• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze elektrczne minibusy dla Gdańska. Tylko jedna oferta

Michał Brancewicz
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric. Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric.

Tylko jedna firma odpowiedziała na ogłoszenie GAiT ws. dostawy trzech elektrycznych minibusów o długości do 6,5 m. Jednak oferta firmy MMI ze Słupska znacząco przekracza budżet. Jeśli cena zostanie zaakceptowana, to pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.



Auto, którym obecnie jeździsz jest:

Do tej pory Gdańsk nie posiada żadnego elektrycznego autobusu miejskiego. Pojedyncze pojazdy pojawiały się w mieście przy okazji testów, ale po kilkunastu dniach opuszczały Gdańsk.

Tak było chociażby w sierpniu, gdy na początku miesiąca po mieście zaczął kursować elektryczny MAN Lion's City E.

Prawie 2 mln zł różnicy na trzech pojazdach



Wówczas w toku był już przetarg na dostawę trzech elektrycznych minibusów, które miały wejść na stałe do miejskiej floty.

W czwartek otwarte zostały oferty. Jedyną złożyła firma MMI ze Słupska na kwotę ok. 3,9 mln zł netto (niespełna 4,8 mln zł brutto).

Tymczasem GAiT zaplanował wydać na ten cel 2,4 mln zł netto (2,95 mln zł).

Silnik BMW, 210 km zasięgu



  • Wnętrze minibusa Karsan Jest Electric.
  • Miejsce dla kierowcy w minibusie Karsan Jest Electric.
Propozycja MMI dotyczyła dostawy autobusu Karsan Jest Electric.

To pojazd o długości ponad 5,8 m, który może zabrać na pokład 22 osoby z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących a 12 na stojąco. Wyposażony jest w silnik elektryczny BMW, a na jednym ładowaniu może przejechać do 210 km. Minibus posiada rampę dla osób niepełnosprawnych i szerokie podwójne drzwi

- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję czy ją przyjmiemy - mówi Maciej Lisicki, prezes spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

Od 51 do 80 ekologicznych autobusów



Elektryki mini mają obsługiwać linię 100, która kursowała po Śródmieściu, ale została zawieszona pod koniec marca 2020 roku. Jeśli oferta zostałby zaakceptowana, to pojazdy pojawią się w przeciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.

W kolejnych latach GAiT ma ambitne plany zakupu od 51 do 80 autobusów zeroemisyjnych.

Opinie (147) 2 zablokowane

  • Widząc imię i nazwisko Maciej Lisicki, wiemy, że wszystko zostanie załatwione profesjonalnie, rzetelnie i najlepiej jak tylko można. Yo!

    • 1 1

  • Przetarg po gdańsku

    Kosztorys wzięty z palca, a rynek sobie

    • 2 2

  • Olu,Olu,Olu.

    Zacznij,zajmij się zarządzaniem Miastem,wszędzie już z Ciebie bekę kręcą na maksa.Odklej się od wielkiej polityki,jak sprawdzisz się jako sprawny prezydent wielkiego miasta,będziesz miała wyniki to wielka polityka Cię znajdzie sama.

    • 3 1

  • A tam nie doradza przypadkiem młody Tusk?

    • 2 4

  • Dajcie spokój z tymi elektrykami! Dziadostwo!

    • 6 0

  • haha to w Krakowie elektryczne autobusy sa juz od dawna.

    a w Gdansku dopiero chca wprowadzac MINIbusy.

    Jednak trojmiasto to nadal prowincja w prownaniu do Warszawy czy Krakowa.

    • 0 3

  • ręce mi opadają, jak czytam te komentarze

    Najwięcej do powiedzenia mają ci co najmniej się znają

    • 2 3

  • Gdańsk powinien kupowac autobusy na wodór ,ale niestety zatrudniają teraz super fachowca synalka Tuska

    który jest tam specjalistą od inwestycji wiec zmarnuje każdą kase wczesniej był fachowcem od lotnictwa bo jego dziadek modele samolotów składał a o sie przygladał :)

    • 3 1

  • Za dużo pieniążków mamy? (1)

    • 2 0

    • Musisz miec za pare lat 25% taboru tzw bezemisyjnego

      • 0 0

  • Mis Gdanski, odc.1765439

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane