- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (111 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (72 opinie)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (20 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (330 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (193 opinie)
Peron PKM we Wrzeszczu będzie przypominał peron SKM
Spójne stylistycznie - takie będą trzy perony na stacji we Wrzeszczu. Remontowany niebawem peron dalekobieżny i budowany już peron Pomorskiej Kolei Metropolitalnej mają wyglądem przypominać zmodernizowany wcześniej peron SKM. Inwestycja, która pochłonie łącznie ok. 150 mln zł brutto, zakończy się w maju 2015 r.
Mimo, że wszystkie stacje PKM wyróżniają się charakterystyczną, dwuskrzydłową wiatą w ceglanym kolorze, stacja we Wrzeszczu będzie odbiegać od tego schematu.
- To dlatego, że ten peron buduje spółka PKP PLK, także ona go zaprojektowała. Z tego powodu będzie inny niż pozostałe przystanki Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM. - My jedynie sporządziliśmy dokumentację techniczną dotyczącą spięcia linii PKP z linią PKM. I to wszystko.
Mimo to nie ma co narzekać, bo dzięki temu wszystkie trzy perony będą wyglądały podobnie. PKP PLK zdecydowało bowiem, że peron PKM i wyremontowany dalekobieżny będą nawiązywać do przebudowanego wcześniej peronu SKM.
- Dwa nowe perony będą bardzo podobne do siebie. Różnica będzie jedynie w ich długości - mówi Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK. - Oczywiście projekt został konsultowany z SKM. Chodziło nam o to, by została zachowana spójność stylistyczna wszystkich peronów na tej stacji. Jeden z nich, który teraz budujemy, jest dedykowany PKM-ce, drugi jest dalekobieżny, choć będzie tak skonstruowany, by przyjmować pociągi wymiennie.
Na jakim etapie jest teraz inwestycja?
- Gotowe jest już nowe przejście podziemne łączące halę dworca z peronem SKM, przebudowa tunelu łączącego Dolny i Górny Wrzeszcz jest na finiszu, trwa budowa peronu, który posłuży m.in. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - dodaje rzecznik. - Przebudowa stacji Gdańsk Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP PLK w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali kolejowej łączącej Trójmiasto z Warszawą.
- Budowa zakończy się w październiku tego roku. Następnie do maja 2015 r. wyłączony z użytkowania zostanie peron dalekobieżny - dodaje rzecznik.
W efekcie prowadzonej modernizacji oba perony zostaną podwyższone i wyposażone w nowe elementy tzw. małej architektury, czyli wiaty, ławki oraz oświetlenie. Wizualnie będą dostosowane do infrastruktury PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.
Istotnym udogodnieniem dla pasażerów mają być wyjścia na perony wyposażone w windy. W ramach inwestycji przebudowano przejście podziemne łączące halę dworca z peronem Szybkiej Kolei Miejskiej.
- W jego pierwszej części widać miejsce dla wind prowadzących na nowy peron oraz do hali dworca. Choć tunel jest jeszcze w stanie surowym, pasażerowie mogą nim swobodnie przejść na peron SKM - mówi Dutkiewicz.
Blisko ukończenia jest przebudowa przejścia podziemnego łączącego tzw. Wrzeszcz Dolny z Górnym. Tunel prowadzący od ulicy Dmowskiego do Kilińskiego zostanie wydłużony, aby biegły nad nim nowe tory nr 2 i 4 i nowy peron nr 1.
Kolejarze prowadzą także prace torowe. W obrębie inwestycji na nowe wymieniono ok. 600 metrów torów oraz zainstalowano 17 słupów sieci trakcyjnej. Na całym terenie trwały też prace związane z instalacją urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a także instalacją urządzeń w nastawni, z której będzie się odbywało sterowanie stacją Wrzeszcz.
Do tego niemal gotowy jest już liczący blisko 230 metrów mur oporowy, który rozpoczyna się w pobliżu dworca i biegnie aż do zabytkowego wiaduktu nad ulicą Wajdeloty. Będzie on stabilizował nowy tor, usytuowany przy peronie wyspowym. Na ukończeniu są także prace przy zabytkowym murze oporowym wzdłuż ulicy Białej. Zachowano i odnowiono betonowe elementy dekoracyjne tej historycznej budowli, a jej kute ogrodzenie poddane będzie gruntownej renowacji.
- każdego dnia na budowie (w branży mostowej) pracuje średnio ok. 50 osób, 2 koparki, 3 samochody wywrotki i 2 dźwigi samojezdne - aby zrealizować dotychczasowe prace ziemne na stacji Gdańsk Wrzeszcz wywieziono łącznie około 500 wywrotek ziemi - zużyto około 940 m sześc. betonu - to jest około 105 pełnych betoniarek
Zobacz jak przygotowywano się do rozbudowy stacji Gdańsk - Wrzeszcz.
Miejsca
Opinie (139) 6 zablokowanych
-
2014-08-23 17:52
lampy na peronie (2)
Te lampy na peronie jakies takie monumentalne.....
Ogolnie takie po taniosci, no ale zobaczymy jaki bedzie efekt ostateczny.
Tu jest kilku inwestorow ze swoimi projektami ( pkp, pkm,skm,gorski) - obawiam sie braku spojnosci inwestycji ...- 7 2
-
2014-08-23 21:52
Lampy też się nie podobają?? Że też ziemia nosi takich durniów, co to się im zawsze coś nie spodoba. Co jeszcze wymyślisz? Tory nie takie?
- 3 2
-
2014-08-23 20:25
Moja mama powiedziała jakoś tak: "falliczne", ale nie wiem co to znaczy.
Fall to chyba z angielskiego - że upadną czy coś...?- 7 2
-
2014-08-23 17:26
"pochłonie" (3)
Co Wy z tym "pochłonie" ? Nie ma innych słów? Naskręt to samo. Tak jakby te pieniądze miałyby być wyrzucone w błoto. "Pochłonie" - zainwestujcie w słownik wyrazów bliskoznacznych.
- 5 0
-
2014-08-23 17:55
(2)
Dobrze piszą! Piekło pochłonie tych, co podnieśli świętokradczą dłoń na substancję zabytkową! Wypełni się słuszna kara za Euro2012. Już tam Boruta podkłada pod kotłem...
- 6 4
-
2014-08-23 21:30
Siostro, pacjent spod czwórki znów się szarpie w więzach.
- 6 0
-
2014-08-23 19:14
Uspokój się
- 3 0
-
2014-08-23 19:32
(3)
Ciekawej jak się będzie wchodziło do pociągu bo na peronie SKM do niektórych składów wskakuje się w dół. albo jest problem z wysiadaniem, nikt nie myśli o osobach niepełnosprawnych ,czy matkach z wózkami
- 7 1
-
2014-08-23 20:14
a ojciec z wozkiem to co? (1)
czy facet to jakis podczlowiek? zawsze sie gotuję gdy slyszę we wiadomosciach, zgineło tyle i tyle ludzi , w tym iles tam kobiet i dzieci. Ze faceci zgineli to luz.
- 7 0
-
2014-08-23 21:03
bo to faceci lubia wojny...;(
- 3 2
-
2014-08-23 20:45
Jak to się nie myśli?
A ławki dla niepełnosprawnych?
Piktogramy głoszą, że i głuchy posiedzi i niewidomy nawet!- 3 0
-
2014-08-23 17:28
po co kolejny
Peron ? To ma być tak ze kazda linia bedzi miala swoj peron? Jak kiedys zrobią nastepna linie to zrobią nowy peron? Teraz do gdyni z jednego peronu a na lotnisko z drugiego? Co to jest? Po co wogule ten peron? Lepiej niech droge jakaw zrobią
- 6 2
-
2014-08-23 16:27
przepraszam, ze pytam - kiedy będzie awaria na skm, bo od paru dni nie bylo..
- 14 2
-
2014-08-23 15:16
Wejście jedynie z peronu SKM ... (2)
Myślę że planiści nie patrzyli na ten projekt zbyt perspektywicznie.
Zejście / wejście do obydwu centr handlowych powinno być możliwe ze wszystkich trzech peronów. Przecież nie tylko pasażerowie pociągów
SKM będą chcieli robić zakupy.
Takie przejścia są również , a możne nawet głównie w interesie nowych galerii i one powinny partycypować w kosztach budowy, tak aby potencjalni klienci mieli jak najłatwiejszy dostęp do nich. Myślę że duże znaczenie ma tu również postawa samych władz miasta które powinny wpłynąć w jakiś sposób na to aby koszty budowy tego ponieśli właściciele galerii.- 2 6
-
2014-08-23 16:11
A w czym tkwi problem, żeby osoby wysiadające na pozostałych peronach we Wrzeszczu weszły do tunelu pod torami, wyszły na peron SKM i następnie skierowały się na schody prowadzące do galerii? Trasa taka sama, tylko już nie tak łatwo się czepiać.
- 3 1
-
2014-08-23 16:02
Nie lubię kiedy wypowiadają się osoby, które nie doinformują się wcześniej. Kładka z peronu SKM do nowej galerii jest całkowicie finansowana ze środków inwestora, pana Górskiego.
- 5 0
-
2014-08-23 16:09
ale przeciez nie będzie peronu dedykowanego PKM
zarówno PKM jak i ruch dalekobiezny będą korzystac z dwoch peronów. PKM z torów skrajnych, ruch dalekobiezny z torów wewnetrznych.
- 1 0
-
2014-08-23 15:48
między "mimo" a "że" nie stawia się przecinka
- 0 1
-
2014-08-23 15:22
Ile, kurka, można?! (1)
Odbudowuje się, po 70 latach gnicia, niewiele znacząca "kolejka", która niewiele wniesie, oprócz strat, a propaganda codziennie leci taka, jakby cały naród znowu budował swoją stolicę albo inną Nową Hutę.
Jedyne, co wyróżnia tę inwestycję, to gigantomania obiektów inzynieryjnych. Ktoś ma syndrom lorda Farquada...- 11 15
-
2014-08-23 15:38
głupiś ...
- 4 1
-
2014-08-23 15:20
Kolej metropolitalna niepotrzebna!!! Na niektórych dzielnicach nawet zwykłych ławek niema...
- 6 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.