- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (67 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (145 opinii)
- 3 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (46 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (99 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (143 opinie)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (59 opinii)
Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą
Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.
Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
- Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
- Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
- W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
- Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
- 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
- Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.
Rozkłady SKM
Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.
Opinie (380) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-25 08:47
To ja passatem cala droge ponizej 200km/h nieschodzil
- 0 2
-
2020-11-25 09:02
Niby fajnie ale
Z każdego postępu trzeba się cieszyć. Tylko czy ten postęp nie jest zbyt wolny? Francuskie TGV jeździ od 40 lat 300km/h
- 4 0
-
2020-11-25 09:03
byle nie do warszawy!
Kto do tej dziury wogole jezdzi chyba ze przejazdem...najbrzydsza stolyca europy chamstwo i karierowicze z pobliskich wioch
- 2 3
-
2020-11-25 09:12
10 lat temu jechało się 2:50... (2)
No rewelacja. Już wtedy było wiadomo, że będzie rosło do poziomu 5h, po to by jak spadnie do 2:50 być szczęśliwym....
- 6 4
-
2020-11-25 10:56
Nie 10 a 20.
- 0 2
-
2020-11-25 15:56
Chrzanisz kompletne bzdury.
Rekordowy był rok 1993 gdy Kaszub z Gdańska do Warszawy Centralnej jechał w czasie 3:22. Lepiej nie było nigdy. Teraz będziesz miał 2:32. To spora różnica.
- 3 1
-
2020-11-25 09:28
Toż to szok!
- 0 0
-
2020-11-25 10:01
Z Gdańska do Warszawy 200 km.Super .ale z Warszawy do Wąchocka max 40 km\h. No i klapa. Polska C.
- 1 0
-
2020-11-25 10:57
Jaki jest sens ekonomiczny ciągłego zwalniania i przyśpieszania?
- 3 0
-
2020-11-25 11:03
tyle to ja jade teraz autem, a jak skoncza s7 to bedzie jakies 2h 15min...
pociagi zeby byly atrakcyjne musialby gnac ze 400km/h
200kh/h to zadna wielka predkosc, tylko bardziej mentalna granica dla ograniczonych- 0 3
-
2020-11-25 13:48
jaki jest sens? (1)
Jaki jest sens kupowania pociągów, które mają jeździć 300 km na godzinę gdzie nasza infrastruktura przystosowana jest do 160 km/h. Dziś po modernizacjach 200 km/h. Trzeba było kupić PESA z Bydgoszczy , produkcja u nas, miejsca pracy, może jakieś podatki itd. pewnie 160 km tez pojadą. Daliśmy włochom zarobić.Nigdy nie będzie dobrze jak nie korzystamy z tego co mamy u siebie.
- 7 3
-
2020-11-25 15:37
Praca produkuje tabor bardzo awaryjny.
Wielu ich dotychczasowych klientów zrezygnowało z ich pojazdów trakcyjnych, m.in. właśnie Intercity.
- 2 0
-
2020-11-25 14:28
WOW!!!!! 7 minut krócej. Ale będzie zprdlał , aż nam czapki spadną.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.