• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy krok do odkorkowania południa Gdańska

Maciej Naskręt
14 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Rozwój budownictwa mieszkaniowego na południu Gdańska wywołały korki na słabo rozwiniętej infrastrukturze drogowej. Władze miasta poczyniły pierwszy krok, by poprawić sytuację drogową w tej części Gdańska. Rozwój budownictwa mieszkaniowego na południu Gdańska wywołały korki na słabo rozwiniętej infrastrukturze drogowej. Władze miasta poczyniły pierwszy krok, by poprawić sytuację drogową w tej części Gdańska.

6,2 mln zł dostała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska na projekty trzech nowych ulic: Nowej Warszawskiej, Nowej Jabłoniowej i Nowej Świętokrzyskiej. Nowe ulice powstaną jednak nie wcześniej niż po 2018 r. Za to w przyszłym tygodniu ruszą warte 2,6 mln zł prace przy przebudowie 500-metrowego odcinka ul. Świętokrzyskiej.



Plan rozbudowy ulic na południu Gdańska. Plan rozbudowy ulic na południu Gdańska.
Władze Gdańska chcą poprawić słabą dziś sieć dróg w południowo-zachodniej, najszybciej rozwijającej się części miasta. Plan zakłada kilka inwestycji w latach 2014-2020. Pierwszy krok został właśnie wykonany. Prezydent Gdańska przekazał po majówce Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska 6,2 mln zł na projekty nowych dróg, które ułatwią podróżowanie po drogach zlokalizowanych na południe od Trasy W-Z.

- Jeszcze w tym roku ogłosimy przetargi na opracowanie projektów ulic: Nowej Warszawskiej, Nowej Jabłoniowej i Nowej Świętokrzyskiej. Szczegółowy harmonogram prac projektowych poznamy po zaplanowanych na ten tydzień spotkaniach z pracownikami Wydziału Programów Rozwojowych - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Która ulica ułatwi poruszanie się po południowych dzielnicach Gdańska?

Co zyskamy dzięki nowym ulicom?

Dwujezdniowa ulica Nowa Warszawska ma mieć ok. 1,58 km długości i wieść od ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska do al. Havla zobacz na mapie Gdańska przez Ujeścisko równolegle do Trasy W-Z. Miasto na projekt zaplanowało wydać 1,7 mln zł. Wstępny koszt budowy tej drogi planiści oszacowali na ok. 76 mln zł.

Ulica Nowa Warszawska ma też zmieścić linię tramwajową, która pobiegnie prawdopodobnie na południe od nowych jezdni. Na zachodnim końcu ulicy ma powstać natomiast pętla tramwajowa, ale zostanie ona wykonana w ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej, która jest w fazie projektowania. Droga przez Ujeścisko mogłaby być o ok. 20 mln zł tańsza, jeśli jej budowa ruszyłaby bez torowiska tramwajowego.

Nowa droga zastąpi mocno zużytą już ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska.

Z kolei ulica Nowa Jabłoniowa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, od ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska do Węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska.

Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi ma wynieść 94 mln zł, z czego 2 mln zł pochłonie projekt budowlany. Plany budowy nie uwzględniają torowiska tramwajowego.

Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni zboczem wąwozu, zlokalizowanego między ul. Goszyńską zobacz na mapie Gdańskaul. Przywidzką zobacz na mapie Gdańska.

Ostania droga, dla której miasto zdecydowało się zamówić projekt to ulica Nowa Świętokrzyska. 3,5-kilometrowa droga w kształcie litery "V" ma wieść od pętli komunikacji miejskiej przy al. Havla poprzez ul. Niepołomicką do ul. Świętokrzyskiej przy granicy Gdańska i gminy Kolbudy. Jej budowa będzie najdroższa i pochłonie ok. 220 mln zł. Sam projekt budowlany ma kosztować ok. 2,5 mln zł.

Kiedy miałaby ruszyć budowa trzech ulic?

Nikt z władz miasta nie deklaruje konkretnych terminów. - Wstępnie jest to kolejny okres projektowania budżetu Unii Europejskiej, czyli lata 2014-2020 - mówi Włodzimierz Bartosiewicz.

Nie wiadomo też jak duże dofinansowanie z funduszów Unii Europejskiej uda się pozyskać dla wspomnianych trzech ulic. Mowa jest o 30-60 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji.

Już teraz rusza natomiast remont ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku.

Drogowcy zabierają się za remonty dróg na południu Gdańska. Pod koniec kwietnia został rozstrzygnięty przetarg na modernizację ok. 500-metrowego odcinka ul. Świętokrzyskiej - odcinek od pętli zobacz na mapie Gdańska do ul. 11 listopada zobacz na mapie Gdańska. Inwestycję wykona firma WPRD Gravel, która za prace otrzyma z kasy miasta 2,6 mln zł.

W ramach przedsięwzięcia zostanie wymieniona nawierzchnia jezdni. Wykonane zostaną także brakujące chodniki, które ułatwią dojście szczególnie w czasie zimowych roztopów i podczas obfitych opadów deszczu do pętli Łostowicka/Świętokrzyska. Pojawi się też oświetlenie.

Inwestycja ma być gotowa przed zimą tego roku. - Zrobimy wszystko, by możliwie jak najmniej ograniczyć ruch na newralgicznej ul. Świętokrzyskiej. Prace ruszają w przyszłym tygodniu - mówi Bartosiewicz.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (230) 2 zablokowane

  • Dlaczego miasto ma finansować budowe dróg na jakieś pola gdzie psy d... szczekają (60)

    bo lemingi nakupywali sobie mieszkania na 30 letnie kredyty a teraz placz bo nie mają jak dojechać ,trzeba bylo myśleć wcześniej i mieszkać w mieście a nie na wywiejewie

    • 128 644

    • (2)

      Ja mam nadzieję, że to tylko prowokacja. Jeżeli nie, to powinni chyba wprowadzić dla takich osób, jak autor poprzedniej wypowiedzi, swojego rodzaju holocaust aby niszczyć takich "ludzi?" z wadami genetycznymi w postaci nieczynnego mózgu. Pamiętajmy, że nawet papier toaletowy się rozwija, w tym miasta też. Niestety autor poprzedniego postu nie

      • 140 38

      • holocaust??? zbastuj chłopie, bo autor głównego postu popisał się tylko głupotą, a ty fanatyzmem, nienawiścią i... głupotą!

        • 41 24

      • jakże nieśmiertelne są słowa Lema:

        "gdyby nie internet,to bym nie wiedział,że tylu jest idiotów"

        • 27 0

    • pewnie wynajmujesz w śródmieściu za masowanie żylaków cudzej babci

      i szczekasz jak reksio

      • 107 15

    • (6)

      Ale jesteś gościu w ciemie bity, to się nazywa rozwój.

      • 32 8

      • Zgadza się

        Im więcej dróg, hałasu, stresu, wyścigu szczurów i samochodów, a mniej zieleni i spokoju, tym lepiej. To się nazywa właśnie rozwój

        • 11 31

      • zwłaszcza rozlewanie się miasta na kolejne hektary... (4)

        z pustkami w centrum. To jest rozwój? czy degeneracja. Do tego wciąż wzrastają koszty utrzymania infrastruktury przez coraz dalsze kierunki tego "rozwoju". Pomijając, że mieszkańcy Kowal pracują w Gdańsku, korzystają z gdańskiej komunikacji, domagają się od Gdańska budowy dróg, a podatki płacą... w gminie Kolbudy!

        • 44 11

        • zuo

          Miasta będą się rozlewać, niezależnie od ilości wylanego betonu w centrach. Aż do wojny o przestrzeń. Takie są prawa natury. Prawa ewolucji się nie oszuka.

          • 9 9

        • Nie bądź hipokrytą

          Ale Ci ludzie również robią zakupy w gdańskich sklepach, jedzą w gdańskich knajpach, wydają kasę głównie na terenie Gdańska! To chyba dobrze dla tej aglomeracji...
          A poza tym nie pisze się mieszkańcy Kowal, tylko mieszkańcy Kowali ;)
          Pozdrawiam

          • 15 5

        • Mółbyś podać jak daleko od centrum tereny zasługują

          na inwestycje, a od jakiej odległości nie?
          odlełości w linii prostej od ratusza głównomiejskiego w km:
          pętla na Havla 4,8
          Piecki (skrzyż. Bulońska/Rakoczego) 4,8
          N. Port 5,8
          Wrzeszcz PKP 4,8
          Przymorze 7,8
          Oliwa 9
          Osowa 14
          Przeróbka 2,2
          Stogi 4

          • 31 2

        • No nie bardzo...

          ...bo ja mieszkam w Kowalach a zameldowany jestem w Gdańsku. Więc podatki idą do gdańskiej kasy... I duuuża ilość ludzi też tak jest zameldowana z dwojakich powodów. Dodatkowo mieszkam przy osiedlu "Miłym" w Gdańsku a developer był tak nie miły, że rozjeżdżał wraz z chętnymi na kupno gminną drogę, na którą składali się również mieszkańcy Kowal.

          • 10 4

    • "nakupywali" (1)

      ....i wszystko jasne....

      • 47 6

      • Mazury?

        Znam wiele osób z Mazur, Olsztyna, Elbląga i okolic które tak mówią. Oczywiście znam też takie z stamtąd które tak nie mówią.

        • 0 0

    • Chłopie! (2)

      Zobacz ile tysięcy ludzi zamieszkało w południowych dzielnicach Gdańska - gdzie Ty chciałeś ich wszystkich pomieścić "w mieście"? Jak tylko developer chce wybudować coś "w mieście" jak np. na Zaspie, Żabiance czy Przymorzu to podnosi się larum mieszkańców, że taką mieli przestrzeń za oknami a teraz im kolejne bloki budują! Więc coś za coś - albo zapchamy max. przestrzeń w centralnych osiedlach, albo rozbudowywujemy przedmieścia i robimy drogi dojazdowe......

      • 61 9

      • M (1)

        Deweloper będzie budował się gdzie chce, bo to on dyktuje warunki. Takie są prawa ekonomii i natury. A larum będzie się podnosić nie tylko na Zaspie czy na Żabiance, ale wszędzie, także w Gdańsku - Południe. Bo ludzie, konsumenci powoli chcą zamieszkiwać w ciszy. A ponieważ przeciętny człowiek to kretyn, a wody z ogniem nie połączysz wobec, wobec tego będzie dochodzić do schizofrenii społecznej, z czego ja mam tylko ubaw.

        "Autostrady powinny powstawać wszędzie, byleby nie pod moim oknem"

        • 21 5

        • Jak chcą ciszy to niech do lasu się wyprowadza. Niech drogi budują bo drogi to rozwój.

          • 1 4

    • Ręcę opadają jak się czyta takie komentarze. (1)

      Dla takich powinni ustanowić zakaz wypowiadania się na necie z powodu niebywałej głupoty i ogólnego ograniczenia umysłowego.

      • 17 8

      • Jeste za, ale wtedy padłoby trójmiasto.pl

        bo reklamodawcy by się wycofali

        • 13 1

    • bo to takie gadanie, że taniej. (13)

      mówią, że te mieszkania są tańsze, ale nikt nie liczy codziennych kosztów dojazdu, czasu, stresu, korków i braku elementarnej infrastruktury i usług. Do tego jeszcze niektórzy próbują to tłumaczyć przez "ciszę i spokój" nie widząc, że Kowale to już normalne blokowisko, a do tego dochodzą frustracje związane z codziennymi dojazdami i brakiem możliwości powrotu wieczorem z miasta bez samochodu. A jak łatwo to wszystko policzyć: Płacą ratę kredytu o 300 zł niższą niż np. we Wrzeszczu czy na Przymorzu, a wydają miesięcznie 300-400 zł na dojazdy nie licząc straty czasu i dostępu do usług. Warto?

      • 22 9

      • zuo

        Nie znasz siły marketingu?

        • 6 0

      • koszty (10)

        mieszkałam na żabiance ,przymorzu i w oliwie
        teraz kupiłam mieszkanie na chełmie
        za nic bym sie nie zamieniła-tam gdzie mieszkałam nie miejsc do parkowania,stare blokowiska pełne meneli
        jedyne co jest na plus to bliskośc plaży

        • 25 5

        • zaaaa (2)

          A na Chełmie nie pojawią się menele? Jak myślisz?

          • 11 5

          • "Pojawią"? chyba czas teraźniejszy... (1)

            • 4 0

            • przyszly, niedoszły

              • 0 1

        • Chełm to prawie centrum. (6)

          Nie mylić z Łostowicami, Kowalami, osiedlem Moje Marzenie, Miłe, Kolorowe, Świętokrzyskie, Świętostefańskie, Koszmar z Ulicy Wiązów, Klocki w Błocie i innych końców świata.

          • 10 7

          • (3)

            Łostowice to dla mnie cmentarz, a pętla jest na Oruni Górnej.

            • 2 16

            • Bo się znasz na geografii miasta,jak świnia na astrologii :)

              • 20 0

            • (1)

              Cmentarz jest na ulicy Łostowickiej , a Łostowice są 3 km dalej .Spójrz na mapę !

              • 10 0

              • analogicznie jak np. ul. Warszawska nie leży w stolicy ;)

                • 2 0

          • "Prawie" robi ogromną różnicę

            Tak sobie tłumacz, że to centrum... A stać będziesz w tych samych korkach :p

            • 1 3

          • Łostowice, Moje Marzenie i Kolorowe to też Chełm :)

            Polecam zapoznanie się z podzialem administracyjnym miasta na stronie gdansk.pl

            Dziękujemy za uznanie jako centrum :)

            • 2 0

      • Oczywiscie, ze taniej!

        Jesli mam wybor miedzy mieszkaniem ponad 60 m2 za cwierc miliona z dala od centrum a mieszkaniem o takiej samej pow. ale w centrum i za cene minimum 100 000 zl wyzsza, to wiez mi, ze wiekszosc wybierze opcje nr 1. Masz prace dobrze platna? Super, oby jak najdluzej ci sie wiodlo. Znam kilku takich ktorzy brali kredyty na setki tysiecy zlotych by kupic sobie "apartament w apartamentowcu", w centrum (a jakze), prace tracili a kredyt do splacenia zostal. Takie czasy, ze chyba lepiej zyc skromniej ale zawsze mniec swoje wlasne M, tansze ale szybciej splacalne.

        • 0 0

    • bo w centum są ogódki działkowe i trzeba budować w polu (3)

      • 31 2

      • qpa (2)

        Dokładnie! I jeszcze są parki, np. Park Oliwski, Park Reagana, Park na Zaspie. Precz z zielenią! Ona jest synonimem zacofania!

        • 9 18

        • Jestem na zielenią, ale ogólnodostępną. To mała różnica !!

          jw

          • 2 0

        • Ogródki to specyficzny typ zieleni....

          taki z którego czasem zawieje palonymi oponami, a palone liście i śmieci to na codzień.
          do du.y z taką zielenią!

          • 1 2

    • to nie lemingi kupowały tam mieszkania (1)

      tylko mieszkańcy myślący, że jak się wyprowadzą za miasto będą mieli mniej uciążliwości powodowanych przez tych, którzy nie wyobrażają sobie życia bez samochodu, ale sami się od niego uzależnili jeszcze bardziej

      • 16 5

      • Dokładnie

        I tak będzie dalej. Tacy są ludzie.

        • 7 1

    • drogi

      lemingi w przeciwieństwie do takich jak ty odważyły się
      a ty pewnie mieszkasz albo w mieszkaniu z rodzicami albo dostałeś je w spadku po dziadku

      • 20 6

    • Jak Bóg chce kogoś pokarać to mu rozum odbiera.... (1)

      Ilekroć czytam na trojmiasto.pl takie głupkowate komentarze to się przestaję dziwić, że niezbędnym jest obniżanie poziomu merytorycznego na maturach....

      • 20 1

      • Ktoś tego Budynia przecież wybrał

        • 7 2

    • bo tu jest cisza i spokój

      siedź sobie bez kredytu w szafie na Pomorskiej ,albo w falowcu na Obrońców Wybrzeża ,wolę mieć problem z dojazdem !

      • 19 1

    • Wole mieszkać na południu niż w centrum z takim sąsiadem

      • 14 1

    • (3)

      było tanio, i kupili to ludzie ze wsi skad mieli wiedzieć jakie dzielnice sa dobre a jakie to wygwizdowo. Niech cierpia na głupotę tepych słoików nie ma lekarstwa.

      • 6 25

      • INTELIGENCJA MNIEJ NIŻ 0

        Co za debile się tu wypowiadają ,niech się meczą w centrum miasta sknery-bogacze niby za czyjąś kasę.. to też dzięki nim są korki mają po parę samochodów i się wożą jak takie smrodki.. GDAŃSK SIĘ ROZWIJA I BĘDZIE SIĘ ROZWIJAŁ, CO WAM DO TEGO GDZIE KTO MIESZKA...!!!

        • 4 0

      • Szanowna Pani Mirello,
        jestem zainteresowana kupnem apartamentu w Gdańsku. Biorąc pod uwagę Pani wiedzę nt. dobrych dzielnic, proszę o rekomendacje.
        Dziękuje!

        • 1 0

      • Nie kupiłem, bo było tanio a...

        Nie cierpię, jak ktoś mi zagląda w okna.
        - jak słychać co w danej chwili robi sąsiad.
        - jak nie mam gdzie zaparkować.
        - jak mam więcej niż 30 min do centrum.
        - mieszkać w starych blokach lub gdy słychać windę.
        - jak wszędzie widzę trutki na szczury.
        itd

        I dlatego kupiłem mieszkanie na Zakoniczynie. Spełnia one każdy punkt jaki wymieniłem, a szukałem sporo. Cena tu nie była aż tak ważna.

        • 2 1

    • ???

      Co za d.. takie rzeczy pisze..??!!!

      • 0 2

    • Choćby dlatego, że mieszkańcy poludnia płacą podatki

      • 3 1

    • (1)

      "MIASTOWI" kupują teraz mieszkania na obrzeżach,bo mają dosyć starych ruder w "prestiżowych" dzielnicach.Natomiast WIEŚ lgnie do miast,myśląc,że w ten sposób ukryje słomę wystającą z bucików. Niestety-pochodzenie wyjdzie nawet w dziesiątym pokoleniu..

      • 8 3

      • Tak, tak...

        ...tłumacz sobie.....widać te miastową słomę w blokowiskach przy obwodnicy.

        • 3 1

    • masz racje. wszyscy przeniesmy sie na starowke. miejsca wystarczy na pewno!

      • 1 1

    • nie wierzę co czytam

      tak dla Twojej wiadomości - tamte tereny mieszczą się w granicach terytorialnych Gdańska, ich mieszkańcy odprowadzają podatki do Gdańska więc mają takie samo prawo czegoś oczekiwać od władz.

      • 5 0

    • Nie karmić troli!

      • 3 0

    • skąd się biorą tacy ciemni ludzie

      A myślisz, że wszyscy mieszkańcy Gdańska zmieściliby się w tym twoim centrum? I też nie każdy lubi mieszkać na kupie, w hałasie i bez zieleni.

      • 1 0

    • Nie tobie człowieku decydować kto gdzie chce mieszkać może niektórzy lubią spokój i cisze po pracy. A skoro miasto sprzedaje tereny pod zabudowę i zarabia na tym grube pieniądze to obowiązkiem jest zapewnienie dojazdu

      • 1 0

    • Człowieku a ty mieszkasz pewnie w hałaśliwym centrum i tez masz kredyt na 30 lat albo dostałes jakąs rudere od rodziców

      • 2 0

    • Dlatego że te tereny to też Miasto Gdańsk

      • 1 0

    • puknij się w czółko

      Pewnie ci słoma wystaje z butów a ględzisz jak kretyn. No z jakiej jesteś wsi?

      • 1 0

    • Co robić......?

      Tak moja rodzina w szadółkach mieszka ponad 50 lat ( chyba najdłużej ), a przez to, że ludzie, którzy się wprowadzili chcą mieć z innej strony dojazd, to zabierają nam dość duży obszar podwórka z dwóch stron. A nie chcielibyśmy tego, gdyż jest to dorobek życia dziadków i jest ważne, dlatego, że są to głównie tereny zielone, na których ciężko chora siostra bawi się, a także rodzice mają z tymi obszarami duże plany i wpakowali w te obszary już mnóstwo pieniędzy. Zastanawiam się, jak możne podziałać, by plany przesunąć choćby o 5 metrów na ziemie państwową o bok, którą dzierżawi moja rodzina, i której już od ponad 30 lat nie chcą pozwolić nam wykupić, dlatego że ma być tam jakaś szkoła. Przypomnę, że ten obszar państwowy ma 3 hektary powierzchni. Macie jakieś pojęcie co zrobić, by te plany zostały choć trochę przesunięte???

      • 0 0

  • nowa świętokrzyska to bardzo dobry pomysł (8)

    oczywiście plus nowe chodniki

    • 201 14

    • super pomysły, ale dlaczego tak długo trzeba na nie czekać

      • 42 5

    • na świętokrzyską pomysłem jest budowa drogi rowerowej

      wzdłuż dna doliny potoku oruńskiego i dalej wzdłuż korony wału kanału Raduni.

      • 22 4

    • a kiedy nowe budyniowo

      • 3 3

    • Tylko na następne 15 lat trza Budynia zatrudnić......

      Po 15 latach obietnic zrobił kawałek od Potokowej do Rzeczpospolitej hehe

      • 0 3

    • To duzo bardziej potrzebne niz obwodnica metropolitalna !!!! (2)

      • 5 2

      • i duzo .. duzo tansze (1)

        • 3 0

        • OM to Gdaka, a te drogi to DRMG

          2 Światy

          • 0 0

    • Nowe centrum handlowe.

      No to widać, że już niedługo powstanie tam (w okolicach śpiesznie remontowanego kawałka świętokrzyskiej) nowe centrum handlowe.Ten kawałek będzie kluczowy.Miejsce pod sklep przygotowane,ziemia nasypana.

      • 3 0

  • 2018, 2020 a moze 2120 (8)

    Niech POdatkowe miasto chwali sie wykonanymi projektami a nie kolejne wizualizacje.
    Napiszcie ilu udalo sie zredukowac urzednikow, dlaczego prezydent bierze dwie pensje i czemu takie wysokie podatki

    • 90 33

    • nie dwie tylko trzy (dwie rady nadzorcze) (1)

      ciekawe tylko jak on to ogarnia skoro sam przyznaje, że tak ciężko pracuje od świtu do zmierzchu tylko na etaciku prezydenta

      • 16 1

      • w tych radach nadzoerczych to on się nie napracuje

        on tam tylko figuruje na liście płac

        • 6 1

    • podatki są często za wysokie z powodu zbyt dużych wydatków idących na budowę

      i utrzymanie dróg zamiast na rozbudowę sieci tramwajowych i wypełnianie pustych parceli blisko centrum miasta

      • 3 2

    • Podatki są wysokie (2)

      bo i koszty są wysokie. W PL 1 pracujący w gospodarce musi utrzymać 3 urzędników a w DE ludzie utrzymać muszą tylko 2. Teraz dzięki ustawie śmieciowej mamy kolejnych urzędników, którzy dostali nawet nowy budynek. Urzędnicy to szarańcza, która zjada ten kraj, ale takich polityków nam wybrali. PO obiecało obniżenie podatków 3X15 a podwyższyli, obiecali zmniejszenie liczby urzędników a rosną nowe posady w zastraszającym tempie. Tak to jest gdy ludzie, którzy na co dzień oglądają tap model chodzą na wybory nie czytając nawet programu partii i nie robiąc podsumowania co dana partia zrobiła dla kraju.

      • 16 2

      • Pokaż, za którego rządu udało się zmniejszyć liczbę urzędników? (1)

        Nie, aby wzrost był dobry. Jednak, czy PiS czy PO, czy SLD liczba urzędników wzrastała.

        Mylę się?

        • 5 3

        • Nie myslisz się

          tylko chodzi o to że PO przez 7 lat rządów mogło wprowadzić rozwiązania, które uproszczą procedury co w rezultacie zmniejszy zatrudnienie w urzędach. 7 lat to naprawdę sporo na zrobienie czegokolwiek. Wydajemy miliardy zł na informatyzację ale w administracji ona działa odwrotnie niż w firmach. Informatyzacja powoduje że trzeba zatrudnić dodatkowych urzędników do obsługi systemu informatycznego. W każdej firmie informatyzacja ma zmniejszyć koszty pracy a tutaj jest na odwrót. Nie wspomnę już, że te koszty nie są adekwatne do efektów, każdy kto korzystał z płatnika choć jeden raz w swoim życiu wie o czym mówię.

          • 7 2

    • za PO tuska i nowaka bedzie 20118

      oni maja wadliwe zegarki

      • 1 1

    • Panie niedowiarku

      Te Gdańskie obietnice są jak najbardziej realne. Ile inwestycji Pan/Pani zna bez wcześniejszej wizualizacji i projektu ?

      • 0 0

  • Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi ma wynieść 94 mln zł !!!! (13)

    czyli 55 mln za kilometr (prawie 13 mln EUR)

    Czy budowa metra o tej długości nie byłaby tańsza ?
    Czy to nie lekka przesada?
    Czy jest jakiś kraj gdzie buduje się drożej?
    Czy to kosztuje tyle dlatego, że grosz jest publiczny ?

    • 201 13

    • to kosztuje tyle dlatego (3)

      ze Polacy to lemingi a rządzą nami żydy

      • 18 23

      • nie lecz dżumy cholerą.

        już lepsza jest eutanazja.

        • 6 6

      • nie karmić trolla

        • 5 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • może jakieś chłopaki od tego ministra od zegarków muszą się odkuć za drogie prezenty

      • 14 4

    • Co ty k. wiesz o budowiadniu dróg ;)

      • 6 9

    • ważne że swoi zarobią (2)

      i tak zagłosujesz na tych samych baranów bo pokażą ci kaczora w tv i będziesz się bał że on będzie rządził polską. Prawda jest taka że kaczor w 2 lata swoich rządów zrobił więcej niż tusk w 7 lat. Media ich krytykowali bo nie dostawali 'łapówek' jak np. ITI remonto drogi za 300 milionów, tv4 i polsat reklamy matematyki za podobną kwotę itp. PIS przez 2 lata zrobił kilka reform: edukacji, sądów (sądy 24godzinnne i esąd) a PO nie zrobiło żadnej reformy przez 7 lat. Ja już wolę patriotów u władzy niż mirów i zbychów, którzy nawet nie wylecieli z klubu za afery. Sawicka za wzięcie łapówki dostanie jeszcze odszkodowanie. Całe PO powinno na długie lata do pierdla trafić i dostać zakaz dożywotni pełnienia funkcji publicznych. Leminigi jednak mają prawo głosu i mamy to co mamy. Sam nie głosowałem nigdy na PIS ale teraz chyba zagłosuję.

      • 33 16

      • tak, pamiętam te reformy (1)

        - mundurki do szkoły
        - gniot o sądach 24godzinnych, które trzeba było szybko poprawiać,
        - ujawnienie agentów WSI i osób z nimi współpracujących,
        - skasowanie kontraktu na samoloty dla VIPów

        • 13 11

        • jak ktoś nic nie robi to nic nie spieprzy

          PO jest w tym mistrzem. Weź pod uwagę, że prawie każda ustawa ma jakieś nowelizacje i poprawki. Zrobili dużo jak na 2 lata i dużo było poprawek co jest naturalne. Nie mówię wcale że pisowcy są super, ale przynajmniej są patriotami i nie byli umoczeni w żadne afery. Sam się zastanów dlaczego taka nagonka na nich była? Nikt nie mógł kraść i wszyscy się bali a teraz wolna amerykanka jest. Po za tym bratają się z kościołem i mają postawę do rozliczeń wszystkich za wszystko. Nie są to dobre cechy ale wolę takich mimo że jestem ateistą niż mirów zbychów i ferajnę.

          • 9 5

    • to lepiszcze do scalania dróg jest takie drogie - stąd te koszty

      a nazwa tego lepiszcza to budyń

      • 11 4

    • wybuduj taniej i funkconalniej

      • 4 2

    • (1)

      Metr byłby tańszy - jeden metr bieżący tej drogi będzie kosztował 94M/1,6K = 56000pln. Z czego oni budują te drogi?

      • 1 1

      • Prace wodno kanalizacyjne, prace ziemne, instalacja elektryczna wzdłuż drogi, potem chodniki, krawężniki, drogi rowerowe, asfalt (kilka warstw)a pote, ekrany itp itd. Ja aktualnie robię dla siebie na wsi instalację kanalizacyjną i wodociągową w drodze o długości 80m i koszt to 30 000pln. Także 56 000 pln za 1 mb ale porządnej drogi 4 pasmowej z torami tramwajowymi, szerokimi chodnikami i ścieżką rowerową wydaje się byc prawdopodbną kwotą...

        • 3 0

  • No i dobrze:)

    ale jeszcze lepiej byłoby ułatwić zabudowę olbrzymich obszarów w centrum miasta terenów poprzemysłowych, ogródków działkowych.
    Nawet jakby miasto miało przekupić działkowców i tak było by to tańśze niże te setki milionów na drogi na południu.

    pozdrawiam wszystkich motocyklistów i wielbicieli basowych tłumików z zwłaszcza tych co mnie 6 razy dziś w nocy obudzili...

    kij wam w oko i policji też za skuteczną walkę z basowym "brzmnieniem szlifierek na dwóch kółkach

    • 65 10

  • Małomiejska (5)

    Logiczny byłby remont ul. Małomiejskiej z wyburzeniem ruder.

    • 144 5

    • Rudery są "zabytkowe" i nie będą wyburzane (3)

      Powstanie obwodnica Oruńskiego Przedmieścia wzdłuż Ptasiej.

      • 5 5

      • (1)

        To najwyżej poczekamy, aż "zabytkowo" się zawalą :D

        • 8 1

        • Możemy czekać,ale miasto ma już swoją "wizję"

          Taką,w której nie muszą zapewniać lokali zastępczych.

          • 5 1

      • Czy coś w końcu wiadomo co z ta Małomiejską

        To jest newralgiczny punkt.

        • 1 0

    • Jeszcze rok,jeszcze dwa.

      Od mostku już zaczynają pustostany zamurowywać okna.Czyli cała prawa strona tych ruder będzie wyburzona w kierunku Oruni Górnej.Widać to na przestrzeni aż do ogródków działkowych.Największy problem będą mieli z pizzą Leone - bo właściciel to"..."

      • 3 0

  • Najpierw niech wyremontują stare drogi, a nie się biorą za budowę nowych (13)

    Dziura na dziurze w tym dziurawym Gdańsku...

    • 72 29

    • lepiej niech się wezmą za budowę przedszkol,bo kuleją z nimi strasznie (11)

      a nowe drogi i tak po roku będą dziurawe jak skarpetki Henia z 4 piętra

      • 8 4

      • tak i niech obniżą podatki (10)

        • 7 2

        • i niech moja żona będzie młodsza (8)

          • 8 1

          • i niech moja sąsiadka chętniejsza (7)

            • 6 2

            • i niech wreszcie będzie lato. (6)

              • 4 1

              • Łoo matko jakie wymagania (2)

                • 5 0

              • i pust wsiegda budiet sonce (1)

                • 3 2

              • Kali z polska?!

                • 0 0

              • I ABY POLSKA ROSŁA W SIŁĘ, A LUDZIOM ŻYŁO SIĘ DOSTATNIO (1)

                • 1 1

              • ...dostatecznie

                • 1 0

              • a paszol won

                • 1 0

        • Niech obniżą podatki, niech buduja więcej i niech zwiększa socjal żebym nie musiał pracować!!!

          • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • no to teraz korki ... (1)

    ...nie będą sięgać do Lotosu na Małomiejskiej tylko do Lotosu na Trakcie :P

    No, ale lepszy rydz niz nic :D

    • 55 2

    • :P

      tak będzie :p

      • 0 0

  • Czy korki znikają w miarę budowania dróg? (5)

    • 30 4

    • (1)

      wg mnie bardziej udrożniona ul. Warszawska wlatując w al. Havla zakorkuje jeszcze bardziej skrzyzowanie Havla z Armii Krajowej (WZ)
      ...to chyba stara prawda, że budowa/poprawa dróg nie rozładowuje, tylko przesuwa korki w dalsze odcinki - centrum i tak nie jest w stanie przyjąc tyle aut

      • 15 4

      • pomino dwóch pasów na Słowackiego-Jaśkowa Dolina nadal jest zatkana

        • 10 2

    • dobre pytanie (1)

      już od dawna widziałem tutaj wpisy ludzi, którzy twierdzili że budowa dróg nie eliminuje korków tylko przesuwa je gdzie indziej (zwykle bliżej centrum miasta). Wielu mądrali się wyżywało w szukaniu argumentów typu a dzieci do przedszkola to jak podwiozę itp. Wiadomo: więcej ulic - więcej samochodów. Więcej miejsca dla ludzi w centrum - więcej życia w mieście.

      • 14 4

      • zycie w miescie to samochody

        Traffic is cool

        • 7 12

    • nowe drogi zmiejszają korki, nowe, a nie szersze....

      Przykład to jak teraz jezdzi sie po Podwalu Przedmiejskim, a jak było przed budową obwodnicy Południowej.

      Mało też ludzi zdaje sobie sprawę ze gdyby miasto nie położyło drogi z płyt betonowych łaczących szkołe na Człuchowskiej z Zakoniczynem, to paraliz na Świętokrzyskiej sięgałby nie Oruni Górnej ale Traktu.
      Pewnie nawet UM nie zdaje sobie sprawy ile ta droga daje. To prosty przykład ze alternatywna droga ratuje cały ruch.

      Dla Havla problemem jest przepustowosc skrzyzowania, a nie droga. Miasto uparcie nie chce zbudować wiaduktu nad Łostowicką i dalej bedą tam korki, coraz większe.

      ps Dlatego piorytetem dla miasta powinna byc Nowa Świetokrzyska, która odkorkuje całe Łostowice, Zakoniczyn,Orunie Górną

      • 4 3

  • (8)

    Decyzja o wybudowaniu nowych ulic lub remoncie istniejących jest bardzo błędna, wręcz szkodliwa. To zasada prosta jak cep. Elementarz polityki komunikacyjnej podaje dosadne, okrutne przykłady konsekwencji takich decyzji. W czasie panowania Cesarstwa Rzymskiego prowadzono mnóstwo wojen. Niestety w czasie pokoju popełniono straszliwy błąd. Budowano drogi! Postępowano wbrew zaleceniom elementarza polityki komunikacyjne. Drogi okrutnie przecięły zdrową tkankę miejską, powstały getta, całe dzielnice zaczęły umierać i Rzym upadł. Obecnie także zamiast debatować, debatować i jeszcze raz debatować nad zagospodarowaniem przestrzeni miejskiej z elementarzem polityki komunikacyjne w ręku, budowane są drogi. Ludzie zobaczą drogi i pobiegną kupować samochody. Kolejna rzecz prosta jak cep. A samochody będą jeździć po takich drogach szybciej. Szybciej więc zniszczą nawierzchnię. I koło się zamyka. To też jest proste jak cep. Nie ma prostych wyborów są tylko inteligentne rozwiązania. Albo odwrotnie. Proste jak cep.

    • 21 102

    • (2)

      "Ludzie zobaczą drogi i pobiegną kupować samochody." - bez komentarza.

      • 20 4

      • "Ludzie zobaczą drogi i pobiegną kupować samochody."

        Dokładnie tak! To samo spotkało Cesarstwo Rzymskie - samochodów było tak dużo, że cesarstwo musiało upaść.

        • 28 3

      • Gdyby nie było takich korków kupiłbym samochód

        Ale nie lubię stać w korku, dlatego wolę SKM / rower.

        Zatem to nie jest błędne stwierdzenie. Także ludzie, którzy mają już samochód często rezygnują z powodu korków z jazdy nim. Gdy zbuduje się drogę - po prostu więcej osób wsiądzie do samochodów.

        Zapraszam na google mapy i zobaczyć jak wygląda Houston w USA :)

        • 6 7

    • i znowu trollu kradniesz nicka?

      jesteś żałosny, i na pewno się o tym szybko dowiesz. Jestem życzliwy, nie życzę ci stania w korku na czteropasmowej drodze zbudowanej za twoje podatki.

      • 3 2

    • (1)

      jak można sądzić że imperium rzymskie padło z powodu dróg

      • 5 2

      • bo tak było

        • 1 3

    • hehe.. :)

      Tak umarlo Detroit....

      • 7 3

    • Radzę wsiąść w samochód - najlepiej ten z filmu "Powrót do przyszłości"

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane