- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (71 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (143 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (109 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Po wypadku betoniarki: łącznica zamknięta, wiadukt w dobrym stanie
Na czas naprawy wiaduktu ruch na łącznicy z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską, gdzie w środę po południu betoniarka przebiła bariery i spadła na tory, został zamknięty. W wypadku zginął 30-letni kierowca. Przyczyny i okoliczności bada prokuratura. Sam wiadukt ma ponad 20 lat i - jak zapewniają urzędnicy - jest w dobrym stanie technicznym.
Z niewyjaśnionych przyczyn kierowana przez 30-letniego kierowcę betoniarka uderzyła w bariery energochłonne, a następnie przebiła balustradę i spadła bokiem na znajdujące się kilka metrów niżej tory kolejowe.
Kierujący mężczyzna zginął na miejscu.
Betoniarka spadła z wiaduktu na Sucharskiego, 30-letni kierowca nie żyje
Co wiadomo?
Odcinek drogi, na którym betoniarka przebiła bariery, to łącznica zjazdowa z Trasy Sucharskiego w kierunku centrum Gdańska. Jednopasmowa jezdnia przebiega tam po łagodnym łuku i wzniesieniu. W środę po południu warunki drogowe były dobre.
Ofiarą wypadku jest 30-letni kierowca z Gdańska.
Czego nie wiemy?
Hipotez dotyczących tego, co mogło doprowadzić do tragicznego wypadku, jest kilka. Czy kierowca zasłabł za kierownicą? Omijał przeszkodę na drodze? A może zjechał na pobocze, bo np. sprawdzał w telefonie trasę, którą jechał? W czwartek ani prokuratura, ani policjanci nie chcieli spekulować, co mogło być przyczyną wypadku. Wyjaśnić ma to śledztwo wszczęte przez prokuraturę.
W wyjaśnieniu przyczyn wypadku mógłby pomóc zapis z tachografu w samym pojeździe. Na razie jednak nie wiadomo, czy ciężarówka była wyposażona w urządzenie rejestrujące prędkość i czas pracy kierowcy (od 2020 roku przepisy dopuszczają, ale nie nakazują pracy takiego urządzenia w tego typu pojazdach).
Sama ciężarówka została zabezpieczona przez policję do celów procesowych.
Świadek: huk, jakby spadł samolot
Jak mówi nam jeden z kierowców, który w chwili wypadku przejeżdżał w pobliżu, jego uwagę zwrócił ogromny hałas.
- Samego momentu wypadku nie widziałem, ale usłyszałem ogromny hałas. W pierwszej chwili pomyślałem, że w pobliżu spadł samolot. Widok leżącej na torach ciężarówki był straszny. Niestety nie było szans na ratunek kierowcy - opowiada.
Trakcja nie została zerwana, wystarczyła regulacja torów
Po usunięciu z torów betoniarki (nazywanej też betonowozem lub betonomieszarką) służby techniczne spółki PKP PLK niemal od razu przystąpiły do prac naprawczych torów, skarpy i sieci trakcyjnej. Początkowe informacje mówiły o zerwaniu przewodów trakcyjnych, ale ostatecznie wystarczyła tylko regulacja sieci. Podobnie było z samym torowiskiem, na którym pracownicy kolei dokonali regulacji na odcinku 500 metrów.
- O godz. 1:50 wznowiono ruch pociągów po jednym z torów, a o godz. 3:25 już po naprawie toru także na sąsiednim. Przywrócona została rozkładowa organizacja ruchu pociągów - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.
Nad ranem, gdy na miejsce pojechał nasz fotoreporter, trwały jeszcze prace ziemne i około torowe, m.in. profilowanie znajdującego się tuż obok nasypu i skarpy. Roboty były już prowadzone przy wznowionym ruchu pociągów towarowych.
Objazdy dla kierowców
Dla zachowania bezpieczeństwa ruchu łącznica umożliwiająca zjazd z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską w kierunku centrum Gdańska w środę wieczorem została zamknięta.
- Wyłączenie z ruchu potrwa do czasu zakończenia czynności przez policję oraz wprowadzenia tymczasowych zabezpieczeń umożliwiających przywrócenie ruchu na obiekcie. Docelowa organizacja ruchu przywrócona zostanie po zakończeniu prac naprawczych elementów zabezpieczających i elementów wyposażenia obiektu - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Trasa objazdu dla pojazdów poruszających się Trasą Sucharskiego od strony mostu wantowego, chcących zjechać na ul. Elbląską:
- po minięciu zamkniętej łącznicy należy jechać prosto i zjechać z Trasy na następnym zjeździe na węźle Michałki,
- po zjeździe na rondzie należy skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) w ul. Michałki przebiegającą pod Trasą Sucharskiego,
- na kolejnym rondzie należy ponownie skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) i wjechać na Trasę Sucharskiego w relacji do mostu wantowego,
- po wjeździe na Trasę Sucharskiego należy zjechać w prawo na następnym węźle i wjechać na ul. Elbląską.
Stan wiaduktu? Urzędnicy: dobry
Wiadukt w ciągu ul. Sucharskiego (na łącznicy zjazdowej na ul. Elbląską) został wybudowany w ramach budowy ulicy Sucharskiego w 2001 r. Jak zapewniają urzędnicy, obiekt podlega corocznym przeglądom podstawowym, a co pięć lat wykonywany jest przegląd rozszerzony, w ramach których przeglądane również są bariery energochłonne.
- Podczas ostatniego przeglądu nie stwierdzono żadnych zaleceń do barier energochłonnych. Ogólny stan techniczny obiektu jest dobry. Obiekt wymaga jedynie bieżących napraw, które nie obejmują swym zakresem barier - dodaje Kiljan.
Opinie (196) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-27 13:15
początkowe
informacje mówiły...początkowo to bzdury wypisujecie bo za słabi jesteście żeby niezależnie weryfikować info.
- 11 4
-
2022-10-27 13:18
tu i ówdzie ględzą, że trza częściej badać starych kierowców
a ja widzę, ze wskazaniem do częstszych badań jest młodość
i niekiedy hormony. może są powinien czasem nakazać kastrację?- 15 17
-
2022-10-27 13:28
Szybko jechal
Pewnie szybko jechal ,z pełną gruszka jak wjechał za szybko w zakred to mamy to co mamy . Ciekawe jak długo jeździł ciezarowka
- 20 9
-
2022-10-27 13:29
Po usunięciu z torów betoniarki (nazywanej też betonowozem lub betonomieszarką (2)
Ja tam znam inną nazwę - gruszka.
- 14 4
-
2022-10-27 14:35
Tylko i wylacznie grucha z betonem,ale teraz to nakie nie modne,nie europejskie przeciez,nie tiktokowe (1)
- 3 2
-
2022-10-27 15:39
Dla Kowalskiego to jest grucha, dla inżyniera betonomieszarka samojezdna
- 7 1
-
2022-10-27 13:32
Szkoda, że bariery projektuje się w ten sposób (2)
Że nie są w stanie zatrzymać ciężarkówki
- 11 17
-
2022-10-27 14:00
Głupich też nie sieją, sami się rodzą.
- 5 1
-
2022-11-04 17:03
Jaka bariera
Pełna betoniarka jadąca z prędkością powiedzmy 40 km/h ? Przecież taki pojazd uderza w barierę z energią porównywalną z rozpędzonym czołgiem czy wyobrażasz sobie barierę która powstrzyma czołg jej konstrukcje wymiary i koszty? Gdyż taka bariera musiałaby być zbudowana aby zatrzymać jadącą betoniarkę. Ja osobiście nie wyobrażam sobie takich barier na drogach. Poza tym betoniarka z wysoko położonym środkiem ciężkości przeleciała nad barierą uszkadzając ją ale nie wyrywając jak widać na zdjęciu, kolejne pytanie jak wysoka musi być taka bariera żeby zatrzymać betoniarkę?
- 0 0
-
2022-10-27 13:37
wypadek (2)
najistotniejsza przyczyna:jechal z ladunkiem czy bez
- 12 3
-
2022-10-27 14:35
Bez bo niewylal sie beton na tory (1)
- 3 5
-
2022-10-27 20:30
I pewnie dlatego jak ją ściągnęli na bok to nie zostawiła półmetrowej bruzdy w ziemi...
- 2 0
-
2022-10-27 13:46
zakręt, pełna grucha, duża prędkość i być może (2)
ktoś o tym wspomniał, dziura na drodze. Wjechał w dziurę przy wysokiej (zbyt) prędkości, zarzuciło i tragedia.
Swoją drogą na wszystkich kursach na prawo jazdy instruktorzy latają z linijką i sprawdzają centymetry i kąty parkowania, a nikt nie uczy o siłach działających na pojazd.
Wcześniej 19 letni sternik z patentami, ale bez doświadczenia i wiedzy spowodował śmierć 4 osób, teraz kierowca bez doświadczenia zabił się sam.
Od najmłodszych lat uczymy w szkołach i na kursach masy bezużytecznych rzeczy, ale wiedzy często ratującej życie nie uczy nikt.- 60 6
-
2022-10-27 13:48
Przy tej masie to on by tej dziury nawet nie odczuł.
- 5 3
-
2022-10-27 16:36
Trzech osób
- 0 4
-
2022-10-27 13:57
(1)
Nie ma innego tematu? Wypadki ze skutkiem śmiertelnym zdarzają się w Polsce co kilkadziesiąt minut!!!
- 5 13
-
2022-10-27 14:59
przesadziłeś z tymi minutami
- 1 2
-
2022-10-27 14:02
Ja bym obstawiał telefon
Ludzie nie zdają sobie sprawy z zagrożenia i piszą smsy, przeglądają portale społecznościowe itp. Sama rozmowa to jeszcze pół biedy ale jak telefon dzwoni trzeba zobaczyć kto i odebrać i czasami przy dużych prędkościach dochodzi do wypadków.
- 22 5
-
2022-10-27 14:11
Hipoteza: niedostosowanie prędkości do warunków jazdy (2)
Samochód spadł z wysokość ok. 7 m (trakcja normatywnie jest zawieszona ok. 5,5 m nad torami).
Czas spadku swobodnego = sqr(2*7/9,81) = 1,2 s.
Przebyta droga w poziomie w czasie spadku swobodnego (mniej więcej jedna długość pojazdu): ok. 15 m.
Prędkość pozioma przy założeniu jednostajności do chwili upadku na ziemię: 15/1,2 = 12,5 m/s = 12,5 * 3600/1000 = 45 km/h.
Zapewne samochód jechał załadowany betonem (na co wskazuje gruszka pozostawiona, mimo usunięcia wraku). Znajdował się na ostrym zakręcie i przy prędkości ok. 45 km/h siła odśrodkowa wyrzuciła go poza jezdnię.- 36 3
-
2022-10-27 18:53
Mniej czy więcej?
A może około?
- 0 3
-
2022-10-28 10:55
siła odśrodkowa może być większa od siły ciężaru auta z ładunkiem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.