• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piekielny wiadukt na Węźle Karczemki

Maciej Naskręt
6 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
"Bursztyn wypływający z morza" czy "Oko Saurona"? Taki wiadukt stanie nad Trasą W-Z. "Bursztyn wypływający z morza" czy "Oko Saurona"? Taki wiadukt stanie nad Trasą W-Z.

Wiemy już, jak za dwa lata będzie wyglądać nowy Węzeł Karczemki, łączący ostatni odcinek trasy W-Z i Obwodnicę Trójmiasta. Jest piękny czy piekielny? Sami zdecydujcie.



Symulacja ruchu na przebudowanym Węźle Karczemki.

Rozbudowa węzła w gdańskich Karczemkach ruszyła kilka tygodni temu. Budowa infrastruktury, która usprawni ruch na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z trasą W-Z (drogą krajową nr 7) będzie kosztować budżet państwa 186,5 mln zł. Z kolei lada dzień na plac budowy wyjadą maszyny budujące ostatni odcinek Trasy W-Z, którym do Karczemek dojadą auta jadące nad morze od strony Warszawy. Za dwukilometrową drogę miasto Gdańsk zapłaci 89 mln zł.

W ramach obu inwestycji powstanie 12 obiektów inżynieryjnych, w tym co najmniej dwa o ciekawej architekturze.

Pierwszy z nich jest wiadukt, który drogowcy ochrzcili "Bursztyn wypływający z morza". Określenie wzięło się od szklanych elementów w kolorze bursztynu zainstalowanych w wierzchołkach pylonów unoszących konstrukcję wiaduktu. Nazwa nie przypadła do gustu internautom odwiedzającym fora dyskusyjne poświęcone inwestycjom. Dlatego przechrzcili oni obiekt na "Piekielny wiadukt". Dlaczego? Ich zdaniem kojarzy się on im z okiem Saurona, negatywnego bohatera powieści J.R.R. Tolkiena, "Władca Pierścieni". Wiadukt będzie jednak bohaterem zdecydowanie pozytywnym: doprowadzi do Węzła Karczemki kierowców jadących od strony ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska.

Podwieszana kładka pieszo-rowerowa nad Obwodnicą Trójmiasta. Podwieszana kładka pieszo-rowerowa nad Obwodnicą Trójmiasta.
Drugą architektoniczną atrakcję inwestycji w Karczemkach będzie podwieszana kładka nad Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska, na północ od istniejącego mostu w ciągu ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Umożliwi ona swobodne poruszanie się pieszym oraz rowerzystom od strony Karczemek w kierunku centrum handlowego Auchan i z powrotem. Obiekt o podobnej konstrukcji można dziś zobaczyć choćby w Nowy Dworze Gdańskim, jadąc w kierunku Warszawy. Ten jest jednak zdecydowanie większy.

Pierwsze prace gruntowe przy rozbudowie węzła Karczemki już można dostrzec. Kierowcy przejeżdżający ul. Kartuską, w pobliżu centrum handlowego mogą zauważyć robotników zajmujących się wycinką drzew. Na rozpoczęcie realizacji brakującego odcinka Trasy W-Z musimy jeszcze poczekać kilka dni.

Projekt przebudowy Węzła Karczemki. Projekt przebudowy Węzła Karczemki.

Miejsca

Opinie (259) 8 zablokowanych

  • Niesmaczne określenie

    Jak m ozna ,czemuś co nawet nie powstało dawać tak makabryczne określenie.Piekielny z założenia jest zły i makabryczny

    • 2 3

  • Ostatnio nasi samorzadowcy z trojmiasta tak sie rozpedzili jak w tym kawale :

    jezdzi na budowie facet ciagle z pusta taczka ... panie a co pan tak z pusta ???
    nie przeszkadzaj pan .. mam tyle roboty ze nie mam czasu zaladowac !!!

    • 5 0

  • zawracanie (2)

    Na proponowanym rozwiązaniu widac, że priorytet został nadany ruchowi z Gdyni w kierunku centrum Gdańska (dodatkowe dwa wiadukty). Trochę to przekombinowane, zwłaszcza że uniemożliwia proste zawrócenie na węźle pojazdom jadącym od strony Gdyni (trzeba by chyba jechać na Żukowo i zawracać albo jechać normalnie w kierunku centrum Gdańska i tam próbować zawrócić, może jadąc przez centrum handlowe). Miejmy nadzieje, że panowie projektanci policzyli natężenie ruchu. IMHO wystarczającym rozwiązaniem byłaby zwykła pętelka jak 3 pozostałe - taniej o dwa wiadukty ;)

    • 3 1

    • Zawracanie możliwe przy zjeździe na rondo do CH Auchan za linią kolejową (1)

      Przyjrzyj się, że jak zjedziesz sobie na rondko po prawej zaraz za linią Kolei Metropolitalnej, to możesz łatwo i przyjemnie zawrócić. Mam nadzieję, że będzie to dodatkowo ładnie oznaczone, że zawracanie tylko tutaj, bo dalej nie da rady.

      • 0 0

      • nie jestem pewien

        Też zwróciłem na to uwagę (filmik 1:00-1:30) i faktycznie miało by to sens. Jednak zauważ, że proponowany przebieg drog po stronie Auchan nie różni się bardzo od obecnego. Na upartego obecnie da sie tam zawrocić w miejscu gdzie pas do Auchan łączy się z pasem od Auchan, ale to troche ekstremalny manewr ;) Miejmy nadzieje, że na załączonym przebiegu i wizualizacji brakuje np. drugiego ronda po stronie Auchan.

        • 0 0

  • nic piekielnego..

    .. w tym wiadukcie nie widzę.. kogoś chyba zbytnio wyobraźnia poniosła skoro widzi tam jakieś oko Saurona..
    całkiem przyzwoity wiadukt o ciekawej architekturze.. a nie szary betonowy kloc

    • 3 1

  • ciekawe skąd takie drzewa przy obwodnicy wzięli :)

    • 0 0

  • Calatrava to to nie jest...

    ... ale z drugiej strony, jakby mieli to robić wg gustu większości mieszkańców Trójmiasta, to pewnie wyszedłby potworek z kolumienkami, frezami. Ilustracją gustu przeciętnego Polaka jest centrum Sopotu po przebudowie.
    Pozwolę sobie posłużyć się cytatem: "Niezłe, k...wa, Termopile" - kto oglądał Pitbulla, ten zrozumie...

    • 4 1

  • INWESTYCJE,

    to nie konkurs piękności.. !
    Najważniejsze, żeby w końcu powstał/y.

    • 1 1

  • TO OKO SAURONA jest złą przepowiednią dla ładz Gdanska !

    Współczuję stoczniowcom z pobliskiego osiedla i tym co się w pobliżu świeżo pobudowali za grube pieniądze !

    • 0 1

  • Potwornie POPLĄTANY I POMIESZANY !!

    Który to projekt z kolei ?

    • 0 0

  • Dodatkowy wiadukt nie ma celu uprzywilejowania kierunku Gdynia - Armii Krajowej, tylko zapewnienie braku przecięcia tego kierunku z kierunkiem Armii Krajowej - Pruszcz Gdański. Wbrew pozorom klasyczna koniczynka jest dość kolizyjna jeśli jest mała, ponieważ dwa kierunki wymieniają się pasami na krótkim odcinku. Rozwiązanie na węźle Karczemki jest dużo lepsze. A co do braku możliwości zawracania... wy tak na poważnie? Kto i po co zawraca na obwodnicy? Chyba tylko jak się zagapi, w takim wypadku mówi się trudno, węzeł się projektuje dla tych, którzy wiedzą dokąd chcą jechać :)

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane