• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze elektrczne minibusy dla Gdańska. Tylko jedna oferta

Michał Brancewicz
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric. Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric.

Tylko jedna firma odpowiedziała na ogłoszenie GAiT ws. dostawy trzech elektrycznych minibusów o długości do 6,5 m. Jednak oferta firmy MMI ze Słupska znacząco przekracza budżet. Jeśli cena zostanie zaakceptowana, to pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.



Auto, którym obecnie jeździsz jest:

Do tej pory Gdańsk nie posiada żadnego elektrycznego autobusu miejskiego. Pojedyncze pojazdy pojawiały się w mieście przy okazji testów, ale po kilkunastu dniach opuszczały Gdańsk.

Tak było chociażby w sierpniu, gdy na początku miesiąca po mieście zaczął kursować elektryczny MAN Lion's City E.

Prawie 2 mln zł różnicy na trzech pojazdach



Wówczas w toku był już przetarg na dostawę trzech elektrycznych minibusów, które miały wejść na stałe do miejskiej floty.

W czwartek otwarte zostały oferty. Jedyną złożyła firma MMI ze Słupska na kwotę ok. 3,9 mln zł netto (niespełna 4,8 mln zł brutto).

Tymczasem GAiT zaplanował wydać na ten cel 2,4 mln zł netto (2,95 mln zł).

Silnik BMW, 210 km zasięgu



  • Wnętrze minibusa Karsan Jest Electric.
  • Miejsce dla kierowcy w minibusie Karsan Jest Electric.
Propozycja MMI dotyczyła dostawy autobusu Karsan Jest Electric.

To pojazd o długości ponad 5,8 m, który może zabrać na pokład 22 osoby z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących a 12 na stojąco. Wyposażony jest w silnik elektryczny BMW, a na jednym ładowaniu może przejechać do 210 km. Minibus posiada rampę dla osób niepełnosprawnych i szerokie podwójne drzwi

- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję czy ją przyjmiemy - mówi Maciej Lisicki, prezes spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

Od 51 do 80 ekologicznych autobusów



Elektryki mini mają obsługiwać linię 100, która kursowała po Śródmieściu, ale została zawieszona pod koniec marca 2020 roku. Jeśli oferta zostałby zaakceptowana, to pojazdy pojawią się w przeciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.

W kolejnych latach GAiT ma ambitne plany zakupu od 51 do 80 autobusów zeroemisyjnych.

Opinie (147) 2 zablokowane

  • po co ta elektryka ?? (2)

    MNie kumam maly busik w cenie 2 wielkich autokarow po co to ......bo i tak laduje sie z elektrowni weglowej.... propaganda eco terrorystow.....

    • 3 0

    • ustawa o elektromobilności

      • 0 0

    • Używanych około 10-50

      • 0 0

  • Volt

    A kupić bez silników i Andzejii do pchania zatrudnić w miejscu silnika kosz na zbiory po trasie wózki pchają to autobus pchną ,w nie na dworcu siedzą o...

    • 0 0

  • Okłopne to.

    • 0 0

  • Elektryczne pojazdy (1)

    W Chińskim mieście Sheznhen wszystkie autobusy komunikacji publicznej (ok. 16 000 pojazdów) oraz wszystkie taksówki są elektrykami.
    Już dawno nas przegonili technologicznie.

    • 1 4

    • A wiesz, ze tam prad maja z wegla a nie wiatraczka?

      • 1 0

  • Zasięg do 210 ale

    W liczone w ciepłe dni.
    W zimę jak będzie włączone grzanie to pewnie i 100 nie zdobi.
    Zimą bateria traci pojemność.

    • 2 0

  • Wymiana urzednikow, nie busow!!! (1)

    Nowy projekt, nowe nagrody dla urzednikow. Przywrocenie Linie 100 uzaleznaja od zakupu minibusow elektrycznych. Gdzie sa dotychczadowe busy, zezlomowane? Linia 100 jest czesto zawieszana, busy garazowane niszczeja , mieszkancy pozbawieni Komunikacja miejskiej. Trzeba by wymienic urzednikow , dotyczasowe busy sa ok.somtam

    • 2 1

    • Kapeny nadaja sie tylko na zlom. Jezdza na 195 i 268 i dzien w dzien awaria. Do tego na linii 100 tylko stawialy zaslone dymna

      • 0 0

  • skoro stać miasto na kilka desek z dwoma kołami za 150 tysięcy

    to czym jest kilka milionów za pojazd. Tu się żyje.

    • 2 0

  • MMI to tylko dystrybutor autobusów Karsan, i nie tylko tej firmy, więc pewnie dlatego takie drogie. To cwaniaki, a nie producenci autobusów. Precz z nimi.

    • 2 0

  • Mieliśmy już elektryczne rowery miejskie, czas na autobusy

    Bo jak to mówią drugi raz przekręt z rowerami nie przejdzie więc trzeba odwrócić oczy podatników w drugą stronę.

    • 1 0

  • najważniejszy jest ten silnik elektryczny BMW,

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane