- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (157 opinii)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (95 opinii)
- 3 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (111 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (65 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (126 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (119 opinii)
Plany drogowców w 2021 r. "Miliony w zamrażarce"
W przyszłym roku gdańscy drogowcy na budowę i remont dróg będą mieli do dyspozycji o ponad 30 mln zł mniej, niż planowali przed pandemią koronawirusa. Urzędnicy zakładają jednak, że zamrożone środki powiększą wydatki na drogi w latach 2021-2023. W przyszłym roku czeka nas m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa Nowej Olchowej i Nowej Opackiej.
Już teraz wiadomo, że budżet inwestycji miejskich w przyszłym roku będzie mniejszy o 70 mln zł. Prawie połowa z tych pieniędzy to środki pierwotnie przeznaczone na budowę i remonty dróg w mieście.
- Na chwilę obecną trudno do końca określić dokładnie wydatki, szczególnie na remonty. W bieżącym roku, jeszcze w kwietniu, gdy zaczęła się pandemia w Polsce i nieznana była jej skala oraz wpływ na miejski budżet, wstrzymana została część inwestycji i przesunięta na kolejne lata. Łącznie "zamrożonych" zostało 70 mln zł, w tym 31 mln zł na drogi. Plany zakładają, że "zamrożone" w tym roku środki powiększą kwotę wydatków w latach 2021-2023 - mówi Izabela Kozicka-Prus z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Już teraz jednak poznaliśmy wstępną listę nowych inwestycji i planowanych modernizacji istniejących dróg.
Urzędnicy chcą w przyszłym roku zrealizować kolejny etap przebudowy al. Hallera. Plany mają ambitne, bo na liście znalazły się aż cztery odcinki trasy łączącej Wrzeszcz z Brzeźnem: jeden w kierunku Brzeźna (między al. Płażyńskiego a Wczasy) oraz trzech w kierunku Wrzeszcza: odcinek od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego, od al. M. Płażyńskiego do ul. Kościuszki oraz od ul. Kościuszki do Klinicznej (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych).
W planach jest też modernizacja ul. Łąkowej na odcinku od ul. Długie Ogrody do ul. Podwale Przedmiejskie, ul. Piastowskiej między ul. Subisława a ul. Chłopską i dwóch mocno wyeksploatowanych dróg na Olszynce: ul. Modrej i Łanowej. Drogowcy pojawią się też na starej ul. Słowackiego oraz na Osowej, gdzie planowana jest realizacja I etapu modernizacji Kielnieńskiej (Nowej Koziorożca).
Łącznie na te zadania miasto zamierza przeznaczyć w 2021 r. ok. 10 mln zł.
Ale to nie koniec. Ponad dwukrotnie więcej pieniędzy (ok. 23 mln zł) urzędnicy zaplanowali na budowę i przebudowę dróg lokalnych. Po czterech latach od pierwszych zapowiedzi ma wreszcie nastąpić budowa objazdu Bramy Nizinnej. Nową nawierzchnię zyska ul. Hoża na Stogach, a także Twarda, Połęże i Starowiślna. W przyszłym roku ma też powstać brakujący fragment ul. Piotrkowskiej do al. Adamowicza. Realizacji doczeka się też budowa Nowej Sadowej.
Miasto zapowiada też tzw. samodzielne zadania drogowe. To inwestycje finansowane przez inwestorów prywatnych. W ten sposób za kilka miesięcy ma się rozpocząć budowa Nowej Olchowej oraz budowa Nowej Opackiej.
W przyszłym roku miasto będzie też kontynuować i kończyć obecnie trwające budowy. Na tej liście znalazło się kilka zadań związanych z budową tras rowerowych: wzdłuż ulicy Nowatorów (od ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych), wzdłuż al. Grunwaldzkiej między Bitwy Oliwskiej a Pomorską czy kontynuacja budowy trasy rowerowej od Świbna do granicy miasta wraz z łącznikiem do przystani w Błotniku.
W 2021 r. mają finiszować prace związane z przebudową wiaduktu Biskupia Górka. Ciężki sprzęt będzie pracować przy rozbudowie ul. Kartuskiej (od ul. Otomińskiej do skrzyżowania z ul. Nowatorów). Urzędnicy nie rezygnują też z budowy nowych linii tramwajowych. Trwają prace nad postępowaniem przetargowym budowy Nowej Warszawskiej.
Mają być też widoczne pierwsze efekty rewitalizacji Nowego Portu (przebudowa i modernizacja dróg i infrastruktury podziemnej ulic Góreckiego, Strajku Dokerów, Wilków Morskich), zapowiadana jest też przebudowa i rozbudowa dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu dla obszaru ulic: Przyokopowej, Polnej i Wierzbowej.
Na koniec dodajmy, że w przedstawionych planach nie są uwzględnione inwestycje realizowane przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Te poznamy pod koniec 2020 r.
Opinie (262) 10 zablokowanych
-
2020-09-29 12:06
(1)
co to za gospodarz co nie potrafi utrzymać dróg i chodników w dobrym stanie.mało tego ,jeszcze obcinają.najważniejsze by deweloperzy dawali kasę pod stołem i mieszkania dla wybranych za grosze.
- 12 4
-
2020-09-29 12:15
którzy dawali pod stołem?
Fake news czy coś wiesz? Opowiedz.
- 1 4
-
2020-09-29 12:07
Nowa Olchowa nareszcie
I to jest przykład jak deweloper z poza Trójmiasta umie się dogadać z UM i zrobić droga wykładając due pieniadze . I jakoś można. A gdzie potentaci trójmiejscy deweloperzy? Tyle budują inwestycji a drogi dojazdowe to gdzie? Cóż , musi być parcie ze strony UM na nich ale widocznie nie ma. I nie placzcie ze by uciekli z Trójmiasta ,bo i tak koniec końcem musieli by wybudować drogę. Tylko trzeba myśleć i chcieć urzędnikom.
- 6 0
-
2020-09-29 12:10
Najważniejsze by prezydenci miast byli zadowoleni.
- 6 1
-
2020-09-29 12:18
Krytykantom przypominam, że Gdańsk wydaje na utrzymanie oświaty miliard zł.
Z czego rząd daje ledwie połowę, mimo że to jest zadanie od państwa, dlatego drugą połowę musi dołożyć miasto.
- 8 8
-
2020-09-29 12:31
A co z ulicą Kampinoską?
- 4 0
-
2020-09-29 12:57
Łąkowa? (1)
Przecież nagrody za tę ulcę były za modernizację!
- 6 3
-
2020-09-29 13:59
Umiesz czytać?
Będą robić inny odcinek
- 2 1
-
2020-09-29 13:43
Nowa Swietokrzyska? nie ma jej w planach? bo po co
- 6 0
-
2020-09-29 13:45
Można można
To że 30 mln.mniej to nic.Idzie zaoszczędzić nie budując niepotrzebnych ścian dźwiękochłonnych i bilans na zero.
- 6 1
-
2020-09-29 13:51
co z ul. Tamka którą po ponad 2 letnim remoncie rozjechano w pi...
- 5 0
-
2020-09-29 14:14
Jak tam nowa świętokrzyska ?
Dobrze dobrze?
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.