- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (155 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (90 opinii)
- 3 Parawaniarze już anektują plaże (114 opinii)
- 4 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (178 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (10 opinii)
- 6 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (156 opinii)
PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany
Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.
Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.
- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.
W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.
Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
Miejsca
Opinie (292) 10 zablokowanych
-
2012-04-16 09:52
Zleceniodawca: PKP SA, Wykonawca: Mostostal Warszawa, Termin realizacji: przed Euro2012, Wartość całkowita projektu ponad 40 mln (3)
Cała prawda o projekcie, wiec zamknąć japy i działać.
Projekt
Dokumentację projektową odnawianego dworca opracował zespół projektantów z Pas Projekt Archi Studio z Nadarzyna.
Adres: Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn
Tel.: (22) 739-90-25
Fax: (22) 739-90-25
E-mail: pasprojekt pasprojekt.com
Strona www: pasprojekt.com/
Zarządza i sprawuje nadzór inwestorski nad projektem firma Tebodin Sap-Projekt Sp. z o.o. z Warszawy. Wykonawcą robót budowlano-montażowych, wyłonionym w drodze przetargu nieograniczonego, został Mostostal Warszawa, a jego partnerem jest hiszpańska firma Acciona Infraestructuras.
Projekt jest realizowany ze środków finansowych Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w połączeniu ze środkami krajowymi. Wartość całkowita projektu to przeszło 40 mln zł w tym kwota dofinansowania przez UE, ponad 18 mln zł.
Przebudowa kompleksu dworcowego to przede wszystkim poprawa jego stanu technicznego oraz funkcjonalności. Dworzec zostanie dostosowany do współczesnych wymagań obsługi podróżnych, w tym osób niepełnosprawnych. Zamontowane zostaną elementy ułatwiające orientację i poruszanie się osobom niewidomym, a bezpieczeństwa podróżujących będzie strzegł nowoczesny system monitoringu.
Tam sobie dzwońcie, piszcie i wyżalajcie się, bo widzę że tu każdy tylko mocny bo przed kompem, wujek google wszystko wie.- 0 4
-
2014-07-26 15:00
Pas projekt
Nasza pracownia opracowała projekt dworca bez tuneli i peronów zapraszam PKP Gliwice tam projektowslismy perony
- 0 0
-
2012-04-16 10:09
"Tam sobie dzwońcie, piszcie i wyżalajcie się, bo widzę że tu każdy tylko mocny bo przed kompem" (1)
doskonale widać, że jesteś ograniczony nie tylko mentalnie, technicznie i technologicznie o społecznym nie wspominając.
Dlaczego ludzi wprowadzasz w błąd? Po to aby skierować je na tzw. ślepy tor?
Dworzec i perony to dwa różane zagadnienia. Jeśli więc korzystasz z google rób to z głowa a nie z d...- 1 1
-
2012-04-16 11:53
czlowieku, nawet nie wiesz co piszesz, zeby cos zrobic musi byc projekt, wiec robole buduja lub remontuja wedlug projektu
- 0 2
-
2012-04-16 14:42
ee tam w du..e z dworcem !- Sławek Nowak jest ładny - i jak w piłe gra !?...
- 0 0
-
2012-04-14 13:07
Byłem ostatnio we Wrocławiu. Mimo, że dworzec w remoncie, oglądając go, czułem się, jakbym ze wsi trójmiasto przyjechał. (9)
Nasze dworce to pipidówy, wyglądają, jak na wioskach.
- 197 13
-
2012-04-15 14:20
We Wrocławiu jest hala peronowa... (2)
Cudowne, prawda?
- 8 0
-
2012-04-16 09:54
A jaki problem, żeby zbudować taką halę peronową w Gdyni? (1)
Tak wyglądają dworce w większości krajów Europy Zachodniej. Dlaczego nie można tego zrobić u nas?
- 3 1
-
2012-04-16 13:20
Przepisy, urzędnicy, pieniądze...
Jakbyś nie wiedział...
- 0 0
-
2012-04-16 10:22
dworzec we wrocławiu wygląda jak ubojnia mieśa, niewiem czym się podniecasz (1)
- 0 3
-
2012-04-16 12:14
Dworzec nie musi wyglądać
Wystarczy, że będzie funkcjonalny, że na peronie nie zmokniesz i nie zmarzniesz. Tylko na wschód od Odry na peronach dużych dworców hula wiatr.
- 0 0
-
2012-04-14 22:54
bo wrocławski dworzec projektował i budował Niemiec; tak samo, jak gdański zanim go oszpecili remontem w latach 90tych
- 23 2
-
2012-04-14 14:00
(1)
Gdynia to przecież wioska, tam pociągi zawracają, po co eleganckie perony? dla kogo? szkoda kasy, lepiej budować lotnisko ...
- 15 24
-
2012-04-14 14:33
a ty w swojej kamienicy dalej masz dziury po pociskach z 2wś??
- 23 9
-
2012-04-14 14:17
I ja to powtarzam wszystkimprzciez tu by sie nic nie działo
gdzie Kraków Wrocław, a gdzie 3miasto. Gdanszczninowi zalezy zeby byc w statystykach lepszym od Gdyni i nic poza tym. Gdyby nie euro to
- 28 8
-
2012-04-16 13:17
CIEKAWE ILE PREMII DOSTANĄ ?
- 0 0
-
2012-04-14 13:05
Pajacu za co bierzesz pieniądze?! (4)
Zamiast się postarać i interweniować w wyższych szczeblem organach póki nie jest jeszcze za późno, przecież budowa nie jest nawet w połowie, to lepiej siedzieć cicho bo się jeszcze wyda że w przetargu poszedł jakiś wałek, pieniądze dostał kolega od wódki, a posadka ciepła to po co się wychylać - tylko ci problemu z tym remontem narobili. "Pan kierownik by podpisał ale ma obie ręce zajęte bo musi się trzymać stołka"...
- 264 7
-
2012-04-16 03:03
(2)
peron to nie jakiś iPhone żeby był dizajnerski bez przesady... na peron się wchodzi wsadza 4 litery w pociąg i odjeżdża a nie delektuje i zachwyca poezją, sztuką czy architekturą. Będzie odnowiony główny budynek gdzie się będzie można posiedzieć i poczekać ciekawi mnie tylko jak długo zostanie w dobrym stanie puki go "bydło" nie rozniesie....
- 1 15
-
2012-04-16 12:00
nie byłes za granica, co? (1)
szkoda, byś zmienił zdanie.
- 1 0
-
2012-04-16 13:15
byłem tylko co to ma do rzeczy?
byłem tez w odnowionym budynku głównym.
i nie rozumie tego lamentu nad peronem.- 1 1
-
2012-04-16 10:11
dla ścisłości: Peron jest to !!!element!!! dworca kolejowego służący do bezpiecznego wsiadania i wysiadania podróżnych oraz ładowania bagażu.
Przestańcie siać tanią sensacje puki nie oddadzą dworca w całości.- 1 3
-
2012-04-14 15:29
Cała Polska (1)
najpierw robią potem poprawiają
- 9 2
-
2012-04-16 12:25
Cała Polska. Tak, panie. Tu wszystko na opak. W Hameryce , panie, to najpierw poprawiają, a potem robią. O!
- 0 0
-
2012-04-14 13:17
Jeśli przepisy nie pozwalają zmienić (2)
czegoś, co już w trakcie budowy okazuje się bublem, to chyba należy nieco zmienić przepisy..?? Czy nie???
Weźcie się do roboty szuje!!! W końcu za coś kasę bierzecie!!!!- 30 2
-
2012-04-14 13:34
To są przepisy unijne... (1)
jesli masz władze aby zmienić przepisy unijne to śmiało. Po drugie są to dobre przepisy, bo okazałoby się że pieniadze unijne przeznaczone sa na konkretny cel a wykonawca zamiast peronów kupuje samochody służbowe. Problem polega ze na poczatku projekt miał mankamenty.
- 2 6
-
2012-04-16 12:15
Wskaż mi przepis unijny nakazujący budowanie bubla
Pod hasłem "przepisy unijne" wiele razy próbuje się wcisnąć jakąś samowolkę.
- 0 1
-
2012-04-16 08:41
Peron 4 (1)
Niestety wszystko wskazuje na to, że peron 4 będzie jeszcze gorszy i jeszcze mniej funkcjonalny od peronu 5.
Nie wiem - wg mnie jest to skandal i osoba odpowiedzialna za ten projekt a przede wszystkim osoba która zatwierdziła go, powinna ponieść konsekwencje.
W innych miastach tworzy się nawet jakieś referendum i pyta się mieszkańców też o zdanie - jak ma wyglądać dany obiekt i czy ma być funkcjonalny - a tu po prostu pozwolę sobie użyć słowa - wylali beton i zadowoleni.
Nie mam słów !!!- 7 0
-
2012-04-16 12:08
Dokładnie !! zgadzam się !!
- 0 0
-
2012-04-16 11:12
a ja mam gdzies PKP (1)
Polecam przesiąść się na PolskiBus.com
Gdańsk-Warszawa przejazd 5-6h , autokar z klimą, wifi, czysto w wc, na trasie 15min przerwy w Ostrowcu, miła obsługa.
Co do remontu to szkoda gadać, fuszerka jest opierniczana bo 'taniej'- 1 0
-
2012-04-16 11:58
próbowałem
ale niestety przy moim wzroście 189cm nie jestem w stanie wysiedzieć w takiej ciasnocie. Brak miejsca na nogi ! Rozłożenie fotela nic nie daje. Nerwicy dostaje już za Płońskiem podróżując z Wawy do GD. Te autokary są chyba dla szczupłych kobiet i dzieci.
- 2 0
-
2012-04-16 11:51
Fuszerki, a gdzie ich nie ma...
Bubel nie bubel, tradycją Polska jest taka aby obdarować winnych wysokimi premiami.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.