• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Padł rekord natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Naskręt
14 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów. Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów.

101 tys. 200 samochodów przejechało jednego dnia Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Największy ruch zanotowano 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem. Eksperci: to sygnał do budowy Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzenia istniejącej ekspresówki, inaczej Trójmiastu, m.in. w wakacje, grozi drogowy paraliż.



Czy jeździsz Obwodnicą Trójmiasta?

Potwierdza się, to o czym mówią od dłuższego czasu eksperci transportu. Liczba aut nieustannie rośnie, także w Trójmieście. Ponadto coraz częściej i dalej nimi podróżujemy. Dowód? 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem zanotowano rekordowe natężenie ruchu na obwodnicy w rejonie Osowej. Przejechało tam 101 tys. 200 samochodów.

Tym samym został pobity rekord z ubiegłego roku - 1 lipca, Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 tys. 820 pojazdów.

Eksperci przestrzegają, że rosnące natężenie na Obwodnicy Trójmiasta w najbliższych latach wywoła m.in. korki na drogach w centrum Gdańska i Gdyni. Problemy z ruchem będą miały także gminy ościenne - Żukowo, Kolbudy, czy Pruszcz Gdański. Ruch rozleje się na nie na zasadzie naczyń połączonych.

- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną. Dla Obwodnicy Trójmiasta jest to Obwodnica Metropolitalna, która po otwarciu odciążyłaby istniejącą ekspresówkę. Ponadto w drugiej kolejności należałoby poszerzyć istniejącą obwodnicę o kolejny - trzeci pas ruchu - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że Obwodnica Metropolitalna jest blokowana przez cztery osoby i gminę Kolbudy. Sprawa utknęła w sądzie administracyjnym w Warszawie. Z kolei najpierw poszerzenie obwodnicy, a potem budowa ewentualnego objazdu oznaczałaby paraliż Trójmiasta.



- Ponadto w przypadku tak dużych natężeń trzeba dokładniej planować prace remontowe na obwodnicy, a kierowcy powinni lepiej analizować to, co dzieje się na obwodnicy i dokładniej planować godziny przejazdu wspomnianą trasą - dodaje Markowski.
Eksperci podkreślają, że powoli zacierają się granice szczytów drogowych. Na obwodnicy panuje cały czas duży ruch. Jeśli nie chcemy stać tam w korku, trasę powinniśmy omijać w godz. 7-9 i 15-18. Trzeba pamiętać, że przed długimi weekendami zatory na obwodnicy mogą dokuczać od godz. 13 do nawet 23.

Miejsca

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • Polacy nadal nie potrafią jeżdzić po Obwodnicy!!!

    Wystarczy zobaczyć jak Polacy jeżdzą a wówczas zrozumiemy co powoduje zator i płynną jazdę.Proste.

    • 5 1

  • zero bezpieczenstwa

    te barierki to zart powinny byc betonowe w innym przypadku wypadkow bedzie wiecej

    • 2 1

  • obwodnica

    Na gdańskiej obwodnicy już dawno powinny być trzy pasy ruchu w każdą stronę.

    • 1 1

  • DPF filtrowcy

    Haha, ja sam jechałem ze 4 razy tam i z powrotem wypalając filtr DPF w nowoczesnym dieslu!!!
    Pewnie takich jak ja jest więcej

    • 0 1

  • Prawda jest taka

    Czy się to miłośnikom rowerów i transportu zbiorowego podoba czy nie to ludzie chcą mieć własne samochody !
    Samochód daje wolność i możliwość swobodnego poruszania się. A my to na razie mamy dwupasmowe dróżki, do prawdziwych autostrad jeszcze nam daleko.

    • 5 2

  • jeszcze raz (2)

    piszę ponieważ kilkakrotnie stałem już w korkach gigantach na obwodnicy. to nie jest już droga ekspresowa. 120 to zdecydowanie za dużo. wystarczy swobodnie 90, i fotoradary. uspokojenie ruchu spowoduje że w jakimś dopuszczalnym rozsądkiem czasie każdy gdzieś dojedzie. kolejna sprawa to fatalne rozwiązania na węzłach. trasa kwiatkowskiego z obwodnicą - z 5 pasów - na chwarznie robią się dwa. kartuska z obwodnicą również z 5 na dwa. nie ma szans aby nawet w spokojnych, popołudniowych godzinach w sobotę nie było tam korków.
    ALE NAJWAŻNIEJSZE - COŚ TRZEBA Z TYM ZROBIĆ!!!!!!!!!!!!

    • 5 0

    • Tak już lecą i robią!

      • 0 1

    • Zmniejszyć ilość samochodów. Podobno większość zarabia 2000 zl brutto. A samochodów więcej niż w Berlinie.

      • 0 0

  • Obwodnica Trójmiasta już dawno stała się drogą lokalną. Czas na nową, alternatywną obwodnicę. Wykorzystać środki Unijne póki PiS nas nie wyprowadzi z UE.

    • 7 2

  • Hola, hola (4)

    Przede wszystkim, dodatkowy pas obwodnicy lub tzw. obwodnica metropolitalna powinny z założenia nosić imię prezydenta 1000 lecia Lecha Kaczyńskiego, poza tym plany nowej drogi mają uwzględniać pomniki prezydenta wszech czasów przy nowej drodze co 100m (przynajmniej )

    • 3 5

    • A gdzie k..a apel smokeński ? (1)

      Na każdym skrzyżowaniu przed zmianą świateł apel smoleński.

      • 2 1

      • O apelu smoleńskim to nawet nie trzeba pisać bo to oczywista oczywistość jak amen w pacierzu, że MUSI BYĆ !

        Apel smoleński na nowej drodze powinien się automatycznie włączać w radiach samochodowych przełanczając się z niemieckich stacji radiowych (RMF, ZET itp ) no chyba, że użytkownik słucha Radia Maryja, wtedy apel smoleński słychać tylko w tle...

        • 1 1

    • Nie ma to jak ruskie.HURA.

      Jesteśta fajne a kaczka ni.

      • 0 0

    • marnujesz tylko tlen

      • 1 0

  • Wystarczyło by rozbudować po dwa pasy w każdą stronę plus pas awaryjny którego niema a korki momentalnie ustapią to jest tak proste ale widać że myślenie boli

    • 3 2

  • Poszerzyć obwodnicę oraz szerokie drogi dojazdowe oraz czas myśleć o autostradzie nad torami

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane