- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (211 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (58 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (149 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (145 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Pierwszy krok do odkorkowania południa Gdańska
6,2 mln zł dostała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska na projekty trzech nowych ulic: Nowej Warszawskiej, Nowej Jabłoniowej i Nowej Świętokrzyskiej. Nowe ulice powstaną jednak nie wcześniej niż po 2018 r. Za to w przyszłym tygodniu ruszą warte 2,6 mln zł prace przy przebudowie 500-metrowego odcinka ul. Świętokrzyskiej.
Władze Gdańska chcą poprawić słabą dziś sieć dróg w południowo-zachodniej, najszybciej rozwijającej się części miasta. Plan zakłada kilka inwestycji w latach 2014-2020. Pierwszy krok został właśnie wykonany. Prezydent Gdańska przekazał po majówce Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska 6,2 mln zł na projekty nowych dróg, które ułatwią podróżowanie po drogach zlokalizowanych na południe od Trasy W-Z.
- Jeszcze w tym roku ogłosimy przetargi na opracowanie projektów ulic: Nowej Warszawskiej, Nowej Jabłoniowej i Nowej Świętokrzyskiej. Szczegółowy harmonogram prac projektowych poznamy po zaplanowanych na ten tydzień spotkaniach z pracownikami Wydziału Programów Rozwojowych - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dwujezdniowa ulica Nowa Warszawska ma mieć ok. 1,58 km długości i wieść od ul. Jabłoniowej do al. Havla przez Ujeścisko równolegle do Trasy W-Z. Miasto na projekt zaplanowało wydać 1,7 mln zł. Wstępny koszt budowy tej drogi planiści oszacowali na ok. 76 mln zł.
Ulica Nowa Warszawska ma też zmieścić linię tramwajową, która pobiegnie prawdopodobnie na południe od nowych jezdni. Na zachodnim końcu ulicy ma powstać natomiast pętla tramwajowa, ale zostanie ona wykonana w ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej, która jest w fazie projektowania. Droga przez Ujeścisko mogłaby być o ok. 20 mln zł tańsza, jeśli jej budowa ruszyłaby bez torowiska tramwajowego.
Nowa droga zastąpi mocno zużytą już ul. Warszawską .
Z kolei ulica Nowa Jabłoniowa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, od ul. Warszawskiej do Węzła Szadółki .
Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi ma wynieść 94 mln zł, z czego 2 mln zł pochłonie projekt budowlany. Plany budowy nie uwzględniają torowiska tramwajowego.
Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni zboczem wąwozu, zlokalizowanego między ul. Goszyńską a ul. Przywidzką .
Ostania droga, dla której miasto zdecydowało się zamówić projekt to ulica Nowa Świętokrzyska. 3,5-kilometrowa droga w kształcie litery "V" ma wieść od pętli komunikacji miejskiej przy al. Havla poprzez ul. Niepołomicką do ul. Świętokrzyskiej przy granicy Gdańska i gminy Kolbudy. Jej budowa będzie najdroższa i pochłonie ok. 220 mln zł. Sam projekt budowlany ma kosztować ok. 2,5 mln zł.
Kiedy miałaby ruszyć budowa trzech ulic?
Nikt z władz miasta nie deklaruje konkretnych terminów. - Wstępnie jest to kolejny okres projektowania budżetu Unii Europejskiej, czyli lata 2014-2020 - mówi Włodzimierz Bartosiewicz.
Nie wiadomo też jak duże dofinansowanie z funduszów Unii Europejskiej uda się pozyskać dla wspomnianych trzech ulic. Mowa jest o 30-60 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji.
Już teraz rusza natomiast remont ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku.
Drogowcy zabierają się za remonty dróg na południu Gdańska. Pod koniec kwietnia został rozstrzygnięty przetarg na modernizację ok. 500-metrowego odcinka ul. Świętokrzyskiej - odcinek od pętli do ul. 11 listopada . Inwestycję wykona firma WPRD Gravel, która za prace otrzyma z kasy miasta 2,6 mln zł.
W ramach przedsięwzięcia zostanie wymieniona nawierzchnia jezdni. Wykonane zostaną także brakujące chodniki, które ułatwią dojście szczególnie w czasie zimowych roztopów i podczas obfitych opadów deszczu do pętli Łostowicka/Świętokrzyska. Pojawi się też oświetlenie.
Inwestycja ma być gotowa przed zimą tego roku. - Zrobimy wszystko, by możliwie jak najmniej ograniczyć ruch na newralgicznej ul. Świętokrzyskiej. Prace ruszają w przyszłym tygodniu - mówi Bartosiewicz.
Miejsca
Opinie (230) 2 zablokowane
-
2013-05-14 16:08
Kiedy ruszy budowa trasy P-P (2)
Trasa Polnoc - Poludnie
- 2 6
-
2013-05-14 16:21
Tylko po co? (1)
- 2 1
-
2013-05-14 19:49
nie wierz o co chodzi - i gdzie jest ta ulica
- 1 0
-
2013-05-14 16:12
Platynowa i Krzemowa do remontu, same dziury i wyboje, dajcie spokój (1)
Powodzenia mieszkańcom Łostowic przez pół roku podczas remontu 500m odcinka, pół roku, trzymajcie mnie!
I nie głosowac na Budynia, bo niby wam wybuduje nowe drogi, nie dajcie sie mamić- 9 5
-
2013-05-14 16:19
To podrzuć jakąś alternatywę
Jaworski by najwyżej pobudował kościoły,aby przeciwdziałać ateizacji Polski w ramach swojej sejmowej komisji.
- 3 0
-
2013-05-14 16:15
Trakt Sw Wojciecha na Oruni to wizytowka Wladz Gdanska
- 17 1
-
2013-05-14 17:04
1,68-kilometrowej drogi ma wynieść 94 mln
takie ceny tylko w Polsce ...
- 12 1
-
2013-05-14 17:09
ciekawe i niespodziewane zjawisko
"Rozwój budownictwa mieszkaniowego na południu Gdańska wywołały korki na słabo rozwiniętej infrastrukturze drogowej"
tzn że dojazd w te miejsca trwał tyle że ludzie woleli się tam przeprowadzić?- 6 1
-
2013-05-14 18:13
(2)
zobaczcie na ich rejestracje i wszystko jasne. Te dzielnice opanowane sś prze wieś olsztynńską, iławską, kaszubską kościerzyna, bytów. Gdzie mieli mózgi jak kupowali mieszkania. Teraz niech nie narzekają, albo niech wracają na wiochę. Dość jęczenia !!!
- 8 11
-
2013-05-14 21:25
Ja mam i miałem GD. Wieś to ty masz w głowie.
- 7 2
-
2013-05-15 15:22
taaak..szkdoa kasy...lepiej wybudowac psychiatryk i wytrzezwialke dla "motyla" i jego kolesi....
- 1 0
-
2013-05-14 18:16
najpierw wybudujcie im Kościół, bo mieszkają tam ateiści a później drogi.
- 2 0
-
2013-05-14 18:18
to wsiokom powinno zależeć na drogach do miasta. Niech wsie okoliczne buduja drogi. my na wieś nie musimy jeżdzic.
- 6 2
-
2013-05-14 18:36
"Nowe ulice" (1)
Nieistotne o co chodzi w artykule, ja w innej sprawie. Może komuś przyjdzie wena i ponazywa te wszystkie "Nowe ulice" normalnymi nazwami. Rozumiem, że na roboczo można mówić o "Nowej jakiejś tam", ale potem dajmy im jakieś inne nazwy, bo się w końcu pomiesza. Kościuszki - Nowa Kościuszki, Łódzka - Nowa Łódzka, Wałowa - Nowa Wałowa. Toż to się pogubić można. Nawet gdyby nazwać jedno ulicą, drugie aleją, a trzecie trasą to też mylić się będziemy.
Jeżeli nasi rajcy mają z tym problem to służę pomocą, np.: ul. Obbergrena. Postać dla Gdańska bardzo zasłużona. Nie ma tramwaju, niech ma ulicę.- 3 2
-
2013-05-15 09:53
Przecież Nowa Łódzka to Al. Havla
...i po temacie
- 2 0
-
2013-05-14 18:43
Tramwajom TAK
Warszawska wg planów zagospodarowania przestrzennego miała mieć po dwa pasy ruchu na każdej z jezdni. Obie jezdnie miały być rozdzielone torowiskiem tramwajowym. Natomiast tu autor artykułu pisze o jednym pasie. Jaka jest prawda ?
Bezwzględnie musi być tramwaj jako alternatywa dla korków.
Popatrzmy na ul. Armii Krajowej ok, godz 7,30-8,00 w kierunku do centrum. Korek długi na kilometr jest normą- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.