- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (405 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (277 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (59 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (112 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Nowoczesne wagony Intercity na trasach z Trójmiasta
PKP Intercity oficjalnie dokonało odbioru 83 zmodernizowanych wagonów. Z nowych składów mogą korzystać także mieszkańcy Trójmiasta, podróżujący m.in. do Szczecina, Olsztyna, Poznania czy Wrocławia. Kontrakt z bydgoską Pesą wart jest prawie 312 mln zł i został rozszerzony o kolejne wagony.
Umowę na modernizację 83 wagonów typu 111A-20 spółka PKP Intercity podpisała z Pesą Bydgoszcz i zależnymi od niej Zakładami Napraw Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" w kwietniu 2018 r.
W przypadku tras realizowanych z, do lub przez Trójmiasto są to:
- IC Albatros: Szczecin - Trójmiasto,
- IC Żuławy oraz IC Gryf: Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn,
- IC Stoczniowiec oraz IC Bachus: Zielona Góra - Trójmiasto,
- IC Lednica: Poznań - Trójmiasto.
- IC Pomorzanin: Wrocław - Trójmiasto.
Rozkłady jazdy pociągów SKM oraz dalekobieżnych
Klimatyzacja, lepszy zasięg telefonów, zamknięty obieg toalety
Wszystkie zmodernizowane wagony są klasy 2. Ich wnętrze zostało zaaranżowane w formie bezprzedziałowej z 72 miejscami siedzącymi.
Pasażerowie mają do dyspozycji gniazda elektryczne oraz bezprzewodowy Internet. Modernizacja objęła także instalację klimatyzacji, monitoringu oraz wzmacniaczy sygnału sieci komórkowych. Wszystkie toalety są przebudowane na system z zamkniętym obiegiem.
Numery foteli, półek, symbole w toaletach oraz przyciski oznaczono dodatkowo alfabetem Braille'a.
Wkrótce kolejne 42 zmodernizowane wagony
Na dostawie 83 wagonów nie kończy się współpraca PKP Intercity z Pesą przy modernizacji taboru. W kwietniu 2018 r. rozszerzono umowę o kolejne 42 wagony (za ok. 158 mln zł), które zostaną dostarczone przewoźnikowi w drugiej połowie tego roku. Kolejowa spółka nie podała jeszcze, na jakie trasy zostaną one skierowane.
Modernizacja taboru jest realizowana dzięki wsparciu unijnemu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w ramach którego PKP Intercity otrzymała na ten cel ok. 140 mln zł.
Opinie (262) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-12 12:09
Takiego złomu jakim jechałam 8.08.2020 podstawionego jako wagony pociągu Małopolska (Kraków - Gdynia Gł) dawno nie widziałam.
Pociąg osiągnął 150 minut opóźnienia, rzekomo miał być w Gdyni o 23:57, a dotarł prawie o 3 w nocy. Jak nie interwencja karetki w Warszawie, to zmiana drużyny w Prabutach, a z samego Zakopanego wyjechał 40 minut opóźniony.
Dotarłam do domu tak zmęczona, że zasypiałam niemal na stojąco, wchodząc do mieszkania. Nigdy więcej, serdecznie piórkuję PKP i robię prawo jazdy.- 0 1
-
2020-08-12 14:33
Bez klimatyzacji!
Mialam przyjemnosc jechac ostatnio z Poznania,.. Brak klimatyzacji, gorac okropny.. Czulam sie jakbym byla w roku 1985.. Walka o miejsca..i jeszcze awaria pociagu w polach i oczekiwanie 2 godziny na zastepczy autobus.Do Szczecina dotarlismy okolo 21..podroz dramat.
- 2 0
-
2020-08-13 01:59
reklamy trzeba blokowac a wagony mi wiszą
- 0 0
-
2020-08-13 05:15
Modernizacja jednego wagonu 4 bańki ? Za taka kasę to dwie wille wybudować
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.