• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKS odpowiada: wersja kierowcy jest inna

Maciej Rodowski, kierownik działu sprzedaży i marketingu, PKS Gdańsk
25 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
- Pasażerka zarzuciła kierowcy, że zatrzymał się na przystanku, na którym nie powinien. Tymczasem linia 207 zatrzymuje się przy Zaroślaku, natomiast nie jest to przystanek linii 205 i 209 - tłumaczy Maciej Rodowski. - Pasażerka zarzuciła kierowcy, że zatrzymał się na przystanku, na którym nie powinien. Tymczasem linia 207 zatrzymuje się przy Zaroślaku, natomiast nie jest to przystanek linii 205 i 209 - tłumaczy Maciej Rodowski.

Po przeczytaniu artykułu pt. "Agresywny kierowca autobusu" oraz wysłuchaniu wyjaśnień kierowcy prowadzącego ten pojazd, okazuje się, że nie wszystkie fakty tej sprawy zostały przytoczone. Pojawiają się również pewne nieścisłości - na list naszej czytelniczki odpowiada Maciej Rodowski z PKS Gdańsk.





Przede wszystkim pojazd obsługujący ten kurs miał numer boczny 9226, a nie - jak przytacza Pasażerka - 6206. Nie zostało również napisane, jak bardzo drobne pieniądze próbowała wręczyć kierowcy Czytelniczka. Tymczasem zdaniem kierowcy była to garść monet, w większości żółtych, a więc zawierająca dużo monet 1, 2 i 5 groszowych. Gdyby kierowca miał policzyć te pieniądze, musiałby zatrzymać się na przystanku na kilka minut, co spowodowałoby opóźnienie kursu linii 207 na całej trasie za przyczyną tylko jednego Pasażera wręczającego kierowcy dużą liczbę monet. W związku z tym kierowca, mając na względzie punktualność kursu zdecydował się powiedzieć że nie ma biletu za 4,55 zł i zaproponował sprzedaż biletu za 1,50 zł, co skróciłoby czas liczenia drobnych pieniędzy, a co za tym idzie - nie doprowadziłoby do opóźnienia.

Zdaniem kierowcy Pasażerka biletu za 1,50 zł jednak nie kupiła.

Kierowca nie potwierdza natomiast, aby w wulgarny sposób zwracał się do Pasażerki. Przyznał jedynie, iż stwierdził że płacenie takimi drobnymi pieniędzmi to złośliwość i denerwowanie ludzi. Natomiast dziwne wydaje się, aby Czytelniczka słyszała jak kierowca przez całą drogę używał w jej stronę wulgaryzmów, gdyż kabina kierowcy jest zamykana, a najbliższe siedzenie znajduje się za pierwszymi drzwiami za szybą. Kierowca twierdzi ponadto, że to Pasażerka zachowywała się w sposób nieuprzejmy.

Według kierowcy nie jest prawdą, że zatrzymał się na przystanku, który nie obowiązuje dla linii 207. Do kierowcy podeszła inna Pasażerka, która zapytała "czy zatrzyma się Pan na Zaroślaku?" Kierowca odpowiedział, że oczywiście. Tymczasem przystanek Zaroślak dla linii 207 jest przystankiem obowiązującym w każdym kursie. Przystanek ten nie obowiązuje na linii 205 i 209, stąd pewnie pytanie Pasażerki do kierowcy.

Ta sprawa ma jednak jeszcze inny aspekt. Mianowicie dzień wcześniej ta sama Pasażerka o tej samej godzinie podeszła do kierowcy i wręczając banknot 100 złotowy poprosiła o bilet. Przypomnę, że zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Gdańska nr XVI/500/99 z późniejszymi zmianami w rozdziale IV pkt. 1 "opłata za bilet zakupiony u prowadzącego pojazd powinna być uiszczona kwotą odliczoną". Kierowca powiedział że nie ma wydać i Pasażerka pojechała bez biletu. Została zatrzymana przez kontrolerów "Renomy", a ponieważ nie chciała okazać dokumentu kontrolerzy wezwali Policję. Po dopełnieniu czynności przez Policję i kontrolerów Pasażerka powiedziała wychodząc że "jutro przyniesie drobne". Fakt ten został potwierdzony przez kierownictwo ZW "Renoma" Sp. z o.o.

Jeżeli Czytelniczka nie zgadza się z wersją kierowcy, zapraszamy na konfrontację, wówczas udział w niej wziąć może kierowca i przedstawiciel PKS Gdańsk sp. z o.o.. W przypadku posiadania nagrania, o którym Pasażerka pisze w artykule, bardzo prosimy o udostępnienie go jako dowód. Konfrontacja może się odbyć w dowolnym, dogodnym dla Pasażerki terminie. Jeżeli miałaby się ona odbyć, wówczas poprosimy wszystkich pasażerów podróżujących tym kursem linii 207, a przede wszystkim osobę pytającą kierowcę czy zatrzyma się na przystanku Zaroślak, o pojawieniu się na niej w charakterze świadków.

Przykre jest jednak to, że portal trojmiasto.pl publikuje list osoby, nie wysłuchując nawet drugiej strony, tak jak praktykują to inne media.

Przy okazji prosimy Czytelników o płacenie za bilety u kierowcy w miarę możliwości kwotą odliczoną, ale możliwie jak najmniejszą liczbą monet, gdyż kierowca zawsze musi przekazywane pieniądze policzyć, a zbyt długie liczenie może powodować nawet znaczne opóźnienie kursu, na czym - tylko z powodu sprzedaży biletu jednej osobie - tracić będą wszyscy pasażerowie autobusu.
Maciej Rodowski, kierownik działu sprzedaży i marketingu, PKS Gdańsk

Opinie (287) 5 zablokowanych

  • Nic nie usprawiedliwia kierowcy, bo to jego praca. Jak nie potrafi się zachować i trzymać nerwów i języka na wodzy, to niech poszuka innej, gdzie wśród miłych i bezkonfliktowych ludzi, do których należy wg. Macieja Rodowskiego. Za komentarze w kierunku kobiety dostałby ode mnie w miskę chamidło.

    • 3 6

  • PKS jak za komuny (2)

    "Fakt ten został potwierdzony przez kierownictwo ZW "Renoma" Sp. z o.o"- też mi wiarygodna spółka, do potwierdzania przebiegu zdarzenia. Sami mają na sumieniu kłamstwa i zaciemnianie prawdy.
    A PKS jest żałosne, z panem Maciejem na czele, że nie potrafią wystosować ludzikiego oświadczenia, tylko wdają się w głupią dyskusję. Normalnie komuna. Dziewczyna ma szczęście że nie została pobita.

    • 3 8

    • Oświadczenie jest bardzo logiczne. Jasno tłumaczy dlaczego panienka chciała sprowokować kierowcę i nakłamała w artykule.

      • 3 2

    • Ale nie tłumaczy dlaczego zatrudniają prostaków. Mało mnie obchodzi historia z punktu widzenia PKS, bo chamstwa nic nie tłumaczy. Pomyśl, może tobie też się przytrafić taka historia, zupełnie przypadkiem.

      • 1 3

  • Przy okazji prosimy Czytelników o płacenie za bilety u kierowcy

    Normalny pasażer, jeżeli często jeździ autobusem, ma bilet miesięczny (kartę miejską), bo tak jest _dużo taniej_ i _wygodniej_. Jeśli jeździ rzadko, to kupuje bilet w kiosku. Hołota za każdym razem kupuje u kierowcy po jednym bilecie powodując opóźnienia w kursowaniu autobusów.

    • 7 3

  • (2)

    Komu wierzycie? Bo ja wierzę w wersję kierowcy.

    • 13 6

    • Ja wierze w obie wersje.

      • 2 3

    • Ja wierzę tylko sobie

      • 2 0

  • i gdzie Ci wszyscy pseudoobroncy pokrzywdzonej Pani studentki, ktorzy chciali kierowce na "zbity pysk" z pracy wyrzucic...glupia sucz.....takich to mi nie zal..

    • 4 3

  • co za wariatka!! do kocborowa na dłuższe wakacje!! (2)

    proponuję zeby zasponsorować tej idiotce leczenie u psychiatry bo takim pieprzeniem głupot może narobić komuś kłopotów.. myślę, że pks i pozostali korzystający z komunikacji miejskiej nie bedą mieli problemu ze zbiórką kasy dla trej wariatki i oczywiście w takich nominałach jak ona chciała płacić za bilet a niech liczy ha ha to z cała pewnością ja uspokoi:)

    • 7 4

    • (1)

      Jej na leczenie, a kierowcy jakiś kurs kultury by się przydał. Prostak jeden.

      • 2 2

      • zgadzam się:) pozdrawiam!

        • 1 0

  • niezgodności (1)

    Zastanawiam sie, czy obie strony mówią o tym samym kursie.
    Po pierwsz - skąd Pan kierownik wie, którym kursem jechała ta dziewczyna? Numer pojazdu się nie zgadza, więc może mowa o zupełnie innym kierowcy, innej dziewczynie i innych wyarzeniach?
    Po drugie - z tego co pamiętam dziewczyna nie skomentowała w stosunku do kierowcy kwestię zatrzymania się na przystanku (nie było podane, o który przystanek chodziło) tylko opisała podobną sytuację + dodała komentarz kierowcy, ze teraz boi on się zatrzymać, bo ona to skomentuje...

    Czy na pewno obie strony mówią o tej samej sytuacji?

    Ale i tak cieszę się, że PKS Gdańsk sie odezwał - znaczy to, ze zalezy im na dobrym imieniu i chcą dbać o wizerunek a co za tym idzie o pasażera

    • 4 5

    • dziewczyna podała godzinę - więc łatwo było dojść jaki autobus ten kurs obsługiwał

      • 1 0

  • Mialem kiedys okazje byc na konfrontacji... (13)

    ... z kierowca autobusu, ktory wulgarnie zachowal sie wobec mnie na ulicy. Konfrontacja ukazala jedynie komizm, albo raczej tragizm owczesnie funkcjonujacego ZKM'u. Fakt jest taki, ze niejednokrotnie kierowcy zachowuja sie jak ostatnie chamy czego swiadkiem zapewne byl niejeden mieszkaniec i takie sytuacje nalezy pietnowac i publikowac w portalu - nawet jesli pozniej zamieszcza sie sprostowania. Panie Rodowski - pieniadz jest pieniadz - jak ma byc drobno to bedzie drobno. Od tej pory bede placil 1 gr. monetami - co mi zrobicie? Ano guzik!

    • 8 11

    • (5)

      Tak jak powiedziałeś "PIENIĄDZ TO PIENIĄDZ", więc czemu buraki takie jak ty, gdy wydajemy resztę w drobnych kręcą nosem? A jak przyjdziesz do mnie z jednogroszówkami to będziesz je zbierał po całym autobusie

      • 3 3

      • (3)

        jak komus rozrzucisz pieniadze po autobusie, to dostaniesz ode mnie taka fange w gebe, ze na miesiac pojdziesz na chorobowy, bo ledwie bedziesz widzial, prostaczku, mocny w gebie.
        prezentujesz typowa postawe lekko ograniczonego chamiska siedzacego za duzym kolkiem, ktoremu sie przez to wydaje, ze jest panem drogi i ze wiezie kartofle.
        niestety wciaz jeszcze troche sie was takich uchowalo w Trojmiescie, chociaz czesto juz dzis mozna spotkac uprzejmych kierowcow.

        • 1 4

        • (2)

          I właśnie przez takich jak ty uważamy że wozimy bydło.

          • 1 2

          • doprawdy?

            nie zauwazyles, ze to jest wtorne, buraku?
            masz cos jeszcze do powiedzenia czy rozrzucisz mu jeszcze zakupy i pobijesz zone, lachudro?

            • 1 0

          • przynajmniej do jednego sie przyznales

            ze uwazacie, ze wozicie bydlo.
            obyc to powtorzyl przy okazji jakiejs konfrontacji, jesli masz jaja!

            • 2 0

      • To dostaniesz ode mnie w gebe tymi monetami...

        ... cwoku bez matury.

        • 2 0

    • (1)

      To jak ja będe jechał tym autobusem (pasażer),to wylecisz na przestanek,a za tobą te żółte-rumunom je sypnij,jak będą grali na harmoszce.Komunikacja ma śmigać,a nie przez takich popaprańców stać 5min.na przestanku-a potem pretensje że brak punktualności.

      • 2 1

      • No wlasnie Rumunom je sypne

        Rumunie Ty, katolicko nastawiony do swiata baranie.

        • 0 0

    • (4)

      To sobie bede je liczyl z 5 razy to nie ja sie spoznie na inny autobus lub tramwaj i bedzie placz i pisanie ze motorniczy chamski a ja i tak je wydam wiec mnie to gilga w czym mi zaplacisz mam to w dupie :) pozdrawiam

      • 0 0

      • i tak sie spozniacie i jeszcze, chamy, zlosliwi jestescie (3)

        wiec niczym nowym nie straszysz

        • 1 1

        • (2)

          ja cie nie strasze a opozniony to nie jestem bo tego nie lubie szkoda mi przerw na koncowych

          • 0 1

          • przeciez wy macie gdzies przerwy na koncowych! (1)

            jak przyjedzie taki na petle z 15 minutowym opoznieniem, to i tak wystoi swoje 20 minut na papierosku, bo zawsze mozna powiedziec, zea korki, zima albo pasazer placil drobnymi. niektore linie to sie nawet specjalizuja w takich wybitnych rajdowcach!

            • 0 2

            • 20 minut to ja mam przerwe a pozostale 9 godzin to krece sie po trasie a rajdowcow to ja znam dla mnie to sa kretyni na szczescie jest ich malo

              • 0 0

  • a co innego miał powiedzieć kierowca?

    "Jestem bucem i mam wszystkich w dupie"?

    Śmieszne jest też, że odrazu po artykule rozpoznali, że to ta sama osoba która dostała manda dzień wcześniej, bo kierowca nie sprzedał jej biletu.
    BTW ja bym go nie płacił i się z nimi sądził, kupić chciała.

    • 7 3

  • Jak można się zajmować takimi bredniami ??? (3)

    Ludzie opanujcie się, na TYSIĄCE osób codziennie korzystających z transportu publicznego, pojawia się raz na miesiąc artykuł sfrustrowanego(ej) wariata(ki) którego(ej) nie stać na auto.
    Takie listy wogóle nie powinny się pojawiać na takim portalu, no chyba że na dany autobus, tramwaj, skm, trolejbus nadejdzie kilka skarg naraz.
    Każdy z nas ma jakiś gorszy dzień, ale to nie jest powód do obnażania się z tego powodu w necie !!!
    A już kompletnie rozwalają mnie listy że się autobus spóźnił 5 minut, przecież sytuacja na drogach nie wygląda codziennie tak samo, są czasem korki, wypadki lub inne utrudnienia w ruchu.
    Redakcja powinna takie listy zweryfikować przed publikacją.

    • 10 4

    • "pojawia się raz na miesiąc artykuł sfrustrowanego(ej) wariata(ki) którego(ej) nie stać na auto"

      Ty chyba nie dokońca zdrowy jesteś

      • 3 4

    • (1)

      jestem ciekawa jak Ty byś się czuł gdyby Ciebie ktoś tak potraktował buraku jeden

      • 1 4

      • Pewnie by wzruszyl ramionami i zapomnial szybko, zamiast sie bryndzlowac tygodniami wlasna krzywda. Nadawanie wlasciwej rangi roznym problemom jest podstawa zdrowia psychicznego.

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane