• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie wracają do PKM-ki

Maciej Naskręt
10 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zdjęcie z monitoringu na przystanku Gdańsk Strzyża. Duża liczba pasażerów  oczekujących na przyjazd pociągu PKM. Zdjęcie z monitoringu na przystanku Gdańsk Strzyża. Duża liczba pasażerów  oczekujących na przyjazd pociągu PKM.

Są najnowsze dane statystyczne dotyczące liczby pasażerów na linii PKM. W październiku pociągami pojechało o 22 tys. więcej osób niż we wrześniu. Oznacza to, że po przerwie w kursowaniu spowodowanej lipcową ulewą, pasażerowie wracają do PKM-ki.



Czy nadal będzie przybywać pasażerów w PKM-ce?

Sprawdź rozkład pociągów SKM i PKM w Trójmieście.

Urząd Marszałkowski opublikował najnowsze dane statystyczne dotyczące liczby pasażerów korzystających z linii kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM w Trójmieście w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

W październiku 2016 r. pociągi SKM na trasach: Gdańsk - Kartuzy, Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Główna i Kościerzyna - Gdynia przewiozły łącznie 179 tys. osób - czyli o 22 tys. więcej niż we wrześniu. Oznacza to, że SKM i PKM już drugi miesiąc z rzędu odzyskują pasażerów utraconych w wyniku zamknięcia linii PKM po lipcowej ulewie.

Wzrost liczby pasażerów widoczny jest zarówno na aglomeracyjnym odcinku PKM - z 82,5 tys. pasażerów we wrześniu do 103 tys. pasażerów w październiku (i to przy znacznie ograniczonej - w związku z prowadzonymi cały czas naprawami - liczbie pociągów), jak i na odcinku regionalnym z Kartuz - odpowiednio z 29,2 tys. do 30,7 tys. pasażerów.

  • Liczba pasażerów na Trasie Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz.
  • Liczba pasażerów PKM ogólnie.
  • Liczba pasażerów na trasie Rębiechowo - Żukowo - Kartuzy.
  • Liczba pasażerów na odcinku aglomeracyjnym linii PKM.
Gdzie pasażerów jest najwięcej?

W przypadku linii Kartuzy - Gdańsk w ciągu roku funkcjonowania nowego połączenia kolejowego wzrost liczby pasażerów był największy spośród wszystkich tras obsługiwanych przez SKM w ramach projektu PKM. W październiku 2015 r., kiedy po raz pierwszy uruchomione zostało stałe połączenie kolejowe Gdańsk - Kartuzy, skorzystało z niego 11,8 tys. osób, a rok później, w październiku 2016 r., było to już 30,8 tys. osób - co daje prawie trzykrotny wzrost liczby pasażerów w ciągu pierwszego roku istnienia tego całkowicie nowego połączenia kolejowego.

Dlatego też, poza ogólnymi danymi statystycznymi, bardziej szczegółowo urzędnicy przeanalizowali wykorzystanie tej właśnie linii przez pasażerów, zwłaszcza w godzinach szczytu, kiedy pociągi na tej trasie często wypełnione były w 100 procentach.

Ciekawie wygląda też wykres przedstawiający liczbę pasażerów na trasie Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz na przykładzie porannego pociągu SKM z 17 października 2016 r. (odjazd z Kartuz godz. 6:55, przyjazd do Gdańska Wrzeszcza o godz. 7:50). Wynika z niego, że prawie połowa pasażerów na tej trasie wsiada do pociągu już w Kartuzach.

Po drodze najwięcej osób dosiada się w Żukowie, Żukowie Wschodnim oraz w Gdańsku Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska, a na terenie samego miasta - w Gdańsku Kiełpinku zobacz na mapie GdańskaGdańsku Jasieniu zobacz na mapie Gdańska, gdzie w pobliżu kolei zlokalizowano nowe, duże osiedla mieszkaniowe.

Cel: Strzyża i Wrzeszcz

Głównym celem podróży są natomiast Gdańsk Strzyża zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska, ale część pasażerów wysiada także w Żukowie oraz na gdańskich przystankach PKM: Port Lotniczy, Brętowo i Niedźwiednik.

Jak duża liczba pasażerów kryje się za słupkami z tego wykresu, najlepiej widać na zdjęciach z monitoringu PKM, wykonanych w październiku na przystanku PKM Gdańsk Strzyża.

Miejsca

Opinie (150)

  • O północnych dzielnicach Gdyni jak Pogórze, Obłuże i tak chyba nie ma co pisać.

    • 20 1

  • zdjęcie ze Strzyży pokazuje akurat wszystkich tych którzy zostali zmuszeni SPP w Oliwie

    codziennie, od momentu kiedy wprowadzono strefy w Oliwie, obserwuję lawinowy przypływ pasażerów. ztm powinien jeszcze prowadzić badania, gdzie wzrosła liczba pasażerów i taką ilość składów tramwajowych i autobusowych dokładać.

    • 10 0

  • Dlaczego (4)

    Jako posiadaczka biletu miesiecznego za90 zl nie moge jechac Pkm czy nie zostala ona wybudowana dla udogodnienia nam poruszania się srodkami kom miejskiej

    • 15 3

    • (3)

      Bydło z tramwajów i autobusów lepiej niech tam zostanie, zwierzęta nie maja wstępu do PKM całe szczęście..

      • 0 9

      • (1)

        Kto by chciał jeździć takim dziwadłem.

        • 3 2

        • Po jakichś sopotach, gdyniach i innych dziurach.

          • 0 3

      • najgorsze jest to

        że ktoś kto koło ciebie stoi czy siedzi nie wie z kim ma do czynienia wstrętny człowieku

        • 6 0

  • W Gdyni zamiast zaczynać od budowy nowych przystanków, powinni poprowadzić PKM do północnych dzielnic. Co z tego że będą bizantyjskie przystanki, ale w miejscach gdzie i tak jest dobra komunikacja. Mogę nawet czekać na przystanku zrobionego z namiotu, oby była dobra siatka połączeń.

    • 27 1

  • typowy pisowski gamon (2)

    najlepiej nic nie robic i miec wszystko w pupie. Jak czytam takie maile to mi sie niedobrze robi. Jak budowali SKM to tez bylo gadanie po co

    • 5 3

    • dlaczego pisowski?!

      lecz się misiu

      • 2 1

    • I obwodnice 40 lat temu, a phi po co to?

      • 0 0

  • Jeżeli PKM chce o wiele większą liczbę pasażerów (2)

    to koniecznie należy budować połączenie PKM z północnymi dzielnicami Gdyni!

    • 28 0

    • Nie ma co pisać, decydenci to cymbały.

      • 5 0

    • po co większa liczba pasażerów

      przecież oni nigdy nie zakładali że to będzie dochodowe

      • 3 0

  • a OSOWA - może ktoś wreszcie dostrzeże potrzeby jej mieszkańców (1)

    Analizy na trasie Kartuzy - Wrzeszcz są a Wrzeszcz - Osowa - Gdynia ? Czyż nie odkorkowaniu miasta miała służyć PKM?

    • 21 1

    • Nie

      Przystanek w Osowie nie zacheca do kozystania z PKM. Statystyczny mieszkaniec osowy zaczym dotrze do przystanku pkm-ki moze byc juz w polowie spacerowej. Do tego ryzyko uszkodzenia zawieszenia jezdzac po osowie, likwidacja polaczen pkm z osowy...

      • 7 0

  • Jak zrobicie PKM do Kościerzyny, to dopiero będzie obłożenie... (3)

    ...bo wyprowadzę moje bojówki anty PiS'owskie na Kaszuby, prawdziwy Kaszuba wierzy tylko w Polskę i w PO!, prawdziwy Kaszuba jest patriotą a nie pisowskim ści**wem.

    • 7 6

    • Będzie!

      No ale przecież od 11 grudnia 2016 będą PKM do Kościerzyny! Są już wpisane w nowy rozkład jazdy! Niestety będzie ich mało (mniej niż do Kartuz).

      • 1 0

    • Matko... (1)

      Matko ale ciezki przypadek chizofreni paranoidalnej

      • 1 0

      • Gramatyka i ortografia się kłania, słabiutki ten miecz....., a może pochwa za ciasna?

        • 0 0

  • (2)

    Nic mnie nie przekona do PKM. Jest po prostu za wolna.

    • 9 8

    • A Pendolyno...?

      • 3 0

    • stanie w korku szybsze?

      • 1 0

  • ehhh (1)

    Niestety odcinek łączący Osowę z Gdynią leży :( do czerwca korzystałam z niego dwa razy dziennie. Po ulewie i zmianie rozkładów już tylko trzy razy w tygodniu raz dziennie, a od zmiany pod koniec października wcale. Z tego powodu bardzo mi przykro, bo PKM zaoszczędzało sporo czasu. Niestety niezgranie PKM z autobusami jest skandaliczne i ilość kursów też słaba. Podobno ma być na tym odcinku jeszcze gorzej zimą, a właśnie zimą najbardziej by się przydały. Podobne odczucia ma spora ilość znajomych kursujących na tej trasie.

    • 18 1

    • Lepiej podjechac autem do zajezdni kacze buki i dalej juz komunikacja. Przydalby sie jednak konkretny parking przy zajezdni

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane