• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po 10 latach zniknie "tymczasowa" nawrotka przy Okopowej

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Betonowe płyty miały być tymczasowe, a wytrzymały już ponad dekadę.
  • Betonowy przejazd zostanie wkrótce zlikwidowany.
  • Kierowcy uważają, że ten fragment drogi podobnie jak cały układ drogowy wokół Forum Gdańsk powinien zostać zmodernizowany.
  • Przejazd przez torowisko w "tymczasowej" formule wytrzymał 10 lat.

Po 10 latach zniknie prowizoryczny przejazd po torowisku tramwajowym przy ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska. Betonowe płyty, po których od 2008 roku kierowcy zawracali w kierunku Trasy WZ znikną, bo drogowcy przywrócili lewoskręt na węźle Unii Europejskiej. Część kierowców pyta jednak, czy przejazd - podobnie jak cały układ drogowy wokół Forum Gdańsk - nie powinien zostać zmodernizowany i pozostać na swoim miejscu.



Czy nawrotka przy Okopowej powinna pozostać na swoim miejscu?

Betonowe płyty na torowisku w ciągu Okopowej miały być rozwiązaniem tymczasowym, wprowadzonym na czas remontu Podwala Przedmiejskiego. Drogowcy w obawie przed korkami i paraliżem centrum miasta zamknęli wówczas skręt z Okopowej w Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska i wykonali prowizoryczny lewoskręt na wysokości wyjazdu z ul. Bogusławskiego.

Jednocześnie zniknęła też wtedy możliwość przejazdu samochodom poruszającym się ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska na wprost (w poziomie "0"), przez Węzeł Unii Europejskiej.

Gdy remont się skończył, urzędnicy postanowili jednak pozostawić przejazd na kolejnych kilka lat, przynajmniej do czasu dobiegającej końca modernizacji układu drogowego wokół Forum Gdańsk. Kierowcy mogą już skręcić z Okopowej w lewo na Trasę WZ, wkrótce ma też zostać przywrócony przejazd na wprost w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Co dalej z betonowym przejazdem przy Bramie Wyżynnej?

- Urzędnicy obiecywali, że ten fragment jezdni zostanie wyremontowany wraz z budową Forum Gdańsk. Tymczasem budowa dobiega końca, a o remoncie ulicy nikt nie słyszał. W XXI wieku, w centrum jednego z największych polskich miast i stolicy województwa pomorskiego, kierowcy muszą poruszać się po dziurawych i zużytych betonowych płytach. Nasuwa się też pytanie, po co ten pas nadal istnieje? Skoro przejazd przez węzeł UE został otwarty, dalsze funkcjonowanie tego tworu nie jest niczym uzasadnione - twierdzi pan Wojciech, nasz czytelnik.
  • Przebudowa nowego węzła komunikacyjnego w ciągu Armii Krajowej pozwoliła drogowcom przywrócenie lewoskrętu z Okopowej.
  • Kilka tygodni temu przywrócono lewoskręt z Okopowej w Armii Krajowej w kierunku obwodnicy.

Według niego modernizacji wymaga też odcinek Wałów Jagiellońskich między Huciskiem a Okopową.

- Asfalt jest dziurawy, nierówny, na całej długości ulicy powstały wyrwy i koleiny. W grudniu drogowcy namalowali na niej nowe oznakowanie - na poszczególnych pasach pojawiły się numery dróg krajowych. Piktogramy przetrwały trochę ponad miesiąc - obecnie oznakowanie jest już wytarte i niewidoczne, do czego przyczyniła się też przebudowa zatoki przystankowej obok Forum Gdańsk. Drogowcy musieli zerwać część nawierzchni, dewastując przy tym nowe znaki poziomie. Można śmiało stwierdzić, że pieniądze wydane na malowanie oznakowania zostały wyrzucone w błoto - dodaje.
Jak ustaliliśmy, remontu przejazdu nie będzie.

- To było rozwiązanie tymczasowe, które po przywróceniu relacji na węźle Unii Europejskiej straciło rację bytu. Wkrótce przejazd zostanie zagrodzony i nawrotka z Okopowej zniknie - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (137) 7 zablokowanych

  • W sondzie zabrakło opcji "tak, ale wymaga remontu i likwidacji możliwości przejazdu z ulicy Okopowej w poziomie 0". Pamiętam jak przy likwidacji możliwości przejazdu w poziomie 0 pojawiły się artykuły o wielkim zaskoczeniu drogowców nagłym udrożnieniem tego skrzyżowania. Tym bardziej dziwi mnie powrót do tak wadliwego rozwiązania. Skoro jest tunel, a dla chcących jechać w lewo możliwość nawrotki zaraz za tunelem, to ponowne wprowadzanie czegoś, co w przeszłości dowiodło już swojej wadliwości jest całkowicie pozbawione sensu.

    • 20 1

  • Zostawcie to!! (2)

    To jest ikona miasta niczym neptun.

    W końcu biorą się za to dzieło Kto wcześnie pozwolił żeby takie coś znajdowało się w centrum fuj

    • 96 29

    • wszystko dla dewelopera. Nie ważne czy jest to dobre rozwiązanie bo ważne jest tylko zdanie dewelopera.

      i jest git i są mieszkania w nie ustalonej ilości dla kogoś kto bardzo lubi deweloperów.

      • 8 1

    • Gamonie całe Hucisko stanie! Jak usuniecie! Decydują ludzie którzy nie jeżdżą, albo wcale prawka nie mają!

      • 8 12

  • Więcej takich tymczasowości!

    "Tymczasowe" płyty wytrzymały w świetnym stanie 10 lat. Życzyłbym sobie, aby w równie dobrej kondycji były po 10 latach nowo budowane jezdnie!

    • 28 1

  • znaki poziome i pionowe z oznaczeniem kierunków jazdy i numerami dróg

    a cymbały dalej cisną na pamięć. Trąbienie i niebezpieczne sytuacje w zasadzie co kilka minut, a kretyni nawet nie wiedzą co odwalili "przecież tak zawsze jeździłem....".

    • 19 0

  • chcemy autostrady w cenyrum

    6 pasów w każdą stronę i żadnych przejść

    • 15 8

  • Zawsze tam na ręcznym latalem moim vw b5

    • 9 1

  • Ręce opadają.

    Bardzo długo i mozolnie remontuje się zatokę autobusową przy Forum.Ul.Równa to tragedia.

    • 19 2

  • (1)

    Kiedy znikną betonowe płyty koło manhattanu?

    • 75 10

    • Oby nigdy

      Mam nadzieję, że obejmą ten przejazd ochroną konserwatorską, razem z tym gargamelem po McDonald's. Toż to kawałek reliktowej zabudowy kaszubskiej z Banina w środku miasta!

      • 23 5

  • Miała to być tymczasowa prowizorka (1)

    10 lat służyła i znika!
    Czyli równie dobrze mogło jej nie być wcale bo po co ta prowizorka skoro znika i jest nie potrzebna?

    • 17 46

    • Opanuj umiejętność czytania ze zrozumieniem!

      • 10 1

  • Pokruszyć i sprzedawać jako pamiątki jak resztki muru berlińskiego

    • 39 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane