tunel pod martwą wisłą, obwodnica pd, rozpudowa portu lotniczego im. Lecha wałęsy i terminal ii tegoż lotniska, kolej metropolitalna stadion na euro i euro w gdańsku, ul. Havla, nowa wałowa, tramwaj na orunię, trasa ak, terminal kontenerowy w porcie pn, trasa sucharskiego, czy najnowocześniejsza flota tramwajowa i autobusowa w polsce! Działalność władz gdańska to kwestia odpowiedzialności za miasto ale i za kraj, za polskę i polaków i gdańszczanie, polacy tą odpowiedzialność doceniają.

    • 7 14

    • (1)

      Gdyby jak to powiedziales pan prezydent zainteresowal sie tym bym poza modernizacja miasta postawil bys za osobami niepełnosprawnymi by im chociaz podniesc zasilek pielegnacyjny a nie zajmował sie pierdołami

      • 3 2

      • drogi to nie pierdoły; służą też niepełnosprawnym

        • 2 0

    • zastanow sie przez chwile dlaczego?

      otoz ci wyjasnie, jest kasa z EU, sa intratne projekty a przy nich spore lapowy, motywacja nie jest niestety dobro obywateli ale wlasna kieszen (11 mieszkan - czy to jest wg ciebie uczciwe).
      Buduje sie cokolwiek, bez zastanowienia byleby szybko wydac kase (a przy tym zaciagnac nowe dlugi). Moze kiedys to zrozumiesz.....

      • 1 0

    • fanatyk czy ignorant, a może to jest prowokacja?

      Bezstronny to ty jesteś, że ho ho ho, zaliczyłeś inwestycje komercyjne firm oraz centralne (POG budowała GDDKiA) do zasług tego pana, co jest wyraźnym nadużyciem...

      • 0 0

  • Nowy Trakt to bzdura

    Należy wyremontować stary Trakt św. Wojciecha i będzie dobrze , codziennie przejeżdżam tą ulicą i korki spotykam dopiero od Sandomierskiej do Huciska, wobec tego byłyby to wyrzucone publiczne pieniądze.

    • 13 3

  • Bardzo często osoby z BRG cierpią na pomroczność jasną

    Stąd te bzdurne planowanie bez uwzględnienia ochrony środowiska oraz opinii samych mieszkańców.

    • 6 3

  • Opinia

    Poszerzcie ulicę, rozwalcie przydrożne bloki(w tym mój) i dajcie mi w zamian nowe mieszkanko ! :)

    • 5 2

  • ukarać za zły wybór (2)

    kto wybrał niekorzystny wariant B?

    • 4 1

    • Ja wybralem

      • 0 0

    • Wariantowi B przeciwni są głównie sympatycy picia piwa, którzy wzdłuż torowiska urządzili sobie miejsce posiedzeń. A jak wzdłuż torów poprowadzą nową arterię, to będą musieli korzystać z okolic parku i kanału Raduni.

      • 1 0

  • paranoid android (2)

    To nienormalne żeby dzień w dzień 5 km do centrum jeździć 45 minut w korku.
    Całe szczęście mam to już za sobą, ale współczuję. W południowych dzielnicach Gdańska koniecznie trzeba dalej rozbudowywać infrastrukturę, bo przez ostatnie 10 lat nawalono tam bloków, a zapomniano o drogach.

    No i poprawić sygnalizację na skrzyżowaniu Armii z Havla.
    Zbudowali nową drogę i przez debilną decyzje o likwidacji przejazdu bezkolizynego mamy dalej podobne korki.

    Czy tym miasem zacznie w końcu ktoś myślący o mieszkańcach zarządać, a nie tylko o swoich finansach.

    Banda nierobów. grrrrr

    • 8 5

    • Tam nigdy nie było przejazdu bezkolizyjnego.

      • 0 0

    • 5km - 50 min piechota, 20 min. rowerem. Nie wiem po co siedzisz w samochodzie??? Nie mowiac juz, ze z Havla jest tramwaj. Tramwajem do centrum ok 20min.

      • 1 1

  • motto dnia

    idealnie pasuje do problemu tej drogi "Droga urzędowa: Trakt akt. "

    Fangrat Tadeusz

    • 4 0

  • Sabotaż gospodarczy Traktu nie będzie (1)

    Prezydent jaja sobie z nas robi . Trakt krzywy dziurawy zniszczony .Do Pruszcza Gd brak tramwaju brak SKM teraz nam Trakt prezydent jeszcze zamknie i zrobi drogę rowerową z niego twierdząc że to kolejny sukces.

    • 12 4

    • Świete słowa .

      Prezydent kpi sobie z mieszkańców .Ten Trakt jeden z głównych dojazdów do miasta wygląda jak ten cały prezydent. Brudny dziurawy krzywy i wciąż korkujący się .Ale jaki pan taki kram .

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane