- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (127 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 6 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (63 opinie)
Pasażerowie wracają do PKM-ki
Są najnowsze dane statystyczne dotyczące liczby pasażerów na linii PKM. W październiku pociągami pojechało o 22 tys. więcej osób niż we wrześniu. Oznacza to, że po przerwie w kursowaniu spowodowanej lipcową ulewą, pasażerowie wracają do PKM-ki.
Urząd Marszałkowski opublikował najnowsze dane statystyczne dotyczące liczby pasażerów korzystających z linii kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM w Trójmieście w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W październiku 2016 r. pociągi SKM na trasach: Gdańsk - Kartuzy, Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Główna i Kościerzyna - Gdynia przewiozły łącznie 179 tys. osób - czyli o 22 tys. więcej niż we wrześniu. Oznacza to, że SKM i PKM już drugi miesiąc z rzędu odzyskują pasażerów utraconych w wyniku zamknięcia linii PKM po lipcowej ulewie.
Wzrost liczby pasażerów widoczny jest zarówno na aglomeracyjnym odcinku PKM - z 82,5 tys. pasażerów we wrześniu do 103 tys. pasażerów w październiku (i to przy znacznie ograniczonej - w związku z prowadzonymi cały czas naprawami - liczbie pociągów), jak i na odcinku regionalnym z Kartuz - odpowiednio z 29,2 tys. do 30,7 tys. pasażerów.
Gdzie pasażerów jest najwięcej?
W przypadku linii Kartuzy - Gdańsk w ciągu roku funkcjonowania nowego połączenia kolejowego wzrost liczby pasażerów był największy spośród wszystkich tras obsługiwanych przez SKM w ramach projektu PKM. W październiku 2015 r., kiedy po raz pierwszy uruchomione zostało stałe połączenie kolejowe Gdańsk - Kartuzy, skorzystało z niego 11,8 tys. osób, a rok później, w październiku 2016 r., było to już 30,8 tys. osób - co daje prawie trzykrotny wzrost liczby pasażerów w ciągu pierwszego roku istnienia tego całkowicie nowego połączenia kolejowego.
Dlatego też, poza ogólnymi danymi statystycznymi, bardziej szczegółowo urzędnicy przeanalizowali wykorzystanie tej właśnie linii przez pasażerów, zwłaszcza w godzinach szczytu, kiedy pociągi na tej trasie często wypełnione były w 100 procentach.
Ciekawie wygląda też wykres przedstawiający liczbę pasażerów na trasie Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz na przykładzie porannego pociągu SKM z 17 października 2016 r. (odjazd z Kartuz godz. 6:55, przyjazd do Gdańska Wrzeszcza o godz. 7:50). Wynika z niego, że prawie połowa pasażerów na tej trasie wsiada do pociągu już w Kartuzach.
Po drodze najwięcej osób dosiada się w Żukowie, Żukowie Wschodnim oraz w Gdańsku Rębiechowie , a na terenie samego miasta - w Gdańsku Kiełpinku i Gdańsku Jasieniu , gdzie w pobliżu kolei zlokalizowano nowe, duże osiedla mieszkaniowe.
Cel: Strzyża i Wrzeszcz
Głównym celem podróży są natomiast Gdańsk Strzyża i Gdańsk Wrzeszcz , ale część pasażerów wysiada także w Żukowie oraz na gdańskich przystankach PKM: Port Lotniczy, Brętowo i Niedźwiednik.
Jak duża liczba pasażerów kryje się za słupkami z tego wykresu, najlepiej widać na zdjęciach z monitoringu PKM, wykonanych w październiku na przystanku PKM Gdańsk Strzyża.
Miejsca
Opinie (150)
-
2016-11-10 17:20
PKM nie dla Gdyni (2)
- 11 5
-
2016-11-10 17:28
(1)
Spokojnie już rusza budowa.
- 5 3
-
2016-11-11 15:44
Doprawdy? Co z Pogórzem?
- 4 0
-
2016-11-10 17:23
to tylko świadczy o miernocie naszych planistów (3)
jak pamiętam z założenia PKM miała służyć głównie mieszkańcom górnego tarasu Gdańska - a widać że gdańszczanie nie za bardzo chcą porzucić auta (w sumie logiczne jeśli najpierw zbudowano autostrady do centrum - Słowackiego, Armii Krajowej - to po co komu PKMka, jeśli szybciej i wygodniej dojadę autem), o czym świadczy b. słaba frekwencja na przystankach gdańskich.
dlatego najpierw należy zacząć tworzenie infrastruktury od doskonałej komunikacji publicznej - wtedy często okazuje się, że niepotrzebne są wielkie inwestycje w drogi. A my najpierw zbudowaliśmy autostrady miejskie, ludzie (słusznie) zainwestowali w auto, przyzwyczaili się, i teraz ich tak szybko nie sprzedadzą - a kasa wydana podwójnie: i na PKM i na super drogi
a będziemy ładować jeszcze więcej (tunel pod Pachołkiem, droga zielona, czerwona itp)- 26 10
-
2016-11-10 17:32
(1)
A widzisz, tu zjadles ciastko i masz ciastko :)
- 3 1
-
2016-11-10 17:34
ale wydałeś podwójnie, ze swoich podatków, które mógłbyś inaczej spożytkować
chyba, że ciągle do Ciebie nie dociera, że za wszystkie "prezenty" płacimy my wszyscy, nie ma św mikołaja- 8 0
-
2016-11-12 19:08
Wystarczy spojrzeć
na parkingi przy przystankach PKM. Coraz więcej samochodów!
- 0 0
-
2016-11-10 17:24
"W październiku pociągami pojechało o 22 tys. więcej osób niż we wrześniu."
ale to i tak daleko do stanu sprzed powodzi- porównujcie październik 2016 do 2015
porównanie do miesiąca poprzedniego, tym bardziej gdy wtedy pociągi kursowały nieregularnie, to nie ma większego sensu
Z jednego z wykresów wynika, że na trasie z Kartuz do Wrzeszcza nikt nie przejechał całej trasy a wielu wysiadło w Kiełpinku i Jasieniu- 9 5
-
2016-11-10 17:24
ta wracaja do momentu jak spadnie deszczyk i obsunie torowiska
- 7 10
-
2016-11-10 17:24
A jogo to pbchodzi to prywatna spulka za bilety trzeba zaplacic i to nie male pieniadze w zaden sposob nie stanowi przedmiotu urzytecznosci publicznej gdyz w zaden sposob nikt mi ani nikomu innemu tego nie dofinansowuje wiec moje pytanie brzmi:
Po kiego diabla to show?
Czy jakies dziecko dostanie jesc w szkole dzieki temu?
A moze jakis bezdomny zyska lokum?
Naprawde ciezko mi zrozumiec polityke miasta jak i tego portalu same bzdety info o galeriach chandlowy h i tym podobne jak bede chcial jechac to pojade zaplace i sam ocenie czy warto a takie spoleczki jak pkm powinny slono placic za reklame alr po co skoro jakis imbecyl na trójmieście pl napisze o tym za darmo...- 7 14
-
2016-11-10 17:25
(5)
Dlaczego PKM nie jeździ na Obłuże i Oksywie. Tam są gigantyczne korki więc chętnych na PKM by nie brakowało. Tory są wyremontowane więc wystarczy zrobić przystanki
- 37 2
-
2016-11-10 17:27
(2)
Prezydent mówi, że jeszcze natężenie ruchu nie jest takie duże, może za kilka lat coś się pomyśli.
- 9 0
-
2016-11-10 17:41
(1)
Prezydent niech się wali na ryj !!!
- 10 1
-
2016-11-10 18:12
Bo u szczura 'niedasie'
- 7 1
-
2016-11-10 17:43
Bo arka Gdynia kur.. świnia
- 3 2
-
2016-11-11 23:14
bo tam invest komfort nic nie buduje wiec szczur nie ma w tym biznesu
- 1 0
-
2016-11-10 17:26
(3)
Mieszkam we Wrzeszczu, dojezdzam PKM na Osową i jest super, chociaż po wyremontowaniu Słowackiego nie ma korków, to i tak wolę PKM.
- 26 4
-
2016-11-10 17:37
(1)
jestes z Gdańska w ogóle? na Slowackiego nie ma korków?
- 8 2
-
2016-11-10 17:52
Rano do góry luźno, na dół po poludniu luźno. Jestem z Wrzeszcza, rzeczywiście korki w przeciwnym kierunku, bo w sensie, że nie tam gdzie ja jadę.
- 17 0
-
2016-11-10 21:12
A nie na Osowę?
- 0 1
-
2016-11-10 17:27
KIELNIEŃSKA (6)
Wybudować przystanek PKM Osowa-północ(Kielnieńska) to wtedy dopiero będzie wzrost pasażerów na linii i byłby to jeden z bardziej obleganych przystanków na całej linii...
- 27 0
-
2016-11-10 17:28
Dokładnie!!!!!!!
- 6 0
-
2016-11-10 17:32
(2)
Wytłumaczcie mi jedno co to za problem dojechać samochodem do osowy pkp ? Z kilnienskiej to 5 min
- 3 7
-
2016-11-10 17:38
(1)
Bo np.trzeba mieć samochód?!?
- 7 1
-
2016-11-11 14:23
Ale rozmawiamy tu o przystanku Kielnieńska
który nigdy nie będzie miał falowców w odległości pieszego spaceru.
- 1 1
-
2016-11-10 20:21
Osowe maja gleboko w d... (1)
Z osowa poszli na latwizne i zrobili przystanek tam gdzie juz byl zamist tam gdzie jest potrzebny. Zreszta cala ta dzielnice wladze miasta maja gleboko w d... wystarczy przejechac sie kielnienska ktora wyglada jak droga polna a nie miejska. Na zlotowskiej nie da sie juz omijac dziur poniewaz sa juz na calej szerokosci drogi. Prezydent dba tylko o dzielnice w ktorych ma szanse zalapac sie na "promocyjne" mieszkanie, zenada.
- 4 1
-
2016-11-11 14:58
wieś
a kto by się tom wsiom przejmował
- 2 0
-
2016-11-10 17:29
Chetnie bym do niej wrocila, ale nie ma praktycznie zadnych polaczen w godzinach szczytu, zwlaszcza rano.
Chodzi o kierunek z/do Gdyni.- 18 1
-
2016-11-10 17:31
Mam wrażenie jakby projektem PKM zajmował się Sławek Nowak od zegarków.. (5)
..brak sensu tej gogantycznej i potrzebnej inwestycji komunikacyjnej aż razi w oczy.
Jeśli się nie wprowadzi stałego kursowania w taktach co 20/15 min (godziny szczytu co 10 min) to nie będzie pasażerów.
Jeśli się nie wprawadzi jasnej informacji graficznej/identyfikacji n.p: na dworcu we Wrzeszczu.. i innych dworcach..
Jeśli się nie skoreluje istniejących połączeń pod inne środki transportu, pod godziny lotów na Rębiechowie...
Jeśli się nie przedłuży kursowania do Gdanska i dalej do Pruszcza i Tczewa..
w drugą stronę do Gdyni i dalej do Wejcherowa..
Jeśli się nie ujednolici bileów, taryf.. itp
- to na prawdę ciężko będzie przyciągnąć pasażerów!!! To będą pieniądze wyrzucone w błoto - błoto z lipcowej powodzi..
Czy tylko ja to widzę?
Tymczasem zarząd PKM zmniejszył ostatnio liczbe kursów z racji zbyt małej ilości pasażerów, a tym samym brak rentowności linii...
Co za imbecyle tam pracują?? Proszę o nazwska!- 35 8
-
2016-11-10 18:20
Kowalski,Nowak....
- 2 1
-
2016-11-10 19:29
Mea
Najpierw podpisz się sam, anonimowy specjalisto...
- 1 1
-
2016-11-10 21:10
Amen!
:)
To jest przekleństwo plagi myślenia "projektowego" (zdane, zapomniane) tam gdzie potrzebna jest konsekwencja i ustawiczność...- 1 0
-
2016-11-11 02:49
zdecyduj sie
zdecyduj sie - albo chcesz puscic skaldy co 10 min, albo chcesz skorelowac isniejace polaczenia do godzin odlotow i innych srodkow transportu.
chyba ze chcesz zeby lufthansa przylatywala zgodnie z pkm-ka z wrzeszcza.
napisz poprostu ze lubisz pomarudzic z wieczora.- 5 1
-
2016-11-11 10:08
A po co powielać trasy SKMki? Puknij się w czoło.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.