- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (133 opinie)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (79 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (36 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (233 opinie)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (166 opinii)
- 6 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (274 opinie)
Pierwszy krok w stronę stacji SKM Śródmieście
Ruszają przygotowania do budowy węzła komunikacyjnego, który połączy tramwaje, SKM-kę i ruch samochodowy w śródmieściu Gdańska. Projektanci mają odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, by ten największy w przyszłości w punkt przesiadkowy w mieście nie był notorycznie zakorkowany.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił przetarg na koncepcję węzła tramwajowo-drogowego Gdańsk Śródmieście . Ma to być wstęp do budowy większego węzła komunikacyjnego, którego elementem będzie nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście w rejonie skrzyżowania Armii Krajowej, 3-go Maja i Okopowej. Będzie to najważniejszy węzeł integracyjny dla obsługi transportu publicznego w Gdańsku.
- Chodzi o koncepcję przebudowy układu drogowego. Zależy nam na poprawie przepustowości węzła - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor ZDiZ. - Koncepcja obejmie przebudowę wiaduktów w ciągu Armii Krajowej i Traktu św. Wojciecha. Dajemy uczestnikom przetargu rok na ich opracowanie. Potem razem z Urzędem Miejskim zadecydujemy o dalszych działaniach prowadzących do realizacji inwestycji - dodaje.
Projektanci będą musieli wymyślić jak udrożnić kilka "gorących miejsc". Jednym z nich jest odcinek Traktu św. Wojciecha, od ul. Toruńskiej do ul. Zaroślak. W tym rejonie przebudować należy 40-letni już wiadukt "Biskupia Górka" nad torami kolejowymi wraz z fragmentem ulicy na odcinku od ul. Toruńskiej do ul. Cienistej.
Wyszczególniono także rejon pomiędzy ul. Na Stoku i Okopową. Gmina planuje bowiem przedłużyć ul. 3 Maja, tak, by Nowa 3 Maja biegła nad terenami kolejowymi do skrzyżowania z ul. Toruńską.
Kolejny rejon wyznaczony jest ulicami Okopową, Wały Jagiellońskie, Hucisko i węzłem Unii Europejskiej. Koncepcja przebudowy wiaduktu i skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej i Podwala Przedmiejskiego na odcinku od ul. Pohulanka do ul. Słodowników musi uwzględniać planowaną przebudowę ul. Bogusławskiego, w związku z budową Teatru Szekspirowskiego, oraz dojazd do projektowanego parkingu podziemnego pod Targiem Węglowym.
Projektu wymaga także rejon planowanego przystanku SKM Śródmieście wraz z węzłem przesiadkowym Targ Sienny-Targ Rakowy. Ten teren przeznaczony jest do zabudowy a zadaniem projektantów ma być koordynacja linii tramwajowych, autobusowych i kolejowych w tej okolicy.
Autor koncepcji będzie także musiał przedstawić analizy prognoz ruchu aut i komunikacji miejskiej na lata 2010, 2020, 2030.
Projektowany przystanek SKM ma powstać dzięki staraniom PKP. - To część projektu rozwoju Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, który będzie startował do programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.
Jeżeli uda się uzyskać dotacje unijne, w kosztach prawdopodobnie partycypować będą gmina Gdańsk i samorząd województwa pomorskiego.
- Magdalena Raszewskam.raszewska@trojmiasto.pl
Opinie (87) 1 zablokowana
-
2008-06-18 13:18
Wspomnienie (1)
W latach 1974 - 76 zasiedlano cztery wieżowce na Zaroślaku. Już wtedy w czynszu była opłata za "zamieszkanie w śródmieściu". Podobno mieszkańcy ze Śródmieścia oszczędzali na komunikacji zbiorowej. Już wtedy były ambitne i podobno realne plany budowy SKM Śródmieście. Gazety publikowały wizje dzielnicy - kompleksy biurowo-konferencyjne i hotele i SKM. A co jest teraz wis a wis Urzędu Wojewódzkiego, Komendy Policji, koło Muzeum Narodowego, przy albo pod Wyższą Szkołą itd., itd., jest strasznie brudno, biednie, druga ale już większa i straszniejsza Orunia. Biskupia Górka i okolica - to enklawa przestępczości i pijaństwa a policji ani śladu bo zwyczajnie się boją. Tak więc trzeba wrócić do SKM i planów z nią związanych. Nie można czegoś zaczynać ( lata siedemdziesiąte ) i nie kończyć.
Takie centralne miejsce w Gdańsku nie powinno tak wyglądać. Patrzę jak chodzą dużymi grupami zachodni turyści i fotografują domy Na Stoku, jako pamiątkę z Gdańska. I jest mi zwyczajnie wstyd.....- 0 1
-
2010-09-16 18:57
????????????????
GDZIE TY ŻYJESZ ??? KIM TY JESTEŚ, MASA SŁÓW CISNIE MI SIE NA USTA-DUPEK, MIESZKAM TY I NIE ZAMIENIŁBYM TEGO NA ŻADNE INNE MIEJSCE - TYLE TERENU ZIELONEGO ŻE BYŁBYM SKOŃCZONYM IDIOTĄ GDYBYM ZAMIENIŁBYM SIE NA INNA DZIELNICE GDAŃSKA, CO DO ŻULI I ZŁODZIEJI, JAK ZDARZYŁ ŚWIAT ZAUWAŻYĆ TEGO JEST WSZEDZIE PEŁNO ,CO DO SAMEJ BISKUPIEJ, TEN KAWAŁEK ŚWIATA MA SWÓJ UROK NIEPOWTARZALNY I TEGO WŁAŚNIE SZUKAJĄ SZWABY(BEZ OBRAZY DLA NIEMCÓW) A MI WSTYD ZA CIEBIE
- 0 0
-
2008-06-17 21:06
(5)
a czy przy tm węźle będą ścieżki rowerowe bo jakoś otym się w tym artykule nie wspomina
- 0 0
-
2010-09-16 18:40
???
JUŻ SĄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2008-06-17 21:27
racja
też jestem ciekaw
ogólnie pozytywnie - dobrze, że coś się dzieje w tym kierunku- 0 0
-
2008-06-17 21:24
racja
też jestem ciekaw
ogólnie pozytywnie - dobrze, że coś się dzieje w tym kierunku- 0 0
-
2008-06-17 21:15
Ścieżki...
Pewnie to będzie tak jak przy przebudowie Spacerowej...też zapomną je zbudować.
- 0 0
-
2008-06-19 10:31
Przebudowa
Wyramontujcien tylko to co jest i zbudować należy drogi odciążające tą część miasta "Trasa Sucharskiego
" i "Obwodnica Południowa" a problem sam się rozwiąże- 0 0
-
2008-06-18 19:58
hmmmm (1)
mnie bardziej interesuje to, ze jak jzu w koncu wybudowano tramwaj na chelm to co z tego? gdzie zapowiadane w marcu uruchomienie lini w dalszych kierunkach miasta? niektorym zjazd tramwajem tylko do centrum nic nie daje...
- 0 0
-
2008-06-19 07:38
Będą nowe tramwaje - będą nowe linie
- 0 0
-
2008-06-18 21:44
słowackiego, sucharskiego i ten węzeł to najważniejsze inwestycje
dla gdańska !!!
- 0 0
-
2008-06-18 21:29
słowackiego, sucharskiego i ten węzeł to najważniejsze inwestycje
dla gdańska !!!
- 0 0
-
2008-06-18 20:19
skąd tyle jadu?
- 0 0
-
2008-06-18 12:25
Banda nieodpowiedzialnych ludzi rządzi Gdańskiem!!! (2)
Spójrzcie na Gdynie oni idą do przodu, bo władze postawiły na rozwój, a u nas Nasz magistrat to porażka. Rozwiązania dla komunikacji zbiorowej jakie proponują są zbędne. Śródmieście trzeba odkorkować, a nie budować nowe stacje. Sa tramwaje i wydłużenie o 1km trasy SKM jest nie potrzebne. Obwodnica południowa, tunel pod Martwą Wisłą to są priorytety dla odciążanie tranzytu przez centrum. Kolej w kierunku Osowej i w końcu zrealizowanie postulatu bezpośredniości dla mieszkańców tej dzielnicy na trasie Centrum-Osowa. Ulica Spacerowa poszerzona o kilkadziesiąt cm to śmiech w dobie narastającego popytu w komunikacji indywidualnej!!! Dlaczego autobusy ZKM nie realizują przewozów z wykorzystaniem Obwodnicy Trójmiasta? Na pewno nie z racji bezpieczeństwa pasażerów, ani braku odpowiedniego popytu! Panie prezydencie Lisicki do pracy, bo ludzie tracą już swoja cierpliwość. I jak transport miejski w Gdańsku ma odzyskać swój wizerunek!!!
- 0 2
-
2008-06-18 12:53
(1)
Gościu,
powiedz po prostu, że masz dosyć korków na Spacerowej i chciałbyś w 30 minut być na Osowej.
Tyle tylko, że ja też mam dość korków i mnie akurat przystanek Śródmieście w podróży na południe jak najbardziej pasuje.
A z tymi tramwajami to chyba niepoważny jesteś. Oczekiwanie dojazd na dworzec czas przesiadki to spokojne 15 minut, które codziennie tracę na powrocie do domu, a które spokojnie bym zyskał, gdyby ten przystanek tam był.
Poza tym - oczywiście - koszty są dla Pana "Specjalisty" pomijalne.
Dla mnie nie.- 0 0
-
2008-06-18 19:30
Re:
Trochę z tymi 15 min. to przesadziłeś oczywiście są jeszcze autobusy ok. min. 20 linii(ZTM) w kier.Bramy Wyżynnej i w każdym innym kierunku.
Jeśli chodzi o koszty to koszty czasu jako jeden z rodzajów kosztów zewnętrznych w transporcie nabierają coraz większego znaczenia, ale nie są one stricte związane z podstawową działalnością usługodawcy.W Polsce najważniejsze w fazie projektowania są koszty finansowe (pieniężne) z racjonalnego punktu widzenia. Inwestycja ma przynosić zwrot, a nie zwiększać wspomiane koszty zewnętrzne. Inwestycja ta może powstać, ale przed nią muszą powstać inne bardziej potrzebne dla Gdańska. Pieniędzy trzeba umieć nie zmarnować.- 0 0
-
2008-06-18 09:57
nioe denerwowac sie będa pieniądze z Ojro 2012 nic nie bedzie (1)
Przy ocenie postępów prac UEFA stosuje system kolorów. Biały oznacza, że dana inwestycja jest już praktycznie gotowa. Zielony znaczy, że prace idą zgodnie z planem, a w niedługim czasie zostaną ukończone. Czerwony to dzwonek alarmowy, że inwestycja może nie zostać zrealizowana na czas. Tym ostatnim kolorem UEFA oznaczyła Warszawę i Chorzów, którym przygotowania idą najgorzej. W przypadku Chorzowa chodzi o dach nad stadionem, którego instalacja będzie kosztować majątek.
Z informacji, do których dotarła gazeta, wynika, że najlepiej oceniany jest Kraków. "Polska" wylicza, że w Krakowie najlepiej wypada ocena bazy noclegowej. O wiele gorzej jest w Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu.
Gazeta podkreśla, że poważny kłopot może mieć Ukraina, oceniana głównie na czerwono. Dziennik wylicza, że nasi wschodni sąsiedzi mają problemy z hotelami, drogami i z budową stadionów. Zdaniem "Polski", UEFA nie wyklucza nawet przeniesienia większości imprez z Ukrainy do naszego kraju.
Więcej na ten temat- 0 1
-
2008-06-18 19:22
ale nasz prezydent Adamowicz jest tak zapalonym kibicem, że nawet jeśli trzeba będzie wyemitować obligacje na miliard złotych i zadłużyć miasto na dziesiątki lat kosztem inwestycji niezbędnych do rozwoju miasta, on dobrowolnie z tak wspaniałej imprezy jak EURO 2012 w Gdańsku nie zrezygnuje
po nim choćby potop!- 0 0
-
2008-06-18 16:28
śródmiescie to inwestycja ważna...... (1)
stacja skm środmiescie pewnie przydała by sie w
Gdańsku ale ważniejsze byloby odrestaurowanie lini do Nowego Portu zanim wszystko ulegnie dewastacji myśle ze to wazny rejon miasta a komunikacja wcale nie najlepsza a Euro sie zbliża i tereny portowe , przystań promowa- 1 1
-
2008-06-18 18:37
linia w dotychczasowym układzie do Nowego Portu jest i będzie nieopłacalna, a na jej wydłużenie długo nie będzie środków
plan jej ewentualnej reaktywacji stoi w sprzeczności z planami budowy tzw. Nowej Wałowej- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.