• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą

szym
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu. Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu.

Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


W dłuższą podróż najczęściej wybierasz się:

Informację o grudniowych zmianach w rozkładach i zwiększeniu prędkości składów pendolino podał branżowy Kolejowy Portal Informacyjny.

Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.

Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
  • Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
  • Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
  • W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
  • Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
  • 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
  • Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.

- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
  • Porównanie grudniowego i listopadowego rozkładu.
  • Porównanie grudniowego i listopadowego rozkładu.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.

Rozkłady SKM



Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.
szym

Opinie (380) ponad 10 zablokowanych

  • i To jest wszystko co dla tej linii można wycisnąc . koniec (1)

    Była modernizowana, torowisko, założenia, technologia , pod konstrukcyjną Max 200 km/h. i to wsystkoo . i się nie zapowiad na nić więcej na dziesięcolecia . chyba że przepisy prawne zmienią na bardziej ryzykowne . ale nikt w pierdlu nie chce siedzieć. . To i tak dobrze jak na tą linię kręta , nie mówiąć o podłożu nasypy itp.

    • 4 0

    • Może Pendolino z wychylnym pudłem np Českych Drah na tej trasie będzie najszybsze???

      Ich SuperCity z Pragi mógłby kursować do Gdyni. Byłby szybszy w zakrętach

      • 2 0

  • W Rosji już od 1995 roku (1)

    pociągi ekspresowe jeździły na GLK 200 km/h! A od 2009roku 250 km/h!

    • 5 0

    • A myśmy uczyli Francuzów jeść widelcem!

      ;)

      • 4 0

  • To się rozpędzi

    to pierdolino, ledwo wyjedzie z GD i musi hamować,
    Brawo dla nowych prezesów wszystkich państwowych spółek !

    • 5 1

  • Porównanie z rozkładem jazdy w 2016 roku (2)

    W 2016 roku najszybszy EIP na przebycie odcinka Gdańsk - W-wa Centralna potrzebował 2 h i 40 minut. Mający postój w Tczewie, Malborku i Iławie potrzebował 2 h i 46 minut a mający dodatkowy postój w Działdowie lub Ciechanowie jechał 2 h i 47 minut. Po prowadzonych przez ostanie 4 lata pracach umożliwiające uzyskanie na 1/3 długości linii V powyżej 160 km/ i wydaniu znacznych pieniędzy uzyskano efekt końcowy w postaci 5 minut. Porównywanie obecnego rozkładu do nowego nie ma sensu, gdyż przez ostanie 4 lata przejazd pociągów był systematycznie wydłużany. Dodam, że testy próbne wykonywane w nocy pozwalały uzyskanie czasu przejazdu pomiędzy W-wa Wschodnia - Gdańsk w 2 h i 10 minut. Ujęte rezerwy czasowe w rozkładzie jazdy dla poc. EIP są bardzo duże, czego przykładem był dzień 11.11.2020, gdy opóźniony EIP relacji Kraków - Kołobrzeg (wstrzymanie ruchu po zamieszkach w okolicach stacji Warszawa Stadion) nadrobił aż 35 minut opóźnienia. Kiedy wreszcie PLK przestanie uprawiać propagandę sukcesu jak to było w czasach PRL-u.

    • 17 0

    • (1)

      Te 35 minut nadrobil raczej styl jazdy maszynisty który po prostu dawał wysoki rozruch ruszając ze stacji i nieco przekraczając prędkość na odcinkach szlaku

      • 0 1

      • Maszynista nie może przekraczać dozwolonej prędkości.

        Tym się różni kolej od ruchu drogowego. Dlatego transport kolejowy jest tak bezpieczny.

        • 0 0

  • Konduktorze laskawy - tylko nie do Warszawy !

    • 12 2

  • Gdzie jest haczyk? (1)

    Jestem pod wrażeniem, dużym nawet.

    • 4 0

    • cena biletu,na pewno

      • 0 0

  • Obciach

    Każdy, kto miał okazję podróżować pociągami we Francji, Hiszpanii, Rosji... etc. dobrze wie, że takie wymęczone "osiągnięcie" to zwykła kompromitacja PLK SA.

    • 3 3

  • przy

    takiej prędkości maseczka nie utrzyma się na twarzy :)

    • 7 1

  • w sumie te 12 minut to nie tak wiele (1)

    a niby tyle systemów za miliony musieli zmienić ... 12 minut

    • 3 0

    • 12minut x 1000 pociągów to 120000 minut czyli 200 godzin, czyli ponad 8 dni..

      • 1 0

  • Hahhahaahha

    Śmiech na sali. Te 12min to wiecie gdzie sobie wsadźcie

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane