• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Padł rekord natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Naskręt
14 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów. Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów.

101 tys. 200 samochodów przejechało jednego dnia Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Największy ruch zanotowano 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem. Eksperci: to sygnał do budowy Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzenia istniejącej ekspresówki, inaczej Trójmiastu, m.in. w wakacje, grozi drogowy paraliż.



Czy jeździsz Obwodnicą Trójmiasta?

Potwierdza się, to o czym mówią od dłuższego czasu eksperci transportu. Liczba aut nieustannie rośnie, także w Trójmieście. Ponadto coraz częściej i dalej nimi podróżujemy. Dowód? 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem zanotowano rekordowe natężenie ruchu na obwodnicy w rejonie Osowej. Przejechało tam 101 tys. 200 samochodów.

Tym samym został pobity rekord z ubiegłego roku - 1 lipca, Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 tys. 820 pojazdów.

Eksperci przestrzegają, że rosnące natężenie na Obwodnicy Trójmiasta w najbliższych latach wywoła m.in. korki na drogach w centrum Gdańska i Gdyni. Problemy z ruchem będą miały także gminy ościenne - Żukowo, Kolbudy, czy Pruszcz Gdański. Ruch rozleje się na nie na zasadzie naczyń połączonych.

- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną. Dla Obwodnicy Trójmiasta jest to Obwodnica Metropolitalna, która po otwarciu odciążyłaby istniejącą ekspresówkę. Ponadto w drugiej kolejności należałoby poszerzyć istniejącą obwodnicę o kolejny - trzeci pas ruchu - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że Obwodnica Metropolitalna jest blokowana przez cztery osoby i gminę Kolbudy. Sprawa utknęła w sądzie administracyjnym w Warszawie. Z kolei najpierw poszerzenie obwodnicy, a potem budowa ewentualnego objazdu oznaczałaby paraliż Trójmiasta.



- Ponadto w przypadku tak dużych natężeń trzeba dokładniej planować prace remontowe na obwodnicy, a kierowcy powinni lepiej analizować to, co dzieje się na obwodnicy i dokładniej planować godziny przejazdu wspomnianą trasą - dodaje Markowski.
Eksperci podkreślają, że powoli zacierają się granice szczytów drogowych. Na obwodnicy panuje cały czas duży ruch. Jeśli nie chcemy stać tam w korku, trasę powinniśmy omijać w godz. 7-9 i 15-18. Trzeba pamiętać, że przed długimi weekendami zatory na obwodnicy mogą dokuczać od godz. 13 do nawet 23.

Miejsca

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • Wychodzi 500+, a jak będziecie już doklejać trzeci pas to pomyślcie o punkcie stały do pogotowia, straży, no i policji ale oni z reguły tam są

    • 3 1

  • to prawda nowa obwodnica jest potrzebna (1)

    bo wtedy ruch rozkłada się automatycznie na 2

    • 4 8

    • na 2 ?

      prędzej na 3:1 , bo ta nowa będzie za daleko zwłaszcza w rejonie Gdańska. Nikt z Gdańska nie pojedzie do Gdyni przez Żukowo. 3x ważniejszy jest trzeci pas na obecnej obwodnicy. Wtedy jednym pasem jadą ciężarówki+ emeryci i niedzielni kierowcy a reszta może normalnie jechać pozostałymi dwoma.

      • 2 1

  • Panie Karolu Markowski (1)

    Odwrotnie. Najpierw poszerzenie obwodnicy o trzeci pasa potem ewentualnie Obwodnica Metropolitalna, która nie wiadomo, czy w ogóle odciąży ruch,bo jest za daleko od 3miasta.

    • 11 4

    • w istotny sposób na pewno OM nie odciąży obecnej obwodnicy. Przecież podczas budowy trzeciego pasa na obwodnicy nikt nie pojedzie OM np. z Pruszcza do Sopotu tamtędy. Z W-wy do Sopot też pojadą tunelem a nie OM. Jedynie daleki tranzyt lub Kaszubi z Żukowa do Gdyni.

      • 4 0

  • to bez sensu

    Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzeniu istniejącej ekspresówki również grozi drogowy paraliż. To tylko kwestia czasu.

    • 6 6

  • Trzeba po prostu wprowadzić opłaty.

    • 4 3

  • trzeba zmienić tak prawo by przez jakiś pojedyńczych debili którzy chcą zarobić nie było możliwości (1)

    blokowania strategicznej inwestycji- to jest chore, że jakiś wieśniak ma kawałem ziemi i zachowuje się jak Pawlak z Kargulem

    • 25 12

    • Chcesz żeby przestało obowiązywać prawo własności?

      Wyobraź sobie że ktoś przez twoją działkę chce przeprowadzić autostradę nie pytając cię o zdanie!

      • 4 1

  • lewy pas bo skręcamy w Gdynii w lewo

    Trzeci pas niestety niewiele wniesie bo wszyscy jadą tam gdzie są trzy pasy tylko dwoma, srodkowym i skrajnym lewym a prawy wolny na calej długości wiec dodatkowe pasy nic nie zmienią. Edukować kierowców ze jak w Gdyni skręca w lewo to nie zznaczy że na całej długości ma jechac lewym pasem.

    • 2 6

  • Jak to jest liczone ? (2)

    Czy tylko na jednej jezdni (np. w kierunku Gdyni), czy suma w obu kierunkach ?

    • 25 1

    • Oczywiście oba kierunki.

      • 4 0

    • Jest liczone na odcinku

      Reda-Wejherowo i potem podnoszone do potęgi 2, aby było przełożenie na obwodnicę.

      • 20 5

  • wyjdzie ustawa o kasacjji starych aut i od razu się przezedzi (1)

    spokojnie więc. 1/Czy lepiej wydać z publicznej kasy kilka/kilkanaście miliardów i to ojro na budowę kolejnej drogi 2/czy też lepiej przetrzebić trochę ten park maszynowy pełen starych wraków a z tego same zyski bo zwiększy się bezpieczeństwo, huty będą miały wsad do pieca a właściciel będzie zdrowszy bo zacznie chodzić piechotą. Pytanie retoryczne

    • 24 8

    • Sorry ale mój japończyk 12 lat

      Jest w lepszym stanie blacharsko/mechanicznym niż nie jeden 4 letni niemiecki czy francuski złom.

      • 6 4

  • Poludniowa i Zachodnia obwodnica Gdanska powinna byc szersza... Z Gdanska do Szczecina S6 jest potrzebna...

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane