• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą

szym
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu. Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu.

Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


W dłuższą podróż najczęściej wybierasz się:

Informację o grudniowych zmianach w rozkładach i zwiększeniu prędkości składów pendolino podał branżowy Kolejowy Portal Informacyjny.

Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.

Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
  • Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
  • Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
  • W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
  • Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
  • 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
  • Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.

- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
  • Porównanie grudniowego i listopadowego rozkładu.
  • Porównanie grudniowego i listopadowego rozkładu.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.

Rozkłady SKM



Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.
szym

Opinie (380) ponad 10 zablokowanych

  • Porównanie z rozkładem jazdy w 2016 roku (2)

    W 2016 roku najszybszy EIP na przebycie odcinka Gdańsk - W-wa Centralna potrzebował 2 h i 40 minut. Mający postój w Tczewie, Malborku i Iławie potrzebował 2 h i 46 minut a mający dodatkowy postój w Działdowie lub Ciechanowie jechał 2 h i 47 minut. Po prowadzonych przez ostanie 4 lata pracach umożliwiające uzyskanie na 1/3 długości linii V powyżej 160 km/ i wydaniu znacznych pieniędzy uzyskano efekt końcowy w postaci 5 minut. Porównywanie obecnego rozkładu do nowego nie ma sensu, gdyż przez ostanie 4 lata przejazd pociągów był systematycznie wydłużany. Dodam, że testy próbne wykonywane w nocy pozwalały uzyskanie czasu przejazdu pomiędzy W-wa Wschodnia - Gdańsk w 2 h i 10 minut. Ujęte rezerwy czasowe w rozkładzie jazdy dla poc. EIP są bardzo duże, czego przykładem był dzień 11.11.2020, gdy opóźniony EIP relacji Kraków - Kołobrzeg (wstrzymanie ruchu po zamieszkach w okolicach stacji Warszawa Stadion) nadrobił aż 35 minut opóźnienia. Kiedy wreszcie PLK przestanie uprawiać propagandę sukcesu jak to było w czasach PRL-u.

    • 17 0

    • (1)

      Te 35 minut nadrobil raczej styl jazdy maszynisty który po prostu dawał wysoki rozruch ruszając ze stacji i nieco przekraczając prędkość na odcinkach szlaku

      • 0 1

      • Maszynista nie może przekraczać dozwolonej prędkości.

        Tym się różni kolej od ruchu drogowego. Dlatego transport kolejowy jest tak bezpieczny.

        • 0 0

  • Ta predkosc

    Niedowiarki juz przecieraja oczy ze zdumienia, mozna w 2020 osiagnac prawie predkosc swiatla? A to nie jest ostatnie slowo naszych inzynierow, za 50 lat osiagniemy 215 km/h!!

    • 2 0

  • Średniej klasy nowym autem dojedzie się do Warszawy jadąc 200km/h na A1 (1)

    • 1 8

    • Wracaj do kredek dzieciaku.

      Ktoś ci bajek naopowiadał najwyraźniej.

      • 0 1

  • Szok, 200km między Lipcami a Tczewem...

    • 0 0

  • (4)

    Moje 15-letnie auto o charakterze dziadkowozu wyciąga 230 km/h. Żeby o takim "sukcesie" kolei w 2020 roku pisać artykuły to przesada.

    • 24 20

    • No pytanie, gdzie tyle legalnie pośmigasz (3)

      • 4 0

      • na niemieckiej autostradzie (1)

        • 0 1

        • Tu rozmawiamy o Polsce.

          • 0 0

      • tam

        gdzie nie ma policji :)

        • 0 3

  • Gdynia - Warszawa

    Dlaczego podajecie czas przejazdu tylko z Gdańska? Wszystkie te pociągi kursują z Gdyni

    • 4 1

  • Takie nieustanne przyspieszanie i hamowanie odbije się na zdrowiu pasażerów. Nie każdy dojedzie do celu podróży.

    • 0 3

  • W latach 70-tych jechałem 3 godz 15 minut

    A co u Nowaka.

    • 3 3

  • Kiedy Pruszcz Gdanski (1)

    Kiedy Pruszcz gdański dlaczego nie zatrzymują się Inter city tylko zwykłe wsiąść można Gdańsk albo Tczew do pedolino czy Pruszcz nie może być przystankiem dla tych linii a takie Laskowice tak

    • 2 5

    • Po co ?

      Pendolino ma jeździć najszybciej z punktu a do punktu b. A nie zatrzymywać się po drodze na 20 stacjach..

      • 2 0

  • Rok 2020 a nowe pociagi w wieksxosci jada 100--120km/h i zatrzymuja sie co kawalek

    Przecież z Gdańska do Wawy w ogóle nie powinien sie zatrzymywać i jechać 300km/h i w godzinę powinno się być w Wawie...

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane