- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (160 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (72 opinie)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (138 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (244 opinie)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (221 opinii)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (42 opinie)
Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą
Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.
Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
- Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
- Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
- W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
- Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
- 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
- Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.
Rozkłady SKM
Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.
Opinie (380) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-24 17:32
i To jest wszystko co dla tej linii można wycisnąc . koniec (1)
Była modernizowana, torowisko, założenia, technologia , pod konstrukcyjną Max 200 km/h. i to wsystkoo . i się nie zapowiad na nić więcej na dziesięcolecia . chyba że przepisy prawne zmienią na bardziej ryzykowne . ale nikt w pierdlu nie chce siedzieć. . To i tak dobrze jak na tą linię kręta , nie mówiąć o podłożu nasypy itp.
- 4 0
-
2020-11-24 21:40
Może Pendolino z wychylnym pudłem np Českych Drah na tej trasie będzie najszybsze???
Ich SuperCity z Pragi mógłby kursować do Gdyni. Byłby szybszy w zakrętach
- 2 0
-
2020-11-24 17:34
W Rosji już od 1995 roku (1)
pociągi ekspresowe jeździły na GLK 200 km/h! A od 2009roku 250 km/h!
- 5 0
-
2020-11-24 21:10
A myśmy uczyli Francuzów jeść widelcem!
;)
- 4 0
-
2020-11-24 17:36
To się rozpędzi
to pierdolino, ledwo wyjedzie z GD i musi hamować,
Brawo dla nowych prezesów wszystkich państwowych spółek !- 5 1
-
2020-11-24 17:49
Porównanie z rozkładem jazdy w 2016 roku (2)
W 2016 roku najszybszy EIP na przebycie odcinka Gdańsk - W-wa Centralna potrzebował 2 h i 40 minut. Mający postój w Tczewie, Malborku i Iławie potrzebował 2 h i 46 minut a mający dodatkowy postój w Działdowie lub Ciechanowie jechał 2 h i 47 minut. Po prowadzonych przez ostanie 4 lata pracach umożliwiające uzyskanie na 1/3 długości linii V powyżej 160 km/ i wydaniu znacznych pieniędzy uzyskano efekt końcowy w postaci 5 minut. Porównywanie obecnego rozkładu do nowego nie ma sensu, gdyż przez ostanie 4 lata przejazd pociągów był systematycznie wydłużany. Dodam, że testy próbne wykonywane w nocy pozwalały uzyskanie czasu przejazdu pomiędzy W-wa Wschodnia - Gdańsk w 2 h i 10 minut. Ujęte rezerwy czasowe w rozkładzie jazdy dla poc. EIP są bardzo duże, czego przykładem był dzień 11.11.2020, gdy opóźniony EIP relacji Kraków - Kołobrzeg (wstrzymanie ruchu po zamieszkach w okolicach stacji Warszawa Stadion) nadrobił aż 35 minut opóźnienia. Kiedy wreszcie PLK przestanie uprawiać propagandę sukcesu jak to było w czasach PRL-u.
- 17 0
-
2020-11-24 23:05
(1)
Te 35 minut nadrobil raczej styl jazdy maszynisty który po prostu dawał wysoki rozruch ruszając ze stacji i nieco przekraczając prędkość na odcinkach szlaku
- 0 1
-
2020-11-25 08:03
Maszynista nie może przekraczać dozwolonej prędkości.
Tym się różni kolej od ruchu drogowego. Dlatego transport kolejowy jest tak bezpieczny.
- 0 0
-
2020-11-24 18:07
Konduktorze laskawy - tylko nie do Warszawy !
- 12 2
-
2020-11-24 18:11
Gdzie jest haczyk? (1)
Jestem pod wrażeniem, dużym nawet.
- 4 0
-
2020-11-24 21:07
cena biletu,na pewno
- 0 0
-
2020-11-24 18:32
Obciach
Każdy, kto miał okazję podróżować pociągami we Francji, Hiszpanii, Rosji... etc. dobrze wie, że takie wymęczone "osiągnięcie" to zwykła kompromitacja PLK SA.
- 3 3
-
2020-11-24 18:35
przy
takiej prędkości maseczka nie utrzyma się na twarzy :)
- 7 1
-
2020-11-24 18:41
w sumie te 12 minut to nie tak wiele (1)
a niby tyle systemów za miliony musieli zmienić ... 12 minut
- 3 0
-
2020-11-24 19:17
12minut x 1000 pociągów to 120000 minut czyli 200 godzin, czyli ponad 8 dni..
- 1 0
-
2020-11-24 18:42
Hahhahaahha
Śmiech na sali. Te 12min to wiecie gdzie sobie wsadźcie
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.