- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (89 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (58 opinii)
- 3 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (116 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (308 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (130 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (65 opinii)
PKP myśli o biurowcu przy dworcu w Gdańsku
Ponad 40-metrowy biurowiec koło Błędnika, przed dworcem tunele podziemne, a w nich supermarket, odtworzenie dawnego podjazdu cesarskiego i zieleńca zamiast parkingu - PKP w Gdańsku myśli o uatrakcyjnieniu terenów wokół Dworca Głównego. Czy te wizje mają szanse na realizację?
- Rozważamy koncepcję zagospodarowania tego terenu. Zastanawiamy się nad różnymi funkcjami. Celem jest takie przekształcenie terenów kolejowych, by były one atrakcyjne dla podróżnych i mieszkańców, ale także użyteczne dla kolei z biznesowego punktu widzenia - przyznaje Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny
Departament Eksploatacji Nieruchomości w PKP S.A.
Biurowiec miałby powstać na północ od dworca PKP Gdańsk Główny, w okolicy toru piątego, w miejsce nieczynnych już torów odstawczych, gdzie PKP niegdyś przetrzymywały swoje wagony funkcyjne.
Z kolei przed samym wejściem do zabytkowego budynku dworca kolejarze chcieliby wybudować sieć tuneli, w których byłby m.in. supermarket.
- Zagospodarowanie tych terenów wokół dworca wymaga rozmów z konserwatorem zabytków, od którego decyzji będzie zależało co można, a czego nie można tu zrobić - przyznaje Piekarski.
Pomorski konserwator zabytków ma w tej sprawie decydujący głos, ponieważ cały obszar wokół dworca, nie tylko jego konstrukcja, jest objęty ochroną. Jak więc ocenia pomysły PKP?
Bardziej wyrozumiały jest natomiast w stosunku do pomysłu budowy tuneli przed budynkiem dworca PKP. Sugeruje, by projektanci pomyśleli o obniżeniu terenu i połączeniu ze znajdującym się po przeciwległej stronie Podwala Grodzkiego budynkiem City Forum. Podoba mu się także idea przywrócenia ruchu na tzw. podjeździe cesarskim, czyli przestrzenią pomiędzy dworcem i dawną przychodnią kolejową.
Minibrowar i sala balowa: zobacz jak może się zmienić dawna przychodnia kolejowa
Oprócz podjazdu mógłby tu powstać, zamiast istniejącego parkingu, niewielki trawnik.
- Jest kilka ciekawych elementów w tej koncepcji, ale czekają nas jeszcze szczegółowe rozmowy. Teren wokół dworca jest bardzo zaniedbany. Szkoda tym bardziej, że dawniej było to reprezentacyjne miejsce - przyznaje konserwator.
Opinie (193) 7 zablokowanych
-
2013-07-17 14:14
PAAAAAAAAARKING !!!!!!!!!!!!!!!!! (1)
Nawet może mieć 10 poziomów i niech jako tako pasuje do otoczenia
- 4 1
-
2013-07-17 19:48
pustawy parking masz naprzeciwko...
- 1 0
-
2013-07-17 15:12
Mieszkaniec (2)
Nie dosyc betonu stali i szkla w centrum powinno sie budowac tylko z cegly
- 4 3
-
2013-07-17 19:34
a gdzie tam ta stal i szklo?
Raczej widze wszedzie smutna, ruda cegle rodem z zapyzialego garnizonu Gdansk. Ile jeszcze bedziemy "nawiazywac" nowa zabudowa do tych ponurych klimatow. Dodajmy cos nowego z XXI wieku
- 1 3
-
2013-07-17 15:19
A mogą być szklane cegly?
- 0 2
-
2013-07-17 17:32
"Oprócz podjazdu mógłby tu powstać, zamiast istniejącego parkingu, niewielki trawnik" (1)
Nie myślałem, że takie piękne słowa mogą paść z ust urzędnika :)
- 3 0
-
2013-07-17 19:28
Na trawniku też będą parkować...
- 2 0
-
2013-07-17 14:51
Biurowiec (1)
Wygląda fajnie, ale jak na to miejsce jest zdecydowanie za duży i zasłoniłby zarówno piękny dworzec, jak charakterystyczne zabudowania przydworcowe... nie wspomnę o panoramie z Gradowej Góry, bo też pewnie się zmieni. Pomysł jest nowatorski i mnie zaskoczył, ale zgadzam się w pełni i chwała bogu czuwa rozsądnie Pan Konserwator!
- 5 4
-
2013-07-17 19:28
charakterystyczne zabudowania przydworcowe
to mowiac wprost ochydne XIXwieczne budy, szauerki i przybudowki....No spojrzmy wreszcie na ten dworzec bez emocji
- 2 0
-
2013-07-17 15:51
"Tunele podziemne" (1)
A są tunele naziemne albo nadziemne? :-DDD
- 3 3
-
2013-07-17 19:16
W Warszawie
jest na Toruńskiej naziemny.
- 4 0
-
2013-07-17 19:09
SCHODY RUCHOME
Najpierw na dworcu a potem to niech buduja
- 2 0
-
2013-07-17 18:46
A czemu na schodach na perony nie ma podjazdów dla walizek na kółkach?
Nie zauważyli, że 90% pasażerów musi taszczyć swoje walizy po schodach, mimo że obecnie w prawie każdej walizie są kółka?
- 6 0
-
2013-07-17 18:38
NO NO
Co na to konsewator ;)
- 1 0
-
2013-07-17 16:50
to budynek przy Dyrekcyjnej już nie wystarcza? (2)
Im gorzej na PKP tym więcej biur.
- 9 0
-
2013-07-17 18:10
Budynek przy Dyrekcyjnej
Były tu: policaje, SS, SB, UB i co jeszcze? Niech to weźmie DUDA. Po drugiej stronie jest jeszcze stary budynek PKP i co z nim.
- 2 0
-
2013-07-17 16:56
Tak duza Firma jak PKP musi miec reprezentacyjna siedzibe jak np.: DB
https://www.google.de/search?q=db%20hochhaus%20berlin&psj=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.49405654,d.Yms,pv.xjs.s.en_US.QXiTEk6XjhM.O&biw=1455&bih=732&um=1&ie=UTF-8&hl=de&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=crDmUav6E4KbtQa8_4DwCA
- 2 0
-
2013-07-17 17:55
haha
" ale także użyteczne dla kolei z biznesowego punktu widzenia"
Z biznesowego punktu widzenia to opłaca się zamknąć wszystkie koleje w Polsce, bo żadna nie przynosi zysku. Tyle w temacie.- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.