• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkingowy chaos na ul. Wajdeloty

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Parkujące samochody na rondzie utrudniają przejazd nie tylko innym kierowcom aut osobowych, ale także autokarów.


Mimo że remont ulicy Wajdeloty trwa już kilka miesięcy, to kierowcy wciąż nie chcą zastosować się do nowego sposobu parkowania. Utrudniają tym samym swobodne poruszanie się pieszym, ale także kierowcom innych aut.



Przebudowa ul. Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska trwa od lutego br. Do tej pory robotnikom udało się na znacznej części położyć nową nawierzchnię, wykonać zatoki postojowe oraz chodniki.

Niestety pierwsze efekty rewitalizacji niweczą kierowcy, którzy stawiają swoje auta na niemal każdym wolnym miejscu. Niektórym na tyle mocno w krew weszło parkowanie skośne, że próbują je stosować także w zatokach równoległych do jezdni.

Zastawione są chodniki wokół ronda zobacz na mapie Gdańska (a także jezdnia na środku), w obrębie niewykończonych przejść dla pieszych, a także niemal wszędzie tam, gdzie nie ma jeszcze słupków.

  • W wielu miejscach na chodnikach widać już plamy po wycieku płynów eksploatacyjnych z samochodów.
  • Plama po wycieku płynów eksploatacyjnych.
  • Auta w obrębie ronda utrudniają swobodne przejście pieszym.
  • Auta w obrębie ronda utrudniają swobodne przejście pieszym.
  • Auta w obrębie ronda.
  • Auto zaparkowane na przejściu dla pieszych.
  • Auto zaparkowane w obrębie ronda.
  • Kierowcy parkują również na środku ronda.
  • Auta blokują jeden kierunek ruchu na fragmencie, gdzie obowiązuje ruch dwukierunkowy.
  • Kierowcy parkują w najróżniejszy sposób.
  • Mimo wykonania zatok postojowych równoległych do jezdni, kierowcy parkują skośnie.
  • Po prawej auta zaparkowane także tam, gdzie nie przewidziano zatok postojowych.
  • Kierowcy wybierają nawet te miejsca, gdzie nie można zaparkować auta równolegle do jezdni.


Jak walczyć z niewłaściwym parkowaniem na ul. Wajdeloty?

- Samochody parkujące niezgodnie z przepisami potrafią zablokować ruch w obrębie ronda. Udało mi się uchwycić sytuację, gdy autokar nie mógł pokonać tego miejsca, a tuż zanim utworzył się korek - pisze pan Artur, który przesłał do nas film.

Czytelnik zwraca również uwagę, że sytuację komunikacyjną utrudniają także kierowcy, którzy upodobali sobie parkowanie na pasie ruchu między rondem a ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska.

- Gdy panował tam ruch jednokierunkowy, kierowcy parkowali po jednej stronie. Obecnie, mimo że obowiązuje obecnie tutaj ruch dwukierunkowy, to kierowcy nadal zostawiają auta - tak, jakby organizacja ruchu nie uległa zmianie. Gdy jedziemy od ul. Waryńskiego i naprzeciwko jedzie również inny kierowca, trzeba cofać się aż do skrzyżowania, bo nie ma możliwości, by się minąć.

Problem nieprawidłowo zaparkowanych aut znany jest Zarządowi Dróg i Zieleni, który odpowiada za tę inwestycję.

- Parkowanie na odcinku dwukierunkowym to kwestia łamania przepisów przez kierowców. Wokół pobliskiego ronda staną natomiast granitowe słupki, które uniemożliwią parkowanie na chodniku. Nie planuje się jednak słupkowania pierścienia samego ronda - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.

Ze złym zachowaniem kierowców walczą również strażnicy miejscy. Ci jednak, biorąc pod uwagę prace budowlane i związane z tym niedogodności, starają się być wyrozumiali.

- W tym rejonie na ogół stosowane są pouczenia zamiast manadatów - mówi Karolina Podoska, młodsza inspektor ds. komunikacji społecznej, która jednocześnie przypomina: - Jeżeli w trakcie remontu zasłonięty jest znak, to zastosowanie mają ogólne przepisy ruchu.

Prace budowlane zakończyć się powinny do 15 listopada 2014 r. Wykonawca robót w momencie odbioru ma obowiązek przekazać chodniki czyste, bez plam od płynów eksploatacyjnych źle zaparkowanych samochodów.

Miejsca

Opinie (296) 2 zablokowane

  • w chwili obecnej

    5 aut na środku ronda, reszta wszędzie jak popadnie, jest ok!:)

    no i co niby dał ten artykuł? urzędasów i SM można kopać w d*pę w nieskończoność. Jak grochem o ścianę to wszystko.

    • 2 0

  • remont (1)

    projektant do bani ,budyń to zatwierdził,paranoja,zamieszkaj na Wajdeloty to zobaczymy gdzie zaparkujesz d*pku

    • 1 4

    • w twoim domu

      w koncu możliwość parkowania mamy zapisaną w konsytucji

      • 1 0

  • -puscic watache nierobow z SM z blokadami na kola,niech sie wykarza... (7)

    -w koncu lepsze to jak ganianie emerytow z rzodkiewkami...

    • 154 19

    • Wystarczy, że poczekają do nocy i blokady zostaną zdjęte

      Bo SM idzie wtedy lulu i można sobie odjechać :P

      • 2 1

    • Naucz się ortografii, potem komenderuj ludzmi (5)

      • 14 16

      • (3)

        A Ty stawiaj kropkę pod koniec zdania.

        • 10 10

        • ale nie trafna...

          ..kropka pod koniec zdania ciekawe, a nie przypadkiem kropka na koncu zdania?

          • 2 2

        • Ależ cięta riposta.... (1)

          • 12 2

          • To jest zdanie niekonczoncesie:)))

            HEJ:))))))))

            • 3 2

      • es

        ile zarabiasz w straży miejskiej ?

        • 0 5

  • A podobno ludzie narzekaja na brak kasy (13)

    A autek przybywa z kazdym miesiacem.Polazy maja narzekanie we krwi tak jak zlotowy dawniej.Zawsze dokladaja do interesu

    • 53 7

    • Zrobic strefe bez aut albo tak jak w Londynie (1)

      Platne strefy i to za niezla kasiorke

      • 22 3

      • Mam nadzieję że dostrzegasz różnicę między Wrzeszczem a centrum Londynu?

        • 2 1

    • Bo ludziom to juz sie w d...ach poprzewracalo (2)

      Musza zaparkowac najlepiej 1m od wejscia do klatki.50 metrow dojsc to juz straszna tragedia i zniewaga

      • 29 5

      • co za różnica, gdzie które auto stanie?

        jeśli każdy stanie te 50 m dalej od celu, to i tak wszystkie miejsca będą zajęte, tylko się auta wymienią...

        • 3 0

      • Moze wspolczesni ludzie sa sparalizowani, albo zapomnieli o nogach :)

        • 6 1

    • dokładnie tak (6)

      biedny naród, na wczasy nie ma, odkładać z czego nie ma, a miesięczny koszt utrzymania samochodu 500-1000 zł, często 1/4 pensji:)

      • 15 4

      • (3)

        Prezes Kaczyński udziela wywiadu, jaka jest bieda w Polsce, jak ludzie nie mają pracy, po prostu druga Somalia. Po czym na drugi dzień, najmłodszy emeryt Pisu Agent Tomek, powoduje wypadek Porsche Cayenne o wartości ponad 300 tysięcy. Tłumacząc dlaczego spowodował ten wypadek, mówi: Zamyśliłem się nad losem Polski jak jest cięzko ludziom żyć, i nie zauważyłem tego samochodu, dlatego w niego uderzyłem. LITOŚCI !!!!

        • 15 3

        • tylko poranny hipokryta komentuje poczyniania jednego polityka poczynaniami drugiego polityka (1)

          ty lemming jak to jest byc hipokrytą nie rózniacym się od Jarka?

          • 1 8

          • Nie wiem jak to być hipokrytą, ale powiedz mi jak być cepem moherowym? Bo przecież to wychodzi ci najlepiej

            • 4 3

        • Czy to Kaczynski,Tusk czy inny Palikot

          Wszyscy oni tacy sami

          • 6 2

      • nie wprowadzaj wątku narodu

        pisząc o uzależnionych od samochodów ludziach bez wyobraźni

        • 5 1

      • He he to byly czasy:)

        Czlowiek zarabial 1500 a wydawal 2500.I to sie nazywalo kombinowanie

        • 4 1

    • Wjazd tylko dla mieszkancow i tyle

      Wszystkie te firmowe auta pseudo handlowcow wyrzucic

      • 16 5

  • inżynier za kaczkę

    gdyby jakiś debil nie naustawiał słupków przed skrzyżowaniem, to autokar by się złamał, ale jak to często bywa, inżynier za kaczkę widział ten teren tylko na mapie i nie raczył ruszyć d*py na budowę. Tak właśnie powstają ronda przez które TIR-y suną prosto, a autobusy obrywają zderzaki

    • 0 5

  • To co się dzieje na ulicy wajdeloty i okolicy to jest poprostu masakra parkują na chodniku z wózkiem przejść nie można zastawiają wjazdy czasami nie można do domu samochodem dojechać

    • 3 0

  • patrzcie go no ...

    stanie jak burak na chodniku na śledziowskich blachach .

    • 2 0

  • Nie umiecie żyć bez zakazów (23)

    Sedno Waszego istnienia to zabraniać, utrudniać, donosić.
    Na każdego spoglądacie jak na złoczyńcę.
    Blokada na kołach to sukces o jakim wspominać będziecie następny tydzień.
    Wszystko musi być urządzone pod Wasz egoizm.
    Mieszkacie w przestrzeni publicznej, w mieście a mentalnie siedzicie z sierpem na miedzy warcząc na każdego kto się do niej zbliży.

    • 9 22

    • a parkowanie na środku ronda (20)

      i na chodniku, blokując ruch pieszych i innych pojazdów to co innego niby jest, jak nie egoizm?

      egoistami są kierowcy, którzy najchętniej każdy wolny skrawek przestrzeni przekształciliby na miejsce parkingowe.

      tak nie wyglądają nowoczesne miasta. tam dominuje komunikacja zbiorowa, piesza i rowerowa.

      • 14 7

      • nie, to nie egoizm (8)

        a konieczność.
        Być może części z Was wystarcza rower lub autobus, inni potrzebują auta.
        Są nowoczesne miasta bez komunikacji zbiorowej...

        • 4 15

        • te miasta lokują się w dolnych rejonach rankingów jakości życia (7)

          • 10 4

          • (6)

            można z Tobą pisać telenowele.
            Rozumiem, że mieszkańcy Los Angeles marzą o mieszkaniu w Gdańsku bo mamy komunikację zbiorową?

            • 4 10

            • (2)

              Jak tępym trzeba być aby Gdańsk przyrównywać do LA...... OMG.
              Pozujesz na jakiegoś filozofa, który zawsze wie lepiej i nic go nie obchodzą zakazy, nakazy i ograniczenia, sam sobie sterem i okrętem. Czas dorosnąć.

              • 5 2

              • Jestem tępy polemizując z oszołomem? (1)

                Mam po prostu dosyć pętaków którym wydaje się lepiej jak inni powinni żyć

                • 3 2

              • weź Cejrowskiego i do Ekwadoru jedźcie

                • 1 1

            • znam kilku takich (2)

              nie chodzi tylko o komunikację zbiorową, ale kształtowanie miasta pod potrzeby ludzi, a nie tylko ludzi chcących wszędzie (nawet na małe odległości) dojeżdżać samochodem i tam za darmo parkować. Nie udawaj antykomunisty - bo nawet pseudoliberałem nie jesteś.

              • 2 1

              • (1)

                bełkoczesz Przyjacielu ....
                Co do opłat, podnieście je maksymalnie, nawet niedorzecznie i obserwujcie jak miasto pustoszeje.

                • 0 1

              • Opustoszeje jak starówka w Toruniu czy Poznaniu - tam wicher hula po pustych lokalach, trawa porasta chodniki... a kiedyś tętniło życiem! Wśród rzędów zaparkowanych samochodów przewijali się zamożni ludzie, a lokale pękały w szwach!

                • 2 0

      • "dominuje komunikacja piesza i rowerowa" (10)

        LOL

        • 1 10

        • tak, w nowoczesnych i przyajznych ludziom maistach dominuje komunikacja piesza i rowerowa (7)

          Zobacz sobie na wikipedi hasło "Modal share" i tam możesz sobie sortować listę miast po udziale danego środka transportu.
          Samochód jest dominującym środkiem transportu wyłącznie w Stanach i Australii.
          I z reguły widać wyraźna zależność miedzy jakością życia w mieście a dominującym sposobem transportu -na niekorzyść samochodów.

          np dla dużych (>1M mieszkańców ) miast udział wygląda tak:
          Miasto; piechotą; rower; komunikacja publiczna; samochody prywatne
          France Paris 61% 3% 27% 9%
          Japan Tokyo 23% 14% 51% 12%
          India Mumbai 27% 6% 52% 15%
          Bogota 15% 2% 64% 19%
          India Delhi 21% 12% 48% 19%
          China Shanghai 27% 20% 33% 20%
          China Beijing 21% 32% 26% 21%
          Barcelona 40% 2% 33% 25%
          Austria Vienna 28% 6% 39% 27%
          New York City 10% 1% 55% 29%

          • 8 1

          • Zapomniałeś o innych przyjaznych mieszkańcom miastach, gdzie nie ma problemu z samochodami. Oto kilka wartych naśladowania przykładów.
            Pjongjang - Korea Północna
            Dhaka - Bangladesz
            Asmara - Erytrea
            Harare - Zimbabwe

            • 2 2

          • (1)

            W końcu zrozumiałem dlaczego wszyscy chcą do Stanów i Australii.

            • 4 8

            • w Stanach i Australii wiele miast (zwłaszcza ich centrów)

              przekształca się na przyjazne dla ludzi

              • 1 0

          • internet jest pełen bzdur (3)

            czego dowodem jest Twoja obecność.
            Każde miasto jest inne i jakikolwiek procent nie świadczy o tym, że gdzieś jest lepiej.
            Te liczby jak każde inne różnić się będą zależnie od przyjętej metody badawczej. Inne będą wnioski zwłaszcza gdy podchodzimy do liczb z pasją udowodnienia racji inne gdy obiektywnie.
            Porównujesz miasta takie jak Bogota czy Delhi z Paryżem, Tokio. Co to ma dowodzić?
            Mimo tego ciekaw jestem jak na tle tych miast wypada Gdańsk

            • 2 9

            • (2)

              Cieszę się, że zainteresowały cie moje "bzdury" aczkolwiek trochę za bardzo ekstrapolujesz z tym dowodem bo wyszło ci coś mało logicznego.
              Te liczby to nie jest żaden dowód - to po prostu lista dużych miast z małym udziałem ruchu samochodowego. Resztę danych znajdziesz w wikipedii. A akurat Paryż czy Tokio są dość wysoko w rankingach jakości życia.
              Miedzy inni dlatego właśnie, że nie są samochodowa monokulturą. O takim sztandarowym przykładzie jak Kopenhaga nie będę nawet wspominał.

              Chcesz dane dla Gdańska? Proszę:
              z raportu Civitas Mimosa ( http://www.civitas.eu za 2009 rok:
              samochód osobowy: ~40%
              zbiorkom: ~37%
              pieszo+rower: ~23%, w tym rower ok 2-3%

              I jeszcze często przytaczana ciekawostka - ilość samochodów na 1000 mieszkańców:
              Gdańsk - 450
              Berlin - 340

              jak widzisz dominuje u nas samochód, rozpleniła się ta zaraza strasznie i naprawdę jest z czego śmiało kroić

              • 7 2

              • rozplenila sie zaraza

                Wielbicieli Kopenhagi ktora jest taka jak dunczyki nuuuuuuuda

                • 0 2

              • napisz jaki liczby będą Ciebie satysfakcjonowały?

                • 0 3

        • ......... (1)

          piesi chodzą jak chcą , a na znaku dla zaopatrzenia (czyli tylko do 30 min) stoi cały dzień ten sam samochód i pewnie cieszy się , że udało mu się zaparkować ... rewitalizacja Wajdeloty spowodowała między innymi to , że jest mniej miejsc do parkowania ... zatem kto pierwszy ten lepszy , a dopiero się zacznie jak się skończy rewitalizacja ....

          • 4 2

          • uratuje Was Metropolia..;)

            Hi hi

            • 0 0

    • z sierpem i mlotem

      Dokladnie rzecz biorac...;)
      Tak bylo fajnie w PRL - kiedy samochody mieli tylko nasi z partii i mozna bylo donosic i utrudniac do woli zycie zwyklym ludziom

      • 1 2

    • O nie nie, mój drogi. To stawianie samochodu w poprzek chodnika, na trawniku czy na miejscu dla niepełnosprawnych to jest czysty egoizm. Bo ja mam samochód i muszę zaparkować!!

      • 5 0

  • W całym Wrzeszczu jest problem z parkowaniem!!!!

    W całym Wrzeszczu jest problem z parkowaniem!!!!
    W pobliżu Politechniki Gdańskiej jest masakra!!!! tam dopiero jest łamane prawo o ruchu drogowym... i nikt z tym nic nie robi....

    • 4 0

  • Niedługo szykuje się rewolucja na Głównym Mieście (4)

    Otóż będą zlikwidowane dotychczasowe zasady ograniczonego ruchu a wprowadzone zostaną strefy płatnego parkowania w pasach drogowych ulic. Innymi słowy za wjazd na Główne Miasto WSZYSCY będą musieli uiścić opłatę za parkowanie. I tu do tej pory jest jakby wszystko OK ale są haczyki. Otóż za parkowanie pojazdów na terenach nie będących w pasie drogowym, jak np dziedzińce, podwórka itp, pobierane opłaty nie będą ale za to wydawane "wjazdówki" na podobnych jak dziś zasadach choć z pewnymi niuansami. Ponieważ na podwórkach wszyscy mieszkańcy nie upchną swych samochodów, więc będą musieli parkować tam gdzie obowiązywać będzie strafa płatnego parkowania. Tylko że płatne parkowanie będzie w godz. 9-17 w dni powszednie tylko. Zatem w dni wolne od pracy i święta opłaty obowiązywać nie będą, zatem KAŻDY będzie mógł wjechać i pozostawić samochód w tych strefach. Dalej mamy tez taki kwiatek. Dla tych mieszkańców którzy będą MUSIELI parkować w strefach płatnych, przewidziana jest ulgowa opłata wynosząca 30,- m-c lub 300,- rocznie. Samo jkednak zapłacenie takiej opłaty, w żaden sposób nie gwarantuje jednak zapewnienia miejsca postojowego. Innymi słowy, można zapłacić za parkowanie w strefie płatnej i zupełnie tam nie parkowac z powodu braku miejsca.
    To sa oczywiście pomysły rodem z ZDiZ nad którym nadzór pełni nie kto inny jak Lisicki Maciej, znany eksperymentator na tkance mieszkańców miasta.

    • 7 13

    • nie wszyscy będą musieli zapłacić

      ten wywód ma sens jedynie dla przyjmujących założenie, że wszyscy powinni mieć prawo wjazdu na teren historycznego śródmieścia samochodem za darmo bez ograniczeń. To założenie nie jest już dawno aktualne - całe szczęście, że są ograniczenia. Warto jedynie się spierać, jak je zmienić: jak miasto ma być dla ludzi, warto istniejące ograniczenia lepiej egzekwować a nawet je zaostrzyć.

      • 2 0

    • czyli powrot socjalizmu (1)

      Brakuje tylko gospodarza Aniola...

      • 0 2

      • Rozwiązanie z płatnym wjazdem i postojem w niektórych dzielnicach od lat z powodzeniem stosuje Londyn. Po prostu - mieszkasz w danej dzielnicy to albo jeździsz komunikacją, albo cię stać na samochód i dodatkowe niemałe opłaty. Miejsca parkingowe są przestrzegane restrykcyjnie, po prostu przy polskim podejściu wąskie londyńskie uloczki byłyby nieprzejezdne. Oczywiście nowe założenia przewidują dostateczną infrastrukturę parkingowo-garażową, ale Wajdeloty i okolice mają 100 lat. Taka dzielnica jest dla specyficznego rodzaju mieszkańców i zwykle rodziny wielodzietne przenoszą się do domków albo tam gdzie jest garaż. Taka jest tendencja w całej Europie i nie ma się co obrażać na Gdańsk i wołać o pozostawienie ładnego architektonicznie kwartału w stanie ruiny na poziomie ulicy
        Alternatywą byłoby wyburzenie wszystkiego od dworca do ul. Waryńskiego i postawienie apartamentowców z ppdziemnymi garażami, terenami zielonymi, placykami zabaw itp. Ale to barbarzyństwo nie zadowoliłoby obecnych pieniaczy bo z jzkichś ppwodów chcą tkwić w stuletnich murach i nie jest to powód finansowy sądząc po markach aut blokujących Wallenroda i okolice.

        • 4 0

    • mimo usilnych prób obrzydzenia

      brzmi to całkiem rozsądnie

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane