• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP pomoże Gdańskowi zmienić przejazdy na Oruni

Maciej Korolczuk
12 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
PKP zadeklarowało, że pomoże Gdańskowi rozwiązać problem z przejazdem kolejowym na Oruni. PKP zadeklarowało, że pomoże Gdańskowi rozwiązać problem z przejazdem kolejowym na Oruni.

Polskie Linie Kolejowe zadeklarowały wsparcie Gdańska przy budowie bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni. W czwartek urzędnicy odebrali pismo, w którym spółka PKP zadeklarowała współfinansowanie przebudowy przejazdów.



Jak tłumaczą gdańscy urzędnicy, gest Polskich Linii Kolejowych to drobny, ale istotny krok do likwidacji obecnych utrudnień, z którymi borykają się mieszkańcy dzielnicy.

- W piśmie, które właśnie dotarło do gdańskiego magistratu, znalazła się deklaracja spółki PKP dotycząca partycypacji w części kosztów związanych z inwestycją. A także partnerskiej współpracy przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych - informuje Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej UM Gdańsk.
- Mamy nadzieję, że wspólnie z PKP znajdziemy możliwe do zrealizowania rozwiązanie i źródło finansowania. Zwłaszcza mieszkańców Oruni proszę o trzymanie kciuków - dodaje prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
W lipcu i wrześniu specjaliści z Politechniki Gdańskiej na przejeździe u zbiegu ulic Gościnnej, Dworcowej i Smętnej zobacz na mapie Gdańska przeprowadzili pomiary czasu zamknięcia szlabanów.

- Zleciliśmy te pomiary po to, by można było wykonać analizę sytuacji na przejazdach kolejowych i ustalić czy na Oruni powinny powstać bezkolizyjne przejazdy przez tory. Budowę takich przejazdów reguluje zresztą ściśle Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie - mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Podczas wcześniejszych rozmów z PKP uzgodniliśmy, że uzyskane podczas badań wyniki pozwolą podjąć decyzję, czy i jakiego rodzaju bezkolizyjny przejazd na Oruni jest potrzebny - dodaje Grzelak.
Jednym z rozpatrywanych wariantów jest budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w śladzie ul. Nowej Podmiejskiej, w zamian za zamknięcie przejazdu poziomego w ul. Sandomierskiej. Innym scenariuszem jest budowa tunelu pod torami wzdłuż ul. Smętnej.
  • Pierwsza wersja tunelu pod torami kolejowymi na Oruni.
  • Druga wersja tunelu pod torami kolejowymi na Oruni.



Opinie (103) 1 zablokowana

  • Moja Uczelnia optuje za wariantem II tunelu z tym jednak niuansem, że w miejscu obecnego przejazdu zrobić należy jedynie przejście dla pieszych ze szlabanami. Drugi przejazd przy tunelu nie jest konieczny.

    • 0 0

  • Rada Oruni I Mieszkańcy !!!!!!!!!!! (4)

    Gdyby nie Wy nocny nie było! Adamowicz zbiera sielankę. Wszystkie naciski, protesty i starania w tej chwili przynoszą rezultaty. Na zebraniu w 2014 roku powiedział wprost .... W budżecie na 2015-2020 nie ma grosza na tunel czy wiadukt. Po naciskach zaczyna sie łamać. Wie ze prawie przez to przegrał wybory. Gratuluje serdecznie zespołowi rady wszystkim mieszkańcom zaangażowanym. Podziwiam determinacje i konsekwencje. Karolino dziękujemy !!!

    • 4 3

    • (1)

      To powiedz jeszcze z czego mają zabrać, by dać na tunel.

      • 1 0

      • a teraz co mówi?

        że razem z PKP będą SZUKAĆ SPOSOBÓW na sfinansowanie

        • 0 0

    • co to znaczy zbierać sielankę?

      tak się pytam.

      • 1 0

    • Karolino?

      • 0 0

  • Błagam: cokolwiek chcecie tam robić (4)

    Uwzględnijcie możliwość dobudowania dam dwóch dodatkowych torów SKM - nawet jakby ta inwestycja nie miała miała miejsca w ciągu najbliższych30 lat, to zostawcie tam rezerwę!

    • 8 0

    • Dokladnie !!

      • 3 0

    • co jeszcze miasto ma zrobić (1)

      na gruncie należącym do PKP i za pieniądze z miejskiego budżetu?

      no błagam...

      • 0 3

      • ani jedno, ani drugie nie powinno być problemem

        • 1 0

    • Dokładnie tak robią !!!

      SKM robi obecnie prestudium
      Budowa Nowej Podmiejskiej z Wiaduktem zakłada dodatkowe tory pod SKM
      Spokojnie

      • 0 0

  • EEEE

    I tak nic z tego nie będzie...

    • 2 0

  • Przejazd na Sandomierskiej (1)

    A co z przejazdem na Sandomierskiej? Czy ktoś w końcu zainteresuje się co Ci drużnicy wyprawiają? Szlabany otwierają i zamykają w/g własnego widzi mi się, nigdy o tych samych porach, ile będzie się stało za zamkniętym szlabanem zależy od tego kto akurat ma zmianę na tym przejeździe.Jednego dnia jest otwarty,drugiego o tej samej godzinie zamknięty. Przykład z dnia dzisiejszego-szlaban zamknięty przez 8 minut, po ośmiu minutach nadjeżdża pociąg,a w między czasie żaden inny.

    • 4 3

    • Przejazd na Sandmierskiej zamkną

      • 0 0

  • budyń się zagotował

    Budyń bardziej się boi referendum w sprawie jego odwołania, niż myśli o mieszkańcach. Władza się zmieniła, to d....ą trzęsie, chce teraz złapać plusy u społeczeństwa. Nagle PKP wyciąga rękę, a na spotkaniach włodarze miasta mówili, że z PKP się nie da rozmawiać.

    • 6 0

  • zleciliśmy pomiary? (2)

    kto mi przypomni ile lat Pan Adamowicz rządzi Gdańskiem?

    • 4 0

    • o, panie

      jeszcze tam pociągi nie jeździły...

      • 2 0

    • 20 lat

      • 0 0

  • Olszynka

    taki sam los czeka Olszynkę jak skończą remont i rozbudowę trasy kolejowej z portu i rafinerii w kierunku Pruszcza Gdańskiego, przejazdy na ul.Łanowej i Zawodzie będą jedynie z nazwy przejazdami, bo szlaban będzie otwierany od święta :(

    • 2 0

  • lepiej pózno miz wcale

    drugi wariant jest korzystniejszy, usytuowany bliżej osiedli. W pierwszym wariancie po przejechaniu mostem musimy stać przed przejazdem na Równej żeby dostać się na Związkową czy Żuławska.

    • 0 0

  • 30mln.? zart? wiezniowie niech za darmo kopia od rana do nocy za miske zupy! kiedys cale miasta pod ziemia budowali za darmo.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane