• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg dla wytrwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.

Maciej Naskręt
6 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociąg EN57 w barwach PolRegio. Pociąg EN57 w barwach PolRegio.

Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z nich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.



Czy pojechałbyś pociągiem EN57 (skład taki, jak w SKM) do Katowic?

Niedawno informowaliśmy o planach przewozowych spółki PKP Intercity i Arriva przygotowywanych dla pasażerów z Trójmiasta. Swoją propozycję szykuje też spółka Przewozy Regionalne, działająca pod marką handlową Polregio.

Przewoźnik planuje wskrzesić swoją ofertę pociągów pod nazwą InterRegio. Chodzi tu o połączenia między dużymi miastami w różnych województwach. Jednym z pomysłów jest uruchomienie pociągu wakacyjnego łączącego Śląsk z Trójmiastem.

Chodzi o pociąg przewozów regionalnych w relacji Katowice - Gdynia Główna. Ma to być wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie, umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu Śląska z Wybrzeżem.

Skład miałby wyruszyć rano z Katowic o godz. 7:30 i przez Bytom, Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk i Sopot dotrzeć do Gdyni ok. godz. 15. Wyjazd z Gdyni do Katowic zaplanowano na godz. 16:09. Pociąg miałby kursować codziennie.

Ciekawostką jest fakt, że połączenie ma być obsługiwane z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. To jedne z najnowszych konstrukcji pociągów znanych pasażerom trójmiejskiej SKM-ki.

Komfort podróży pozostawiać będzie jednak wiele do życzenia. Dlaczego? Pociągi serii EN57 nie są dostosowane do tego typu dalekich podróży.

Opinie (277) 5 zablokowanych

  • Przy paru browarach droga zleci, jak z bicz trzasł! I wcale nie widzę dużych różnic między tym składem a pendolinem...

    • 5 0

  • Jest rok 2020 szczyten kolejnictwa w Polsce jest SKM na trasie 1000km i 12 godzin jazdy :) To swietna atrakcja turystyczna

    Jeszce niedawno był reportaż dziennikarza z BBC który twierdził ze warto przyjechać do Polski by jako ekstremalną przygodę przeżyć w polskich PKP!!I jak widac nadal sie niewiele zmieniło!!

    • 8 0

  • Koleje chwalą się ile to milionów wydano

    na jej modernizację. Tylko niech podzielą tę kwotę na pieniądze wydane na dokumentację oraz te wydane na konkretne roboty. Okaże się że 90% tych kwot to papierki i rzeczywistość wirtualna na dyskach.

    • 7 0

  • jakis skandal

    pociąg pojedzie, ale beda do niego wsiadac pasazerowie n akrotkich trasach, bo bedzie tani i zawsze jedno polaczenie więcej, a ci co jadą cała trasę, beda latac samolotami, bo chociaz jest dojazd na lotnisko to komfort jest 100 razy wiekszy i mozna w oczekiwaniu na lot , kawke wypic, i loda zjesc , a nie że nie ma wagonu restauracyjnego i czlowiek moze z pragnienia zginąc, albo byc narazonym na zaczepki podpiwkowanych gości

    • 6 0

  • do Intercity

    odkąd zlikwidowała kolej połaczenie Gdynia - Rzeszów non- stop, to korzystam z Ryanaira, bilet 100 zl w obie strony, a z Krakowa do mojej miejscowosci przyjezdza po mnie rodzina! Kiedys pociag zatrzymywal sie Bochnia, Tarnów, i można było spokojnie dojechac Inrtercity, a tak to tracicie.

    • 1 2

  • taki sam pociąg

    przeciez teraz tez taki kursuje od wielu lat! Jedzie i jedzie i jedzie, zatrzymuje sie na każdym przystanku, w lecie to horror! To nic nowego!

    • 3 2

  • Trasa Gdynia rzeszów - non stop!

    Kiedy Pendolino Gdynia rzeszów non stop, kiedys usunieto z rozkładu taki dobry pociąg co mial non stop obłożenie, kiedy powrót??????? Non stop Pólnoc Południe! Komu zależy, żeby takiego połaczenia nie było i dlaczego?

    • 3 1

  • Mięczaki nie wsiądą, ja tak :)

    • 3 2

  • (7)

    EN 57 do Katowic? Chyba tylko dla masochistów.

    • 210 26

    • Dla normalnych a nie lalusiów (2)

      Jakich kurna masochistów? EN57 po gruntownej modernizacji jest niczego sobie. Cena czyni cuda, a 'lordowie' niech podróżują pitolonej.

      • 18 11

      • (1)

        Wnętrze może i jest nowe, ale układ jezdny dalej jak w węglarce: hałas, wężykowanie i niska prędkość.

        • 5 3

        • Przed modernizacją kurniki mogą jeździć 120km/h, więc nie tak źle.

          Z drugiej strony, nie wierzę, że przy modernizacji nie wymieniają napędów, sama oszczędność na prądzie mówi, że warto.

          • 2 1

    • Jechałem kiedyś EN57 z Gdyni do Sieradza - da radę. (3)

      Jak dla mnie, największy minus to brak warsa, ale w Toruniu skład zmieniał kierunek i postój 15 minut można było wykorzystać na spacer po dworcu po kawę.

      • 12 3

      • Jaki Toruń? (2)

        Poczytaj ze zrozumieniem. Napisane jest że jedzie przez Zduńską Wole, wcześniej jest Bydgoszcz i Inowrcław.

        • 4 5

        • Pociągi Interregio w kierunku Łodzi nie jeździły kiedyś przez Bydgoszcz...

          ...tylko przez Malbork, Kowalewo Pomorskie, Toruń Wschodni, a w Iławie i Toruniu Głównym była zmiana kierunku jazdy.

          • 2 1

        • ale mówi, że do Sieradza, dlatego Turoń.

          czytaj ze zrozumieniem.

          • 10 1

  • Re

    Tylko, że taki czas przejazdu to wybór Polregio. W najlepszym wypadku pociągiem z Katowic do Gdyni da się dojechać w 5,5 godziny.

    Co nie zmienia faktu, że puszczanie na takiej trasie kibli to co najmniej nieporozumienie...

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane