- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (93 opinie)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (85 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (61 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany na marszałka (55 opinii)
- 5 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (416 opinii)
- 6 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (955 opinii)
Parking centrum handlowego nie dla pracowników
Zarządca centrum handlowego Riviera w Gdyni zabrania pracownikom sklepów korzystać z parkingu wewnątrz obiektu i odsyła ich na parking miejski. Powód: auta pracowników zajmują miejsca autom klientów, a to oni są najważniejsi. W innych centrach handlowych w Trójmieście jest z tym różnie.
Parking Riviery nie dla jej pracowników
Władze Centrum Handlowego "Riviera" w Gdyni zabraniają swoim pracownikom korzystać z kilkupoziomowego parkingu wewnątrz budynku. O problemie poinformowała nas pani Ania (imię zmienione), która jest pracownicą jednej z firm, które mają swoje sklep w "Rivierze".
- Do pracy dojeżdżam autem, bo jest to dla mnie najszybszy i najtańszy wariant transportu. Po drodze odwożę i odbieram ze szkoły dziecko. Niedługo to się jednak może skończyć, bo dostaliśmy od zarządcy Riviery komunikat, z którego wynika, że miejsca na parkingu przeznaczone są wyłącznie dla klientów sklepów - napisała do nas pani Ania.
Regulaminowe kary
W skierowanym do najemców lokali piśmie dyrekcja centrum informuje, że po kontroli na parkingu zidentyfikowano kilkadziesiąt pojazdów należących do pracowników centrum. Przypomniano, że parkowanie samochodów pracowników stanowi naruszenie regulaminu i jest zagrożone karą umowną.
- Czy ja nie jestem klientem, jeśli codziennie robię tu zakupy? Wiadomo, że jako sprzedawca zarabiam niewiele, więc może dlatego jestem tu niemile widziana. Zostaliśmy spisani na podstawie numerów rejestracyjnych aut i teraz czekamy na karę. Taka akcja tuż przed samymi świętami! Czuję się zdołowana. Odechciewa mi się pracy w takim środowisku. Ciekawe, gdzie zarząd parkuje swoje auta? - kwituje pani Ania.
Samochody pracowników zmniejszają zyski
Parking w "Rivierze" mieści blisko 2,5 tys. samochodów. Pracowników jest w sumie 1,5 tys., ale nie wszyscy pracują w tym samym czasie, nie wszyscy mają też samochody. Powołując się te liczby, władze centrum tłumaczą się, że łamanie zakazu zagraża "stabilności finansowej obiektu".
- W Rivierze pracuje ponad 1500 osób, zajęcie np. 200 miejsc parkingowych to odebranie szans na zrobienie zakupów przez 200 klientów, co szczególnie bolesne może być w okresie zakupów przedświątecznych - pisze Weronika Małgorzewicz, specjalista ds. marketingu CH "Riviera". - Zasady wykorzystywania parkingu w obiekcie zdefiniowane są w Regulaminie Centrum. Najemcy, podpisując umowę najmu, akceptują jego zapisy. Dotyczą one także pracowników najemców, a mają za cel dbanie o interes centrum.
Riviera wskazuje pracownikom miejski parking
Co w takim razie powinni zrobić zmotoryzowani pracownicy Riviery? Zdaniem władz centrum, powinni parkować swoje samochody na pobliskim parkingu miejskim.
- Obok budynku Riviery znajduje się przestronny parking miejski, bezpłatny, gdzie można swobodnie pozostawić auto, dając możliwość klientom wygodnego dostępu do centrum i sklepów - dodaje Małgorzewicz.
Każde centrum handlowe ma własne zasady
Postanowiliśmy sprawdzić, czy tego rodzaju praktyka jest normą w innych tego rodzaju obiektach. W "Klifie" pracownicy mogą korzystać z parkingu wewnętrznego, ale zazwyczaj korzystają z parkingu obok centrum handlowego.
- Pracownicy Centrum Handlowego Klif mogą korzystać z miejsc parkingowych przy obiekcie. Zazwyczaj zostawiają swoje samochody w bezpośrednim sąsiedztwie wejść służbowych, na tyłach centrum - tłumaczy Aleksandra Żuraw-Miłkowska z biura prasowego CH Klif.
Jeszcze inaczej jest na parkingu w Galerii Bałtyckiej. Tyle tylko, że w tym centrum parkowanie jest płatne.
- Nie ma zakazu korzystania z parkingu przez pracowników. Najemcy lokali w Galerii Bałtyckiej, podobnie jak odwiedzający nas klienci, mogą parkować swoje samochody na naszym parkingu. Ale podobnie jak klienci muszą zapłacić za postój swoich aut zgodnie z obowiązującą taryfą - mówi Magdalena Banach z Biura Parkingu Galerii Bałtyckiej.
Centrum Handlowe "Manhattan" również nie zakazuje swoim pracownikom korzystania z parkingu i zamiast codziennego uiszczania opłat, proponuje im wykupienie miesięcznego abonamentu.
Natomiast w Galerii Handlowej "Madison", podobnie jak w "Rivierze", najemcy lokali mają zakaz korzystania z parkingu.
- Miejsca parkingowe są przeznaczone wyłącznie dla klientów. Najemcy, którzy złamaliby zakaz parkowania, byliby proszeni o natychmiastowe opuszczenie parkingu. Tuż obok naszej galerii znajduje się jednak poziomowy parking i to tam właśnie pracownicy mogą wykupić sobie miesięczny abonament, z czego zresztą korzystają - wyjaśnia Łukasz Anuszkiewicz z działu technicznego "Madisona".
Miejsca
Opinie (386) 1 zablokowana
-
2015-12-22 21:33
Wszystko jasne Gdynia. ....Ga wtf omg cyka cyka
- 0 0
-
2015-12-22 21:28
Dla klientów...
Jakbym był pracownikiem "Riviery" to i tak zrobiłbym sobie zakupy w supermarkecie, np. drożdżówkę, coś do picia na drugie śniadanie. Pytanie czy jestem klientem czy pracownikiem?
- 3 1
-
2015-12-22 07:04
(21)
Riviera to niewypał handlowy.
- 311 87
-
2015-12-22 07:32
(7)
Miasto w którym się znajduje to też obecnie porażka.
- 33 59
-
2015-12-22 16:23
porażke to masz na wschód od Sopotu (2)
- 1 4
-
2015-12-22 18:24
(1)
na wschód od Sopotu jest Zatoka Gdańska
- 14 1
-
2015-12-22 21:02
w dalszej perspektywie
Kaliningrad...;)
- 3 0
-
2015-12-22 16:23
porażke to masz na wschód od Sopotu
- 0 2
-
2015-12-22 08:20
Prawda wejdz do Riviery w niedziele. Szok ludzie nie maja co robic w domach? A w tygodniu sama gimbaza ktora nie chodzi do (2)
- 35 4
-
2015-12-22 08:20
Ktora nie chodzi do szkoły (1)
- 22 3
-
2015-12-22 14:16
W tygodniu? Nie wiem jak Ty, ale ja nwet nie mam czasu na to by pomyslec o galerii w tygodniu, jak i pewnie wiekszosc ludzi
- 8 2
-
2015-12-22 16:29
Fak (1)
Faktycznie niewypał :) moja zona byla kierowniczka w bałtyckie j a teraz jest w tej samej sieci w rivierze i w Gdyni sklep na plusie oraz progresja w porównaniu do zeszłego roku a w baltyckiej odwrotnie no ale wy wiecie lepiej zapewne :)
- 6 5
-
2015-12-22 17:02
no fakt
Jak w Bałtyckiej robiła po 300tys w mc a tutaj progres w stosunku do zeszłego roku +5tys. Czyli łącznie 75tys/mc ;)
- 7 3
-
2015-12-22 17:00
tłok?
No nie wiem, może akurat miałem "szczęście" bo byłem z 10 razy w riwierze i za każdym razem zupełne pustki
- 6 4
-
2015-12-22 08:57
niewypał? (3)
Z dobrego źródła wiem, że niektóre sklepy w Rivierze maja dużo wyższe obroty niż w Galerii Baltyckiej. Przecież tam nie ma gdzie samochodu zostawic...
- 19 11
-
2015-12-22 14:03
To prawda, niektóre sklepy w rivierze mają większe utargi niż te same sieciówki w Warszawie
- 8 0
-
2015-12-22 11:35
znajomy pracował w sieciówce
pracował w bałtyckiej, medisonie, alfie i rivierze w tym samym sklepie i w riwierze utargi mieli wysokości 1/5 tego co w bałtyckiej, alfa robiła 2 razy większy obrót przy ponad 2 razy mniejszym czynszu.
- 11 2
-
2015-12-22 09:22
Baran
No właśnie z tego tytułu walka. Pracownicy przyjadą i centrum zajęte
- 6 1
-
2015-12-22 08:45
(1)
niewypał masz w głowie. idź zobacz jaki tłok panuje w tym 'niewypale'
- 11 12
-
2015-12-22 12:55
A ile tego tłoku coś kupi? Większośc to tylkjo na spacery chodzi, bo ich wyprane przez reklamy mózgi nie akceptują relaksu w domu czy na spacerze
- 9 5
-
2015-12-22 10:37
I jeszcze niebezpieczny
Nie działa w Rivierze monitoring - jak okradli jedną wyspę to musieli policjanci w sklepie innym sprawdzać czy "ktoś nie przebiega z towarem" bo monitoring nie działał ;)
- 4 2
-
2015-12-22 10:35
Dokładnie tak.
Riviera otwarta do 22 a dwie godziny wcześniej już żywej duszy nie ma, wszędzie sklepy typu "zapchaj dziurę" bo nikt nie dźwiga opłat.
- 14 6
-
2015-12-22 07:40
Napisał pracownik Galerii Bałtyckiej.
- 17 23
-
2015-12-22 07:28
Chyba żartujesz?
- 23 24
-
2015-12-22 20:26
Ter
- 0 0
-
2015-12-22 20:26
Ter
- 0 0
-
2015-12-22 07:11
A może tak przyjechać komunikacją miejską? (5)
Wkrótce wszystko będzie zakorkowane.
- 102 71
-
2015-12-22 14:14
takie kometarze zostawiają tylko ludzie którzy nie mają samochodów (1)
.
- 9 1
-
2015-12-22 20:22
Bo nie potrzebują
- 2 2
-
2015-12-22 13:06
A Ty jeździsz do pracy komunikacją miejską?
- 4 0
-
2015-12-22 07:47
Gdynia (1)
Tak, pod rządami Szczurka Gdynia będzie kompletnie nieprzejezdna.
On nie radzi sobie z rządzeniem miastem.- 17 16
-
2015-12-22 09:42
samochód to ofiara własnego sukcesu
- 11 1
-
2015-12-22 20:21
polityka parkingowa
Sprzedający są dla klientów a nie odwrotnie. W wielu krajach CYWILIZOWANYCH wszystkie lepsze miejsca - pod dachem, blisko wejść - są przeznaczone dla klientów. Pracownicy parkują dalej, na tyłach. W Rivierze często brak miejsc pod dachem, do czego przyczynia się parkowanie samochodów niektórych miszczuf kierownicy na dwóch a nawet trzech miejscach, co przy niesprzyjającej pogodzie jest co najmniej uciążliwe. Ja w takiej sytuacji odjeżdżam, rezygnując z zakupów. Czy i kiedy powrócę, trudno powiedzieć. Na pewno nieprędko.
- 4 1
-
2015-12-22 07:11
(5)
Od granicy miejskiego parkingu do wejścia do Riviery jest może 20metrów. W czym problem? Jeżeli właściciel obiektu z góry założył, że parkingi dla klientów są darmowe (co przecież w zadaszonych obiektach nie jest regułą) to ma rację, że jest to dość duży koszt, który ponosi aby ściągnąć klientów. I tak samochodów jest tak dużo, że patrząc na liczbę wolnych miejsc na wyświetlaczach przed wjazdem człowiek często rezygnuje z wjazdu do tego centrum. Niech się zbiorą, wykupią jeden poziom i za niego płacą jak im to przeszkadza, Mi też pracodawca nie zapewnia miejsca parkingowego, które w dzisiejszych czasach nie ma się co oszukiwać - kosztuje (tym bardziej w parkingu podziemnym, za który ludzie płacą prywatnie często po kilkaset zł).
- 218 35
-
2015-12-22 20:01
i co z tego ze wykupią 1 poziom ? To wtedy też zmniejszy sie liczba miejsc
- 0 1
-
2015-12-22 13:20
Jak mam sie krecic z pol godziny na parkingu krytym to czesto parkuje na zewnątrz gdzie zawsze sa pustki. Rowniez nie widze problemu. To nie centrum miasta gdzie nie ma miejsc zeby robic afere.
- 11 4
-
2015-12-22 09:24
(2)
nigdy nie miałam tego problemu w rivierze. zawsze jest mnóstwo miejsc. jeśli parking jest darmowy dla klientów to powinien być darmowy dla wszystkich!
- 10 32
-
2015-12-22 09:42
to zostanie 100 miejsc dla klientów (1)
- 19 4
-
2015-12-22 13:04
owszem, ale potrzebnych jest 50, więc dalej 50 będzie wolnych
- 3 9
-
2015-12-22 19:38
kogo obchodzi jakiś pracownik
liczy się kasa, a ludzie?
- 3 2
-
2015-12-22 09:58
Wielkie zainteresowanie kupujących w CHRiviera potwierdza, ze należy je rozbudowywać nawet dwukrotnie. (5)
Ostatnio w weekend robiłem zakupy i faktycznie nie było miejsca na parkingu(wśród zakupujących wybijali się głównie Chińczycy, ale też inne nacje) wewnątrz hali parkingowej i gdybym spotkał zarządcę od razu bym mu naświetlił problem, a rozwiązanie jest proste - co widzimy w piśmie skierowanym do obsługi.
Zarządca jest całkiem wporzo, pamiętam jak dyskutowałem z nim odnośnie uruchomienia parkingów rowerowych i powstały pierwsze tego rodzaju w CH - GRATULACJE!
Ostatnio zauważyłem ekipy badawcze niemieckich geologów, którzy wiercili obok. Zapytałem niestety nie mogłem sie dogadać po niemiecku, ale sprawa widać jest rozwojowa :))
Bo przecież jednym z kluczowych trendów na rynku nieruchomości handlowych w Polsce jest rosnące zainteresowanie obiektami o lokalnie dominującej pozycji, czego namacalnym przykładem jest Centrum Handlowe Riviera w Gdyni. Parę miesięcy temu zostało sprzedane Niemcu za niespotykana kwotę 300 mln euro- to rekord.
Ten rejon Gdyni - bez większego medialnego zadęcia będzie kolejnym projektem rozwojowym. Potwierdza to, że dzięki dotychczasowym dobrym doświadczeniom zaufali nam najwięksi deweloperzy na rynku europejskim. Mam nadzieję, że projekt, będzie realizowany w porozumieniu z miastem PKP/PLK/ SKM/PKM na terenie przyległym do Riviery i jej głównym udziałem oraz dworca PKM?SKM "Wzgórze-Riviera", będzie następnym krokiem wzmacniającym funkcje biznesowe w centrum Gdyni. I jak najszybciej musi się do tego pozytywnie i kreatywnie odnieść Świętojańska, bo inaczej zginie lub zostanie zmarginalizowana. Jestem przekonany, że przełoży się to na powstanie wielu atrakcyjnych miejsc pracy i przyciągniecie nowych mieszkańców do naszego miasta. Transakcja ta dowodzi też, że Gdynia jest miastem najbardziej atrakcyjnym dla handlowców i inwestorów, którzy potrafią docenić potencjał naszego miasta jego wysoka kulturę i dbanie o klienta.- 9 13
-
2015-12-22 15:11
Jak taki zadowolony jesteś to zmienił miejsce pracy na Twoja ukochaną Ch R (2)
Powinno się wspierać rynek lokalny ,a nie molochy które nawet podatków nie odprowadzają w Gdyni. Takie obiekty powinny być lokalizowane daleko od centrum miasta wówczas zachowana byłaby jakaś proporcja.
- 1 7
-
2015-12-22 15:36
(1)
A gacie i buty też kupujesz w osiedlowym?
- 5 0
-
2015-12-22 19:06
W moim osiedlowym wszystko jest co najmniej 20 proc. drożej
a wystrój, kultura obsługi, higiena ....mają wiele do życzenia
- 5 0
-
2015-12-22 10:58
(1)
Marych leki widzę dzisiaj nie wzięte.
- 5 7
-
2015-12-22 11:40
No proszę, znowu widać pełno panegiryzmu lekomanii i innych środków
Chłopie już tyle razy pisałem ci, że po tych swoich wspomagaczach mylisz fora :((
Ja tu o poważnych sprawach m.in. rozbudowie - w tym hal parkingowych Bo ostatnie transakcje kupna na rynku nieruchomości komercyjnych, można uznać, że centra handlowe są takim oczkiem w głowie inwestorów. Wystarczy prześledzić w ostatnich tygodniach i od razu widać, że wydali oni w Polsce setki milionów euro. A ten nowy trend, jeśli sytuacja polityczna PiS go nie popsuje może się utrzymać, także w przyszłym roku. Z tego względu niektóre obiekty jak CHRiviera mogą liczyć na dokapitalizowanie w związku z ich repozycjonowaniem przez inwestorów. Zakup za tak wysoką kwotę musi znać i mieć konsekwencje rozwojowe, bo nikt nie wydaje pieniędzy na marne, muszą być poprzedzone głębokimi analizami strategicznymi i badaniem charakterystyki otoczenia.
Na pewno nikt takich decyzji nie podejmuje "pod wpływem" leków, czy jakiegoś PR, a tym bardziej "Władzy Publicznej"- UM) jak sugeruje (pewnie upośledzony) interlokutor ?- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.