- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (25 opinii)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (121 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (75 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (336 opinii)
- 5 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą
Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.
Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
- Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
- Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
- W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
- Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
- 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
- Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.
Rozkłady SKM
Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.
Opinie (380) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-24 15:46
pociąg nie samolot (1)
po co tak pędzic ?! bez sensu
- 7 10
-
2020-11-24 20:01
By marnować prąd i dymić w elektrowniach.
- 1 1
-
2020-11-24 15:53
Test?
Ciekwe czy bedzie potrzebny dowod szczepienia aby wejsc do pociagu?
- 8 2
-
2020-11-24 16:11
Ale afera
Szok to tyle można w tych czasach przecież wszyscy się zarażą.a jak sie rozbije to co.wszyscy choży na ścieme 19
- 1 8
-
2020-11-24 16:15
Dla kogo?
Bez szczepionki nie pozwola wsiąść. I po co to?
- 6 4
-
2020-11-24 16:16
PKP brak ambicji (1)
Żeby w 2020 roku taki zwiastun miał budzić podziw, to powinni zacząć od Gdyni do Warszawy z czasem max. 2 godziny i 30 minut. Wówczas można bić brawa i się chwalić. Uwaga! Z Gdyni!!!!
Niech pociąg przestaje zatrzymywać się w Gdańsku Oliwie i Wrzeszczu. Jak Trójmiasto to są trzy stacje i kropka w Gdańsk główny.- 12 10
-
2020-11-24 19:25
Gdańsk Warszawa 2 godziny. Gdańsk Kraków 4,5 godziny. A do Gdyni i do Tczewa i na Hel to tylko regionalne kolejki metropolitarne.
- 1 0
-
2020-11-24 16:20
Z Gdyni do Warszawy 2 h.
Z Gdyni do Warszawy w 2h - czy nie można tak jak w zachodniej części Europy ?
Wówczas nikomu nie będzie się chciało latać lotem. PKP do roboty!- 16 1
-
2020-11-24 16:23
W dalszym ciągu 7ką dojade szybciej autem (1)
Chyba przed emerytura nie doczekam, aby szybciej było pociągiem, niż autem z Gdyni do Warszawy.
- 7 6
-
2020-11-24 16:29
Z pewnością w dwie i pół godziny dojedziesz do centrum Warszawy.
Zejdź na ziemię chłopczyku, to nie need for speed.
- 7 0
-
2020-11-24 16:24
Mogli sie by nie osmieszac ale tak to jest jak kupili przepłacili za pseudolino! (2)
- 12 3
-
2020-11-24 16:57
Nie ZApoMINAJ, k t o nam zafundował to przepłaconoe badziewie bez wychylnych pudeł!!! (1)
"Uhrmachera"zamknięto wprawdzie nie przez nas i nie za ten grzech, ale jego ryży 'mistrz' na d a l jątrzy, skłóca i poszczekuje...
- 3 4
-
2020-11-24 17:12
Na szczęście zaraz wyjdziemy z tej wstrętnej UE i wreszcie będzie dobrobyt.
- 5 1
-
2020-11-24 16:26
PKP goni samą siebie..... (4)
Przypomnę tylko jaki był rozkładowy (i rzeczywisty) czas przejazdu z Gdańska do Warszawy LUX-torpedą w 1957 roku ! A rekord przejazdu Lux-torpedy na trasie Kraków Zakopane z 1937 do dzisiaj pozostał nie pobity ! Kiedy z Gdańska do Warszawy będziemy jechali 1 godzinę i 30 minut, to będziemy ciągle w ogonie możliwości kolei nie francuskich , niemieckich czy rosyjskich ale nawet etiopskich i marokańskich. Postęp na miarę PiS !
- 13 10
-
2020-11-24 16:30
Lux torpeda nie jeździła po wojnie.
Twoje rozkminy nijak mają się do rzeczywistości.
- 6 0
-
2020-11-24 16:49
Lux torpeda (1)
Zrobiła rekord w jeździe testowej. W normalnym rozkładzie jazdy potrzebowała o wiele więcej . Zajrzyj sobie do rozkładu jazdy z 1939 r. V max lux torpedy to 115 km/h . Nie wierzysz zakładnik do opracowań. Żaden pociąg przed wojna nie jeździł z Gdańska do Warszawy 2,5 godz. Także za komuny Tzw lux torpeda czyli wagon spalinowy SD 80 jeździł 4 godziny. Miał v max 130 km/h i nigdzie na trasie takiej prędkości nie osiągnął. Dwa ekspresy za komuny po elektryfikacji linii do Warszawy w roku 1985 od 1986 roku jeździły bez zatrzymania sieordxy Gdańskiem i warszawa wschodnia 3
3,5 godz. Jednego roku Kaszub osiągnął 3,21 a potem było tylko dłużej. Tak więc skrócenie czasu przejazdu o 55 min. Jest postępem
Bariera na tym odcinku do osiągnięcia na całej długości 200 km/h są zbyt ciasne luki na niektórych odcinkach a nie stan torów. Linia była budowana przez Niemców nie jako linia magistralna i stąd te ciasne luki. Prędkość powyżej 200 km/h wymaga linii wielkiej prędkości jak cmk gdzie ma być wprowadzona prędkość 250/h dostosowują już tam ostatnie odcinki zaś sieć trakcyjna wytrzyma i 300 km/h- 7 0
-
2020-11-24 19:42
Zadza się najszybciej na trakcji spalinowej w tych latach co piszesz "Kaszub" EX
ciągniety su 46 z 9--11 pudłami przeważnie 5,30 z gd-k gł 7,37/38 działdowo i ok 2,oo godz do wa-wa wsch. max-V 120 . ale osiągał w niewielu miejcscach , bo zwolnień dużo słabe rozjazdy , łuki . a to 65 , a to 50 , a to 60 , a to 80 , wiem bo miałem sposobnośc jechać na czele tego Ex , jak i innych osobowych na tekj trasie .
- 3 0
-
2020-11-24 19:19
Coś podobnego
Postęp na miarę P. Nowaka, ale już w pierdlu.
- 3 1
-
2020-11-24 16:26
W artykule nie ma ważnej informacji.
Brakuje cytatu Pana Marka Łucyka, który mówi, że to dzięki niemu.
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.