- 1 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (205 opinii)
- 2 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (40 opinii)
- 3 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (48 opinii)
- 4 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (81 opinii)
- 5 Napadli na salon gier i ukradli pieniądze (50 opinii)
- 6 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (164 opinie)
Parkowanie w Gdyni. Nowe strefy i opłaty za postój przy Klifie
W Gdyni ruszyły nowe strefy płatnego parkowania. Płacić trzeba także na dziewięciu parkingach poza strefami. Jak informują mieszkańcy - nie wszędzie miejsca są w pełni przygotowane. Najwięcej w kwestii postoju zmieni się w Orłowie, gdzie w odpowiedzi na miejską strefę, opłaty parkingowe wprowadziła też w czwartek Galeria Klif.
Gdynia jest obecnie podzielona na cztery strefy: śródmiejską, strefę A na Wzgórzu św. Maksymiliana, strefę B na Działkach Leśnych oraz strefę C w Orłowie.
Śródmiejska Strefa Parkowania
- Pierwsza godzina - 5,5 zł
- Druga godzina - 6,6 zł
- Trzecia godzina - 7,9 zł
- Czwarta godzina i kolejne - 5,5 zł
Strefy A, B, C
- Pierwsza godzina - 3,9 zł
- Druga godzina - 4,6 zł
- Trzecia godzina - 5,5 zł
- Czwarta godzina i kolejne - 3,9 zł
Na obszarze Śródmiejskiej Strefy opłaty obowiązują:
- od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8 do 20 (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia do godz. 14; 1 stycznia i 6 stycznia, z wyłączeniem niedzieli i poniedziałku Świąt Wielkanocnych oraz 25 grudnia i 26 grudnia).
W pozostałych strefach:
- opłaty są pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia przypadające w dni robocze pobierane będą w wyżej wymienionych strefach do godz. 14).
Abonament dla mieszkańców stref wynosi w Śródmiejskiej strefie parkowania od 30 do 25 zł, w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. W pozostałych strefach jest to 20 albo 15 zł.
Płatne parkowanie w Gdyni: dla jakich mieszkańców abonamenty?
Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu płacą 800 zł. W innych strefach, w zależności od czasu parkowania, abonament dla przyjezdnych wynosi od 500 do 550 zł.
Ceny abonamentów za parkowanie w Gdyni
Ulotki informacyjne dla kierowców na Działkach Leśnych
Trudności przy zakupie abonamentów
Przedsprzedaż abonamentów dla mieszkańców rozpoczęła się 21 czerwca. Czytelnicy, m.in. w Raporcie z Trójmiasta, zgłaszali problemy z ich zakupem. Dodatkowo jest utrudniony kontakt z biurem SPP.
Problem z dodzwonieniem się do obsługi SPP w Gdyni (26 opinii)
Urzędnicy twierdzą, że problemem z kontaktem może występować, ale poza tym wszystko działa poprawnie.
- Odnotowaliśmy duże zainteresowanie mieszkańców. Spora część osób skorzystała z formy zakupu bezpośredniego w naszym Biurze Obsługi Klienta. Ale jak pokazują dane, nasz sklep internetowy przyjął do poniedziałku, 28 czerwca, już prawie 700 zgłoszeń. Dotychczas poprzez e-sklep złożono 689 wniosków o wydanie abonamentu do nowych stref (Śródmiejskiej oraz stref A, B oraz C). Z kolei w Biurze Obsługi Klienta wydano 443 abonamenty - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy: w wielu miejscach brakuje oznakowania
Dodatkowo, jak informują mieszkańcy, wiele parkometrów nie zostało jeszcze zamontowanych i cały czas trwa malowanie linii wyznaczających obszar parkowania.
- W Orłowie w środę nie widziałem jeszcze żadnego parkometru. Do tego linie na jezdni oznaczające konieczność parkowania nie wszędzie są wymalowane - wskazuje pan Marcin.
Warto wiedzieć, że płacić trzeba też w miejscach, które chętnie wybierali turyści i mieszkańcy, także dlatego, że były bezpłatne. Chodzi o pozastrefowe miejskie parkingi
Płacić trzeba na dziewięciu parkingach poza strefami przy:
- al. Marszałka Józefa Piłsudskiego, codziennie,
- ul. 3 Maja, codziennie,
- ul. Stefana Batorego, codziennie,
- ul. Jerzego Waszyngtona, codziennie,
- ul. Juliana Ejsmonda, codziennie,
- ul. Partyzantów,
- ul. Legionów,
- ul. Witomińska,
- ul. Orłowska.
Opłaty postojowe na parkingach przy al. Piłsudskiego oraz ulicach: 3 Maja, Batorego, Waszyngtona, Ejsmonda. Płacić trzeba będzie codziennie:
- Pierwsza godzina parkowania: 5,50 zł.
- Druga godzina parkowania: 6,60 zł.
- Trzecia godzina parkowania: 7,90 zł.
- Każda kolejna godzina parkowania: 5,50 zł.
Opłaty abonamentowe:
- Abonament dobowy: 80 zł.
- Abonament tygodniowy: 200 zł.
- Abonament 30-dniowy: 800 zł.
Opłaty postojowe na parkingach przy ulicach: Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej. Płatność od poniedziałku do piątku:
- Pierwsza godzina parkowania: 3,90 zł.
- Druga godzina parkowania: 4,60 zł.
- Trzecia godzina parkowania: 5,50 zł.
- Każda kolejna godzina parkowania: 3,90 zł.
Opłaty abonamentowe:
- Abonament dobowy: 45 zł.
- Abonament tygodniowy: 150 zł.
- Abonament 30-dniowy: 450 zł.
Społecznicy z Orłowa: nie było prawdziwych konsultacji ws. zmian
Nie milkną kontrowersje związane ze zmianami. Mieszkańcy są rozsierdzeni zwłaszcza brakiem konsultacji dotyczących granic stref. Najgoręcej jest w Orłowie, gdzie strefa obejmie oprócz nadmorskiej części dzielnicy i okolic targowiska przy pl. Górnośląskim także mniejsze ulice, które dotychczas i tak - zdaniem orłowian - stały puste.
Protestują m.in. aktywiści związani z radą dzielnicy i stowarzyszeniem Nasze Orłowo przytaczający wypowiedź radiową Wojciecha Folejewskiego, dyrektora ZDiZ, który stwierdził, że plany wprowadzenia w Orłowie strefy płatnego parkowania były szeroko konsultowane z radą dzielnicy.
Wskazują, w 2020 roku Henryk Wiszniowski, przewodniczący rady dzielnicy wnosił w imieniu mieszkańców o konsultacje odnośnie wprowadzenia płatnego parkowania przy placu Górnośląskim, ale odpowiedź otrzymał już po przyjęciu uchwały o nowych strefach przez radnych Gdyni.
- Pismo z prośbą o konsultacje zostało skierowane 12 marca 2020 r. Odpowiedź przyszła... 6 lipca 2020 r., czyli po ponad trzech miesiącach! W odpowiedzi radni mogli przeczytać, że konsultacje się nie odbędą, gdyż rada miasta podjęła już uchwałę dotyczącą płatnego parkowania w dniu... 15 maja 2020 r., czyli po dwóch miesiącach od wniosku o konsultacje - podkreślają.
Dodają, że dopiero w 2021 roku, prawie rok po podjęciu uchwały, radni dzielnicy Orłowo mieli otrzymać cztery warianty oznakowania w strefie płatnego parkowania.
- Konsultacje, choć niezwykle ograniczone, rzeczywiście się odbyły, jednak rok po podjęciu decyzji o wprowadzeniu płatnego parkowania i nie dotyczyły tak kluczowych aspektów, jak stawki opłat czy granice strefy - dodają, proponując w liście do prezydenta, by do bezpłatnego parkowania w Gdyni uprawniała Karta Mieszkańca.
Galeria Klif wprowadza płatne parkowanie
Zmiany w dzielnicy dotyczą nie tylko miejskiego terenu. Opłaty parkingowe wprowadza też Galeria Klif.
Opłaty parkingowe w Galerii Klif od 1 lipca:
- Pierwsza godzina postoju gratis.
- Druga godzina postoju 4 zł.
- Trzecia i każda następna godzina postoju 8 zł.
- Doba postoju 70 zł.
- Opłata za brak ważnego biletu 95 zł.
- Abonament miesięczny 300 zł.
Opłaty obowiązują przez siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Parkowanie na miejscach dla osób z niepełnosprawnościami podlega takim samym opłatom jak pozostałe miejsca.
W okolicy galerii będzie 14 parkometrów. By zaparkować należy wpisać numer rejestracyjny swojego pojazdu, opłacić wybrany czas, pobrać bilet i już można udać się na zakupy. Nie trzeba umieszczać biletu za szybą pojazdu. Opłaty za parkowanie można dokonać kartą lub gotówką.
Przedstawiciele galerii zachęcają do użycia aplikacji parkingowej Apcoa Flow. Dyrekcja galerii nie ukrywa, że to odpowiedź na działania władz Gdyni.
Płatny parking przy Klifie w Gdyni, by zabezpieczyć wolne miejsca
- Wprowadzenie strefy płatnego parkowania w Orłowie zrodziło uzasadnione obawy, że parking przy Galerii Klif stałby się darmowym miejscem postojowym dla wielu osób, dojeżdżających do pracy w Gdyni lub korzystających z komunikacji zbiorowej, w tym SKM. Mogłoby to znacząco ograniczyć swobodny dostęp do miejsc parkingowych dla klientów galerii. Wprowadzone rozwiązanie - płatny parking z pierwszą bezpłatną godziną - pozwoli zabezpieczyć wolne miejsca postojowe i zmniejszy problem korków okresowo tworzących się przy wyjazdach - mówi Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif.
Warto zauważyć, że wprowadzenie opłat za parkowanie przy Klifie oznacza, że na atrakcyjności stracił pomysł, by mieszkańcy i turyści kursowali spod galerii nad morze bezpłatnymi meleksami.
Na razie nie wiadomo, czy decyzje dyrekcji Klifu wpłyną w jakikolwiek sposób na decyzje dotyczące kursowania pojazdu.
Meleksy będą jeździć po Orłowie
Płatne parkowanie w Gdyni: więcej na stronie Zarządu Dróg i Zieleni
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-01 09:36
No i co, ale mamy za to piękne lotnisko za 100 mln. Super Szczurka i przekręta Borskiego. (6)
Ktoś za ich "działalność" musi zapłacić. Tym 'kimś' sa mieszkańcy
- 464 23
-
2021-07-01 21:34
Brawo... kurtyna ... amen ...
- 3 1
-
2021-07-01 19:49
I tak zagłosujecie na nich. Więc o co kaman.
- 5 3
-
2021-07-01 18:45
To głosuj jak i inni dalej na gryzoni
- 4 1
-
2021-07-01 12:42
Szczurek ma to wszystko w tyle, to jego ostatnia kadencja. To całe mieszanie (parkingi, ścieżki rowerowe pod prąd) to robota V-ce Kucyka.
- 19 2
-
2021-07-01 10:20
Nie mamy
Przejęło je Kosakowo
- 21 0
-
2021-07-01 10:04
Kurtyna...
- 11 1
-
2021-07-01 10:50
Strata dla mieszkańców potrójna: (44)
1. wyższe opłaty parkingowe (z 0,80zł przy krótkich postojach na 5,50zł)
2. rozszerzenie stref płatnych - np. Orłowo (i nie tylko)
3. większe wydatki mieszkańców na komunikację miejską, bo trzeba jakoś przemieszczać się w przypadku rezygnacji z samochodu- 250 29
-
2021-08-05 15:52
Bo to bardzo..... przyjazne szczególnie dla mieszkańców miasto :)! Szczurza Mafia przejęła już wszystkie instytucje miasta a teraz zbiera na wykup śródmieścia.... aż się dziwię, że nie zrobiła stref płatnego parkowania w całej Gdyni.... kiedy zmienimy w końcu tych włodarzy miasta którym stołki przyrosły do czterech liter?
- 2 0
-
2021-07-02 01:22
Promocja Miasta (2)
Do centrum Gdyni i okolic od lipca 2021 najkorzystniej nie przyjeżdżać wcale.
- 13 3
-
2021-07-02 19:07
A tak realnie (1)
to po co przyjeżdżać do centrum Gdyni? Co mamy do zaoferowania, żeby było tego warte?
- 6 0
-
2021-07-02 19:21
Z jakiegoś pwodu przyjeżdżają i stawiają samochody gdzie popadnie...
- 1 2
-
2021-07-01 19:35
Stać cię na samochód to będzie również stać na miejsce parkingowe albo garaż.
- 6 10
-
2021-07-01 18:49
Kolejne wybory za 2 lata
.
- 6 1
-
2021-07-01 16:37
Krótkie parkowanie
Krótkie postoje do 22 min koszt 2 zł. Taką informację otrzymałem od ZDiZ w Gdyni. Niestety MobiParking o tym nie wie i muszę wykupić , póki co godzinny postój.
- 8 1
-
2021-07-01 16:22
Ja tu nie widzę żadnej straty jako mieszkaniec (6)
1. Tylko wyższe opłaty spowodują, że część parkujących zrezygnuje z przyjazdu. Trzeba tak długo podwyższać opłaty, aż co najmniej 10% miejsc będzie zawsze wolna. Nie ma innego sposobu na nadmiar aut.
2. Może wreszcie da się zaparkować w okolicy plaży. Zasada dotycząca podwyżek powinna być stosowana jak w p. 1.
3. Dlaczego większe?1. Tylko wyższe opłaty spowodują, że część parkujących zrezygnuje z przyjazdu. Trzeba tak długo podwyższać opłaty, aż co najmniej 10% miejsc będzie zawsze wolna. Nie ma innego sposobu na nadmiar aut.
2. Może wreszcie da się zaparkować w okolicy plaży. Zasada dotycząca podwyżek powinna być stosowana jak w p. 1.
3. Dlaczego większe? Przecież nie było podwyżek dla korzystających z komunikacji miejskiej! Poza tym nikt Ci nie każe rezygnować z samochodu, możesz jeździć i płacić. Po prostu zmieniły się proporcje i komunikacja miejska staje się bardziej atrakcyjna w porównaniu z autami - właśnie o to chodzi.- 10 21
-
2021-08-05 16:08
Skoro jesteś mieszkańcem to za również Twoje podatki pośrednie i bezpośrednie zrobiono chodniki ulice parkingi parkometry itp. to z jakiej racji w ogóle włodarze żądają od Ciebie opłat za to co już opłaciłeś? Niech łupią turystów krajowych zagranicznych i inne obce rejestracje... Do centrum nie ma po co jeździć bo cholerna drożyzna ale czasem
Skoro jesteś mieszkańcem to za również Twoje podatki pośrednie i bezpośrednie zrobiono chodniki ulice parkingi parkometry itp. to z jakiej racji w ogóle włodarze żądają od Ciebie opłat za to co już opłaciłeś? Niech łupią turystów krajowych zagranicznych i inne obce rejestracje... Do centrum nie ma po co jeździć bo cholerna drożyzna ale czasem trzeba do jakiegoś urzędu czy instytucji i też trzeba płacić i przewidzieć jeszcze ile załatwienie sprawy potrwa urzędnikowi a jak się trochę spóźnisz to 200 bez możliwości odwołania!! Po to masz auto by jeździć trajtkiem?
- 1 0
-
2021-07-01 19:58
hm.....
......wojtek , nie pie#$dol sam wsiadaj w zkm ,chciałbym to zobaczyć hehe
- 7 2
-
2021-07-01 16:30
"Ja tu nie widzę żadnej straty jako mieszkaniec" (3)
Rozumiem, że dodatkowe obciążenie niektórych mieszkańców kwotą kilku tysięcy zł rocznie to żadna strata?
- 14 9
-
2021-07-01 20:49
Nie muszą ponosić tych opłat. Parkowanie w strefie nie jest obowiązkowe. Ta zasada dotyczy wszystkich, nie tylko mieszkańców.
- 6 3
-
2021-07-01 16:39
(1)
Może pisał ze swojego punktu widzenia. Tak jak Ci niebędący mieszkańcami piszą że wszyscy są niezadowoleni ze strefy.
- 8 2
-
2021-07-01 19:21
Oczywiście. To są pisarze egocentrycy
- 1 2
-
2021-07-01 13:48
Handel i usługi w śródmieściu (3)
Po co jeździć na Halę czy do sklepów w śródmieściu? Lepiej do centrum handlowego gdzie parking jest za darmo, nawet jeżeli ceny są wyższe. Najem kwater pod turystów pewnie też ucierpi. Świetna decyzja w czasach kryzysu.
Stawki za parkowanie jak w Wiedniu, infrastruktura jak w Pcimiu.- 41 11
-
2021-07-01 15:01
nawet na Litwie jest drożej niż u nas (2)
- 4 12
-
2021-07-02 15:13
Zasada:
biedny kraj = drogo.
- 3 1
-
2021-07-01 21:45
Mówisz o Wilnie?
Tak, zgadza się, jest drożej w jednej strefie, obejmującej połowę mniejszy obszar niż strefa Śródmieścia. Ponadto w Wilnie w tej właśnie strefie znajdują się warte zweidenia zabytki (miasto datuje początki swojej historii na 1320 rok) a nie wymalowane farbą buspasy i halę rybną ze śledziami.- 20 2
-
2021-07-01 11:43
Lament
Zgłoś się do Trudne Sprawy. Żałosny lament...
- 6 9
-
2021-07-01 11:18
Eh, jak cudownie poznikały szroty stojące w jednym miejscu od pół roku
i mistrzowie parkowania prostopadłego z zawłaszczeniem chodnika na miejscach do parkowania równoległego... Dla mnie to jest zysk nawet pomijając komfort związany z możliwością spokojnego zaparkowania. Więc nie uogólniaj.
- 17 11
-
2021-07-01 11:16
ale rezygnujac z samochodu nie zwiekszysz wydatkow na swoja mobilnosc, (10)
przelicz to sobie i nie pisz o stracie.
- 8 12
-
2021-07-01 11:55
Tuptuś gigant (9)
haha zostawie samochód na parkingu bo gdzies trzeba(A samochód w niektórych sytuacjach jest niezbędny) i bede jeździć autobusem bo tego chce miasto. To będe płacić i za parking i za bilet miesięczny. CHORE
- 23 6
-
2021-07-01 12:01
(3)
Nie wiem czy miasto chce żebyś jeździł autobusem (jakby chciało to by do tego dopłacało). Natomiast najwyraźniej nie chce tylu samochodów w centrum.
- 10 6
-
2021-07-02 00:46
Miasto chce jeszcze w tym dziesiecioleciu zejsc ponizej 200tys mieszkancow.
- 7 3
-
2021-07-01 12:27
Miasto dopłaca niemałe pieniądze do komunikacji. (1)
Więc tak - chce.
- 7 8
-
2021-07-01 23:48
miasto, a raczej konkretni ludzie
dobrze z tego żyją
Z tych dopłat...- 4 2
-
2021-07-01 12:00
jak ci tak ciężko odspawać się od auta to płać! (4)
proste
- 10 36
-
2021-07-01 12:52
Przestan czlowieku bawić się w dyktatora (3)
- 21 5
-
2021-07-01 13:01
przestań bawić się w komunistę (2)
- 5 16
-
2021-07-01 23:47
ma nie robić
konkurencji?
- 1 2
-
2021-07-01 18:57
Autopromocja?
- 0 4
-
2021-07-01 11:12
tanio, nawet na biednej Litwie jest 2 euro
- 7 8
-
2021-07-01 11:06
Bilet miesieczny kosztuje tyle samo, niezależnie czy jeździsz 20x czy 1x dziennie (5)
- 10 3
-
2021-07-01 23:46
już niedługo się to zmieni
Kompania, śpiew!
To idzie Fala, Fala, Fala!- 1 1
-
2021-07-01 14:44
są miasta w Polsce gdzie komunikacja jest bezpłatna
Tak!Tak!
- 11 5
-
2021-07-01 11:28
(2)
Bilety miesięczne co roku albo co dwa lata też są podwyższane.
- 12 6
-
2021-07-01 11:58
a co, obniżane mają być? (1)
słyszałeś o czymś takim jak inflacja?
- 8 7
-
2021-07-01 18:06
Tak
Jeśli wzrasta efektywność to ceny powinny spadać.
Ale do tego trzeba inwestować w efektywność zbiorowej komunikacji, a nie tylko obniżać efektywność indywidualnej.- 11 4
-
2021-07-01 11:01
Przecież o to chodzi. (1)
Owce są po to żeby je strzyc.
- 21 5
-
2021-07-01 12:49
Chyba barany
- 12 1
-
2021-07-01 10:53
(3)
30 minut za 80 gr zostało zamienione na 2,20 za 22 minuty :D
- 29 9
-
2021-07-01 21:32
g**nonprawda nienda sienkupic 20min
Płacisz 5.5 albo nic
- 3 4
-
2021-07-01 11:10
A ta łapka w dól to za co? Za fakty? hahahaha fascynują mnie tacy ludzie :)
- 26 6
-
2021-07-01 11:03
Podwyżka o 400 %.
- 40 3
-
2021-07-01 09:46
Przydałby się abonament dla firm! (78)
Pracuję w Centrum, a auto jest mi potrzebne do pracy. Płacę podatki i chciałabym móc korzystać z miasta, które na mnie i tak zarabia. Miłoby było gdyby ktoś nie podkopywał biznesu, który do kasy miasta i tak wnosi kupę pieniędzy. W tej chwili powinnam kupić abonement za 800zł! bez sensu
- 362 35
-
2021-07-13 19:20
będą wybory
Wybierajmy mądrze ludzi, którzy dla nas pracują. Pamiętajcie o tym podczas wyborów.
- 0 0
-
2021-07-12 08:46
Przesiądz się na trajtka.
- 0 0
-
2021-07-03 13:14
Płatna strefa z założenia jest wymierzona przeciwko pracownikom blokującym miejsca parkingowe przez 8-9 godzin. W dużych miastach na zachodzie nie wjedziesz do centrum a jeśli wjedziesz to nie możesz zaparkować na dłużej niż 3-4 godziny. W efekcie pracownicy dojeżdżają komunikacja miejską a miejsca na parkingu firmowym ma tylko zarząd. Nawet
Płatna strefa z założenia jest wymierzona przeciwko pracownikom blokującym miejsca parkingowe przez 8-9 godzin. W dużych miastach na zachodzie nie wjedziesz do centrum a jeśli wjedziesz to nie możesz zaparkować na dłużej niż 3-4 godziny. W efekcie pracownicy dojeżdżają komunikacja miejską a miejsca na parkingu firmowym ma tylko zarząd. Nawet specjalnie nie buduje się parkingów przy biurach aby wymusić korzystanie z komunikacji zbiorowej. Tak jest w dużych miastach ale Gdynia jest nadal miastem powiatowym i strefa na Działkach Leśnych lub w okolicy Placu Górnośląskiego nie ma sensu.
- 0 0
-
2021-07-03 00:14
Odp:
A mi jest kanarek i nowe jeansy potrzebne. I nie stękam, żeby inni mi dali.
- 0 1
-
2021-07-02 17:46
kup miejsce parkingowe, garaż albo miejsce w hali garażowej - nie dziękuj
- 1 1
-
2021-07-02 11:38
a paliwa nie chcesz za darmo? (1)
wszak płacisz podatki...
- 2 3
-
2021-07-02 14:40
paliwo juz sciaga za darmo ze sluzbowego...
- 1 1
-
2021-07-01 23:49
Miło by było nauczyć się Języka Polskiego!
- 1 0
-
2021-07-01 22:47
ron
Dla biznesu 800 zł to nie jest duży koszt
- 3 7
-
2021-07-01 22:24
bardzo prosta sprawa - proszę zakupić odpowiednią działkę i tam utworzyć sobie parking który będzie zarabiał.
Chyba że się jak zwykle okaże że to parkowanie takie zyskowne i potrzebne, jedynie wtedy gdy parkujesz sobie na czyimś terenie bez płacenia za niego.- 3 7
-
2021-07-01 16:10
(16)
Jeśli naprawdę potrzebujesz - zapłać i nie marudź.
Jeśli nie chcesz płacić -> nie parkuj.
O to przecież chodzi przy wprowadzaniu płatnych stref, żeby część parkujących zrezygnowała. Musi być tak drogo, żeby części się nie opłacało (nie było stać na) parkowanie w strefie.- 5 15
-
2021-07-02 00:43
Chodzi tylko o to zeby skroic mieszkancow i zrobic miejsce na drogach dla rowniejszych, zeby nie musieli stac w korkach.
- 9 2
-
2021-07-01 16:22
(10)
I ta jedna wypowiedź właściwie mogłaby zastąpić całą dyskusję.
- 5 3
-
2021-07-01 19:19
mieszkańcy mają 25-30 zł i tyle w temacie (9)
- 6 4
-
2021-07-01 19:52
(8)
Jestem mieszkańcem i nie mam, bo musiałbym rozliczać PIT tutaj a tego nie mam zamiaru robić. Więc nie pisz mieszkańcy, tylko podatnicy PIT - najpierw muszą zapłacić Gdyni PIT, a później dodatkowo odprowadzać haracz za parkowanie.
- 7 4
-
2021-07-01 20:59
(7)
Posiadanie samochodu nie jest obowiązkowe.
Parkowanie w płatnej strefie nie jest obowiązkowe.
Mieszkanie w centrum nie jest obowiązkowe.- 6 15
-
2021-07-01 22:07
(6)
Pisanie takich durnych komentarzy też nie jest obowiązkowe, a to robisz.
Każdy kto choć trochę szanuje swój czas i życie samochód posiadać musi.
Każdy kto mieszka w mieście zwanym Gdynią a nie na wsi zaraz będzie musiał bulić za parkowanie pod domem (za które i tak płaci w podatkach), już nie wspominając o gościach.
Jeśli ktośPisanie takich durnych komentarzy też nie jest obowiązkowe, a to robisz.
Każdy kto choć trochę szanuje swój czas i życie samochód posiadać musi.
Każdy kto mieszka w mieście zwanym Gdynią a nie na wsi zaraz będzie musiał bulić za parkowanie pod domem (za które i tak płaci w podatkach), już nie wspominając o gościach.
Jeśli ktoś mieszka w centrum od zawsze - to owszem, jest obowiązkowe, bo dlaczego ma tracić czas, życie i pieniądze na przeprowadzkę?
Jak chcesz to sobie żyj na wsi, ale nie przyklaskuj włodarzom miasta co się urwali z choinki organizując to w taki sposób.- 13 3
-
2021-07-01 23:13
(5)
Nie, nie każdy kto szanuje swój czas musi mieć samochód. Wierzę, że tak uważasz ale gwarantuję, że wcale tak nie jest. A o gości się nie martw, jeśli wizyta u Ciebie nie jest warta dla nich kiku złotych to masz większe zmartwienie.
- 2 10
-
2021-07-01 23:42
"że wcale tak nie jest" (4)
komunikacją miejską...?!
Znasz ten stary kawał o zajadach?
Nie che mi się go cytować...- 2 1
-
2021-07-02 14:43
w wielu codziennych podróżach spacer pieszy lub przejazd rowerem zajmuje mniej czasu niż przejazd samochodem (3)
zwłaszcza w miastach, które nie tworzą przewymiarowanej infrastruktury ulicznej, dokładając na każdym prawie skrzyżowaniu dodatkowego pasa do skrętu w lewo lub w prawo.;-)
- 1 2
-
2021-07-02 15:47
(2)
Tak, przejazd rowerem albo piesza wycieczka 5 kilometrów tam, 3 tu, 7 tam, 4 z powrotem, i to jeszcze w kraju gdzie 9 miesięcy w roku jest zimno i pada deszcz. Żeby mieć takie pomysły to trzeba być mentalnie na poziomie 13-latka.
- 6 1
-
2021-07-02 15:50
(1)
Ale tak codziennie czy raz na jakić czas? Często to kwestia racjonalizacji i optymalizacji
- 0 2
-
2021-07-02 17:29
W moim przypadku 3-4 razy w tygodniu robię różne rzeczy które wymagają jeżdżenia w różne miejsca, ale zdarza się i częściej.
- 1 1
-
2021-07-01 16:13
(3)
A co powiesz o mieszkańcach, którzy również mogą być przymuszeni do płacenia abonamentu w wysokości 800 zł?
- 8 4
-
2021-07-01 20:58
(2)
Kto ich przymusza do parkowania w stefie? Jest jakiś nakaz?
- 4 8
-
2021-07-02 14:56
Raczej nikt nie chce parkować 3 km od miejsc zamieszkania, każdy chce zaparkować jak najbliżej, Nie odbieraj mieszkańcom tego przywileju. Jak budowano te kamienice nie myślano o podziemnych parkingach.
- 2 2
-
2021-07-01 22:09
Jak mieszkają w strefie to gdzie mają parkować, u ciebie przed domem? Wtedy byś się dopiero zapłakał, jakby wszystkie samochody wyjechały z centrum i zaczęły parkować pod blokami trochę dalej.
- 9 3
-
2021-07-01 15:08
ja też pracuje w Gdyni, a płace podatki w Pucku i też chce taki abonament!
- 3 2
-
2021-07-01 13:35
żartujesz, nie?
- 1 3
-
2021-07-01 11:52
Nie kupować abonamentu na parkowanie, przesiąść się do autobusu po prostu, ludzie to mają problemy. (1)
- 11 25
-
2021-07-01 22:21
Jak mieszkasz w bloku
I pojedziesz autobusem to auto i tak musisz zostawić na płatnym parkingu
- 3 2
-
2021-07-01 11:04
Dlaczego bez sensu? Co jest bez sensu? To, że masz płacić, czy że cię nie stać? (12)
Miasto na tobie nic nie zarabia - to ty korzystasz z miasta, które ułatwia ci prowadzenie biznesu. Płatne parkowanie jest tylko jednym ze sposobów na przyjazne korzystanie z miasta dla wszystkich - mieszkańców, biznesu i reszty.
- 15 42
-
2021-07-01 11:49
"Miasto na tobie nic nie zarabia" (11)
Jesteś tak głupi/głupia czy tylko udajesz? Miasto zarabia zarówno bezpośrednio z tytułu CIT jak i pośrednio z aktywności ludzi na jego obszarze.
- 33 9
-
2021-07-01 13:57
myślę (1)
ze ta osoba jest głupia, a jak przystało na takich ludzi - również wyraża opinię na tematy, o których nie ma zielonego pojęcia. Ta Pani która prowadzi biznes, najprawdopodobniej, jak i wiele innych przedsiębiorców zmieni lokalizację na bardziej przyjazną (tańszą). No i kto wtedy straci - Miasto Gdynia
- 13 5
-
2021-07-01 20:56
Po co jej biuro w centrum, skoro potrzebuje samochodu do pracy = często wyjeżdza w teren? Jeżeli parkuje krótko, to chyba jej to nie rujnuje. Jeżeli parkuje długo, to niech nie pisze, że potrzebuje samochodu do pracy.
- 1 4
-
2021-07-01 12:06
i z tego tytułu ma ci darmowe miejsce parkingowe fundować? (6)
może jeszcze wodę, prąd i wywóz śmieci?
- 11 18
-
2021-07-01 12:28
"i z tego tytułu ma ci darmowe miejsce parkingowe fundować?" (5)
Nie, urealnić stawki. 800 zł za miesiąc za samochód (i to bez jakiejkolwiek gwarancji miejsca) to jest absurdalna kwota.
- 31 4
-
2021-07-01 13:00
to jest urealniona kwota
zainwestuj w elektryka to będziesz miała za 200 zł
- 5 12
-
2021-07-01 13:01
Wlasnie, kto spoza gdyni wynajmie mieszkanie (2)
bez miejsca postojowego? A płacić student 800 zl nie jest w stanie. Aaa, prawda, tu juz nic nie ma. Ani statkow, ani stoczni, uniwersytet morski przygotowuje kadry dla obcych krajow.O dzięki panowie steropianowcy! I tak nie napelnicie opróżnionej kasy miasta tymi podwyzkami. To kropla w morzu potrzeb. A co dalej??? Oplata za wjazd do dzielnicy???
- 13 3
-
2021-07-01 13:44
i dobrze, że nie jest w stanie (1)
ma jeździć komunikacją miejską
- 5 12
-
2021-07-01 23:38
to jest jeszcze
drożej.
- 0 2
-
2021-07-01 12:39
a co to dla takiej bizneswoman 800 zł!
wrzuci sobie w koszty
- 5 20
-
2021-07-01 11:59
(1)
Miasto więcej wydaje niż ma przychodów z podatków więc rzeczywiście nie zarabia. Jak się zastanowić to miałoby lepszy bilans mają zero przychodów i zero wydatków...
- 4 9
-
2021-07-01 23:37
"więcej wydaje niż ma przychodów z podatków"
Podatki to nie jedyne dochody miasta.
A ich spływ można stymulować, a nie podcinać gałąź, na której się siedzi.- 2 1
-
2021-07-01 10:48
podatki (11)
a podatki placisz do Gdyni czy do jakies wiochy z Kaszub?
- 13 33
-
2021-07-01 19:17
Jak ma pracę w Gdyni, to pracodawca płaci w Gdyni, jeśli mieszka w Gdyni i zakupy robi w Gdyni, to podatki od właścicieli sklepów, knajp, fryzjerów i wszelkiej maści innych usługodawców trafiają w zdecydowanej większości do Gdyni, ale niektórzy mają problem, że pit akurat rozlicza w Sopocie, Wejherowie czy nawet i Grudziądzu, zapominając o tych
Jak ma pracę w Gdyni, to pracodawca płaci w Gdyni, jeśli mieszka w Gdyni i zakupy robi w Gdyni, to podatki od właścicieli sklepów, knajp, fryzjerów i wszelkiej maści innych usługodawców trafiają w zdecydowanej większości do Gdyni, ale niektórzy mają problem, że pit akurat rozlicza w Sopocie, Wejherowie czy nawet i Grudziądzu, zapominając o tych wszystkich pieniądzach które zostawia się mieszkając w danym miejscu. Ja odprowadzam rocznie z mojego PITa około 65 tysięcy zł podatków i nie mam zamiaru rozliczać się w żadnym z miast trójmiasta właśnie za takie działania wymierzone przeciw mieszkańcom jak utrudnianie parkowania w miejscu zamieszkania. Nawet jeśli kiedykolwiek kupię tutaj nieruchomość, to będą miał gdzieś przenoszenie się z podatkami tutaj, ale jak mieszkam w trójmieście od 16 lat już to coraz bardziej czuję że należy się stąd ewakuować, to nie jest miasto dla mieszkańców, tylko dla turystów i urzędników.
- 11 3
-
2021-07-01 15:08
do wiochy z kaszub, a co to za roznica?
- 3 3
-
2021-07-01 14:48
Gdynia to kaszuby i wiocha. Ale słoik o tym nie wiem :D
- 5 7
-
2021-07-01 12:54
No wlasnie! Słusznie prawisz, do Gdyni, (2)
która stała się wiochą ze wschodu.
- 17 4
-
2021-07-01 13:54
Gdynia (1)
powoli umiera.
- 23 6
-
2021-07-01 18:59
To czas przeszły dokonany
Od kiedy w mieście wystawia się Dziady
- 6 0
-
2021-07-01 12:03
paniusia wielki byznes tu prowadzi (4)
i miasto (czyli my) mamy jej miejsce parkingowe z tego tytułu zapewnić - za darmo oczywiście
- 10 37
-
2021-07-01 12:06
(3)
Pewnie miasto mogłoby "zagwarantować" miejsce dla prowadzących biznes. Ale kto rozstrzygnie czy ich potrzeba jest większa niż innych? No i gdzie postawimy granicę wielkości boznesu? A bo to problem zarejestrować 100 firm po jednym adresem? I co wtedy? 100 miejsc się należy?
- 7 5
-
2021-07-02 14:45
Najlepiej niech cały biznes w centrum się zamknie, do tego chyba dąży Gdynia, żeby centrum stało się sypialnią .
- 3 1
-
2021-07-01 12:36
rozwiązanie jest proste - potrzebujesz to kupujesz (1)
a cena zależna jest od popytu
- 7 10
-
2021-07-01 21:03
odbijesz sobie na klientach.
- 3 2
-
2021-07-01 10:13
takich jak ty jest kilkadziesiąt tysięcy (20)
jak się zapewne domyślasz wszyscy się nie zmieścicie
- 27 39
-
2021-07-01 19:20
(8)
Do tej pory się mieścili w wielu miejscach gdzie nie było SPP. Poza tym jaki sens ma robienie SPP po godzinie 16-17, gdzie nigdy nie było problemów z parkowaniem? Tylko i wyłącznie skok na kasę. Chyba czas znaleźć bezdomnego słupa na którego się zarejestruje samochód.
- 13 4
-
2021-07-01 20:54
(7)
To nie jest prawda. Często przyjeżdzam na ul. Władysława IV na 17:00 i wiele razy były o tej porze problemy z zaparkowaniem w okolicy, bo wszystkie miejsca były zajęte. Postój był za tani, jeżeli wszystkie miejsca były zajęte. Nie ma innej metody jak podwyższanie cen - do skutku.
- 8 11
-
2021-07-04 01:43
A może by tak trochę zdrowego rozsądku? (1)
Podwyższanie cen parkowania "do skutku" oznacza w rzeczywistości wypędzenie turystów oraz klientów sklepów i punktów usługowych. Fakt, gdy będzie mniej turystów, to pojazdów także będzie mniej i łatwiej będzie znaleźć miejsce parkingowe. Drugi fakt: jak się odstraszy klientów sklepów, to też zrobi się luźniej. I super. Turyści sobie też poradzą, po
Podwyższanie cen parkowania "do skutku" oznacza w rzeczywistości wypędzenie turystów oraz klientów sklepów i punktów usługowych. Fakt, gdy będzie mniej turystów, to pojazdów także będzie mniej i łatwiej będzie znaleźć miejsce parkingowe. Drugi fakt: jak się odstraszy klientów sklepów, to też zrobi się luźniej. I super. Turyści sobie też poradzą, po prostu pojadą albo do Gdańska albo w ogóle poza Trójmiasto (np. na Szwajcarię Kaszubską albo do miejscowości nadmorskich). Klienci sklepów też przejdą nad tym do porządku dziennego: ostatecznie zakupy można zrobić gdzie indziej (w innej miejscowości, w innej dzielnicy) lub poprzez internet. A kto straci? W pierwszej kolejności lokalne sklepiki i punkty usługowe, bo ilość klientów spadnie, co za tym idzie spadną przychody, wzrośnie ryzyko upadłości, pojawią się pomysły wyprowadzenia handlu i usług "za miasto". W drugiej kolejności lokalne wspólnoty, bo wyprowadzające się sklepy pozostawią puste miejsca, nie generujące przychodu z wynajmu. W trzeciej kolejności stracą "miłośnicy spokoju" (tacy jak rozmówca który rozpoczął dyskusję), bo koszty wspólnoty są stałe, źródeł finansowania mniej, więc czynsze dla mieszkańców pójdą w górę. Ale sukces będzie, wolnych miejsc postojowych jak mrówków... Tylko ze Gdynia upodobni się bardziej do Detroit niż Manhattanu. ;-)
- 1 1
-
2021-08-04 14:02
Do skutku, ciołku, nie oznacza do momentu, kiedy w strefie bedzie zero samochodów, tylko do momentu, kiedy nie wszystkie miejsca są zajete. To jest oznaka prawidlowego cennika: pozajmowane, ale nie na tyle, zebys pol h szukal miejsca.
- 0 0
-
2021-07-02 14:40
podwyższanie cen nie jest jedyną metodą redukcji wielkości popytu na parkowanie (3)
W dobrze zarządzanych miastach oprócz wysokich opłat za parkowanie prowadzi się skoordynowaną, konsekwentną akcję podnoszenia komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu publicznego, wraz z odpowiednio przygotowanymi akcjami wyjaśniającymi: edukacji o skutkach uzależnienia od samochodu oraz promocji aktywnych form mobilności.
- 1 6
-
2021-08-21 23:58
ale bełkot
- 0 0
-
2021-07-02 16:30
Które to miasta ?
- 3 0
-
2021-07-02 14:57
Zgadzam się. I dodam, że u nas podnoszenie komfotu pieszych i rowerzystów odbierane jest przez kierowców jako agresja wobec nich. Tak samo jest z akcjami edukacyjnymi - kierowcy mówią że nikt ich zmuszać nie będzie albo nie mogą się doczekać aż inni zrezygnują z samochodów żeby oni mogli swobodnie jeżdzić. I nie ma się co dziwić, bo tu wchodzi
Zgadzam się. I dodam, że u nas podnoszenie komfotu pieszych i rowerzystów odbierane jest przez kierowców jako agresja wobec nich. Tak samo jest z akcjami edukacyjnymi - kierowcy mówią że nikt ich zmuszać nie będzie albo nie mogą się doczekać aż inni zrezygnują z samochodów żeby oni mogli swobodnie jeżdzić. I nie ma się co dziwić, bo tu wchodzi teoria gier. Kto pierwszy zrezygnuje z samochodu ten przegrywa, bo szybciej nie będzie a komofort spadnie. I tak dochodzimy to momentu gdzie potrzebny jes też kij.... niestety.
- 4 2
-
2021-07-01 22:11
Non ja też nieraz przyjeżdżałem w okolicach 17 w różne miejsca w śródmieściu i jakoś nigdy problemu nie miałem, max 5 minut i znajdowałem miejsce.
- 6 3
-
2021-07-01 16:10
(1)
Dotychczas sie miescili. W dodatku jeszcze niedawno nie bylo strefy i tez sie miescili. Przed strefa w Gdyni czy Gdansku nie mialem problemow z parkowaniem, a parkuje zawsze w wyznaczonych miejscach a nie byle gdzie byle blizej. Obecnie unikam stref ale czasem trzeba w nie wjechac i co ciekawe nie ma gdzie zaparkowac. Wiec sa do likwidacji bo i tak nic nie daja.
- 13 4
-
2021-07-01 16:21
A ile osób chciało wcześniej wjechać do obecnej strefy ale nawet nie próbowało bo wiedzieli że nie znajdą miejsca, a teraz wjeżdżają i płacą? To że wizualnie jest tyle samo samochodów w danym momencie to jeszcze nie wszystko.
- 5 5
-
2021-07-01 10:24
(8)
Taaaa, od razu miliony takich jest, jak szaleć to szaleć!
- 23 26
-
2021-07-01 10:37
Stań na parkingu i zapytaj wysiadających, czy musieli przyjechać samochodem. (7)
Nikt nie powie 'nie'.
- 27 15
-
2021-07-13 19:23
popraw logistykę
nie potrafili nic wymyśleć - to karzą płacić.
- 0 0
-
2021-07-01 11:21
(5)
Ty rozumiem od lat regularnie przeprowadzasz osobiście takie ankiety? hahahaha
- 11 15
-
2021-07-01 12:26
Wystarczy poczytać opinie ludzi na tym portalu. Sczególnie pod artykułami o przejazdach rowerowych i biegach. (4)
Jakimś cudem każdy zawsze musi w niedzielę przewieźć 3 lodówki, a po drodze zabrać niepełnosprawną babcię 20cm od drzwi przychodni...
- 15 30
-
2021-07-01 19:17
Szpitala na SOR (1)
Na razie nie masz z tym problemu. Ale przyjdzie na to czas
- 5 0
-
2021-07-02 16:24
Jak dożyje...
- 1 0
-
2021-07-01 17:46
Ja przez zamknięta ulice w zeszłym tygodniu straciłem 700zl, wiec nie dziw się ze niektórzy mają problem do takich rozwiązań.
- 8 5
-
2021-07-01 16:08
Nie zapomnij o...
trójce dzieci ktore trzeba odwieźć do przedszkola i zajęcia dodatkowe
- 19 3
-
2021-07-01 10:10
Jestem w podobnej sytuacji i mam podobne odvzucia. .
No słabo.
- 45 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.