• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły rad dzielnic: Śródmieście Gdyni

Michał Sielski
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W najbliższych latach Śródmieście Gdyni czekają spore zmiany. W najbliższych latach Śródmieście Gdyni czekają spore zmiany.

Zaczynamy cykl opisujący plany rad dzielnic działających w Trójmieście. Dziś o pomysłach inwestycyjnych gdyńskiej Rady Dzielnicy Śródmieście. Ich realizacja zależy od możliwości finansowych miasta, ale społecznicy działający na rzecz swoich małych ojczyzn mają wiele ciekawych pomysłów. W przyszłym tygodniu opiszemy plany radnych Orłowa.



Czy wiesz o tym, jakie plany ma twoja rada dzielnicy?

Rady dzielnic to jednostki pomocnicze miasta, które mają wspierać Radę Miasta w realizacji oddolnych działań. Dzielnicowi radni mają lepszy kontakt z mieszkańcami, pracują społecznie i najczęściej doskonale znają swoją okolicę. Dzięki temu wiedzą co w niej zmienić i mogą to podpowiedzieć władzom miasta.

W Gdyni rady przekazały już prezydentowi propozycje wszystkich inwestycji, planowanych na najbliższe lata. Dziś przedstawiamy pomysły Rady Dzielnicy Śródmieście. Nie wszystkie zostaną zrealizowane, ale część - jak choćby słupki uniemożliwiające nielegalne parkowanie - już teraz są realizowane przez gdyński Zarząd Dróg i Zieleni. To plany inwestycji na najbliższe cztery lata.

Jakie zmiany zajdą w centrum Gdyni?



Rada dzielnicy ma aż kilkanaście pomysłów na najbliższe lata.

Przedstawiamy wszystkie, z krótkim opisem:

  1. Stworzenie parku kieszonkowego przy ul. 3 Maja, pomiędzy ul. Starowiejską a ul. Jana z Kolna. Zasadzone tam będą nowe drzewa, pojawią się ławki, latarnie i kamery monitoringu miejskiego.
  2. Stworzenie parku kieszonkowego na rogu ul. Abrahama i ul. Kilińskiego. Tam planowane jest również stworzenie niewielkiego placu zabaw np. z linami do wspinania.
  3. Stworzenie skweru z zielenią po zachodniej stronie ul. 3 MajaMapka, na wysokości Domu Rzemiosła. W miejscu trzech miejsc parkingowych staną kwietnik i rabaty.
  4. Zmiany na ul. BatoregoMapka:
    wykonanie żywopłotu od ul. 3 Maja do ul. Jastaka, nasadzenia trzech drzew (kosztem trzech miejsc postojowych) na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Jastaka, postawienie donic wzdłuż krawężnika w północnym odcinku ul. Jastaka.
  5. Posadzenie drzew przy ul. Wójta RadtkegoMapka, ul. Abrahama, al. Piłsudskiego, ul. 10 Lutego i ul. Portowej.
  6. Postawienie latarni na ul. Zygmunta AugustaMapka na wysokości skrzyżowania z ul. 10 Lutego.
  7. Remont chodnika po zachodniej stronie Władysława IV od ul. Wójta Radtkego do ul. Jana z Kolna na wysokości Urzędu Skarbowego.
  8. Utworzenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniach ulic 3 Maja/Armii Krajowej; Armii Krajowej/ks. Jastaka; Władysława IV/Armii Krajowej (przy przystanku).
  9. Zabezpieczenie wjazdów na chodniki i przejścia: przez przejścia dla pieszych na Plac KaszubskiMapka, przy ul. Armii Krajowej i parkingu przy ul. Zawiszy Czarnego, ul. 10 Lutego na odcinku pomiędzy ul. Abrahama a ul. Świętojańską, przy ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 3, ul. Kilińskiego oraz ul. Żwirki i Wigury po obu stronach.
  10. Likwidacja zatoczek parkingowych: przy ul. Zygmunta AugustaMapka na wysokości Urzędu Pocztowego nr 1 i poszerzenie chodnika; na ul. Batorego na wysokości nr 7 i 9 oraz poszerzenie chodnika.
  11. Wyznaczenia strefy zamieszkania na ul. Mściwoja i ul. ZgodaMapka.
  12. Zaznaczenie linii brzegu morskiego sprzed 1931 roku na Molo PołudniowymMapka. Miałyby być to litery z metalu wtopione w płaszczyznę chodnika, przypominające czasy, gdy jeszcze nawet nie planowano Mola Południowego.


Za pomoc w przygotowaniu artykułu bardzo dziękuję Jędrzejowi Szerle, wiceprzewodniczącemu Rady Dzielnicy Śródmieście.

Opinie (128) 6 zablokowanych

  • napis za 500 000 zł z nazwa prywatnego klubu sportowego będzie? albo hamaki?

    realizacja za 20 lat?

    • 20 4

  • Wow nooo na bogato jadą

    Szok taki rozmach

    • 14 4

  • Dobre i tyle. Proste inwestycje nie potrzebujące dużego nakładu finansowego. Jak nie zrobią wszystkiego, to będzie kompromitacja UM.

    • 6 5

  • um gdynia musi zrozumieć jedną zasadniczą sprawę, (4)

    że Gdynia to nie europejska metroplia. Nie można więc stosować tak drastycznego ograniczenia ruchu w centrum miasta. Zabije to zyski z podatków od firm, sklepów itp., sprawi, że ludzie w ogóle zapomną o centrum miasta. Bo komu będzie się chciało iść od riwiery do centrum? nikomu.

    • 40 5

    • Mieszkańcy Gdyni przyspawani mentalnie do samochodu mogliby zrozumieć jedną zasadnicza sprawę (3)

      że Gdynia to nie jest peryferyjne miasto kraju trzeciego świata. W miastach tych krajów wielu decydentom i mieszkańcom wydaje się, że nie można wdrażać stopniowego, konsekwentnie realizowanego procesu ograniczenia ruchu i parkowania samochodów prywatnych w centrum miasta. W dobrze zarządzanych miastach krajów europejskich poszerzanie obszarów centrum miasta wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów prywatnych powoduje, że poprawia się komfort i bezpieczeństwo pieszych, którzy odwiedzają lokale usługowe i placówki handlu detalicznego w coraz większych ilościach przyczyniając się do zwiększenia przychodów podatkowych i dobrobytu mieszkańców.

      • 5 9

      • Na pewno nie jest peryferyjnym miastem czwartego świata, ale trzeciego - jak najbardziej.

        • 4 2

      • dobrze zarządzane

        to są może Monachium czy Hannower, niestety żadne miasto w Polsce nie osiągneło tego poziomu i jakości komunikacji publicznej. Tu po prostu chodzi o pieniądze, wydane na komunikacje. Jeżeli tramwaj podjeżdza co 3 minuty to wszystko jest ok.
        W obecnej sytuacji zmuszanie ludzi do przesiadania się do komunikacji, która nie działa, jest bzdurą.

        • 4 3

      • Dziecko drogie

        Ty chyba nie widziałeś na oczy peryferyjnego miasta kraju trzeciego świata. Oko by ci zbielało, taki rowerowy raj!

        • 1 1

  • unikać Śródmieścia; (2)

    likwidacje parkingów i podnoszenie opłat za wszystko
    Śródmieście już nie przyciąga mieszkańców, bo i czym - kolejnymi haraczami? Na zakupy z siatami autobusem? Jaaaasne. W imię czego?

    • 44 5

    • Zbieram deklaracje! (1)

      Kto jeszcze planuje unikać Śródmieścia z powodu zmniejszenia liczby miejsc parkingowych. Już paru komentatorów się zgłosiło. Liczę, że w związku z bojkotem w wakacje w centrum będzie błogi spokój i pusta plaża.

      • 4 4

      • kazik

        wyprowadz się do lasu. Tam może być pusto.

        • 4 1

  • Czyli posadzić pięć drzew i żywopłot a za to zabetonować ogromne połacie centrum miasta.

    Gdynia miastem straconym. Aby przypieczętować degrengoladę trzeba jeszcze zabetonować Polankę Redłowską - najlepiej postawić tam hotel, po co ludziom zieleń. Mówiąc w skrócie zero pomysłu na miasto. Doraźne akcje a generalnie beznadziejna polityka betonowania miasta.

    • 27 4

  • ?????????

    Nie piszcie proszę takich artykółów - kocham Gdynię- i boli oraz żenujące jest przedstawienie zmian w Śródmiesiciu które można wpakowac do worka "zasadzenie żywopłotu'......

    • 22 1

  • Dramat !!! (1)

    Ulica Unruga na odcinku od estakady w kierunku Smidowicza jest w okropnym stanie. Zróbcie dranie w końcu porządny remont . Dziura na dziurze , wstyd , widać , że gospodarz dziadowski. Na Kubicę pieniądze były a dla mieszkańców środkowy palec.

    • 25 5

    • ta okolica znajduje się poza śródmieściem Gdyni.

      Proponuję ponowić wpis przy omawianiu projektów przewidywanych do realizacji przez swoją Radę Dzielnicy.

      • 1 6

  • Uhnnn

    Aż wszedłem w nerwy jak przeczytałem ten artykuł. Niech oni coś zrobią dla ludzi przedsiębiorczych, a nie głupoty tutaj. Jak to może być ze ZUS w Polsce to 216tys zł za okres 10 lat ( równowartość mieszkania) a w Anglii 10 tys zł. Kwota wolna od podatku w Anglii to 60 tys zł rocznie, w Polsce to kilka tys zł. Tam się zająć a nie wydumki upowszechniac. No wszedłem aż w nerw i wyjść nie mogę. Pozdrawiam

    • 16 2

  • Bardzo ciekawy zestaw propozycji (6)

    Gdynia powoli i mam nadzieję konsekwentnie wkracza na ścieżkę spokojnego kwestionowania roli miejsc parkingowych w centrum miasta, tym samym wykazując się zdolnością do kwestionowania dotychczasowej roli samochodów prywatnych w życiu miasta i jego mieszkańców. Więcej zieleni, ławek i skupienie uwagi na jakości infrastruktury wykorzystywanej przez pieszych to dobry trend. Oby tak dalej. Trolle szczekają, ale do coraz większej liczby mieszkańców dociera prosta prawda, że samochody i uzależnienie od nich powoduje raka i wiele innych chorób.

    • 9 40

    • Można boso i piechotą lub na rowerku. W dalsze trasy na osiołku. Będzie najzdrowiej. Ale to nie średniowiecze. Obudż się! (2)

      Można załatwiać się za stodołą. Można nie korzystać z samochodu, z windy, smartfona, lodówki i innych zdobyczy cywilizacji. One są po to, aby ułatwiać sobie życie a nie kombinować jak tu się uwsteczniać. Dlaczego nikt tak głośno nie wyje, ze kiedyś były rodziny wielopokoleniowe i mieszkali wszyscy w jednym gospodarstwie domowym zużywając miej prądu co przekładało się na mniejszą emisję z palonego wegla. Dziś każdy młody musi mieszkać na swoim, wycina się kolejne hektary lasu by budować następne osiedla. Każde mieszkanie trzeba ogrzać, oświetlić, wyposażyć itp. To jest dopiero nieekologiczne!

      • 7 1

      • niech biegają do centrum lamusy :D

        • 0 1

      • Oj ktory to pajacyk z miasta wspolnego pisze??

        Pisiewicz,jego chlopak kukla i kajetanek ???

        • 0 0

    • Trol

      Sam jesteś trollem.

      • 5 1

    • Konsekwentnie wkraczam na ścieżkę spokojnego kwestionowania twoich możliwości intelektualnych.

      • 6 1

    • ty niestety masz chorobę jedna ale psychiczną

      mówi się trudno tacy jak ty tez musza być na ty padole

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane