- 1 Kandydat na prezydenta Gdańska odchodzi z partii Hołowni (124 opinie)
- 2 Dachowanie przy dworcu w Gdańsku (98 opinii)
- 3 B. prezes SM "Ujeścisko" wyszedł z aresztu (138 opinii)
- 4 Policjant stanął na rękach. Co w tym złego? (416 opinii)
- 5 Złodziej zatrzymany w skradzionym jeepie (83 opinie)
- 6 Remont Grunwaldzkiej do stycznia 2025 (112 opinii)
Mniej kursów na pętlę, by autobusy jeździły punktualnie
Zmiany w rozkładzie jazdy autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino spowodowały likwidację dwóch linii 103 i 172, a także ograniczyły kursy na pętli Sokółka, co nie podoba się części mieszkańców. Przedstawiciele ZKM odpowiadają, że intencją była poprawa punktualności i optymalne wykorzystanie pojazdów.
Zapewniono, że dzięki temu rano i po południu autobusy różnych linii będą jeździć w stronę centrum w stałych odstępach pięciominutowych, co ma zachęcić mieszkańców do przesiadki z samochodów.
Korekty tras spowodowały, że opustoszała wykorzystywana do tej pory intensywnie pętla Sokółka. W dni powszednie odjeżdża stamtąd tylko 15 odjazdów. Przestały zajeżdżać tam autobusy linii 140, 147 i 160, a to nie podoba się części mieszkańców.
Pętla pusta, nowy przystanek ciasny
- Wielu z nich nie rozumie tych zmian. Przy pętli jest parking, gdzie wielu przesiadało się na autobus, są sklepy i można tam bezpiecznie dotrzeć chodnikiem. Przez decyzje ZKM utrudniono wielu mieszkańcom dostęp do komunikacji. Przystanek "Bryla", gdzie teraz zatrzymuje się 147, jest przy wąskim chodniku, co powoduje tłok przy wsiadaniu - relacjonuje pani Magda, mieszkanka osiedla.
Rozkład ZKM Gdynia
Autobusy jadą teraz bliżej osiedli Zielenisz i Patio Róży. Co istotne, trasa ulicami Zaruskiego i Staniszewskiego pojawiła się w rozkładzie linii 147 w 2017 roku - jeździł nią co drugi kurs.
- Ale nikt nie spodziewał się, że w końcu dojdzie aż do takiej rewolucji. Rozumiem, że trzeba zmieniać i dostosowywać ofertę do mieszkańców, ale można było przemyśleć korekty - wskazuje czytelniczka.
ZKM: zmiany, by autobusy jeździły punktualnie
Przedstawiciele ZKM Gdynia odpowiadają, że zmiany w rozkładzie mają skrócić czas przejazdu i pozwolić uniknąć pojawiających się na ul. Chwarznieńskiej korków.
- Wycofanie zajazdów linii 140, 147, 160 pozwoliło na skrócenie czasów dojazdów większości pasażerów do miejsc przesiadania się i do miejsc docelowych ich podróży, w tym do przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana i Śródmieścia. W godzinach szczytów przewozowych ze względu na zatory drogowe zajazdy te pochłaniały stosunkowo dużo czasu, co było krytykowane przez pasażerów niekorzystających z pętli - wyjaśnia w odpowiedzi do radnych dzielnicy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM.
Kolejne kontrowersje w dzielnicy wywołała likwidacja linii 103 kursującej z Obłuża do Chwarzna i 172 kursującej z Wiczlina do Karwin. O likwidacji pierwszej z nich miały zdecydować trudności w utrzymaniu punktualności, a w przypadku drugiej małe zapełnienie pojazdu pasażerami.
3/4 środków ZKM to dofinansowanie z budżetu miasta
Dyrektor ZKM nie ukrywa jednocześnie, że likwidacja wymienionych wcześniej dwóch linii była konieczna, by możliwa była zmiana tras i poprawa częstotliwości kursowania innych autobusów.
- W budżecie ZKM już tylko 25 proc. środków pochodzi z biletów, a aż 75 proc. z budżetu miasta. Środki z likwidacji linii 172 zostały przeznaczone na wzrost liczby kursów linii 140, a z likwidacji linii 103 na wzrost i zmianę liczby kursów linii 160 w celu zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów na trasie Śródmieście - Chwarzno oraz skierowania autobusów linii 147 we wszystkich kursach przez Staniszewskiego i Zaruskiego - wyjaśnia Kołodziejski.
ZKM Gdynia nie wyklucza uruchomienia nowej linii midibusowej w dzielnicy, gdzie autobusy teraz nie jeżdżą, o ile pojawią się dodatkowe środki finansowe w budżecie miasta.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-31 08:32
Na linii 103 można było się spodziewać od samego początku że będzie narażona na opóźnienia gdyż jej trasa przebiegała wiecznie zakorkowanymi ulicami w godzinach szczytu A wystarczyło zrobić tak aby kursowała w godzinach między szczytami
- 14 9
-
2021-03-31 19:57
wszystkie zmiany w komunikacji miejskiej na Chwarzno z ostatnich 2 lat
skutecznie przekonały mnie (i nie tylko mnie) do jej porzucenia. Było całkiem znośnie ale nasza wschodząca gwiazda lokalnej polityki postanowiła realizować swoje wizje ignorując zdanie mieszkańców i jest coraz gorzej. Brawo panie Ubych!
- 24 4
-
2021-03-31 14:25
"drodzy" mieszkańcy
te zmiany są dla Waszego dobra.
Już niebawem zostanie zlikwidowany parking, koło pętli i zostanie wdrożona Strefa Płatnego Parkowania.
Takie strefy już powstają w innych dzielnicach.
Przecież sami tak chcieliście i my wiemy co dla Was dobre.- 25 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.