• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po tragicznym wypadku zmiany na Drodze Zielonej

Maciej Korolczuk
2 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • W wypadku na skrzyżowaniu Uczniowskiej i Drogi Zielonej zginęło dwóch mężczyzn w wieku 36 i 19 lat.
  • Przyczyny i okoliczności wypadku bada prokuratura w Gdańsku-Oliwie.
  • Citroen skręcał w kierunku tunelu z lewego pasa. Z niewyjaśnionych jeszcze przyczyn wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle.
  • Na przejściu dla pieszych widać jeszcze ślady hamowania bmw.
  • Długi i prosty odcinek zachęca wielu kierowców do przekraczania maksymalnej dopuszczalnej prędkości wynoszącej 70 km/h.
  • Na jezdni w kierunku tunelu wciąż widać miejsce, w którym w ogniu stanął samochód biorący udział w wypadku w styczniu 2015 r.
  • Drogowcy nie wykluczają, że na Drodze Zielonej zostanie zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości.

Po tragicznym wypadku na skrzyżowaniu Uczniowskiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska, w wyniku którego zginęły dwie osoby, drogowcy chcą zmienić układ sygnalizacji świetlnej. Niewykluczone jest też uruchomienie odcinkowego pomiaru prędkości.



Co poprawiłoby bezpieczeństwo na Drodze Zielonej?

Do tragicznego w skutkach wypadku doszło w niedzielę po godz. 21. Jadący citroenem 36-letni gdańszczanin zamierzał skręcić w lewo w kierunku tunelu. Mężczyzna wjechał na skrzyżowanie z Drogą Zieloną i zderzył się z jadącym lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu BMW X5, którym kierował 31-letni mieszkaniec Gdańska.

Kierowca zmarł na miejscu mimo reanimacji.

- W chwili zderzenia w autach byli też inni pasażerowie. W citroenie znajdował się 19-latek, a w BMW kobieta i dwójka małych dzieci. Na skutek doznanych obrażeń śmierć poniósł pasażer citroena. Do szpitala na obserwację przewieziono kobietę i dzieci, którzy doznali ogólnych potłuczeń - informuje Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Citroen skręcał w lewo. Na skrzyżowanie wjechał jednak na czerwonym świetle i zderzył się z prawidłowo jadącym bmw. Prędkość tego drugiego pojazdu ustali powołany biegły. Citroen skręcał w lewo. Na skrzyżowanie wjechał jednak na czerwonym świetle i zderzył się z prawidłowo jadącym bmw. Prędkość tego drugiego pojazdu ustali powołany biegły.
Z relacji policjantów wynika, że najprawdopodobniej citroen wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle. To, z jaką prędkością jechało BMW oceni biegły. W sprawie zostało wszczęte śledztwo, nadzorowane przez Prokuraturę Gdańsk-Oliwa.

To już 2 i 3 ofiara w tym miejscu

Niestety, to kolejny śmiertelny wypadek na tym skrzyżowaniu. W styczniu 2015 po jego drugiej stronie (na pasie w kierunku tunelu) doszło do zderzenia dwóch aut, w wyniku którego jedno z nich stanęło w ogniu. Będący wewnątrz pojazdu kierowca doznał rozległych obrażeń ciała i zmarł w szpitalu. Wówczas policjanci zwrócili się do Zarządu Dróg i Zieleni z wnioskiem o włączenie na skrzyżowaniu sygnalizacji, która do tego czasu pracowała w trybie pulsacyjnym.

Zarówno policjanci, jak i drogowcy nie ukrywają, że problemem Drogi Zielonej między wylotem z tunelu a skrzyżowaniem z Hallera są kierowcy przekraczający maksymalną dozwoloną prędkość (70 km/h). Prosty i szeroki odcinek drogi sprawia, że wielu z nich jeździ tamtędy zdecydowanie szybciej.

Skutki niedzielnego wypadku, w którym zginęły dwie osoby. Skutki niedzielnego wypadku, w którym zginęły dwie osoby.
- Już na etapie powstawania Drogi Zielonej zakładaliśmy, że skutecznym ograniczeniem niebezpiecznych zdarzeń może być odcinkowy pomiar prędkości. Choć infrastruktura pod instalację kamer jest gotowa od dawna, to ograniczają nas nielogiczne przepisy mówiące o tym, że do wniosku o włączenie takich urządzeń musi być dołączona analiza statystyczna kolizji i wypadków, co jest przecież niemożliwe w przypadku nowo powstałej drogi. Teraz temat uruchomienia takich urządzeń na Drodze Zielonej z pewnością wróci - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego dodaje, że zdaniem policji oznakowanie i infrastruktura drogowa w tym miejscu są prawidłowe. W najbliższych dniach przyczynom wypadku przyjrzy się jednak Komisja Bezpieczeństwa w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Po każdym śmiertelnym wypadku spotykamy się na miejscu zdarzenia i analizujemy, co można poprawić w istniejącej infrastrukturze - dodaje Wawrzonek. - Już zapadła decyzja, że zlikwidujemy na tym skrzyżowaniu zielone strzałki. Nastąpi to najpóźniej na początku września.

Opinie (463) ponad 10 zablokowanych

  • jak najszybciej wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości (1)

    To dotyczy tez Słowackiego. Kartoteka wypadków jest pokaźna ile musi jeszcze zginąć ludzi żeby to włączyć.
    Na Słowaka sa ciągle korki spowodowane wypadkami bo ludzie jada w dol 120km/godz.
    Jeżdżę tam codziennie!!!!!
    Z mandatów na Słowackiego można by wyreperować wszystkie drogi w Gdańsku

    W trójmieście sa tragiczni kierowcy i wyklepane wraki, sa to przyjezdni z wiosek, ci ludzie pierwszy raz jada po asfalcie, pierwszy raz w aucie a nie traktorze, zero wyobraźni, zero umiejetnosci, trzeba ich jakoś zmusić do zwolnienia.

    • 2 6

    • Bez odcinkowego pomiaru na Słowaku są i będą kolizje każdego tygodnia.
      Przy tunelu też wielu ludzi dostaje galarety z mózgu i zamiast 70 to leci 130-170.
      Odcinkowy pomiar i nieuchronność otrzymania mandatu by to ukróciła.

      • 1 0

  • Zarzad drog analizuje dopiero po śmiertelnym wypadku (1)

    Noz sie w kieszeni otwiera. Czekaja na czyjas smierc żeby wziąć sie do pracy.

    Wymienić ich jak najszybciej, kolesiowe etaty, nepotyzm.

    Wciąż czekam na wyroki za przekret zwany Tristarem. To jest kolejny gdańsku AmberGold w wydaniu PO.

    • 8 1

    • A powinni analizować PRZED

      I przebudowywać niebezpieczne miejsca gdzie są kolizje i wypadki, spowalniać ruch, wynosić skrzyżowania, słowem stosować rozwiązania inżynieryjne nie dopuszczające do rozwijania nadmiernych prędkości w mieście. Od tego chyba jest Zarząd Dróg..
      Takie ulice o ruchu przyspieszonym jak: Słowackiego, WZ, Droga Zielona nie powinny wystepować w mieście - powinny byc spowalniane skrzyżowaniami i mieć obniżoną klasę.
      To samo dotyczy Obwodnicy Zachodniej

      • 2 0

  • Odcinkowy pomiar jest nielegalny

    Jak ja wjade, stane a potem pojedzie zona to kto dostanie mandat?

    • 2 5

  • Jakie to ma znaczenie jakiej marki był samochód

    W tunelu wyprzedzają masowo tych co jadą z dozwoloną prędkością. Ledwo taki minie a już ginie w perspektywie końca tunelu, widać ich ponownie jak kawalkadą wyjeżdżają z tunelu po jest pod górę i tu niespodzianka, naprawdę trzeba docisnąć.

    • 3 0

  • Na czerwonym

    Na wjazd na czerwonym świetle nic wam nie pomoże !!! Więc skończcie się zastanawiać i wymyślać bzdury...

    • 5 2

  • Z relacji policjantów wynika, że najprawdopodobniej...

    Więc najprawdopodobniej, a nie na 100%
    O relacjach mogą mówić świadkowie, bo fakty mogą być całkiem odwrotne i policjanci nie mając dowodów mogą się tylko domyślać. No i ten szkic autora art. który już wskazuje winnego.

    • 4 2

  • nie kumam (2)

    kierowcy obydwu aut zmarli? czy ten z citroena i jego pasażer?
    chaotycznie to napisane.

    • 3 2

    • Zmarł kierowca citroena i jego pasażer.

      • 1 0

    • To czytaj ze zrozumieniem.

      • 1 0

  • gd kogo to dziwi...

    • 0 1

  • Szok (1)

    Z reguły ci co jada szybciej bardziej uważają na drodze niż zawali drogi. Wina citroen a będą się czepiać pana w bmw ze za szybko jechał. Czerwone światło to się stoi! !!

    • 3 3

    • taa

      Szybko ale bezpiecznie

      • 0 0

  • Bo

    Kierowcy na Drodze Zielonej kontynuują "pęd" sprzed tunelu, na Trasie Sucharskigo gdzie jest big race...
    Gdzie jest policja?! pytanie retoryczne.
    Ciekawe ile to BMW zapier...ło w tunelu....

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane