• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po wypadku betoniarki: łącznica zamknięta, wiadukt w dobrym stanie

Maciej Korolczuk
27 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (196)
Ruch pociągów w miejscu wypadku udało się przywrócić jeszcze w nocy z środy na czwartek. Ruch pociągów w miejscu wypadku udało się przywrócić jeszcze w nocy z środy na czwartek.

Na czas naprawy wiaduktu ruch na łącznicy z Trasy Sucharskiego na ul. ElbląskąMapka, gdzie w środę po południu betoniarka przebiła bariery i spadła na tory, został zamknięty. W wypadku zginął 30-letni kierowca. Przyczyny i okoliczności bada prokuratura. Sam wiadukt ma ponad 20 lat i - jak zapewniają urzędnicy - jest w dobrym stanie technicznym.



Jesteś świadkiem poważnego wypadku. Co robisz?

Przypomnijmy: do wypadku doszło w środę po godz. 15 na łącznicy zjazdowej z Trasy Sucharskiego w ul. Elbląską.

Z niewyjaśnionych przyczyn kierowana przez 30-letniego kierowcę betoniarka uderzyła w bariery energochłonne, a następnie przebiła balustradę i spadła bokiem na znajdujące się kilka metrów niżej tory kolejowe.

Kierujący mężczyzna zginął na miejscu.

Betoniarka spadła z wiaduktu na Sucharskiego, 30-letni kierowca nie żyje Betoniarka spadła z wiaduktu na Sucharskiego, 30-letni kierowca nie żyje

Do wypadku doszło w środę po godz. 15. Do wypadku doszło w środę po godz. 15.

Co wiadomo?



Odcinek drogi, na którym betoniarka przebiła bariery, to łącznica zjazdowa z Trasy Sucharskiego w kierunku centrum Gdańska. Jednopasmowa jezdnia przebiega tam po łagodnym łuku i wzniesieniu. W środę po południu warunki drogowe były dobre.

Ofiarą wypadku jest 30-letni kierowca z Gdańska.

W wypadku zginął 30-letni kierowca. W wypadku zginął 30-letni kierowca.

Czego nie wiemy?



Hipotez dotyczących tego, co mogło doprowadzić do tragicznego wypadku, jest kilka. Czy kierowca zasłabł za kierownicą? Omijał przeszkodę na drodze? A może zjechał na pobocze, bo np. sprawdzał w telefonie trasę, którą jechał? W czwartek ani prokuratura, ani policjanci nie chcieli spekulować, co mogło być przyczyną wypadku. Wyjaśnić ma to śledztwo wszczęte przez prokuraturę.

W wyjaśnieniu przyczyn wypadku mógłby pomóc zapis z tachografu w samym pojeździe. Na razie jednak nie wiadomo, czy ciężarówka była wyposażona w urządzenie rejestrujące prędkość i czas pracy kierowcy (od 2020 roku przepisy dopuszczają, ale nie nakazują pracy takiego urządzenia w tego typu pojazdach).

Sama ciężarówka została zabezpieczona przez policję do celów procesowych.

W czwartek rano na miejscu leżała jeszcze gruszka betoniarki, zabezpieczonej do celów procesowych. W czwartek rano na miejscu leżała jeszcze gruszka betoniarki, zabezpieczonej do celów procesowych.

Świadek: huk, jakby spadł samolot



Jak mówi nam jeden z kierowców, który w chwili wypadku przejeżdżał w pobliżu, jego uwagę zwrócił ogromny hałas.

- Samego momentu wypadku nie widziałem, ale usłyszałem ogromny hałas. W pierwszej chwili pomyślałem, że w pobliżu spadł samolot. Widok leżącej na torach ciężarówki był straszny. Niestety nie było szans na ratunek kierowcy - opowiada.
Na miejscu wciąż toczą się prace przy skarpie i torowisku, ale ruch pociągów został już wznowiony. Na miejscu wciąż toczą się prace przy skarpie i torowisku, ale ruch pociągów został już wznowiony.

Trakcja nie została zerwana, wystarczyła regulacja torów



Po usunięciu z torów betoniarki (nazywanej też betonowozem lub betonomieszarką) służby techniczne spółki PKP PLK niemal od razu przystąpiły do prac naprawczych torów, skarpy i sieci trakcyjnej. Początkowe informacje mówiły o zerwaniu przewodów trakcyjnych, ale ostatecznie wystarczyła tylko regulacja sieci. Podobnie było z samym torowiskiem, na którym pracownicy kolei dokonali regulacji na odcinku 500 metrów.

- O godz. 1:50 wznowiono ruch pociągów po jednym z torów, a o godz. 3:25 już po naprawie toru także na sąsiednim. Przywrócona została rozkładowa organizacja ruchu pociągów - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.
Nad ranem, gdy na miejsce pojechał nasz fotoreporter, trwały jeszcze prace ziemne i około torowe, m.in. profilowanie znajdującego się tuż obok nasypu i skarpy. Roboty były już prowadzone przy wznowionym ruchu pociągów towarowych.

Na czas naprawy barier łącznica, na której doszło do wypadku, została zamknięta dla ruchu. Na czas naprawy barier łącznica, na której doszło do wypadku, została zamknięta dla ruchu.

Objazdy dla kierowców



Dla zachowania bezpieczeństwa ruchu łącznica umożliwiająca zjazd z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską w kierunku centrum Gdańska w środę wieczorem została zamknięta.

- Wyłączenie z ruchu potrwa do czasu zakończenia czynności przez policję oraz wprowadzenia tymczasowych zabezpieczeń umożliwiających przywrócenie ruchu na obiekcie. Docelowa organizacja ruchu przywrócona zostanie po zakończeniu prac naprawczych elementów zabezpieczających i elementów wyposażenia obiektu - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Zalecany objazd po zamknięciu łącznicy na Sucharskiego. Zalecany objazd po zamknięciu łącznicy na Sucharskiego.
Trasa objazdu dla pojazdów poruszających się Trasą Sucharskiego od strony mostu wantowego, chcących zjechać na ul. Elbląską:
  • po minięciu zamkniętej łącznicy należy jechać prosto i zjechać z Trasy na następnym zjeździe na węźle Michałki,
  • po zjeździe na rondzie należy skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) w ul. Michałki przebiegającą pod Trasą Sucharskiego,
  • na kolejnym rondzie należy ponownie skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) i wjechać na Trasę Sucharskiego w relacji do mostu wantowego,
  • po wjeździe na Trasę Sucharskiego należy zjechać w prawo na następnym węźle i wjechać na ul. Elbląską.


Urzędnicy zapewniają, że ogólny stan ponad 20-letniego wiaduktu jest dobry. Urzędnicy zapewniają, że ogólny stan ponad 20-letniego wiaduktu jest dobry.

Stan wiaduktu? Urzędnicy: dobry



Wiadukt w ciągu ul. Sucharskiego (na łącznicy zjazdowej na ul. Elbląską) został wybudowany w ramach budowy ulicy Sucharskiego w 2001 r. Jak zapewniają urzędnicy, obiekt podlega corocznym przeglądom podstawowym, a co pięć lat wykonywany jest przegląd rozszerzony, w ramach których przeglądane również są bariery energochłonne.

- Podczas ostatniego przeglądu nie stwierdzono żadnych zaleceń do barier energochłonnych. Ogólny stan techniczny obiektu jest dobry. Obiekt wymaga jedynie bieżących napraw, które nie obejmują swym zakresem barier - dodaje Kiljan.

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Szkoda, że bariery projektuje się w ten sposób (2)

    Że nie są w stanie zatrzymać ciężarkówki

    • 11 17

    • Jaka bariera

      Pełna betoniarka jadąca z prędkością powiedzmy 40 km/h ? Przecież taki pojazd uderza w barierę z energią porównywalną z rozpędzonym czołgiem czy wyobrażasz sobie barierę która powstrzyma czołg jej konstrukcje wymiary i koszty? Gdyż taka bariera musiałaby być zbudowana aby zatrzymać jadącą betoniarkę. Ja osobiście nie wyobrażam sobie takich barier na drogach. Poza tym betoniarka z wysoko położonym środkiem ciężkości przeleciała nad barierą uszkadzając ją ale nie wyrywając jak widać na zdjęciu, kolejne pytanie jak wysoka musi być taka bariera żeby zatrzymać betoniarkę?

      • 0 0

    • Głupich też nie sieją, sami się rodzą.

      • 5 1

  • Widziałem filmik z tego wypadku, raczej nie było to zasłabnięcie, a jednak zbyt duża prędkość...

    • 0 0

  • wyścig

    Tak się kończy wyścig szczurów,24/ na dobę lanie betonu a od rana na nowo,często na amfie,a mas... rechoczą.

    • 0 0

  • czy podany będzie czas wypadku i czas powiadomienia kolejarzy, aby zablokowali ruch? ile minut różnicy?

    • 0 0

  • jak często jeżdżą tam pociągi i jakie było prawdopodobieństwo upadku na pociąg

    lub tuż przed nim?

    • 0 0

  • wg normy daje się barierki takie same wzdłuż jezdni przy rowie (1)

    i takie same na mostach i przy przepaściach?

    • 0 1

    • minus nie wyjaśnił pytania

      • 0 0

  • Betoniarka (2)

    tutaj fizyki nie oszukasz , załadowana betoniarka z wirującym bębnem na łuku drogi podlega sile odśrodkowej i przesuwa się środek ciężkości , odrobina nieuwagi i trochę zbyt duża prędkość i nieszczęście gotowe .

    • 1 1

    • chyba betonu nie było, ale Redakcja powinna to wyjaśnić, bo to jedna z ważniejszych spraw...

      • 0 0

    • Wirujący bęben to masz w pralce oszołomie

      • 0 2

  • tacho (1)

    Tylko dlaczego te pojazdy nie muszą mieć tacho jak wszystkie inne ciężarowe mają i są kontrolowane przez itd ?!

    • 2 2

    • Właśnie po to żeby mogli jezdzic dzień i noc

      • 0 0

  • Za szybko jechał i go wynioslo (6)

    kolega z pracy tamtędy jechał i minęła do zapierdzielajaca betoniarka...poprostu go wynioslo

    • 61 8

    • ,Brawa dla pana rozumiem (1)

      Że był pan na miejscu i wszystko widział, bo moja koleżanka widziała jak pan w nosie dłubie w restauracji Ps. Nie widziałeś nie komentuj

      • 0 3

      • Sprawa jest oczywista ale prokurator też chce mieć trochę zajęcia więc prowadzi śledztwo.

        • 0 0

    • :D jak oni się tam zmieścili? Chyba minęła go ta co teraz leży na torach bo inaczej by się nie dało.

      • 2 0

    • ileż on by musiał nią jechać? (1)

      po śladach nawet nie wygląda, żeby go zniosło, on wyleciał prosto, spadł kabiną w dół i potem go przewróciło na bok (dlatego leżał przeciwnie do kierunku jazdy)

      • 5 10

      • A miał lecieć jak gołąb czy jak jastrząb tym 40-tonowym zestawem?

        • 6 2

    • A smoki też były w tej bajce?

      • 10 32

  • Gdansk (2)

    Gdansk to jednak stan umysłu. Umarł człowiek. A opinie każdy czyta. Chore miasto. Bardzo chore.

    • 2 1

    • to wpisują się tu ludzie tylko z Gdańska? (1)

      • 1 0

      • nie

        ale sporo tam napływowego robotniczego badziewia

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane