- 1 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (261 opinii)
- 2 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (63 opinie)
- 3 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (103 opinie)
- 4 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (19 opinii)
- 5 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (9 opinii)
- 6 Marsz Równości. Będą utrudnienia w ruchu (855 opinii)
Pociąg dla wytrwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.
Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z nich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.
Przewoźnik planuje wskrzesić swoją ofertę pociągów pod nazwą InterRegio. Chodzi tu o połączenia między dużymi miastami w różnych województwach. Jednym z pomysłów jest uruchomienie pociągu wakacyjnego łączącego Śląsk z Trójmiastem.
Chodzi o pociąg przewozów regionalnych w relacji Katowice - Gdynia Główna. Ma to być wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie, umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu Śląska z Wybrzeżem.
Skład miałby wyruszyć rano z Katowic o godz. 7:30 i przez Bytom, Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk i Sopot dotrzeć do Gdyni ok. godz. 15. Wyjazd z Gdyni do Katowic zaplanowano na godz. 16:09. Pociąg miałby kursować codziennie.
Ciekawostką jest fakt, że połączenie ma być obsługiwane z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. To jedne z najnowszych konstrukcji pociągów znanych pasażerom trójmiejskiej SKM-ki.
Komfort podróży pozostawiać będzie jednak wiele do życzenia. Dlaczego? Pociągi serii EN57 nie są dostosowane do tego typu dalekich podróży.
Opinie (277) 5 zablokowanych
-
2018-05-07 10:41
Przy paru browarach droga zleci, jak z bicz trzasł! I wcale nie widzę dużych różnic między tym składem a pendolinem...
- 5 0
-
2018-05-07 10:25
Jest rok 2020 szczyten kolejnictwa w Polsce jest SKM na trasie 1000km i 12 godzin jazdy :) To swietna atrakcja turystyczna
Jeszce niedawno był reportaż dziennikarza z BBC który twierdził ze warto przyjechać do Polski by jako ekstremalną przygodę przeżyć w polskich PKP!!I jak widac nadal sie niewiele zmieniło!!
- 8 0
-
2018-05-07 10:20
Koleje chwalą się ile to milionów wydano
na jej modernizację. Tylko niech podzielą tę kwotę na pieniądze wydane na dokumentację oraz te wydane na konkretne roboty. Okaże się że 90% tych kwot to papierki i rzeczywistość wirtualna na dyskach.
- 7 0
-
2018-05-07 10:01
jakis skandal
pociąg pojedzie, ale beda do niego wsiadac pasazerowie n akrotkich trasach, bo bedzie tani i zawsze jedno polaczenie więcej, a ci co jadą cała trasę, beda latac samolotami, bo chociaz jest dojazd na lotnisko to komfort jest 100 razy wiekszy i mozna w oczekiwaniu na lot , kawke wypic, i loda zjesc , a nie że nie ma wagonu restauracyjnego i czlowiek moze z pragnienia zginąc, albo byc narazonym na zaczepki podpiwkowanych gości
- 6 0
-
2018-05-07 09:57
do Intercity
odkąd zlikwidowała kolej połaczenie Gdynia - Rzeszów non- stop, to korzystam z Ryanaira, bilet 100 zl w obie strony, a z Krakowa do mojej miejscowosci przyjezdza po mnie rodzina! Kiedys pociag zatrzymywal sie Bochnia, Tarnów, i można było spokojnie dojechac Inrtercity, a tak to tracicie.
- 1 2
-
2018-05-07 09:42
taki sam pociąg
przeciez teraz tez taki kursuje od wielu lat! Jedzie i jedzie i jedzie, zatrzymuje sie na każdym przystanku, w lecie to horror! To nic nowego!
- 3 2
-
2018-05-07 09:37
Trasa Gdynia rzeszów - non stop!
Kiedy Pendolino Gdynia rzeszów non stop, kiedys usunieto z rozkładu taki dobry pociąg co mial non stop obłożenie, kiedy powrót??????? Non stop Pólnoc Południe! Komu zależy, żeby takiego połaczenia nie było i dlaczego?
- 3 1
-
2018-05-07 09:03
Mięczaki nie wsiądą, ja tak :)
- 3 2
-
2018-05-06 12:03
(7)
EN 57 do Katowic? Chyba tylko dla masochistów.
- 210 26
-
2018-05-06 15:55
Dla normalnych a nie lalusiów (2)
Jakich kurna masochistów? EN57 po gruntownej modernizacji jest niczego sobie. Cena czyni cuda, a 'lordowie' niech podróżują pitolonej.
- 18 11
-
2018-05-06 17:16
(1)
Wnętrze może i jest nowe, ale układ jezdny dalej jak w węglarce: hałas, wężykowanie i niska prędkość.
- 5 3
-
2018-05-07 08:46
Przed modernizacją kurniki mogą jeździć 120km/h, więc nie tak źle.
Z drugiej strony, nie wierzę, że przy modernizacji nie wymieniają napędów, sama oszczędność na prądzie mówi, że warto.
- 2 1
-
2018-05-06 16:26
Jechałem kiedyś EN57 z Gdyni do Sieradza - da radę. (3)
Jak dla mnie, największy minus to brak warsa, ale w Toruniu skład zmieniał kierunek i postój 15 minut można było wykorzystać na spacer po dworcu po kawę.
- 12 3
-
2018-05-06 21:35
Jaki Toruń? (2)
Poczytaj ze zrozumieniem. Napisane jest że jedzie przez Zduńską Wole, wcześniej jest Bydgoszcz i Inowrcław.
- 4 5
-
2018-05-07 07:52
Pociągi Interregio w kierunku Łodzi nie jeździły kiedyś przez Bydgoszcz...
...tylko przez Malbork, Kowalewo Pomorskie, Toruń Wschodni, a w Iławie i Toruniu Głównym była zmiana kierunku jazdy.
- 2 1
-
2018-05-06 21:55
ale mówi, że do Sieradza, dlatego Turoń.
czytaj ze zrozumieniem.
- 10 1
-
2018-05-07 03:04
Re
Tylko, że taki czas przejazdu to wybór Polregio. W najlepszym wypadku pociągiem z Katowic do Gdyni da się dojechać w 5,5 godziny.
Co nie zmienia faktu, że puszczanie na takiej trasie kibli to co najmniej nieporozumienie...- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.