• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg dla wytrwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.

Maciej Naskręt
6 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociąg EN57 w barwach PolRegio. Pociąg EN57 w barwach PolRegio.

Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z nich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.



Czy pojechałbyś pociągiem EN57 (skład taki, jak w SKM) do Katowic?

Niedawno informowaliśmy o planach przewozowych spółki PKP Intercity i Arriva przygotowywanych dla pasażerów z Trójmiasta. Swoją propozycję szykuje też spółka Przewozy Regionalne, działająca pod marką handlową Polregio.

Przewoźnik planuje wskrzesić swoją ofertę pociągów pod nazwą InterRegio. Chodzi tu o połączenia między dużymi miastami w różnych województwach. Jednym z pomysłów jest uruchomienie pociągu wakacyjnego łączącego Śląsk z Trójmiastem.

Chodzi o pociąg przewozów regionalnych w relacji Katowice - Gdynia Główna. Ma to być wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie, umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu Śląska z Wybrzeżem.

Skład miałby wyruszyć rano z Katowic o godz. 7:30 i przez Bytom, Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk i Sopot dotrzeć do Gdyni ok. godz. 15. Wyjazd z Gdyni do Katowic zaplanowano na godz. 16:09. Pociąg miałby kursować codziennie.

Ciekawostką jest fakt, że połączenie ma być obsługiwane z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. To jedne z najnowszych konstrukcji pociągów znanych pasażerom trójmiejskiej SKM-ki.

Komfort podróży pozostawiać będzie jednak wiele do życzenia. Dlaczego? Pociągi serii EN57 nie są dostosowane do tego typu dalekich podróży.

Opinie (277) 5 zablokowanych

  • W 2005 jechałem "kiblem" z Gdańska na Śląsk i jakoś daliśmy radę z kumplem przy kracie Specjala...

    • 14 1

  • Jezdza takie zlomy np do Olsztyna. W zyciu bym sie nie wybral. Wracalem kiedys z Bydgoszczy i to byla masakra

    • 5 1

  • Prezes Przewozów Regionalnych myśli d*pą nie głową...

    Trzeba być bezmózgim Yeti żeby wymyślać takie bzdury, składy do BARDZO krótkich dystansów puszczać na trasę długodystansową. Przecież jadąc z Gdyni do Katowic będzie można wcześniej urodzić jeża. wy*ieprzyć idiotę ze stanowiska.

    • 10 1

  • AVE EN57 :D

    Piwko i papierosek w przedziale stoczniowym to jest to a nie jakieś tam pindolina, łaj-faj czy klimy.

    • 5 5

  • IC do Katowic (1)

    Jeśli jechać pociągiem do Katowic, to tylko IC obsługiwanym przez Stadlery. Całkiem wygodne pociągi.

    • 5 2

    • ten Stadler jedzie 8:46 minut

      kibel 7:30 ma jechać

      • 1 0

  • Polska ma najbardziej zacofaną kolej w Europie mimo ze cały czas mamy monopol to zmarnowali ten czas (5)

    Bo kolej była po prostu dla polityków dojną krową przechowalnią kolesiów polityków .A przeciwnie tylko konkurencja przyspiesza restrukturyzacje!Identycznie było z internetem TPSA moloch i najdroższy net w europie po likwidacji monopolu ceny drastycznie spadły a szybkosc ,przepustowość ogromnie wzrosła!Wcześniej kosmicznie drogi i niewydolny był ISDN.A obecnie co mamy przewozy regionalne ktore są państwowe to zadna konkurencja!
    Czy w Polsce pociag pojedzie 350 km /h jak na zachodzie?Moze za 20 lat?U nas niema po czym i czym!!

    • 10 4

    • Nie, nie jesteśmy najgorsi w Europie. Jesteśmy w średniej normie.

      • 0 1

    • złe przykłady, brak wiedzy i zrozumienia procesów (2)

      Żadna konkurencja, tylko ewolucyjny rozwój i wprowadzanie kolejnych modeli rozwiązań. Żaden z podmiotów na rynku nie idzie na wyniszczenie a produkty są wdrażane, gdy ich stabilne wersje osiągną zadowalający poziom koszytów i oczekiwanego zwrotu. Tak jest w telekomunikacji, we wspomnianym TPSA, obecnie Orange również.
      Reszta to marketing i ewentualne obsuwy w specyfikacjach urządzeń.
      Kto ma konkurować na kolei? Przecież dostępność usługi determinuje torowisko. Kiedy skończą się proste rezerwy kosztowe, jak chcesz podnieść poziom usług (np. prędkość)?

      • 1 1

      • Ynteligencie gdyby taki jak ty miał co kolwiek do powiedzenia to by koła nie wymyslono (1)

        nadal na piechotę byś chodził!!Tak własnie konkurencja i tylko konkurencja wymusza jakie kolwiek zmiany! I jeszce jedno gimbusie niema TPSA I TPSA to nie Orange zostało gimbusie sprzedana w kilkanaście różnych przetargach rozczłonkowane .I Gdyby nie konkurencja to nawet niemiał bys sie gdzie chwalic swoja głupotą :)

        • 0 1

        • moja diagnoza jest słuszna.

          Poza wydzieleniem Emitel i kilku mniejszych działalności, TPSA zostało sprzedana w całosci France Telecom, państwowemu przedsiębiorstwu z (jak nazwa wskazuje) Francji. Kilka lat temu zmieniono nazwę z Telekomunikacja Polska SA na Orange Polska SA. Struktura i zakres działalności nie uległa wiekszym zmianom, co jakiś czas paczkują spółki zadaniowe a następnie są zabijane albo wchłaniane. Klasyczne zarządzanie kapitałowe.

          I jeśli myślisz, że operatorzy telco skaczą sobie do gardeł dla twojej wygody, to się grubo mylisz...

          Podobnie jest na innych "poletkach", gdzie preferuje się równe "strzyżenie baranów" niż wyniszczające wojny.

          • 0 0

    • To się karni BDZ

      Ekstremalnie to jest przejechać się pociągiem z Sofii do Burgas lub Varny, 440 KM w tylko 10 godzin, a wagony jak dosłownie z lat 80tych XX wieku. To co ma PKP to luksus nad kulisami w porównaniu z atrakcją w Bułgarii ale fakt bilet nad morze czarne kosztuje 19 zeta :)

      • 2 0

  • Gdynia ciągle otwiera się na świat...

    • 4 2

  • Komuno wróć (1)

    Chcą zrobić Polskie pendoino kpina cofamy się 35 lat do tyłu.

    • 5 3

    • A można się cofnąć do przodu?

      • 1 0

  • Tak ale pod warunkiem, że się n....bie;)

    • 2 2

  • Nie en 57 i po modernizacji

    Do tego typu połączeń przydałyby się składy wagonowe, a te jako ostatnie pod marką PolRegio obsługują jeszcze jako jedyne połączenie w Polsce na odcinku z Poznania Głównego do Leszna oraz z Poznania do Wrocławia czy też Międzylesie oraz Szklarska Poręba Górna.
    Ostatnie wagony też piętrowe są w Krzyżu czy Chojnicach, którym wyszła właśnie rewizja i niestety jest już wagonów bardzo mało, a en57 czy inne pojazdy nie wagonowe pochodzące z Newagu czy Pesy dalekie są od ideału !

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane