• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM z przewodami od mola w Sopocie do plaży w Stegnie

szym
13 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

PKM - jak długa jest sieć trakcyjna? Gdyby połączyć ze sobą przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej elektryfikowanej trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie. Mija właśnie rok od rozpoczęcia inwestycji.



Interesujesz się koleją?

Elektryfikacja PKM rozpoczęła się w połowie czerwca 2021 r. wbiciem fundamentu pod pierwszy słup trakcyjny.

Jej wykonawca - firma Torpol - prowadzi obecnie prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Sieć trakcyjną zainstalowano już nad torem nr 2 (w rejonie budowanego w ramach elektryfikacji przystanku PKM Gdańsk Firoga), a już niedługo zostanie zawieszona również nad torem nr 1.

  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Długość PKM: od mola w Sopocie do plaży w Stegnie



- Gdyby połączyć ze sobą rozwieszone w ramach tej inwestycji przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie - mówią kolejarze.
Dzięki inwestycji pasażerowie korzystający z linii PKM, oprócz nowego przystanku Gdańsk Firoga, budowanego pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym, zyskają przede wszystkim możliwość korzystania z nowszych i bardziej ekologicznych pociągów elektrycznych.

Trakcja w rejonie przystanku PKM Gdańsk Firoga.

szym

Miejsca

Opinie (260) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Elektryfikacja wsi i miast (2)

    Wiecie, dlaczego Pendolino z Gdyni nie jeździ do Szczecina, a jedynie do Kołobrzegu? Bo między Koszalinem a Szczecinem linia kolejowa nie jest zelektryfikowana. Łapiecie? W XXI w. kolej nadal w dużej części jeździ na pojazdach spalinowych (aż dziw, że nie na parowozach). Podobnie na Hel - tylko spalinowe.
    Tymi 40 km to się nie ma co chwalić, bo nie starcza nawet na dystans Gdynia-Gdansk. Pochwal się się, jak już będzie całość albo chociaż większość zelektryfikowana.

    • 5 2

    • Miej oczy otwarte

      Proszę aby przejechać się osobiście i bacznie obserwować rodzaj pojazdu trakcyjnego, zamiast opowiadać głupoty

      • 0 0

    • A ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

      Chyba komiksów za dużo naczytałeś się. Tzw. "pseudolino" jeździ do do Kołobrzegu bo taką ugodę zawarło PKP Intercity z KE. A linia z Gdynia do Szczecina została zelektryfikowana ponad 30 lat temu.
      Pociągi spalinowe jeżdżą i jeździć będą - popatrz na inne kraje i nie pisz głupot.

      • 2 0

  • (23)

    W dobie drożejącego prądu i węgla ja bym odszedł od pociągów elektrycznych i na węgiel.Bardziej pociagi magnetyczne jak w Japonii...z Wejherowa do Gdańska byłoby 6 minut...do tego odpowiednia infrastruktura, tunele i parkingi dla pasażerów.I może wtedy zaczniemy gonić Europę,choć w cenach już dawno ich wyprzedzamy.

    • 9 55

    • Pociagi magnetyczne

      Czy kolega zdaje sobie sprawe dlaczego pociagi magnetyczne od ponad 60 lat nie moga sie przebic poza formy doswiadczalne? Problemem jest wlasnie energetyka! Generuje taki pobor mocy ze nawet w czasach taniej energii elektrycznej byla nieoplacalna. A co dopiero yeraz

      • 0 0

    • (1)

      No Wejherowo ma już 2 tunele. Gdynia ma jeden, wirtualny, na Puckiej.

      • 8 1

      • na Puckiej...

        Ale nie ten, ktory faktycznie jest potrzebny.
        Ale nawet ten potrzebny nie rozwiaze problemu.

        Faktyczne rozwiazanie jest na osi Polnocna-Poludniowa.

        • 1 0

    • (11)

      Maglev wymaga prądu przecież.

      • 23 0

      • (7)

        Nie wyprowadzaj go z błędu, on myśli, że tam jest magnes na wędce wystawionej przez okno maszynisty, i to ciągnie ten cały metalowy pociąg do przodu. Svencjusz to prawdziwy ekspert, ja bym mu wierzył. Nawdawalby się na ministra w pisie.

        • 26 3

        • (3)

          W PoKo ministrem obrony narodowej był psychiatra...także tego))

          • 10 16

          • (2)

            Za to za pisu człowiek chory psychicznie, więc uważaj, co porównujesz.

            • 19 6

            • czyli zostalo w rodzinie

              pacjent i jego lekarz...

              • 4 0

            • W punkt

              • 6 1

        • (1)

          Osiołku kochany, tu chodzi o to, że ten sam prąd jest efektywniej skonsumowany bo w magnetyku umożliwia osiągnięcie o wiele wyższych prędkości przelotowych. Zwykły elektryk do magnetyka to jak Polonez obok Mercedesa. Jedno i drugie korzysta z paliwa, ale osiągi zupełnie inne.

          Lewitacja magnetyczna to o wiele mniejsze straty energii. A z W-wy do Krakowa jechałbyś godzinę. Jak już się inwestuje tyle szmalu to naprawdę jest sens inwestować w taką technologię, a nie w coś co było dobre 50 lat temu.

          • 4 10

          • gdyby to bylo panaceum, swiat caly jezdzilby na tej technologii

            A nie jedynie specyficzne i jednostkowe (czasem eksperymentalne) realizacje.
            To wysoce skomplikowane systemy i newet najwieksze gospodarki nie maja ochoty ich wdrazac...
            Po co, skoro mozna kase kosic mniejszym wysilkiem.?!

            • 5 0

        • Może już jest ministrem, nigdy nie wiadomo.

          • 4 1

      • (2)

        Może być na solary i wjatraki.

        • 7 9

        • Albo baterie.

          • 3 0

        • No patrz, to tak samo jak pkm po elekrtyfikacji.

          • 13 0

    • a te magnesy...

      to czym zasilane?

      • 5 0

    • Taniej i szybciej można zbudować teleportery.

      PiS jeszcze tego nie obiecał?

      • 5 1

    • 25 zatrzyman w 6 minut . Najpierw pomysl potem napisz

      • 7 1

    • Dobre ! A za wytworzenie pola magnetycznego odpowiadałyby małe zielone ludziki ? (3)

      • 15 0

      • (2)

        Orki z władcy pierścieni)

        • 6 1

        • Ja tu u nas (1)

          orków nie chce.

          • 6 0

          • Nie chcesz ale musisz. Przeszło poołowa naszych drogich gości posługuje się mową Orków.

            • 4 4

    • Nie masz pojęcia o czym piszesz!

      • 5 0

  • stegna stegna

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Koscierzyna (25)

    Przez niemal 30 lat wyruszałem na Kaszuby ze stacji Wielki Kack. Dotyczyło to zarówno wędrówek pieszych jak i rowerowych. Już od kilku lat dojazd do Kościerzyny praktycznie odbywa się przez Wrzeszcz i dla Gdynian wydłużył się niemal dwukrotnie. Trudno się cieszyć z elektryfikacji skoro na takie wyprawy muszę posiłkować się samochodem bo dawne połączenie praktycznie przestało istnieć.

    • 146 21

    • Pretensje do Szczurka, (2)

      który strasznie spowolnił procesy przyłączenia się Gdyni do rozwoju sieci PKM.

      • 1 1

      • akurat właśnie Szczurkowi i Gdyni możemy zawdzięczać powstanie PKM (1)

        Gdyby zostawionio to Gdańskowi, jeździłby tramwaj na lotniko i wszystko.

        PKM pierwotnie miała komunikować dwa lotniska, ale Gdańsk stwierdził, że po co mu wspólnik. Zwaśnionych notabli pogodził marszałek i powstała namiastka linii regionalnej.
        Czego pewnie obecnie bardzo żałuje, bo tak się ona spodobała (jest potrzebna), że pomimo starań, "projektu" wygasić się nie da a ludzie żądają więcej.

        Więc samorząd musiał zmienić strategię o 180 stopni i przynajmniej opowiada, że coś zbuduje i rozwinie.

        • 2 0

        • Racja. Prezydent Gdańsk snuł wizje tramwajów dalekobieżnych byle tylko zablokować kolej regionalną.

          Marszałkowie (Kozłowski, później Struk) wyjaśnili, że kasę można dostać tylko z puli regionalnej i to za konkretne tory i tabor. A nie za ECS w ramach "projektu" EURO.

          • 0 0

    • A ja żeby z Żabianki dojechać do Kościerzyny musiałem podjeżdżać SKM do Gdyni bo autobusy i pociągi startowały z Gdyni (2)

      Teraz nadszedł czas zapłaty za moje krzywdy i upokorzenia :o)

      • 19 5

      • (1)

        Autobusy zawsze i tylko startowaly z gdanska

        • 1 0

        • niekoniecznie

          nawet w mojej Oliwie była pętla PKS
          gdzie teraz pato-parking

          • 0 0

    • Czasy się zmieniają (3)

      Widocznie więcej ludzi z Kościerzyny potrzebuje połączenia do Gdańska niż do Gdyni.

      • 16 3

      • raczej wiecej ludzi z Koscierzyny (2)

        Potrzebuje Gdansk...

        • 9 2

        • To dla ciebie za trudne? (1)

          Jedni potrzebują drugich więc plecenie kto kogo bardziej to zwykła polakówowatość.

          • 0 0

          • polakowatość to raczej objawia się na linii przez Tczew do Szczecinka

            oraz w dziesiątkach zamkniętych relacji wewnątrz województwa.
            Potem narzekanie, że drogi zapchane i rozjeżdżone...

            Tak, jedni potrzebują drugich, ale w głębokim poważaniu ma się fakt, jak tych drugich dostarczyć do pierwszych.
            Jakoś "niewidzialna ręka rynku" nie wzniosła się ponad szrot z Niemiec...

            • 0 0

    • (8)

      o te rzeczy pytajcie wojewode i PK Panstwowe!!.

      • 6 10

      • przewozy komunikacji zbiorowej organizuje samorzad (4)

        I ludzie to wiedza...
        Wiec nie chowaj sie za cudze plecy i nie baw w "lapaj zlodzieja".
        Bo sie osmieszasz.

        • 14 3

        • (1)

          witam spychalskiego,PKP,moze SKM ma to organizowac i obslugiwac,za remont dworca PKP tez Dulkiewicz odpowiada, nie bodz smieszny z waszymi odpychaczami.

          • 3 4

          • nie znasz innych relacji jak odpowiedzialność?

            Jako wybrany przedstawiciej i reprezentant, tak, odpowiada za to co się na terenie miasta dzieje.

            Wędkarze nie mają relacji służbowej i odpowiedzialności za rzeki ale to oni podnieśli larum z powodu wymierania ryb.
            Nie ci na urzędach, bo sie oglądali na innych. Nie innym urzędnikiem jest Dulkiewicz i powinna mieć opinię na temat chociażby dworca. Tylko trzeba umieć tak zorganizować współpracę, aby ta opinia coś znaczyła...

            • 0 0

        • Samorząd nie ma nic do PKP (1)

          • 0 0

          • samorząd kupuje usługę i organizuje

            a jak zorganizuje, tak jeżdzimy.

            Samorząd stwierdził, że nie będzie płacił za kolej do Nowego Portu, to nie jeżdzimy.
            Do PKP samorząd ma tyle, że może od PKP, jako przewoźnika, kupić usługę. Albo nie kupić.
            Może kupić od Arriva, może od RegioJet, czy kto się tam jeszcze pojawi... Jak sie dogadają, będziemy jeździć. Jak sie nie dogadają, też będziemy jeździć, ale samochodami.

            A że można się dogadać, świadczą chociażby rosnące jak grzyby po deszczu tunele pod torami magistrali. Gdynia będzie jeździć przez rumię. Orunia jeszcze poczeka, bo Pruszcz przejazd ma...

            • 3 0

      • Jaki wojewoda? (2)

        Przewozy w Pomorskiem organizuje marszałek województwa.

        • 23 1

        • Ale firma PKP jest państwowa, więc w gestii wojewody.

          • 0 1

        • Polskie Koleje Panstwowe PKP panstwo rozumiesz?,podlegaja pod marszalka? spolka skarbu panstwa,proste!.ala dla was to tak jak Dulkiewicz sprzedala francuzom ,,sour do neptuna".

          • 3 5

    • Tak to prawda a dla rowerzystów to masakra

      Często zabieram ze sobą rower na kaszubskie wypady ( jestem seniorem wiec muszę podjezdzac pociagiem dluzszy odcinek ) .
      Ale PKM są najczęsciej tak przepełnione ze jak sie w ogole dostaje do wnętrza to w tłoku a nekiedy nawet z odmowa -niech puszczają chocby dłuższe składy - błagam ..

      • 1 1

    • (4)

      Słuszna uwaga. Kiedyś z Gdyni przez Kościerzynę bez problemu można było dojechać do Bydgoszczy, m.in. do Olpucha nad bardzo przyjemne jezioro, do Bąka na grzyby i ogólnie w bardzo ładne i relaksujące tereny. Bez problemu można było w jeden dzień dojechać bezpośrednio lub z krótką przesiadką w Kościerzynie do Olpucha (ok. 9:30), spędzić tam cały dzień i wrócić na wieczór do Gdyni (dawniej wyjazd z Olpucha ok. 19:30-20:00 bez przesiadki, potem ok. 16:30-17:00 z przesiadką w Kościerzynie). Teraz jest tam pustynia transportowa i bez własnego samochodu wyjazd do Olpucha na jeden dzień jest raczej bez sensu (szczególnie przy obecnym rozkładzie pociągów Gdynia - Kościerzyna).

      • 49 4

      • (3)

        moze z Gdańska przez Sopot do Gdyni a następnie Kościerzyny tak według ciebie ma to wyglądać ??

        • 5 25

        • (1)

          A uważasz że dublowanie PKM i SKM to dobry pomysł?

          • 5 22

          • To nie ma być konkurencja tylko PKM

            PKM ma jeździć z Gdańska i Gdyni na Kaszuby i dalej tą linią

            • 10 2

        • i z gdańska i z Gdyni powinny jechać osobne linie do Kościerzyny

          • 41 4

  • (1)

    Takie biedne mniadto jak Gdynia ma PKM na stadion a my barderowski lbgt Gdańsk fanatyk huliganas Julia lechaia nie wstyd Gdańsk tomisdto wstudu

    • 2 0

    • w Gdańsku masz SKMkę na stadion.

      • 0 0

  • Jeżeli te pociągi nadal (1)

    będą jeździły tak "często", to chyba próżny trud.

    • 5 0

    • ten trud nigdy nie jest próżny

      podobnie jak kilka pełnych kieszeni w jego efekcie...

      • 0 0

  • i co , chcecie za to medal ?

    no maja tyle i co z tego? moja wierarka ma silnik a w nim 120 m drutu .... kto lepszy ? mikrowieratrka czy pkm ?

    • 1 0

  • W Stegnie na plaży.

    Na plaży w Stegnie rybka pachnie ze smażalni

    • 0 0

  • A ile to będzie rzutów beretem? (6)

    • 7 0

    • 12571 rzutów ( w warunkach bezwietrznych) (4)

      • 2 0

      • To ile wyniesie sredni rzut beretem? 1,5 metra? Mowimy zatem o suchych beretach, z cala pewnoscia. (2)

        • 0 0

        • widze ze nigdy nie rzucales beretem... (1)

          Umiejetnie rzucony przeleci 50m a mistrzom to potrafi jak bumerang wrocic...

          • 0 0

          • Fakt, nie rzucalem.

            Ale, gdy sie nad tym zastanowic, to faktycznie taki latajacy spodek, dobry wiatr i predkosc obrotowa zrobia swoje :)

            • 2 0

      • Znormalizowanym z antenką?

        • 1 0

    • To zależy czy obciążony cebulą czy pusty.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Robi wrazenie! (7)

    • 28 65

    • No wlasnie nie :)

      • 0 0

    • Co wy z tą Stegną? (1)

      Cukier tam jest czy co?

      • 27 0

      • Cukier jest!!

        Zapraszam do sklepu na B w Stegnie.

        • 1 0

    • (2)

      Wrażenie to robiłby maglev czyli magnetyk. Z Wejherowa do Gdańska w 7 min. A z Krakowa do Warszawy w godzinę. Prędkość przelotowa ok. 400km/h i o wiele efektywniejsze wykorzystanie energii. Bardzo prosta konstrukcja zarówno samych składów jak i torów. Do tego ciszej i bezpieczniej. Zamiast tego stosujemy technologię sprzed 50 lat, mnożymy koszty, stoimy w miejscu z rozwojem i jeszcze bijemy sobie brawo.

      • 22 7

      • Koszt jednwj linii maglev byłby porównywalny z modernizacją wszystkich magistral na 350km/h

        • 3 1

      • Lepiej teleporter.

        Szybciej i taniej.

        • 5 4

    • XyZ

      Jak kebab gigant w baninie

      • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane