• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG

Krzysztof Koprowski
10 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Już w przyszłym roku piesi będą mieli do wyboru tunel lub naziemne przejście przez ul. Wita Stwosza. Już w przyszłym roku piesi będą mieli do wyboru tunel lub naziemne przejście przez ul. Wita Stwosza.

Już wkrótce w Gdańsku zlikwidowane, a raczej uzupełnione o naziemny odpowiednik, zostanie pierwsze przejście podziemne. Nie będzie to jednak jeden z tuneli w Śródmieściu, a obiekt usytuowany przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.



Naziemne przejścia dla pieszych zostaną wykonane tuż obok zejść do tunelu. Naziemne przejścia dla pieszych zostaną wykonane tuż obok zejść do tunelu.

Z którego rozwiązania będą chętniej korzystać piesi?

Tunel przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska od początku był nie do końca przemyślaną inwestycją, bowiem ruch na ul. Wita Stwosza zawsze był niewielki, a ponadto ostatnio w związku z utworzeniem pasa rowerowego, kierowcom aut pozostawiono po jednym pasie w każdym kierunku.

- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo [to przystanek tramwajowy najbliżej szpitala Marynarki Wojennej zobacz na mapie Gdańska - dop. red.] - mówi Dariusz Słodkowski, radny miasta i przewodniczący komisji rewitalizacji, która wnioskowała o wyznaczenie naziemnego przejścia.

Przejście na poziomie terenu ma być wykonane już w przyszłym roku, a jego szacunkowy koszt to ok. 80 tys. zł. Zadanie zostanie zlecone Zarządowi Dróg i Zieleni. Jest już w projekcie budżetu na 2014 rok, który głosowany będzie na najbliższej sesji Rady Miasta.

- W tej chwili trwają przygotowania do sporządzania projektu, bowiem realizacja musi zostać poprzedzona wykonaniem dokumentacji technicznej w zakresie zabrukowani powierzchnia torowiska. Przejście będzie też posiadać obniżone krawężniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.

Pod względem organizacji ruchu samochodowego, przejście będzie wykonane w sposób podobny do innych przejść na ul. Wita Stwosza. Wykonane zostaną więc wyspowe progi zwalniające oraz elementy separujące ruch samochodowy i rowerowy (aby kierowcy nie omijali progów pasem rowerowym).

Utworzenie przejścia naziemnego oznacza jednocześnie, że Zarząd Dróg i Zieleni odstępuje od modernizacji tunelu oraz montażu wind dla niepełnosprawnych i osób starszych, bo taka inwestycja była jeszcze niedawno rozważana.

Przejście podziemne póki co nie zostanie zlikwidowane i funkcjonować będzie wraz z naziemnym odpowiednikiem.

- Przejście naziemne powinno być rozwiązaniem docelowym, ale póki co łatwo będzie można skonfrontować opinie, że piesi wolą tunele, bo są rzekomo wygodniejsze i szybsze. Jestem przekonany, że z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać, mając do wyboru przejście na poziomie jezdni - dodaje Słodkowski.

Być może jednak tunel nadal będzie użytkowany przez studentów, gdyż Uniwersytet Gdański ogrodził kilka lat temu swój teren płotem, a najbliższe wejście na teren kampusu (wraz z wjazdem dla aut) znajduje się około 40 metrów od nowego przejścia i tunelu zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Uniwersyteckie getto? Studenci nie chcą płotu

Przedstawiciele Uniwersytetu Gdańskiego obiecali, że w środę udzielą informacji w zakresie ewentualnego demontażu ogrodzenia i wykonania chodnika na swoim terenie.

Miejsca

Opinie (225) 10 zablokowanych

  • I tym sposobem zamiast wind wystarczy kilka puszek farby i trochę kostki brukowej. (2)

    • 30 6

    • I to na bogato - 80 tys. zł (1)

      chyba złotą farbą to wymalują

      • 11 4

      • A projekt ?

        szwagier nie jest tani:)

        • 16 3

  • Gdańsk

    Bareja, normalnie Stanisław Bareja!

    • 22 13

  • Ciekawe ile będzie wypadków? Ilość wypadków zweryfikuje pomysły urzędników.

    • 18 14

  • piesi na powierzchnię (2)

    Wile się pisze o tym że tunele dla pieszych należy zlikwidować i zrobić przejścia naziemne. Racja tunele dla pieszych są niewygodne, dzielą miasto, są brudne, śmierdzące, ale nie blokują ruchu. Jakoś nikt (w każdym razie nikt z decydentów) nie pisze , że tunele dla pieszych należy zastąpić tunelami dla samochodów, tramwajów, autobusów. Przy takin rozwiązaniu wszyscy byliby zadowoleni, piesi chodzili by po powierzchni, a ruch nie byłby blokowany.

    • 15 10

    • (1)

      Nikt nie wyda setek milionów żeby skrócić podróż samochodem o 20 sekund na odcinku 5km

      • 3 3

      • takich znam, ale znam bardziej produktywne sposoby wydawania pieniędzy

        • 0 0

  • cena (3)

    Gdy mieszkańcy Wrzeszcza walczyli o przywrócenie przejścia przy Teatrze Miniatura, to ZDiZ wyliczył jego koszt na 900 tysięcy i było to podstawą odrzucenia wniosku. Teraz okazuje się, że można taniej. A zatem zawalczymy o kolejne przejście naziemne!

    • 28 14

    • ten koszt (1)

      dotyczył budowy tunelu.

      • 2 2

      • Tunel za 900 tys.? Chyba dla karlow. Tak, tyle kosztuje montaz sygnalizacji i rozsuniecie (nikt nie wie po co) pasow jezdni.

        • 0 0

    • bo ZDiZ chciał wybudowac szeroki azyl

      co wiązało się z potrzebą korekty geometrii jezdni, a to już grubsza sprawa.

      • 2 0

  • Radny Słodkowski nie ma lepszych pomysłów na zaistnienie ? (2)

    • 15 17

    • co proponujesz? (1)

      • 1 1

      • zatanczyc i zaspiewac

        • 1 0

  • 80 tys zł ???

    Za 2 znaki, jakieś ewentualnie barierki, obniżony krawężnik i 2 puszki białej farby ????

    Ciekawe...

    • 26 6

  • Skąd u pseudodziennikarzy (1)

    takie angielskojęzyczne naleciałości- "Tunel przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego".

    • 8 12

    • "Kampus" pochodzi z łaciny, panie ... Romanie.

      A pomyślał by kto, "nom oblige" ;)

      • 11 3

  • To jak tunel jest wolny... (2)

    To może go przenieść na Hallera gdzie ciągle trącają pieszych, albo na Grunwaldzką koło Miniatury...

    • 23 7

    • nie, miniaturę przeniesiemy na hallera, a tunel na grunwaldzką (1)

      • 8 1

      • A jeziorko gdzie pierdykniemy inżynierze?

        • 2 0

  • Wita Stwosza (6)

    To co ci nienormalni goście zrobili z ul. Wita Stwosza nadaje się do księgi pod tytułem "idiota z gdańskiego urzędu, jak można coś tak spieprzyć i jeszcze być dalej zatrudnionym". Takiego durnia powinni dożywotnio pozbawić stanowiska, a urząd dla bezrobotnych powinien zamykać podwoje gdy dureń pojawi się w poszukiwaniu pracy. Proponuję,aby oprócz zwiedzania Starówki przewodnicy po Gdańsku koniecznie wiedli wycieczki w ten rejon.Będzie ubaw po pachy. Aha, na Kartuskiej też powbijali paliki w osi jezdni,będą jaja w zimie jak co dzień na śliskiej jezdni będą w nie wjeżdżały samochody a karetki nie mogąc wyminąć samochodów postoją sobie trochę z konającym pasażerem.Brawo durnie, tak trzymać i nie odpuszczać.

    • 48 18

    • Jak nie umiesz jeździć,zostaw auto w domu. A Starówka jest w Warszawie.

      • 9 21

    • Amen

      jogi - Amen. Cała prawda.

      • 16 5

    • jak na razie to karetki blokuje nadmiar samochodów

      w Warszawie 500 samochodów na 1000 mieszkańców i ten wskaźnik rośnie.
      W Berlinie 300 samochodów na 1000 mieszkańców i ten wskaźnik maleje

      • 8 8

    • odpsawaj się od kierownicy

      ciśnienie ci spadnie

      • 9 12

    • Akurat Kartuska i WS to przykład tego jak powinno wyglądać większość ulic w tym mieście. Piszę to jako kierowca. Ale przede wszystkim mieszkaniec i pieszy, a dopiero potem kierowca.

      • 9 10

    • A na JP2. tak poprowadzili pas jezdni, że przy końcu ścieżki rowerowej jadąc w kierunku Hynka trzymając stałą odległość od krawężnika najedziesz na krawężnik bo on skręca w lewo. Potem postawili tam słupek. Autor! Autor!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane