• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP PLK sprawdzi przejazdy kolejowe na Oruni

Maciej Naskręt
3 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem mieszkańców na przejeździe w ciągu ul. Smętnej niepotrzebnie zlikwidowano dodatkowe zapory dla pieszych. Zdaniem mieszkańców na przejeździe w ciągu ul. Smętnej niepotrzebnie zlikwidowano dodatkowe zapory dla pieszych.

Dobra wiadomość dla mieszkańców Oruni, którzy narzekają na zbyt długie zamknięcia zapór na przejazdach kolejowych w ciągu ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańska i ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska. Kolejarze z PKP PLK dokonają przeglądu urządzeń odpowiedzialnych za sterowanie rogatkami. Możliwe są zmiany.



Karetka na sygnale oczekująca na przejazd przez tory na Oruni.

Od kilku tygodni mieszkańcy Oruni narzekają na trudności, jakie sprawia im przedostanie się na drugą stronę linii kolejowej, tnącej dzielnicę na dwie części. Ze względu na zmianę organizacji pracy szlabanów na przejazdach, stoją przed zamkniętymi zaporami nawet przez 40 minut.

Nowe zasady zamykania i otwierania szlabanów wynikają z tego, że po modernizacji linii kolejowej, prędkość maksymalną pociągów podniesiono tu do 160 km/h.

Lekarstwem na problemy - zdaniem mieszkańców - mogły być wiadukty, ale od realizacji tego zadania podczas planowania przebudowy linii dalekobieżnej odstąpiono. Potrzeba na nie 30 mln zł i w całości ich budowę musiałoby sfinansować miasto.

Jakie zmiany byłyby najlepsze na przejazdach w Oruni?

Wreszcie w tej sprawie głos zabrały władze spółki PKP PLK, która odpowiedzialna jest za infrastrukturę kolejową. W czwartek kolejarze wydali oświadczenie, w którym czytamy m.in.: "Zespół sprawdzi, czy możliwe jest wprowadzenie dodatkowych urządzeń lub zmiana trybu pracy istniejących w celu skrócenia czasu zamknięcia przejazdów kolejowo-drogowych po przejeździe pociągów".

Czytaj też: Przebudowa kolei utrudni życie mieszkańcom kolejnej dzielnicy?

Ponadto władze PKP PLK podkreślają, że wszelkie zaproponowane zmiany, jeśli okażą się możliwe, będą musiały bezwarunkowo uwzględniać obowiązujące zasady bezpieczeństwa, mające swoje odbicie w regulaminach dotyczących czasu zamknięcia przejazdów kolejowych.

Po zakończeniu prac zespół będzie w stanie określić ewentualny czas, jaki minie do momentu wprowadzenia nowych rozwiązań. O ustaleniach komisji kolejarze będą informować mieszkańców na bieżąco.

Miejsca

Opinie (94) 2 zablokowane

  • dla osob, ktore twierdzą, że można jeździc naokoło (1)

    jasne, kilka km w te, lub tamtą, tymbardziej, gdy czlowiek jedzie np do kościoła lub domu kultury, ktore są doslownie 100m od szlabanu.
    Ale nawet na piechote trzeba kawal nadrobić.
    Debile w naszym mieście decydują o wszystkim i już...................

    • 22 1

    • To zostaw samochód po wschodniej stronie torów i przejdź się te 100m.

      Na pewno wyjdzie Ci na zdrowie.

      • 1 1

  • To może (2)

    wystarczy obniżyć z powrotem dopuszczalną prędkość pociągów i po kłopocie, w koncu jadą przez miasto więc może nie muszą w tym miejscu tak szybko jechać.

    • 6 6

    • Jasne - zatrzymać pociąg aby samochody mogły przejechać (1)

      W końcu nos dla tabakiery?
      Czy tabakiera dla nosa?

      • 4 2

      • nie wyszło tym półmózgom z PKP to pendolino prędkość homologacyjna 160 km/h śmiech na sali z tych debili

        • 1 0

  • a nie wystarczyło by pismo mieszkańca i sprawdzenie - tak jest w normalnym kraju (1)

    u nas zaraz musi być awantura bo inaczej urzędnicy czy osoby na państwowych posadkach nawet palcem nie rusza a będzie jeszcze gorzej bo
    w 2005 było ich 100 000
    w 2013 jest ich 300 000

    • 10 0

    • Więcej ich mamy niż żołnierzy mających bronic nasz kraj :-)

      • 2 0

  • Przejście (tunel) dla pieszych... (9)

    ... jest 100 metrów dalej !!!
    W stronę Tczewa - dodam tylko.
    Pogięło tych pieniaczy, czy co???

    • 22 57

    • (8)

      Tu chodzi o przejazd samochodów.

      • 25 0

      • Samochodem też tam jeżdżę... (7)

        ... od 15-tu lat. Najdłużej stałem 24 minuty (z zegarkiem w ręku), ale zazwyczaj nie dłużej niż 5 minut.
        I jakoś nie robię z tego tragedii.

        • 16 17

        • Zapraszam wyjechać o godzinie 7 jak jedziesz do pracy :)))) (5)

          Daje łapę uciąć, że 40 minut postoisz :)

          • 13 2

          • Jeździłem też do roboty... (4)

            ... ale zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem rozkład jazdy (towarowy też). I wyjeżdżałem z domu te parę minut wcześniej, żeby nie stać pod szlabanem.
            Pozdrawiam.

            A łapy nie podstawiaj, bo jak utną to będzie bolało i ZUS renty nie da :-)

            • 14 14

            • (3)

              Rozkład jazdy dla towarowych? Gdzie to można znaleźć(sprawdzić)?

              • 2 1

              • Ja miałem od kolegi - (2)

                - dyżurnego ruchu. Ale to było w 2007/8r. Teraz podobno ruch towarowy jest inaczej zorganizowany. Tak, czy siak mnie już niepotrzebny - do roboty i nazad wożą mnie PR.

                • 3 0

              • "Ale to było w 2007/8r."

                To po co się spinasz i wypowiadasz na bieżące tematy o których nie masz pojęcia?

                • 2 1

              • rozbawiłeś mnie :D

                • 2 0

        • Bzdury piszesz albo jeździsz tam raz na miesiąc i miałeś szczęście

          • 1 1

  • Trzeba oszczedzac...

    Robia trase do 160 km/h, i zostawiaja rogatki.
    Tja...
    To troche tak, jakby zrobili przejscie dla pieszych na autostradzie...
    Jaki kraj, takie rozwiazania.

    • 6 1

  • Dziwne, że nieco dalej pobudowali wiadukty, mosty koło pruszcza (3)

    a tu w tak ważnym miejscu nadal jest zwykłe przejście. Ile ludzi już tam zginęło i ile jeszcze zginie, żeby ktoś się zajął tą sprawą.

    • 10 0

    • Gdzie ty tam masz wiadukty?

      Masz na myśli obwodnicę Pruszcza, której miasto nigdy nie spłaci?

      • 0 2

    • ekipa Budynia nie wnosiła żadnych potrzeb ani uwag to poszli po najmniejszej linii oporu

      a teraz Budyń odsyła mieszkańców do PKP - jak chcecie to sami się postarajcie

      • 3 0

    • Trza zaprosić Papieża.

      Medialność gwarantowana.

      • 1 0

  • Do 160

    Otóż jesteś w błędzie, bo po to postawili " piękne, wysokie na 5 m ekrany", żeby właśnie te rudery się nie zawaliły. A do tego jeszcze zielone, żeby lechiści też mieli swoje 5 mimut. Widzisz, jak o nas "zadbali", a my nażekamy, co z Nas za dziwacy, czyż nie prawda ?

    • 3 0

  • UFFF (3)

    Jak dobrze że nie mieszkam na Oruni.

    • 18 12

    • Żałuj! (1)

      Opinia o bandyctwie już dawno wygasła, a tak wspaniałej dzielnicy jak Orunia nigdzie nie znajdziesz! Tu jest po prostu pięknie, a i społeczność bardzo miła. Ja mieszkałem 25 lat na Oruni i ze wszystkimi było dzień dobry itp, a teraz wyprowadziłem sie do Centrum, na większe mieszkanie i już dwa razy szybę miałem wybitą...

      • 7 1

      • przestań wąchać klej ;)

        • 1 1

    • dlaczego ?

      • 2 2

  • PKP PLK powinno sprawdzić, "pracę" dróżników, od których "widzi mi się" zależy jak długo zapory są zamknięte (6)

    Wystarczy zrobić prosty test ustawić dwa ata w tym samym czasie na przejazdach przy ulicy Sandomierskiej i Dworcowej. To nie system steruje podnoszeniem i opuszczaniem zapór tylko ludzie, a Ci pracujący na jednym z wymienionych są wyjątkowo złośliwi, zastanawia mnie tylko w imię czego?

    • 13 24

    • hmm (5)

      czy aby na pewno dróżnicy a nie zautomatyzowany system? polecam trochę lektury na ten temat i sprawdzić specyfikację techniczną, od tego głowa nie boli ;)

      • 10 4

      • szlaban wystarczy opuscic 5 miut przed przejazdem pociagu! A dokladnie wiedzą gdzie jest pociag i w jakim miejscu !! (1)

        zamykanie szlabanu 30 minut przed przejazdem pociagu to głupota!

        • 2 6

        • 2 minuty, słownie DWIE minuty, przed przejazdem pojazdu szynowego, przejazd powinien być zamknięty, natychmiast po przejeżdzie

          OTWIERANY, ale "boginie" życia i śmierci na jednej z rogatek na Oruni mają to w tym czyś gdzie u normalnego człowieka znajduje się mózg.

          • 0 4

      • Oczywiście (2)

        Jeżeli pod pojęciem "zautomatyzowany" system rozumiemy, że zapory są zamykane i otwierane za pomocą siłowników, którymi steruje człowiek według widzi mi się :)

        • 4 7

        • Nie zrywać. (1)

          Tym steruje komputer.

          • 3 4

          • pod warunkiem, że komputerem nazywasz to co powinno być tam gdzie normalny człowiek ma mózg

            Chyba, że osoby, które przez całe życie "wciskały guziki" sterujące zaporami mają tak głęgoko zakodowane te czynności, że mimowolnie je wykonują, nawet kiedy nie muszą. hahaha

            • 6 1

  • Ale mamy stadion PGE. Po co nam tunele i wiadukty :)

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane