- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (163 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (119 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Plany gdańskich drogowców na 2022 r.
Rozpoczęcie długo oczekiwanej przebudowy ul. Budowlanych i Kielnieńskiej, budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Starogardzkiej z Niepołomicką i Czerską, dwa nowe przejścia dla pieszych - to tylko niektóre plany gdańskich drogowców na 2022 r.
Na początek przyjrzyjmy się realizowanym inwestycjom, które w 2022 r. mają zostać zakończone i oddane do użytku.
W I kwartale przyszłego roku planowane jest zakończenie budowy Nowej Olchowej.
Nieco później (III kw.) gotowy będzie też objazd Bramy Nizinnej.
Ale to nie wszystko. Kilka zadań jest obecnie na etapie postępowania przetargowego. Jeśli uda się je pomyślnie przeprowadzić, w przyszłym roku - bardziej pod jego koniec - powinno być gotowe nowe skrzyżowanie ul. Kartuskiej z Nowatorów, a także powinna zakończyć się budowa ul. Łagowskiej oraz przebudowa ul. Górka wraz z infrastrukturą techniczną.
W 2022 r. zostanie przebudowana na całej długości ul. Pańska (między Podwalem Staromiejskim a ul. Szeroką) oraz ul. Węglarska (od skrzyżowania z ul. Szeroką do ul. Świętego Ducha) - o czym już informowaliśmy.
Kilka przetargów zaplanowano też na ostatnie miesiące 2021 r. Przed nami postępowanie m.in. na:
- łącznik między ul. Łuczniczą a Niepołomicką (ma powstać w ciągu ośmiu miesięcy od daty podpisania umowy),
- rondo przy ul. Niepołomickiej, Czerskiej i Starogardzkiej (zakładany termin realizacji wynosi 11 miesięcy od daty podpisania umowy),
- rozbudowa ul. Budowlanych (przebudowa potrwa 12 miesięcy),
- rewitalizacja ulic Biskupiej, Na Stoku i Salwator, Zaroślak (inwestycja potrwa ok. 15 miesięcy),
- przebudowa i modernizacja dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu na Dolnym Mieście: ul. Chłodna, ul. Sempołowskiej, ul. Królikarnia, Reduta Dzik (15 miesięcy prac).
Dwa nowe przejścia naziemne
Główne plany inwestycyjne gdańskich drogowców na 2022 r. obejmują niemal 30 pozycji.
Część z nich to zadania, które pierwotnie planowano zrealizować w tym roku, ale z różnych względów terminów nie udało się dotrzymać.
To m.in. modernizacja ul. Łąkowej między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim, a także Modrej i Łanowej na Olszynce, pierwszego etapu Kielnieńskiej czy kolejnych odcinków al. Hallera.
Ale są też nowe zadania.
To m.in. modernizacja al. Grunwaldzkiej w Oliwie, przebudowa ul. Danusi (II etap budowy kanału ulgi dla potoku Strzyża), rozpoczęcie przebudowy ul. Malczewskiego czy sporządzenie dokumentacji modernizacji ul. Spadochroniarzy.
W planach są też m.in. przebudowa ul. Stryjewskiego między Sienną a Zimną, Tęczowej (od Nadwiślańskiej do Turystycznej), Sówki (między Stryjewskiego a Kępną), Barniewickiej (od Pegaza do Kielnieńskiej), Świbnieńskiej, Radarowej, Żabiego Kruka, Nowej Sadowej, modernizacja Stężyckiej i Radiowej czy przebudowa pętli autobusowej przy Łowickiej.
W przyszłym roku mają być też kontynuowane prace przy modernizacji tras rowerowych i przejść przez torowiska tramwajowe. Powstaną też kolejne dwa naziemne przejścia dla pieszych: przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym i galerii ETC).
Kilka inwestycji drogowych realizowanych przez GIWK
Poza inwestycjami prowadzonymi przez dwa główne miejskie podmioty, a więc Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska i Wydział Programów Inwestycyjnych, swoje prace zaplanowała także spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.
W 2022 r. prac mogą spodziewać się mieszkańcy następujących ulic:
- Swojska (budowa sieci wodociągowej),
- Grażyny (przebudowa sieci wodociągowej),
- Starowiślna (przebudowa sieci wodociągowej),
- Kolonia Studentów (przebudowa sieci wodociągowej, wspólnie z DRMG, niewykluczone, że realizacja rozpocznie się jeszcze w tym roku),
- Hoża (przebudowa kanału sanitarnego, początek także w tym roku).
Opinie (307) 5 zablokowanych
-
2021-08-31 08:44
ulice (1)
rewitalizacja Biskupiej , Na stoku ???? najpierw trzeba zrewitalizować budynki ,instalacje podziemne a na końcu ulice . Teraz zrobią nawierzchnie a póżniej rozjeżdżą ja ciężarówki przy remontach
- 81 5
-
2021-08-31 11:07
człowieku, nie będzie rewitalizacji budynków na biskupiej
nie po to zasłaniali ją forum radunia, żeby inwestować kasę w ściany; deweloperka ma inne działki, po drugiej stronie motławy
- 5 2
-
2021-08-31 08:47
(2)
Fajnie, że coś się dzieje, ale w Gdańsku o pomstę woła sporo naprawdę ważnych dróg - Rzeczypospolitej od ETC do pętli na Zaspie (w obu kierunkach), Kielnieńska praktycznie na całej długości, Schuberta, itd. To drogi po których dziennie jeżdżą tysiące samochodów, a bez slalomu pomiędzy dziurami remont zawieszenia gwarantowany. Aaaa i taka mała wskazówka dla drogowców - studzienki chyba warto instalować mniej więcej po środku pasa, a nie centralnie pod koła :)
- 29 6
-
2021-08-31 09:11
Studzienki trzeba instalować tam gdzie jest załamanie lub łączenie kanałów (1)
a laikom wydaje się że studnia specjalnie jest pod kołem.
- 4 3
-
2021-08-31 13:01
To jak zrobione są te kanały?
Skoro żeby ominąć studzienki trzeba jechać slalomem???
- 1 1
-
2021-08-31 08:48
W Gdyni to jednym zdaniem ;)
Planujemy wymalować 3 buspasy i 12 pasow rowerowych.
- 13 2
-
2021-08-31 08:51
kasia (3)
a Nowa Świętokrzyska??? w 2025 czy w 2030 ?
Niepołomicka jest niewydolna już od paru lat- po oddaniu do użytku kilku nowych osiedli- to już będzie dramat do kwadratu :(- 28 2
-
2021-08-31 12:05
(2)
nikt tam nikomu nie kazał zamieszkać. Developer obiecał 7min do centrum to to musi być prawda hahah
- 1 5
-
2021-08-31 13:20
No przecież!
Po co budować drogę w dzielnicy, którą zamieszkuje raptem kilkadziesiąt tysięcy ludzi, prawda? Jak słyszę takie mądrości to nóż mi się w kieszeni otwiera.
- 5 1
-
2021-08-31 20:40
Mieszkałam zanim było 50 osiedli - teraz zamiast 7 minut mam 40. Nikt mi nie kazał kupować mieszkania w zakorkowanym miejscu, to warunki życia się wielokrotnie pogorszyły.
- 1 0
-
2021-08-31 08:55
przejście kontra tunel (1)
Troska o bezpieczeństwo to mydlenie oczu przez urzędników !!!!!! Nie ma bezpieczniejszego przejścia jak przejście podziemne . Mistu chodzi o kasę bo utrzymanie tunelu jest dużo droższe a pasy ? raz w roku odmalują i spokój . W gdańsku przy skm śródmieście od wieków było przejście dla pieszych naziemne ale wybudowano tunel nomen omen aby zwiększyć bezpieczeństwo !!!!!
- 15 5
-
2021-08-31 21:05
To dlatego najlepsze miasta nigdy nie mają tuneli toaletowych.
- 0 0
-
2021-08-31 09:01
Rondo Starogardzka/Niepolomicka miało być gotowe już rok albo dwa temu
- 22 1
-
2021-08-31 09:01
Przeczytałam gdyńskich.
Haha
- 4 2
-
2021-08-31 09:04
kim są ci mityczni drogowcy?
- 10 1
-
2021-08-31 09:11
A co z dojazdem do Banina??? (3)
Dlaczego nie zostaje oddana droga pomiędzy lotniskiem a Baninem??? Ta droga została nam odebrana i teraz dusimy się w korkach w drodze do pracy i wożąc dzieci do szkół. Postępowanie miasta zasługuje na najwyższą krytykę. To powinien być priorytet!!!
- 12 7
-
2021-08-31 09:36
Banino
Kartuzy nie chcą w żaden sposób partycypować w jakichkolwiek kosztach remontów , budów
- 4 1
-
2021-08-31 09:59
Jeszcze raz. Ta droga musi być przebudowana jak najszybciej.
- 1 3
-
2021-08-31 14:34
Popieram!
- 1 2
-
2021-08-31 09:16
Plany...kolejne dlubanie w jezdniach i utrudnianie życia kierowca
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.