• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany

neo
14 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy. Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.

Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.



Jak rozwiązać problem nieprzemyślanego projektu, według którego wykonano remont peronu?

W czym problem? W fatalnym wykonaniu remontu peronu na dworcu Gdynia Główna. Prace wykonywane są w ramach przebudowy linii z Gdyni do Warszawy, która ma zakończyć się za półtora roku. Gdy pojawiły się pierwsze efekty, pasażerowie zaczęli zastanawiać się czy to nie żart. Na nowych peronach są np. wiaty, ale czekając na pociąg nie da się nie zmoknąć - bo między nimi jest kilkadziesiąt metrów przerwy. O wadach projektu pisaliśmy już kilkakrotnie.

Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.

- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.

W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.

Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
neo

Miejsca

Opinie (292) 10 zablokowanych

  • Zleceniodawca: PKP SA, Wykonawca: Mostostal Warszawa, Termin realizacji: przed Euro2012, Wartość całkowita projektu ponad 40 mln (3)

    Cała prawda o projekcie, wiec zamknąć japy i działać.

    Projekt

    Dokumentację projektową odnawianego dworca opracował zespół projektantów z Pas Projekt Archi Studio z Nadarzyna.
    Adres: Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn
    Tel.: (22) 739-90-25
    Fax: (22) 739-90-25
    E-mail: pasprojekt pasprojekt.com
    Strona www: pasprojekt.com/

    Zarządza i sprawuje nadzór inwestorski nad projektem firma Tebodin Sap-Projekt Sp. z o.o. z Warszawy. Wykonawcą robót budowlano-montażowych, wyłonionym w drodze przetargu nieograniczonego, został Mostostal Warszawa, a jego partnerem jest hiszpańska firma Acciona Infraestructuras.

    Projekt jest realizowany ze środków finansowych Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w połączeniu ze środkami krajowymi. Wartość całkowita projektu to przeszło 40 mln zł w tym kwota dofinansowania przez UE, ponad 18 mln zł.

    Przebudowa kompleksu dworcowego to przede wszystkim poprawa jego stanu technicznego oraz funkcjonalności. Dworzec zostanie dostosowany do współczesnych wymagań obsługi podróżnych, w tym osób niepełnosprawnych. Zamontowane zostaną elementy ułatwiające orientację i poruszanie się osobom niewidomym, a bezpieczeństwa podróżujących będzie strzegł nowoczesny system monitoringu.

    Tam sobie dzwońcie, piszcie i wyżalajcie się, bo widzę że tu każdy tylko mocny bo przed kompem, wujek google wszystko wie.

    • 0 4

    • Pas projekt

      Nasza pracownia opracowała projekt dworca bez tuneli i peronów zapraszam PKP Gliwice tam projektowslismy perony

      • 0 0

    • "Tam sobie dzwońcie, piszcie i wyżalajcie się, bo widzę że tu każdy tylko mocny bo przed kompem" (1)

      doskonale widać, że jesteś ograniczony nie tylko mentalnie, technicznie i technologicznie o społecznym nie wspominając.

      Dlaczego ludzi wprowadzasz w błąd? Po to aby skierować je na tzw. ślepy tor?

      Dworzec i perony to dwa różane zagadnienia. Jeśli więc korzystasz z google rób to z głowa a nie z d...

      • 1 1

      • czlowieku, nawet nie wiesz co piszesz, zeby cos zrobic musi byc projekt, wiec robole buduja lub remontuja wedlug projektu

        • 0 2

  • ee tam w du..e z dworcem !- Sławek Nowak jest ładny - i jak w piłe gra !?...

    • 0 0

  • Byłem ostatnio we Wrocławiu. Mimo, że dworzec w remoncie, oglądając go, czułem się, jakbym ze wsi trójmiasto przyjechał. (9)

    Nasze dworce to pipidówy, wyglądają, jak na wioskach.

    • 197 13

    • We Wrocławiu jest hala peronowa... (2)

      Cudowne, prawda?

      • 8 0

      • A jaki problem, żeby zbudować taką halę peronową w Gdyni? (1)

        Tak wyglądają dworce w większości krajów Europy Zachodniej. Dlaczego nie można tego zrobić u nas?

        • 3 1

        • Przepisy, urzędnicy, pieniądze...

          Jakbyś nie wiedział...

          • 0 0

    • dworzec we wrocławiu wygląda jak ubojnia mieśa, niewiem czym się podniecasz (1)

      • 0 3

      • Dworzec nie musi wyglądać

        Wystarczy, że będzie funkcjonalny, że na peronie nie zmokniesz i nie zmarzniesz. Tylko na wschód od Odry na peronach dużych dworców hula wiatr.

        • 0 0

    • bo wrocławski dworzec projektował i budował Niemiec; tak samo, jak gdański zanim go oszpecili remontem w latach 90tych

      • 23 2

    • (1)

      Gdynia to przecież wioska, tam pociągi zawracają, po co eleganckie perony? dla kogo? szkoda kasy, lepiej budować lotnisko ...

      • 15 24

      • a ty w swojej kamienicy dalej masz dziury po pociskach z 2wś??

        • 23 9

    • I ja to powtarzam wszystkimprzciez tu by sie nic nie działo

      gdzie Kraków Wrocław, a gdzie 3miasto. Gdanszczninowi zalezy zeby byc w statystykach lepszym od Gdyni i nic poza tym. Gdyby nie euro to

      • 28 8

  • CIEKAWE ILE PREMII DOSTANĄ ?

    • 0 0

  • Pajacu za co bierzesz pieniądze?! (4)

    Zamiast się postarać i interweniować w wyższych szczeblem organach póki nie jest jeszcze za późno, przecież budowa nie jest nawet w połowie, to lepiej siedzieć cicho bo się jeszcze wyda że w przetargu poszedł jakiś wałek, pieniądze dostał kolega od wódki, a posadka ciepła to po co się wychylać - tylko ci problemu z tym remontem narobili. "Pan kierownik by podpisał ale ma obie ręce zajęte bo musi się trzymać stołka"...

    • 264 7

    • (2)

      peron to nie jakiś iPhone żeby był dizajnerski bez przesady... na peron się wchodzi wsadza 4 litery w pociąg i odjeżdża a nie delektuje i zachwyca poezją, sztuką czy architekturą. Będzie odnowiony główny budynek gdzie się będzie można posiedzieć i poczekać ciekawi mnie tylko jak długo zostanie w dobrym stanie puki go "bydło" nie rozniesie....

      • 1 15

      • nie byłes za granica, co? (1)

        szkoda, byś zmienił zdanie.

        • 1 0

        • byłem tylko co to ma do rzeczy?
          byłem tez w odnowionym budynku głównym.
          i nie rozumie tego lamentu nad peronem.

          • 1 1

    • dla ścisłości: Peron jest to !!!element!!! dworca kolejowego służący do bezpiecznego wsiadania i wysiadania podróżnych oraz ładowania bagażu.
      Przestańcie siać tanią sensacje puki nie oddadzą dworca w całości.

      • 1 3

  • Cała Polska (1)

    najpierw robią potem poprawiają

    • 9 2

    • Cała Polska. Tak, panie. Tu wszystko na opak. W Hameryce , panie, to najpierw poprawiają, a potem robią. O!

      • 0 0

  • Jeśli przepisy nie pozwalają zmienić (2)

    czegoś, co już w trakcie budowy okazuje się bublem, to chyba należy nieco zmienić przepisy..?? Czy nie???

    Weźcie się do roboty szuje!!! W końcu za coś kasę bierzecie!!!!

    • 30 2

    • To są przepisy unijne... (1)

      jesli masz władze aby zmienić przepisy unijne to śmiało. Po drugie są to dobre przepisy, bo okazałoby się że pieniadze unijne przeznaczone sa na konkretny cel a wykonawca zamiast peronów kupuje samochody służbowe. Problem polega ze na poczatku projekt miał mankamenty.

      • 2 6

      • Wskaż mi przepis unijny nakazujący budowanie bubla

        Pod hasłem "przepisy unijne" wiele razy próbuje się wcisnąć jakąś samowolkę.

        • 0 1

  • Peron 4 (1)

    Niestety wszystko wskazuje na to, że peron 4 będzie jeszcze gorszy i jeszcze mniej funkcjonalny od peronu 5.
    Nie wiem - wg mnie jest to skandal i osoba odpowiedzialna za ten projekt a przede wszystkim osoba która zatwierdziła go, powinna ponieść konsekwencje.
    W innych miastach tworzy się nawet jakieś referendum i pyta się mieszkańców też o zdanie - jak ma wyglądać dany obiekt i czy ma być funkcjonalny - a tu po prostu pozwolę sobie użyć słowa - wylali beton i zadowoleni.
    Nie mam słów !!!

    • 7 0

    • Dokładnie !! zgadzam się !!

      • 0 0

  • a ja mam gdzies PKP (1)

    Polecam przesiąść się na PolskiBus.com
    Gdańsk-Warszawa przejazd 5-6h , autokar z klimą, wifi, czysto w wc, na trasie 15min przerwy w Ostrowcu, miła obsługa.

    Co do remontu to szkoda gadać, fuszerka jest opierniczana bo 'taniej'

    • 1 0

    • próbowałem

      ale niestety przy moim wzroście 189cm nie jestem w stanie wysiedzieć w takiej ciasnocie. Brak miejsca na nogi ! Rozłożenie fotela nic nie daje. Nerwicy dostaje już za Płońskiem podróżując z Wawy do GD. Te autokary są chyba dla szczupłych kobiet i dzieci.

      • 2 0

  • Fuszerki, a gdzie ich nie ma...

    Bubel nie bubel, tradycją Polska jest taka aby obdarować winnych wysokimi premiami.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane