- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (55 opinii)
- 2 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (280 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (57 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (269 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (183 opinie)
Pierwsze przęsło kładki prowadzącej na Ołowiankę
Budowana na Motławie zwodzona kładka na Ołowiankę doczekała się pierwszego betonowego przęsła. Kolejne elementy konstrukcji będą sukcesywnie montowane w pierwszej połowie tego roku.
Mimo zimy, na terenie budowy kładki na Ołowiankę trwają prace konstrukcyjne i montażowe. Od strony ul. Wartkiej właśnie pojawiło się pierwsze stałe betonowe przęsło. Na razie łączy ono stały ląd z palami wbitymi w dno Motławy kilka metrów od brzegu.
Równocześnie z pracami konstrukcyjnymi prowadzone będą prace instalacyjne układu hydraulicznego, który zadba o otwieranie i zamykanie przeprawy. Kontynuowane będą również roboty związane z budową sterowni, zawiadującej mechanizmem zwodzenia. Wykonywane będą również nawierzchnie nabrzeża zarówno od strony ul. Wartkiej jak i wyspy Ołowianki.
Natomiast na terenie hal produkcyjnych w Zawierciu na Śląsku, wytwarzana jest stalowa konstrukcja kładki. Zostanie ona przywieziona do Gdańska w sześciu segmentach, następnie zostanie zespawana na zapleczu budowy i zamontowana w całości. Te prace odbędą się wiosną.
Budowa kładki ma kosztować 7,65 mln zł. Połączy ona tzw. Zamczysko w okolicy ul. Grodzkiej z nabrzeżem Ołowianki, nieopodal gmachu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Nowa przeprawa ma nie tylko ułatwić dostęp do tej instytucji, ale także usprawnić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.
Opinie (143) ponad 20 zablokowanych
-
2017-01-24 07:02
wizualizacja kłamie w żywe oczy...
...gdzie tam te koszmarne kierownice, potrzebne tu ja świni siodło?!! No ale im ten miś jest droższy tym... Koniaczek, podwójny, stać ich.... Żenada.
- 10 0
-
2017-01-24 07:53
Czemu projekt pokqzuje cos zupelnie innego?
- 5 0
-
2017-01-24 08:15
To w Gdańsku nie ma nikogo kto może
zbudować konstrukcje stalowe. Tyle stoczni, a Gdańsk zamawia w Zawierciu.
Urzędasie żyjesz z podatków. Kupując poza Gdańskiem uszczupliłeś dochody miast o jakieś kilkaset tysięcy.- 7 0
-
2017-01-24 08:56
Wygląda ohydnie.
Ciekawe, czy w jakimkolwiek stopniu będzie podobne do tego pięknego projektu, który był sprzedawany ludziom.
- 4 0
-
2017-01-24 09:18
Byłem zwolennikiem tej kładki, ale jak widzę to szkaradztwo
to zdecydowanie zmieniam zdanie. Przykro na to patrzyć.
- 6 2
-
2017-01-24 09:34
pomoc deweloperom
Ta kładka ma tylko jedno uzasadnienie - pomoc dla działek deweloperów w tym rejonie. Dziękujemy tobie prezydencie za ten dar - teraz będziemy budować więcej mieszkań i apartamentowców na naszych działkach.
- 5 0
-
2017-01-24 09:36
Okropne pale i kierownice
Na projekcie ich nie ma . Czy będą zdemontowane ?
- 5 0
-
2017-01-24 09:56
Konstrukcję
Konstrukcję na Śląsku? Mało w trójmieście firm co takie konstrukcje robią? Offshory stocznie itd......
- 3 0
-
2017-01-24 10:31
konstrukcja
przęsło nie jest betonowe, ale żelbetowe. Gdyby było betonowe, od razu by się złamało.
- 1 0
-
2017-01-24 10:48
Droga redakcjo...
... przed pisaniem artykulu, należałoby zaczerpnąc odrobinę wiedzy branzowej. Tak tylko do wiadomosci, przesło mostowe składa się z wielu elementów, między innymi z dzwigarów, które widoczne są na zdjęciach. Dlatego też, mozemy tutaj mowić o ułożeniu pierwszych dzwigarów nośnych, a nie o ułożeniu ccałego przesla.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.