- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (256 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (110 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (83 opinie)
- 4 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (33 opinie)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (368 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (737 opinii)
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej oraz Równej . Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.
Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).
- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej , a nawet Niegowskiej . W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.
Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.
Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (133) 6 zablokowanych
-
2017-10-22 22:21
Orunia dzielnica zapomniana przez wladze samorzadowe
- 5 1
-
2017-10-22 22:20
Władze Gdańska mają Mieszkańców Oruni za Idiotów - tu są tylko obiecanki i zero Inwestycji
Władzo nie pal głupa
- 4 0
-
2017-10-22 22:19
Niedawno Budyń obiecał budowe Nowego Traktu Sw. Wojciecha wzdłuż torów
- 0 0
-
2017-10-22 22:18
Nowe rozwiazanie
Moja koncepcja to zbudować nowy wjazd do Gdanska od Pruszcza po drugirj stronie torów
- 0 0
-
2017-10-22 20:00
Mieszkańcy Lipiec nigdy nie zgodzą się na zamknięcie przejazdu dla aut na Niegowskiej (1)
- 3 5
-
2017-10-22 21:15
nie powinno byc przejazdow i przejsc kolizyjnych w 0,5 mln mieście
każdy to niebezpieczenstwo wypadku smiertelnego pomimo ograniczen predkosci dla pociagow
- 4 1
-
2017-10-22 19:46
Niegowska,Sandomierska, Smetna (1)
Niech urzędnicy nie zajmują się zamykaniem przejazdu przez tory skoro nie korzystają z nich na codzień. Przejazd na Sandomierskiej, Smetnej czy też na Niegowskiej są niezbędne. Zamknięcie spowoduje niekończące się korki. Nie ma to jak utrudnić życie mieszkańca. Zastanówcie się co Wy robicie!!!!
- 2 2
-
2017-10-22 20:34
Czytales artykul?
- 2 1
-
2017-10-22 13:25
Wiadukty albo tunele konieczne są na Niegowskiej oraz Smętnej (3)
Za tunele, a raczej bunkry już dziękujęmy. Te cztery już wystarczą, pokazaliście twórczość głupoty, dla porównania w Radunicy obok Św. Wojciecha jest prawdziwy tunel, bez zakrętów, ale w Gdańsku się nie udało...
- 12 7
-
2017-10-22 13:29
(1)
Za tunele dla pieszych oczywiście już dziękujęmy, samochodowe się zawsze przydadzą, zwłaszcza dla karetek
- 5 1
-
2017-10-22 20:28
Dla karetek po to zeby patologie szybciej do czubków wywozic
- 0 1
-
2017-10-22 13:30
Inaczej będziesz śpiewał
jak Macierewicz i spółka wywołają jakąś wojenną zadymę.....
- 3 5
-
2017-10-22 15:29
Nareszcie!! (2)
Orunia stanie się wreszcie dzielnicą w pełni połączoną z resztą miasta!! I jest to na pewno bardziej potrzebne niż tunel pod Pachołkiem, na przykład...
- 19 6
-
2017-10-22 20:25
Patologie trzeba odcinać od miasta!
- 0 3
-
2017-10-22 16:47
Jesli nie widzisz potrzeb tunelu pod pacholkiem to zapraszam do oliwy okolo godziny 16 w dzien powszedni na ul. grunwaldzka, tak samo czarny dwor i spacerowa. No chyba ze faktycznie nie ruszasz sie z twojej oruni to nie widzisz tego
- 6 5
-
2017-10-22 20:23
Bardziej niż na Sandomierskiej czy Równej przydałby się na Gościnnej
Znowu nie trafione pomysły
- 5 4
-
2017-10-22 12:08
Orunia dziś, (3)
Chylonia jutro.
- 30 5
-
2017-10-22 12:15
Wejherowo, Rumia dziś, Orunia jutro a u szczura nadal rysunki i plany! (2)
- 13 3
-
2017-10-22 14:06
(1)
W Gdańsku w tym czasie zrobiono przejazd przy drodze zielonej, słowackiego czy nowej wałowej
- 12 2
-
2017-10-22 20:14
Jeszcze obwodnica poludniowa
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.