- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (59 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (223 opinie)
- 3 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (51 opinii)
- 4 Zarzuty za oślepianie pilotów śmigłowca (120 opinii)
- 5 Kamienica piękna, ale prace uciążliwe (50 opinii)
- 6 "Zakaz dla rowerzystów na Sopockiej" (810 opinii)
Pendolino będzie jeździć co godzinę z Trójmiasta do Warszawy
Wizualizacja Pociągu Pendolino z wychylnym pudłem.
Pociąg Pendolino, który ma zapewnić połączenie Trójmiasta z południem kraju, będzie kursować co godzinę. Część pociągów, które przyjadą ze stolicy, nie skończy biegu w Gdyni, lecz pojedzie do Słupska, Koszalina, a nawet Kołobrzegu.
Pociągi Pendolino można oglądać teraz m.in. na brytyjskich torach.
Część naszych czytelników zastanawiała się, ile dokładnie pociągów pojedzie z Gdańska do stolicy kraju. Postanowiliśmy zapytać o to ministerialnych urzędników.
Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku Komisja Europejska nie wyraziła zgody, by przejazdy pociągami Pendolino z Trójmiasta do Krakowa i Katowic przez Warszawę były dotowane przez polski budżet. Rząd zgodził się na dofinansowanie zakupu taboru w ramach tzw. pomocy regionalnej, dotacja do zakupu zmalała więc z 50 proc. do 23 proc. Przewozy mogą być teraz dotowane, ale KE zobowiązuje przewoźnika, by nowe składy obsługiwały też pasażerów z innych aglomeracji - nie tylko Trójmiasta, Krakowa, Warszawy i Katowic.
Ministerialni urzędnicy nie chcieli, by nowe pociągi rozjechały się po całej Polsce - do Poznania, Rzeszowa czy Wrocławia. Znaleźli jednak inne rozwiązanie.
- Nic się nie zmienia, jeśli chodzi o główny korytarz kursowania pociągów z Gdyni do Katowic i Krakowa przez Warszawę. Natomiast zgodziliśmy się z Komisją Europejską na takie rozwiązanie, że ostatnie pociągi w ciągu dnia nie zakończą biegu m.in. w Gdyni, lecz pojadą do Słupska, Koszalina, a może i nawet Kołobrzegu. Chodzi o to, by pociąg nie nocował na stacji w Gdyni, a mógł być jeszcze wykorzystany na dalszym odcinku - mówi Andrzej Masel.
Ministerialni urzędnicy odpierają zarzuty niezależnych ekspertów rynku kolejowego. Ci przekonują, że bilety za przejazd Pendolino będą kosztować grubo ponad 200 zł. Właśnie z droższych biletów miała być pokrywana 27-procentowa strata we wcześniej wspomnianym dofinansowaniu.
- Spodziewam się cen, jakie obecnie są w pociągach lepszej kategorii. Jeżeli będzie to 100-150 zł, to w tej cenie wielu pasażerów jest skłonnych pojechać Pendolino. Być może w godzinach szczytu będą to nieco większe kwoty - mówi zastępca ministra.
Opinie (334) ponad 20 zablokowanych
-
2013-02-23 13:01
też mi szybkość
nie wiem jak teraz ale kilka lat temu z warszawy do krakowa jechało sie 2,5 h zwykłym expresem. Teraz po zakupie mega drogich składów za nasze pieniądze czas przejazdu ma być taki sam?!
- 4 1
-
2013-02-23 08:01
Szok i niedowierzanie.Ale nadal sto lat za Chińczykami. (3)
U nas zamawia sie Pendolino bez wychylnych pudeł. Tak po Polsku. Dzieki temu 2,5 godziny bedzie jechał pociąg, a mógłby 2,15 :)
A tak serio, W Chinach pojechałby poniżej 2 godzin. Tam sa pociagi normalnie jadące 300 km/h. W tej sytuacji z Gdyni do Warszawy z przystankami w Toruniu, Bydgoszczy pojechalibysmy 1,5 godziny. My jak zawsze krok w tyle. Chińczycy maja ponad tyciąc km tylko jednej lini szybkiej kolei. Przy ich składach Pendolino to skład towarowy.
Takie Pendolino to rzadna atrakcja. Co za róznica czy pociag jedzie 160 km/h czy 200km/h? Ta róznica wynosi 40km/h. A za to nie warto dopłacać.
Jeśli PLK będzie miec za wysokie ceny ludzie njpierw pojada z ciekawości a potem oleja to. Rynek podsunie tańsze połaczenia TLK. Tu nie ma się naprawdę czym podniecać. Starą technologią Pendolino? To chyba polski żart.- 9 2
-
2013-02-23 09:46
Zanim coś piardniesz - poczytaj o chińskich pociagach (1)
Poczytaj o kosztach budowy linii, o kosztach eksploatacji,
poczytaj o chińskiej jakości i chińskiej propagandzie sukcesu
A poza tym to nie PLK ustala ceny biletów a przewoźnik- 1 1
-
2013-02-23 12:53
Idz na zupkę z ryżu
- 0 0
-
2013-02-23 08:21
Będzie jak ze Słowacją po okresie gwarancji serwisowej rząd chce je złomować ze względu na nie opłacalne koszty naprawy.
- 0 0
-
2013-02-23 12:37
na naszych torach
na naszych torach pewnie szybko się roz..e...
- 3 0
-
2013-02-22 21:13
Chyba w grudniu 2114... (1)
- 130 13
-
2013-02-23 12:28
czemu ten redaktorzyna ma taką minę na tym zdjęciu jakby mu ktoś kaktusa zasadził
- 4 1
-
2013-02-23 12:26
widze ze władze PKP mają rózówe marzenia ja tez mam marzenie ze jak wygram w lotka to spłace wszystkie swoje kredyty.Ale coz marzenia nic nie kosztują
- 1 0
-
2013-02-23 12:25
strus pedzi wiatr
czemu 200 zl a nie 20-30jak plbus
- 1 0
-
2013-02-23 12:24
Z tego co sie orientuje nasze padlino nie ma miec wychylnego
pudla zatem o kant mozna sobie te animacje potluc.
Czy czas przejazdu bedzie uwzgledniac cotygodniowe potracenie menela?- 4 0
-
2013-02-22 22:36
aśta so wozem przyjechali jo? (1)
my m kartuzach mamy w d*p
- 0 4
-
2013-02-23 12:20
Kartuzy.
Wszystko macie w d.. dlatego g... macie
- 1 0
-
2013-02-23 12:17
HUSARZ+OOO=OOO=OOO=OOO=OOO=OOO=OOO=OOO=OOO=OOO
CO TO ZA P E N D O L I O BEZ PRZCHYŁU???? HUSARZ PLUS REMONT WAGONÓW TO BEDZIE TO SAMO TYLE ZA 4 RAZY TANIEJ!!!!!!
- 5 0
-
2013-02-23 12:15
2.5 godziny do stolicy
2.5 godziny do stolicy - czyli średnio 140 km/godzinę - to super prędkość za takie pieniądze , czy to rozsądny zakup.
- wiem ,że zakup z wychylnymi wózkami jest droższy ale jak coś robić to z sensem na przyszłość może mniej składów i dobre tory ???- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.