• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking centrum handlowego nie dla pracowników

Rafał Borowski
22 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Centrum Handlowe Riviera jest największym tego rodzaju obiektem na Pomorzu. Choć jej parking mieści blisko 2,5 tys. aut, najemcom lokali nie wolno z niego korzystać. Centrum Handlowe Riviera jest największym tego rodzaju obiektem na Pomorzu. Choć jej parking mieści blisko 2,5 tys. aut, najemcom lokali nie wolno z niego korzystać.

Zarządca centrum handlowego Riviera w Gdyni zabrania pracownikom sklepów korzystać z parkingu wewnątrz obiektu i odsyła ich na parking miejski. Powód: auta pracowników zajmują miejsca autom klientów, a to oni są najważniejsi. W innych centrach handlowych w Trójmieście jest z tym różnie.



Co sądzisz o zakazie parkowania dotyczącym pracowników Riviery?

Trójmiejskie centra handlowe to miejsca pracy tysięcy ludzi. Niektórzy z nich, szczególnie ci mieszkający poza Trójmiastem, dojeżdżają do pracy samochodami. I gdzieś muszą swoje auta zaparkować.

Parking Riviery nie dla jej pracowników

Władze Centrum Handlowego "Riviera" zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zabraniają swoim pracownikom korzystać z kilkupoziomowego parkingu wewnątrz budynku. O problemie poinformowała nas pani Ania (imię zmienione), która jest pracownicą jednej z firm, które mają swoje sklep w "Rivierze".

- Do pracy dojeżdżam autem, bo jest to dla mnie najszybszy i najtańszy wariant transportu. Po drodze odwożę i odbieram ze szkoły dziecko. Niedługo to się jednak może skończyć, bo dostaliśmy od zarządcy Riviery komunikat, z którego wynika, że miejsca na parkingu przeznaczone są wyłącznie dla klientów sklepów - napisała do nas pani Ania.
Regulaminowe kary

W skierowanym do najemców lokali piśmie dyrekcja centrum informuje, że po kontroli na parkingu zidentyfikowano kilkadziesiąt pojazdów należących do pracowników centrum. Przypomniano, że parkowanie samochodów pracowników stanowi naruszenie regulaminu i jest zagrożone karą umowną.

Pismo wysłane do najemców lokali w CH Riviera. Pismo wysłane do najemców lokali w CH Riviera.

- Czy ja nie jestem klientem, jeśli codziennie robię tu zakupy? Wiadomo, że jako sprzedawca zarabiam niewiele, więc może dlatego jestem tu niemile widziana. Zostaliśmy spisani na podstawie numerów rejestracyjnych aut i teraz czekamy na karę. Taka akcja tuż przed samymi świętami! Czuję się zdołowana. Odechciewa mi się pracy w takim środowisku. Ciekawe, gdzie zarząd parkuje swoje auta? - kwituje pani Ania.
Samochody pracowników zmniejszają zyski

Parking w "Rivierze" mieści blisko 2,5 tys. samochodów. Pracowników jest w sumie 1,5 tys., ale nie wszyscy pracują w tym samym czasie, nie wszyscy mają też samochody. Powołując się te liczby, władze centrum tłumaczą się, że łamanie zakazu zagraża "stabilności finansowej obiektu".

- W Rivierze pracuje ponad 1500 osób, zajęcie np. 200 miejsc parkingowych to odebranie szans na zrobienie zakupów przez 200 klientów, co szczególnie bolesne może być w okresie zakupów przedświątecznych - pisze Weronika Małgorzewicz, specjalista ds. marketingu CH "Riviera". - Zasady wykorzystywania parkingu w obiekcie zdefiniowane są w Regulaminie Centrum. Najemcy, podpisując umowę najmu, akceptują jego zapisy. Dotyczą one także pracowników najemców, a mają za cel dbanie o interes centrum.
Riviera wskazuje pracownikom miejski parking

Co w takim razie powinni zrobić zmotoryzowani pracownicy Riviery? Zdaniem władz centrum, powinni parkować swoje samochody na pobliskim parkingu miejskim.

- Obok budynku Riviery znajduje się przestronny parking miejski, bezpłatny, gdzie można swobodnie pozostawić auto, dając możliwość klientom wygodnego dostępu do centrum i sklepów - dodaje Małgorzewicz.
Każde centrum handlowe ma własne zasady

Postanowiliśmy sprawdzić, czy tego rodzaju praktyka jest normą w innych tego rodzaju obiektach. W "Klifie" pracownicy mogą korzystać z parkingu wewnętrznego, ale zazwyczaj korzystają z parkingu obok centrum handlowego.

- Pracownicy Centrum Handlowego Klif mogą korzystać z miejsc parkingowych przy obiekcie. Zazwyczaj zostawiają swoje samochody w bezpośrednim sąsiedztwie wejść służbowych, na tyłach centrum - tłumaczy Aleksandra Żuraw-Miłkowska z biura prasowego CH Klif.
Jeszcze inaczej jest na parkingu w Galerii Bałtyckiej. Tyle tylko, że w tym centrum parkowanie jest płatne.

- Nie ma zakazu korzystania z parkingu przez pracowników. Najemcy lokali w Galerii Bałtyckiej, podobnie jak odwiedzający nas klienci, mogą parkować swoje samochody na naszym parkingu. Ale podobnie jak klienci muszą zapłacić za postój swoich aut zgodnie z obowiązującą taryfą - mówi Magdalena Banach z Biura Parkingu Galerii Bałtyckiej.
Centrum Handlowe "Manhattan" również nie zakazuje swoim pracownikom korzystania z parkingu i zamiast codziennego uiszczania opłat, proponuje im wykupienie miesięcznego abonamentu.

Natomiast w Galerii Handlowej "Madison", podobnie jak w "Rivierze", najemcy lokali mają zakaz korzystania z parkingu.

- Miejsca parkingowe są przeznaczone wyłącznie dla klientów. Najemcy, którzy złamaliby zakaz parkowania, byliby proszeni o natychmiastowe opuszczenie parkingu. Tuż obok naszej galerii znajduje się jednak poziomowy parking i to tam właśnie pracownicy mogą wykupić sobie miesięczny abonament, z czego zresztą korzystają - wyjaśnia Łukasz Anuszkiewicz z działu technicznego "Madisona".

Miejsca

Opinie (386) 1 zablokowana

  • Wszystko jasne Gdynia. ....Ga wtf omg cyka cyka

    • 0 0

  • Dla klientów...

    Jakbym był pracownikiem "Riviery" to i tak zrobiłbym sobie zakupy w supermarkecie, np. drożdżówkę, coś do picia na drugie śniadanie. Pytanie czy jestem klientem czy pracownikiem?

    • 3 1

  • (21)

    Riviera to niewypał handlowy.

    • 311 87

    • (7)

      Miasto w którym się znajduje to też obecnie porażka.

      • 33 59

      • porażke to masz na wschód od Sopotu (2)

        • 1 4

        • (1)

          na wschód od Sopotu jest Zatoka Gdańska

          • 14 1

          • w dalszej perspektywie

            Kaliningrad...;)

            • 3 0

      • porażke to masz na wschód od Sopotu

        • 0 2

      • Prawda wejdz do Riviery w niedziele. Szok ludzie nie maja co robic w domach? A w tygodniu sama gimbaza ktora nie chodzi do (2)

        • 35 4

        • Ktora nie chodzi do szkoły (1)

          • 22 3

          • W tygodniu? Nie wiem jak Ty, ale ja nwet nie mam czasu na to by pomyslec o galerii w tygodniu, jak i pewnie wiekszosc ludzi

            • 8 2

    • Fak (1)

      Faktycznie niewypał :) moja zona byla kierowniczka w bałtyckie j a teraz jest w tej samej sieci w rivierze i w Gdyni sklep na plusie oraz progresja w porównaniu do zeszłego roku a w baltyckiej odwrotnie no ale wy wiecie lepiej zapewne :)

      • 6 5

      • no fakt

        Jak w Bałtyckiej robiła po 300tys w mc a tutaj progres w stosunku do zeszłego roku +5tys. Czyli łącznie 75tys/mc ;)

        • 7 3

    • tłok?

      No nie wiem, może akurat miałem "szczęście" bo byłem z 10 razy w riwierze i za każdym razem zupełne pustki

      • 6 4

    • niewypał? (3)

      Z dobrego źródła wiem, że niektóre sklepy w Rivierze maja dużo wyższe obroty niż w Galerii Baltyckiej. Przecież tam nie ma gdzie samochodu zostawic...

      • 19 11

      • To prawda, niektóre sklepy w rivierze mają większe utargi niż te same sieciówki w Warszawie

        • 8 0

      • znajomy pracował w sieciówce

        pracował w bałtyckiej, medisonie, alfie i rivierze w tym samym sklepie i w riwierze utargi mieli wysokości 1/5 tego co w bałtyckiej, alfa robiła 2 razy większy obrót przy ponad 2 razy mniejszym czynszu.

        • 11 2

      • Baran

        No właśnie z tego tytułu walka. Pracownicy przyjadą i centrum zajęte

        • 6 1

    • (1)

      niewypał masz w głowie. idź zobacz jaki tłok panuje w tym 'niewypale'

      • 11 12

      • A ile tego tłoku coś kupi? Większośc to tylkjo na spacery chodzi, bo ich wyprane przez reklamy mózgi nie akceptują relaksu w domu czy na spacerze

        • 9 5

    • I jeszcze niebezpieczny

      Nie działa w Rivierze monitoring - jak okradli jedną wyspę to musieli policjanci w sklepie innym sprawdzać czy "ktoś nie przebiega z towarem" bo monitoring nie działał ;)

      • 4 2

    • Dokładnie tak.

      Riviera otwarta do 22 a dwie godziny wcześniej już żywej duszy nie ma, wszędzie sklepy typu "zapchaj dziurę" bo nikt nie dźwiga opłat.

      • 14 6

    • Napisał pracownik Galerii Bałtyckiej.

      • 17 23

    • Chyba żartujesz?

      • 23 24

  • Ter

    • 0 0

  • Ter

    • 0 0

  • A może tak przyjechać komunikacją miejską? (5)

    Wkrótce wszystko będzie zakorkowane.

    • 102 71

    • takie kometarze zostawiają tylko ludzie którzy nie mają samochodów (1)

      .

      • 9 1

      • Bo nie potrzebują

        • 2 2

    • A Ty jeździsz do pracy komunikacją miejską?

      • 4 0

    • Gdynia (1)

      Tak, pod rządami Szczurka Gdynia będzie kompletnie nieprzejezdna.
      On nie radzi sobie z rządzeniem miastem.

      • 17 16

      • samochód to ofiara własnego sukcesu

        • 11 1

  • polityka parkingowa

    Sprzedający są dla klientów a nie odwrotnie. W wielu krajach CYWILIZOWANYCH wszystkie lepsze miejsca - pod dachem, blisko wejść - są przeznaczone dla klientów. Pracownicy parkują dalej, na tyłach. W Rivierze często brak miejsc pod dachem, do czego przyczynia się parkowanie samochodów niektórych miszczuf kierownicy na dwóch a nawet trzech miejscach, co przy niesprzyjającej pogodzie jest co najmniej uciążliwe. Ja w takiej sytuacji odjeżdżam, rezygnując z zakupów. Czy i kiedy powrócę, trudno powiedzieć. Na pewno nieprędko.

    • 4 1

  • (5)

    Od granicy miejskiego parkingu do wejścia do Riviery jest może 20metrów. W czym problem? Jeżeli właściciel obiektu z góry założył, że parkingi dla klientów są darmowe (co przecież w zadaszonych obiektach nie jest regułą) to ma rację, że jest to dość duży koszt, który ponosi aby ściągnąć klientów. I tak samochodów jest tak dużo, że patrząc na liczbę wolnych miejsc na wyświetlaczach przed wjazdem człowiek często rezygnuje z wjazdu do tego centrum. Niech się zbiorą, wykupią jeden poziom i za niego płacą jak im to przeszkadza, Mi też pracodawca nie zapewnia miejsca parkingowego, które w dzisiejszych czasach nie ma się co oszukiwać - kosztuje (tym bardziej w parkingu podziemnym, za który ludzie płacą prywatnie często po kilkaset zł).

    • 218 35

    • i co z tego ze wykupią 1 poziom ? To wtedy też zmniejszy sie liczba miejsc

      • 0 1

    • Jak mam sie krecic z pol godziny na parkingu krytym to czesto parkuje na zewnątrz gdzie zawsze sa pustki. Rowniez nie widze problemu. To nie centrum miasta gdzie nie ma miejsc zeby robic afere.

      • 11 4

    • (2)

      nigdy nie miałam tego problemu w rivierze. zawsze jest mnóstwo miejsc. jeśli parking jest darmowy dla klientów to powinien być darmowy dla wszystkich!

      • 10 32

      • to zostanie 100 miejsc dla klientów (1)

        • 19 4

        • owszem, ale potrzebnych jest 50, więc dalej 50 będzie wolnych

          • 3 9

  • kogo obchodzi jakiś pracownik

    liczy się kasa, a ludzie?

    • 3 2

  • Wielkie zainteresowanie kupujących w CHRiviera potwierdza, ze należy je rozbudowywać nawet dwukrotnie. (5)

    Ostatnio w weekend robiłem zakupy i faktycznie nie było miejsca na parkingu(wśród zakupujących wybijali się głównie Chińczycy, ale też inne nacje) wewnątrz hali parkingowej i gdybym spotkał zarządcę od razu bym mu naświetlił problem, a rozwiązanie jest proste - co widzimy w piśmie skierowanym do obsługi.
    Zarządca jest całkiem wporzo, pamiętam jak dyskutowałem z nim odnośnie uruchomienia parkingów rowerowych i powstały pierwsze tego rodzaju w CH - GRATULACJE!

    Ostatnio zauważyłem ekipy badawcze niemieckich geologów, którzy wiercili obok. Zapytałem niestety nie mogłem sie dogadać po niemiecku, ale sprawa widać jest rozwojowa :))

    Bo przecież jednym z kluczowych trendów na rynku nieruchomości handlowych w Polsce jest rosnące zainteresowanie obiektami o lokalnie dominującej pozycji, czego namacalnym przykładem jest Centrum Handlowe Riviera w Gdyni. Parę miesięcy temu zostało sprzedane Niemcu za niespotykana kwotę 300 mln euro- to rekord.

    Ten rejon Gdyni - bez większego medialnego zadęcia będzie kolejnym projektem rozwojowym. Potwierdza to, że dzięki dotychczasowym dobrym doświadczeniom zaufali nam najwięksi deweloperzy na rynku europejskim. Mam nadzieję, że projekt, będzie realizowany w porozumieniu z miastem PKP/PLK/ SKM/PKM na terenie przyległym do Riviery i jej głównym udziałem oraz dworca PKM?SKM "Wzgórze-Riviera", będzie następnym krokiem wzmacniającym funkcje biznesowe w centrum Gdyni. I jak najszybciej musi się do tego pozytywnie i kreatywnie odnieść Świętojańska, bo inaczej zginie lub zostanie zmarginalizowana. Jestem przekonany, że przełoży się to na powstanie wielu atrakcyjnych miejsc pracy i przyciągniecie nowych mieszkańców do naszego miasta. Transakcja ta dowodzi też, że Gdynia jest miastem najbardziej atrakcyjnym dla handlowców i inwestorów, którzy potrafią docenić potencjał naszego miasta jego wysoka kulturę i dbanie o klienta.

    • 9 13

    • Jak taki zadowolony jesteś to zmienił miejsce pracy na Twoja ukochaną Ch R (2)

      Powinno się wspierać rynek lokalny ,a nie molochy które nawet podatków nie odprowadzają w Gdyni. Takie obiekty powinny być lokalizowane daleko od centrum miasta wówczas zachowana byłaby jakaś proporcja.

      • 1 7

      • (1)

        A gacie i buty też kupujesz w osiedlowym?

        • 5 0

        • W moim osiedlowym wszystko jest co najmniej 20 proc. drożej

          a wystrój, kultura obsługi, higiena ....mają wiele do życzenia

          • 5 0

    • (1)

      Marych leki widzę dzisiaj nie wzięte.

      • 5 7

      • No proszę, znowu widać pełno panegiryzmu lekomanii i innych środków

        Chłopie już tyle razy pisałem ci, że po tych swoich wspomagaczach mylisz fora :((

        Ja tu o poważnych sprawach m.in. rozbudowie - w tym hal parkingowych Bo ostatnie transakcje kupna na rynku nieruchomości komercyjnych, można uznać, że centra handlowe są takim oczkiem w głowie inwestorów. Wystarczy prześledzić w ostatnich tygodniach i od razu widać, że wydali oni w Polsce setki milionów euro. A ten nowy trend, jeśli sytuacja polityczna PiS go nie popsuje może się utrzymać, także w przyszłym roku. Z tego względu niektóre obiekty jak CHRiviera mogą liczyć na dokapitalizowanie w związku z ich repozycjonowaniem przez inwestorów. Zakup za tak wysoką kwotę musi znać i mieć konsekwencje rozwojowe, bo nikt nie wydaje pieniędzy na marne, muszą być poprzedzone głębokimi analizami strategicznymi i badaniem charakterystyki otoczenia.

        Na pewno nikt takich decyzji nie podejmuje "pod wpływem" leków, czy jakiegoś PR, a tym bardziej "Władzy Publicznej"- UM) jak sugeruje (pewnie upośledzony) interlokutor ?

        • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane