• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni etap remontu Estakady Kwiatkowskiego

Michał Sielski
5 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów. Ci, którzy jeżdżą przeciążonymi samochodami bardzo przyczynili się do zniszczenia starszej części Estakady Kwiatkowskiego. Nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów. Ci, którzy jeżdżą przeciążonymi samochodami bardzo przyczynili się do zniszczenia starszej części Estakady Kwiatkowskiego.

Remont gdyńskiej Estakady Kwiatkowskiego wkracza w decydującą fazę. We wtorek rozpoczyna się III etap, a kierowców czekają kolejne zmiany w ruchu. Koniec prac we wrześniu.



Jak reagujesz na korki z powodu remontu kolejnej drogi?

Remont przegubów i legarów, podtrzymujących estakadę trwa od połowy listopada ubiegłego roku. Warta niemal 6 mln zł inwestycja była konieczna, bo elementy konstrukcyjne zostały znacznie osłabione - głównie przez przeciążone samochody ciężarowe.

Według fachowców, jedna przeciążona ciężarówka niszczy nawierzchnię i obiekty inżynieryjne w równym stopniu, co milion samochodów osobowych.

- Niestety nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów, dotyczących dopuszczalnego obciążenia samochodów. Z tego powodu remont ma tak szeroki zakres - mówi Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Kierowcy i pasażerowie autobusów już kilka razy musieli "uczyć się" tymczasowej organizacji ruchu. Teraz będą musieli to zrobić raz jeszcze, na szczęście po raz ostatni.

Od wtorku na ok. dwa miesiące zamknięty zostanie zjazd z Estakady od strony Obłuża do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Z tego powodu obowiązywać będą zmienione trasy linii autobusowych: G, 128, 146, 152, 170, 173, 182, 194, 209, 228, 282 i N10. Autobusy jadące do centrum Gdyni będą przejeżdżały przez Terminal Promowy pomiędzy ul. Kontenerową zobacz na mapie GdyniJanka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Remont Trasy Kwiatkowskiego potrwa do końca września. Do jego zakończenia zamknięta pozostanie dwupasmowa jezdnia w kierunku Obwodnicy na odcinku od ul. Kontenerowej do ul. Wiśniewskiego. Ruch dwukierunkowy odbywać się będzie na jezdni w kierunku Obłuża.

Remont także na ul. Bosmańskiej

Nadal remontowana jest również ul. Bosmańska zobacz na mapie Gdyni na Oksywiu. Sprawdź jak zmienią się trasy i przystanki miejskich autobusów.

Opinie (100) 9 zablokowanych

  • yeah (2)

    juz myslalem, ze sie korki sie skoncza, bede musial dluzej spac i ogolnie krocej jechac do pracy...na szczescie chlopaki mnie nie zawiedli i jeszcze prawie 3 miesiace wsyztsko bedzie w normie - rano korek, po pracy korek :-D

    • 75 6

    • ankieta rulez (1)

      wjezdzam w korek, denerwuje sie bardzo, ale wychodze z samochodu i rozgladam sie za robotnikami - jesli widze, ze sie nie obijaja, to od razu ogarnia mnie blogi spokoj i wracam z powrotem kiblowac w korku za kierownica

      • 12 0

      • pytanie czy włodzarze miasta wyciągnęli wnioski i postawią automatyczne

        wagi jak we Wrocławiu, po zanotowaniu przeciążenia na osi jest foto i "miszcz przeciążonej kierownicy" dostaje stosowny mandat, który skutecznie leczy go z "choroby przeciążeniowej"

        • 13 0

  • (4)

    Koniecznie fotoradary poustawiać bo tam, podobnie jak na obwodnicy panuje kompletna dziczyzna.

    • 25 41

    • dziki kraj dzikie ulice

      • 7 0

    • mentalności kierowcy nie zmienisz

      fotoradar sobie w domu zamontuj bo pewnie jak biegniesz po piwku do łazienki to łamiesz wszelkie możliwe przepisy ^^ fakt przeginają niektórzy pałkę no ale po coś policja kupiła nieoznakowane radiowozy mające patrolować te drogi. Fotoradar to taka szczwana maszynka na której widok kierowcy panikują zwalniając czasem do 20 na ograniczeniu do 50 co nie jest bezpieczne gdy osobówka tak szybko zahamuje przed tirem. Dupczenie gwarantowane, no chyba że pomalują puszkę z radarem na żarówiasty kolor tak żeby ją z kilometra było widać.

      • 3 1

    • A ja bym zawęził do jednego pasa w każdą stronę (1)

      Oczywiście ograniczenie do 30km/h, a na drugim urządził ładny deptak dla spacerowiczów. Acha, no i najlepiej wyłącznie ruch samochodów osobowych, kontenerek na dach maluszka i jedziemy!

      • 2 1

      • Acha, a jeśli koniecznie ma być 50km/h lub więcej

        to należy postawić bramki i pobierać opłaty za przejazd. Ważyć wszystkich i kasowa od kilograma ;)

        • 1 1

  • oby mniej wypadków było na estakadzie po tym... :/

    • 20 3

  • " Ci, którzy jeżdżą przeciążonymi samochodami bardzo przyczynili się do zniszczenia starszej części Estakady Kwiatkowskiego." (5)

    Coś mi się wydaje, że jakość wykonania tam była taka, że nawet bez ruchu kołowego byłoby do remontu.

    • 35 14

    • Przeciążone ciężarówki

      Wystarczyłoby, aby inspekcja transportu drogowego ustawiła na co jakiś czas wagę na którymś końcu obwodnicy (najlepiej w okolicach wlotu na obwodnicę) i bardzo szybko zarobiłaby pieniądze na rozbudowę estakady. Składałoby się na nią wszystkie przeładowania z kontenerów, dodatkowo ol-trans (co prawda teraz nie jeżdża bo kawałek drogi jest w remoncie którą zazwyczaj jeżdżą i musieli się przerzucić na rozwalanie dróg w Redzie) i pozostali mali przewoźnicy. Problem w Polsce jest podstawowy - jest różnica między nośnością dróg jakie obecnie mamy (nowe drogi budowane są na normowo większe obciążenia) a ładownością ciężarówek które jeżdżą po polskich drogach. Standardowy samochód ciężarowy 4-osiowy może ważyć około 40 ton (brutto) tymczasem po polskich drogach może jeździć ciężarówka z maksymalnym obciążeniem 8 ton na oś (czyli 32 tony jeżeli wszystkie osie są napędzane). To oczywiście bardzo przybliżone dane. Jednym z nielicznych miejsc gdzie dopuszcza się 10 ton na oś jest ulica Armii Krajowej.

      • 9 1

    • (1)

      Nie sądzę żeby aż tyle było przeładowanych samochodów ciężarowych. Moim zdaniem problem tkwi w tym, że estakada przystosowana jest do obciążenia 8t na oś, a są samochody przystosowane do większych obciążeń i to drogi powinny być przystosowane do większego obciążenia.

      • 2 5

      • Przeciążone ciężarówki

        Wywrotki wożące materiały masowe są zawsze przeciążone nawet biorąc pod uwagę ich ładowność konstrukcyjną (pomijając nośność) dróg. Wiodące firmy trójmiejskie czyli Wakoz i OL-trans nigdy nie wożą tzw. wannami mniej niż 30 ton, zazwyczaj jest to około 33 - 35 co po dodaniu średniej wagi zestawu (nowoczesne z aluminiowymi skrzyniami ważą min 16-17 ton) daje już przeciążenie w stosunku do maksymalnej ładowności konstrukcyjnej około 10ton. W związku z tym problem przeciążonych samochodów ciężarowych jest i nie są to sporadyczne przypadki. Firmom po prostu sie to opłaca nawet wliczając sporadyczne (i tutaj jest problem) kary nakładane przez inspekcję transportu drogowego. W ITD mam wrażenie nieraz ślepcy pracują, najgorsze że za nasze pieniądze. doskonale wiedzą jak uderzyć, żeby firmy zaczęły respektować przepisy, większość trójmiejskich kierowców znają i nietrudno im zgadnąć kto przekracza czas pracy

        • 0 0

    • Nie (1)

      zwalajcie na przciazone ciezarowy , jakosc budowy byla do kitu , nikt nie wiedzial ze beda tam jezdzily przeladowane tiry , nie udawajcie zaskoczonych jak zawsze , wstyd ogromny , winnych nie ma , wszystko gra do nastepnego remontu za 9 miesiecy.

      • 2 1

      • A wy co...

        Ile ta część estakady co remontują ma lat znawcy? Była robiona w czasie komuny nie prawda? Piszę III etap remontu starszej części Estakady!

        • 2 1

  • Remonty (2)

    Dobrze ze w czasie Open'era tego nie zmienili. Wszyscy przyjezdni by sie pogubili. A swoja droga tempo prac iscie mistrzowskie ;)

    • 35 2

    • Nie tylko tempo

      Zastanawiam sie jaki sens ma ten remont bez ustawienia bramki z waga przy wyjezdzie z portu?Bez wazenia i zawracania przeladowanych ciezarowek za kilka lat czeka gdynian powtorka z rozrywki a do tego moga dojsc zniszczenia na nowowybudowanym odcinku lesnym TK.

      • 18 0

    • sporo prac wykonywanych jest pod estakadą, to one są najbardzij czasochłonne

      • 0 0

  • ul. bosmańska - chyba najdłuższy remont nowożytnej europy (3)

    czy kiedyś przebudowa tej ulicy się skończy, bo co jestem w tamtym rejonie widzę zamkniętą ulicę.

    • 52 1

    • Bosmańska? (1)

      Według rozpiski przetargowej urzędników - Bosmańska jest już zrobiona i to do skrzyżowania z ul. Płk. Dąbka na Starym Oksywiu. Tyle w przetargu, a realia?

      • 4 0

      • realia są takie

        że z nowo zbudowanego ronda zjeżdża się na ulicę Benisławskiego po dwóch "schodkach". Fajny test dla zawieszenia. A 50 m od tego ronda jest dziura na dziurze, tylko pewnie tego przetarg nie obejmował.

        • 3 0

    • Polska

      rzeczywistosc , wychodzi , to sie nigdy nie zmieni w naszym kraju. !!!!!

      • 0 0

  • Tempo iście ślimacze (3)

    ale przynajmniej robią....

    • 19 6

    • (2)

      ta, robią , gdyby ich tam pracowało 10 a nie 3 i gdyby pracowali na 2 zmiany to by to juz dawno zostało zrobione ale po co, skoro moze ich pracowac 3 i po 5 godzin dziennie ?!

      • 4 1

      • (1)

        A co ty wiesz o budowaniu, że sie tak "mądrzysz"?

        • 1 2

        • może i nie dużo !
          ale czy Twoim zdaniem renowacja przegubów estakady powinna trwac tak długo? i czy powinny zajmowas sie tym tylko 3-4 osoby ?
          szybciej stadnion na Olimpijskiej zbudują niz oni estakade !

          • 1 0

  • (5)

    Kolejne dwa miesiące robót przy banalnej naprawie estakady. Po prostu mistrzostwo swiata dla nieudaczników. Przy okazji postawiłbym bramkę przy wyjeździe z terminala i obowiązkowe ważenie tych tirów.

    • 42 5

    • Kolejne dwa miesiące robót przy banalnej naprawie

      Ale za to Gdynia to super nowoczesne i przyjazne miasto

      • 11 4

    • Skoro jest taka banalna, to idź sam i zrób ją w dwa dni... Co za ludzie.

      • 3 3

    • Ślimaki

      Obserwuję ich co dzień rano. To skandal, oni prawie nic nie robią. To klasyczna, tzw. "polska robota"... Wstyd!

      • 3 1

    • oczywiście tylko waga... (1)

      Skoro "Według fachowców, jedna przeciążona ciężarówka niszczy nawierzchnię i obiekty inżynieryjne w równym stopniu, co milion samochodów osobowych." to może kiedyś ci "fachowcy" sami wpadliby na pomysł zamontowania wag. Myślę, że inwestycja szybko by się zwróciła z mandatów za przeciążaone samochody. A może i na remonty dróg by zostało małe co nieco.. Ale takich mamy fachowców...

      • 0 0

      • a którędy te przeciążone tiry mają jechać?

        • 0 0

  • przesiadam się na rower (4)

    to pewne!

    • 24 2

    • nie zapomnij o siodełku! (2)

      • 6 4

      • hi hi hi (1)

        Dobry tekst!

        • 2 0

        • z dupy po całości , ten pseudo żarcik

          poczucie humoru jak u drozdy.

          • 0 0

    • chyba na helikopter

      nie ma ścieżek rowerowych pozwalających przejechać koło estakady.

      • 3 0

  • wprowadzić rogatki (1)

    i niech Gdynia pobiera MYTO!!!

    • 15 3

    • wystarczy, że postawią WAGĘ z fotorejestratorem

      za ciężka ciężarówka=grzywna (bardzo wysoka)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane