- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (178 opinii)
- 2 Coraz więcej domów pływających na wodzie (41 opinii)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (14 opinii)
- 4 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (234 opinie)
- 5 Tylko w 7 dzielnicach Gdyni wybrano radnych (49 opinii)
- 6 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (139 opinii)
Plany drogowców w Gdańsku: nowa kładka i remont wiaduktu
W 2024 r. gdańscy drogowcy chcą wyremontować wiadukt nad torami kolejowymi i estakadę na ul. Elbląskiej. W najbliższych miesiącach ma się też rozpocząć remont zamkniętej od sierpnia kładki między Jana z Kolna a al. Zwycięstwa. Tylko na te trzy projekty miasto będzie musiało przeznaczyć w sumie ok. 50 mln zł.
Jak co roku swoje plany na nowy rok mają też urzędnicy z magistratu i podległych mu jednostek: Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni oraz Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Postanowiliśmy sprawdzić, co czeka mieszkańców i kierowców w Gdańsku w ciągu 12 najbliższych miesięcy. Za kilka dni podobne zestawienie przedstawimy także pod kątem zaplanowanych prac w Gdyni.
GZDiZ zajmie się utwardzaniem nawierzchni
W Gdańsku zadania drogowe realizują dwie jednostki: GZDiZ i DRMG. Ta pierwsza skupia się głównie na bieżącym utrzymaniu dróg i niewielkich pracach.
Ma to swoje odzwierciedlenie w planach jednostki na 2024 . Przyjęty harmonogram zakłada roboty w kilku dzielnicach Gdańska: we Wrzeszczu, na Żabiance, w Kokoszkach, Matemblewie, na Stogach, Zaspie, Jasieniu, Św. Wojciechu i Olszynce.
Głównie będą one polegać na utwardzaniu nawierzchni gruntowych, a drogowców mogą spodziewać się mieszkańcy następujących ulic:
- Migowska,
- Tysiąclecia,
- Mirachowska,
- Dolne Młyny,
- Kaczeńce,
- Startowa,
- Oliwkowa,
- Straszyńska,
- Jaworowa,
- Jaśminowa,
- Tulipanów,
- Jeziorowa.
GZDiZ zaplanował też kilka remontów chodników. Z nowej nawierzchni ucieszą się piesi na ul. 3 Maja (między Dąbrowskiego a dworcem PKS) i Elbląskiej (powstanie chodnik prowadzący od przystanku autobusowego do inwestycji Panattoni).
Remontu krzywego i dziurawego chodnika doczekają się też mieszkańcy Nowego Portu. Roboty zaplanowano bowiem na ul. Przyjaciół i Wilków Morskich, gdzie niedawno zapadł się fragment brukowanej jezdni.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Auta tanie w utrzymaniu z napędem na gaz
Remonty wiaduktów i kładek
Zdecydowanie więcej pracy i środków pochłoną zadania zaplanowane i realizowane przez DRMG. To ta jednostka w dużej mierze odpowiada za to, co, gdzie i jak się buduje i remontuje w mieście.
2024 rok będzie z jednej strony czasem kontynuacji i zakończenia niektórych inwestycji (m.in. ronda na Starogardzkiej, Niepołomickiej i Czerskiej, budowy Kielnieńskiej w Osowej, przebudowy Budowlanych, budowy układu drogowego w obszarze Portu Północnego), a z drugiej rozpoczęcia nowych inwestycji.
Wśród nich będą m.in.:
Przebudowa wiaduktu na ul. Elbląskiej nad linią kolejową (kierunek centrum). Po raz pierwszy o planach modernizacji tego obiektu pisaliśmy w sierpniu 2020 r. Wiadukt pochodzi z 1973 r., a ostatni gruntowny remont przeszedł w połowie lat 90. poprzedniego wieku. Dziewięcioprzęsłowy obiekt ma ponad 200 m długości i wymaga remontu, na przeprowadzenie którego urzędnicy zabezpieczyli w budżecie aż 31 mln zł.
Połowę tej sumy (ok. 16 mln zł) ma kosztować przebudowa kładki dla pieszych nad torami kolejowymi przy przystanku SKM Stocznia. Z powodu złego stanu technicznego kładka od strony al. Zwycięstwa od kilku miesięcy jest wyłączona z użytkowania. Na peron SKM można się dostać wyłącznie od strony ul. Jana z Kolna.
W tym roku mają być także przeprowadzone prace na estakadzie przy Bramie Żuławskiej, docelowo przeznaczonej do wyburzenia. Remont pochłonie 2,5 mln zł i będzie polegał w głównej mierze na wzmocnieniu konstrukcji estakady, z której na co dzień korzystają kierowcy jadący w kierunku centrum Gdańska.
Znamy przyszłość estakady na Elbląskiej
Podobny koszt szacowany jest w przypadku remontu wąskiej uliczki w Śródmieściu Gdańska. Mowa o ul. Grząskiej, łączącej ul. Chlebnicką z Mariacką. Za 2,7 mln zł w ciągu dwóch lat ma powstać nie tylko nowa nawierzchnia jezdni, ale też chodniki.
Wśród pozostałych inwestycji są też:
- realizowana od 2020 r. budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na ul. Modrej i Łanowej
- dojście z przystanku ul. Częstochowskiej do ul. Warszawskiej
- budowa oświetlenia na ul. Zenitowej
- przebudowa mostów nad kanałem melioracyjnym przy ul. Wołyńskiej
- modernizacja fragmentu ul. Krętej (od nr 22 do ul. Jarowej)
Urzędnicy będą też pracować nad przygotowaniem dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Powstańców Warszawskich z Bema i Dąbrowskiego, drogi do Centrum Opieki Wytchnieniowej na ul. Kopernika, modernizacji Migowskiej i na Wzgórzu, budowy ul. Norblina, Nowej Sadowej, Apollina, Połczyńskiej i Lubowidzkiej, przebudowy Chełmińskiej, Soplicy, Kowalskiej, Junony, modernizacji Starowiślnej i Grażyny.
Miejsca
Opinie (148) 3 zablokowane
-
2024-01-08 12:24
potrzeba więcej ścieżek rowerowych, a ludzie niech umierają w korkach i spalinach.
- 2 2
-
2024-01-08 12:30
Czyli kolejne dziesiątki milionów z budżetu na kierowczyków.
Czyli tyle samo mniej na rozwój komunikacji zbiorczej.
I ciągle to samo.
Lobby producentów samochodów żyje jak królowie. A kierowczyki zabijają kolejnych pieszych. I nadal nic się nie zmienia.- 3 4
-
2024-01-08 12:59
Gdyby wszyscy użytkownicy dróg w Gdańsku
płacili w gdansku podatek dochodowy, to była by kasa na ten koncert życzeń i zażaleń z komentarzy powyżej.
Pretensje do swoich sołtysów, suburbani.- 3 1
-
2024-01-08 15:00
Ul na zboczu to dopiero patola buahaaaa yhhy.polecam sie przejechac-miska olejowa gwarantowana ze urwana buahaaa
- 0 1
-
2024-01-08 16:56
Więckowskiego
A co z remontem dziurawej ulicy Więckowskiego od kościoła do pętli autobusowej na Chełmie. Jazda nią to horror.
- 0 1
-
2024-01-08 22:56
A ulica Polanki kiedy będzie wyremontowana?
Od ponad 30 lat wycieczki autokarowe niszczą nawierzchnię naszej ulicy. Do tego tiry niszczyły asfalt podczas budowy PKMki wywożąc i w wożąc pełne wywrotki piachu. Do tego budowa mniejszych i większych apartamentowców cały czas gdzieś się odbywa. Ruch coraz większy, a dziury coraz głębsze ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.