• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze elektrczne minibusy dla Gdańska. Tylko jedna oferta

Michał Brancewicz
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric. Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric.

Tylko jedna firma odpowiedziała na ogłoszenie GAiT ws. dostawy trzech elektrycznych minibusów o długości do 6,5 m. Jednak oferta firmy MMI ze Słupska znacząco przekracza budżet. Jeśli cena zostanie zaakceptowana, to pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.



Auto, którym obecnie jeździsz jest:

Do tej pory Gdańsk nie posiada żadnego elektrycznego autobusu miejskiego. Pojedyncze pojazdy pojawiały się w mieście przy okazji testów, ale po kilkunastu dniach opuszczały Gdańsk.

Tak było chociażby w sierpniu, gdy na początku miesiąca po mieście zaczął kursować elektryczny MAN Lion's City E.

Prawie 2 mln zł różnicy na trzech pojazdach



Wówczas w toku był już przetarg na dostawę trzech elektrycznych minibusów, które miały wejść na stałe do miejskiej floty.

W czwartek otwarte zostały oferty. Jedyną złożyła firma MMI ze Słupska na kwotę ok. 3,9 mln zł netto (niespełna 4,8 mln zł brutto).

Tymczasem GAiT zaplanował wydać na ten cel 2,4 mln zł netto (2,95 mln zł).

Silnik BMW, 210 km zasięgu



  • Wnętrze minibusa Karsan Jest Electric.
  • Miejsce dla kierowcy w minibusie Karsan Jest Electric.
Propozycja MMI dotyczyła dostawy autobusu Karsan Jest Electric.

To pojazd o długości ponad 5,8 m, który może zabrać na pokład 22 osoby z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących a 12 na stojąco. Wyposażony jest w silnik elektryczny BMW, a na jednym ładowaniu może przejechać do 210 km. Minibus posiada rampę dla osób niepełnosprawnych i szerokie podwójne drzwi

- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję czy ją przyjmiemy - mówi Maciej Lisicki, prezes spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

Od 51 do 80 ekologicznych autobusów



Elektryki mini mają obsługiwać linię 100, która kursowała po Śródmieściu, ale została zawieszona pod koniec marca 2020 roku. Jeśli oferta zostałby zaakceptowana, to pojazdy pojawią się w przeciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.

W kolejnych latach GAiT ma ambitne plany zakupu od 51 do 80 autobusów zeroemisyjnych.

Opinie (147) 2 zablokowane

  • Lisicki i przetargi (1)

    Tam gdzie ten człowiek tam nagle wszystko jest droższe o miliony a spółki dziwnym trafem są powiązane z tym człowiekiem od lat

    • 8 1

    • Podaj konkretne przykłady.
      Każdy będzie mógł sobie sam wyrobić opinię.

      • 3 0

  • Za chwilę renoma od lat powiązana z lisickim wygra przetarg (1)

    Droższy o kilka mln zł - niedawno autobusy w leasingu przez spółkę słup też dobrze znaną lisickiemu przetarg droższy o kilkanaście mln zł- a teraz eko autobusy droższe i kilka mln zł. Nad wszystkim czuwa człowiek który zna wszystkie podmioty i były co do niego podejrzenia o machloje. Ktoś teraz kontroluje lisickiego ? Pamiętacie o sprzedaży pętli autobusowej deweloperowi po cichu ? Do dziś zkm wynajmuje plac bo nie ma własnego ... dlaczego prokuratura tym się nie zajmie

    • 6 1

    • W jaki sposób w twojej opinii Renoma jest powiązana z Lisickim?

      • 2 0

  • Łapówki lecą tam ostro (1)

    Renoma zero konkurencji teraz autobusy wcześniej przetarg droższy o kilkanaście milionów. I nad wszystkim czuwa lisicki wywalony za wały z urzędu miejskiego . Gdzie jest nik

    • 7 3

    • Jeśli masz wiedzę, że popełniono przestępstwo, to zgłoś sprawę do prokuratury.
      W przeciwnym razie, to zwykłe oszczerstwo.

      A odpowiadając na twoje pytanie: siedziba NIK jest w Warszawie na Filtrowej 57.

      • 3 0

  • kupujmy :)

    Elektryki to przyszłość :)

    • 0 3

  • Paranoja cenowa! (1)

    Inflacja goni inflację! Chyba że ktoś się pomylił w obliczeniach.

    • 18 4

    • Po prostu

      Jak zawsze nie wkalkulowali, że ceny urosną zanim oglosza przetarg i zanim sie zakończy :) standard w Gdansku

      • 1 1

  • Gdańsk ma najgorszą komunikacje miejską,a wystarczy zastapic tramwajowy złom z Niemiec buspasami i autobusami bezemisyjnymi

    i to powinny byc autobusy zasilane wodorem którego bedziemy mieli pod dostatkiem bo Gdański Lotos bedzie jego najwiekszym producentem w kraju!

    • 2 7

  • Dawniej jeździły kopcące parowozy na węgiel, pływały statki na węgiel...

    ... każdy miał piec na węgiel, auta i moyocykle były z silnikiem dwusuwowym. Paliły olej i nie miały katalozatora. Autobusy miejskie i ciężarówki czadziły na czarno. Nikt się tym nie przejmował. Przyroda sobie sama poradzi.

    • 5 2

  • metale ziem rzadkich są na wykończeniu (1)

    a niedawno okazało się, że lodowce rozpuszczają się przez ciepło biomasy.. ha ha ha..

    • 9 4

    • Co się okazało?

      Samo BP podgrzewa ziemię szybciej niż cała biomasa i wybuchy wulkanów razem wzięte...

      • 4 6

  • Nie ma na co kasy wydawac (5)

    Ej, Pani AD, nie masz na co wydawać naszych pieniędzy ?!! Wszystko się sypie, tu, a Ty kupujesz turystom elektryki. Nic nie wiesz o tym a za chwilę złomy będą stały po stadionach schowane jak rowerki za miliony. Bawić się u wydawać nie swoje pieniądze na zabawki, no chyba lepszej prowadzącej nie znam..

    • 53 9

    • Za to, że się sypie (4)

      to podziękuj wyborcom , pewnie w związku z tym sobie też, pis. Miłosciwie panujacy "rząd" robi wszystko by samorzady miały coraz mniej pieniędzy.Co do wożenia turystów.....to turyści zdecydowanie zwiedzają Główne i Stare miasto "z buta" a z busika korzystają starsi mieszkańcy tego rejonu i osoby dojezdżające do przychodni na Wałowej, wiec z takimi madrościami to do GPC.

      • 6 8

      • Jakos na parady lpg (1)

        Samorządy maja kasę

        • 7 5

        • Wydanie pozwolenia na paradę jest takie drogie?

          Po LPG nie trzeba odbudowywać miasta, jak po narodowcach :)

          • 2 2

      • No to mają czy nie mają?

        Na elektryczne minibusy kasa jest, ale może w ramach protestu nie będą ich ładować, bo będą oszczędzać prąd?

        • 0 1

      • Był już testowany w Gdańsku bo chyba przeoczyłem

        • 0 1

  • Ale one muszą być luksusowe!

    Cena jednego autobusu to 1,6 mln zł, dla porównania cena Rolls-Royce'a Phantoma to 1,8 mln zł, ale czego się spodziewać, skoro kupujemy rowery elektryczne po 40 tys. zł za sztukę, albo wyrzucamy pieniądze budując przejścia dla pieszych obok tuneli, a potem mówimy "jakie to te samorządy biedne" i "nie ma pieniędzy na Nową Świętokrzyską ani na rozbudowę SKM"

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane